Taraf Gazetesi Arşivi

Taraf, "Düşünmek taraf olmaktır" sloganıyla 15 Kasım 2007'de Türkiye çapında yayın yaşamına başlayan ulusal günlük gazetedir. Merkezi İstanbul'un Anadolu Yakası'ndaki Kadıköy ilçesinde bulunmaktaydı. Sahibi "Alkım Gazetecilik A. Ş." idi.

Gazete, 26 Temmuz 2016 tarihinde Resmî Gazete'de yayınlanan OHAL Kanun Hükmünde Kararnamesi ile 15 Temmuz 2016 Türkiye askerî darbe girişimi sonrasında başlatılan soruşturma kapsamında 44 gazete ile birlikte kapatıldı.[^1][^2]

Tarihi

Gazete, "Düşünmek taraf olmaktır" sloganıyla 15 Kasım 2007'de ulusal çapta yayın hayatına başladı.[^3] İlk dönemlerde 1 YTL fiyatla satışa sunuldu. 8 Mart 2008 tarihinden itibaren gazetenin fiyatı 50 kuruşa indirildi. Bir ara bazı bölgelerde 25 kuruş fiyatla satılmakta iken büyük şehirlerde 50 kuruş fiyatla satılmaktaydı. 6 Eylül 2010 gününden itibaren Avrupa'nın 8 ülkesinde de satılmaya başlandı.[^4]

Gazete, yayınlanmaya başladığından beri Türk Silahlı Kuvvetleri ile ilgili belgeleri yayınlamasıyla büyük ses getirdi.[^5] Ordunun bazı terör saldırılarında ihmali olduğuna dair belgeler yayınlamasıyla dikkat çekti.[^6] Ergenekon soruşturmasıyla ilgili pek çok bilgi ve belge yayınlamasıyla da tartışma yaratmıştır.[^7] Belge haberciliği konusunda gazetenin muhabirlerinden Mehmet Baransu öne çıkmıştır.[^8][^9]

WikiLeaks'te yayımlanan ABD Dışişleri Bakanlığı ve dünya genelindeki ABD Büyükelçilikleri arasındaki ayrıntılı yazışmalardan oluşan Türkiye ile ilgili diplomatik belgeler, 17 Mart 2011'den itibaren gazetede yayımlandı.[^10] Belgelerin Taraf'ta yayımlanması için yapılan görüşme, WikiLeaks'in sahibi Julian Assange'ın isteği üzerine gerçekleşti.[^11] Aracılar vasıtasıyla Taraf yönetimine ulaşan Assange, bir dizi gizli yazışmanın ardından tepe yöneticilerden birisiyle yüz yüze görüşmek istedi. Bunun üzerine hazırlık yapıldı ve Yasemin Çongar, Britanya'ya uçtu. Burada alınan özel telefon numarası ve internetten yürütülen şifreli yazışmalarla Assange'ın karargahına ulaşıldı. Burada yapılan görüşme sonunda çoğunluğu Amerikalı diplomatlara ait olan belgeler Çongar'a teslim edildi.[^12]

Kurucu Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Altan ve yardımcısı Yasemin Çongar Aralık 2012'de Taraf gazetesindeki görevlerinden istifa ettiler.[^13]

1 Şubat 2013 tarihinde Genel Yayın Yönetmeliği koltuğuna ve gazetenin başına eski Cumhuriyet yazarı Oral Çalışlar getirildiyse de,[^14] Çalışlar kısa bir dönem sonra gazeteden ayrıldı. Çalışlar'ın hemen ardından Yıldıray Oğur, Cihan Aktaş ve Cahit Koytak da gazeteden ayrıldı. Gazetenin yeni Genel Yayın Yönetmeni Neşe Düzel oldu.

Orijinal kaynak: Taraf. Creative Commons Atıf-BenzerPaylaşım Lisansı ile paylaşılmıştır.