3 Temmuz 1934 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 3

3 Temmuz 1934 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 3

F | î î y ; Bandırma - Gönen Maçının tafsilâtı, Bandırma:2, Gönen İdmanyurdu 1. Gönen, ( Muhabirimiz . den) 29 haziran cuma .günü Bandırma sahasında Gönen ve Bandırma İdman- yurtları - karşılaştılar. Oyun saat — İTİS te hakem Beşiktaş kulübünden Bas- ri bl;îi“ idaresinde baş- ladı. Hakemin, oyunun neza- ket venezahetini ifade eden kısa nutku her iki taraf üzerinde çok güzel tesir yapmış ve — oyun başından sonuna kadar tatlı bir hava ve kıiymetli bir muhabbet içinde geçmiştir. Bandırma takımı: — Nuri, Tahsin. Yaşar, Hüseyin, Sa- lâhattin. Sudi, Mustafa, Ah- met, Rahmi, Rifat, Emin.. Gönen takımı: Şahap, Nu- ri, Niyazi, Kemal, Mustofa, Ahmet, İsmajl, Yahya, Ferit ve Orhan beylerden müte- şekkildi.. ) Birinci devrede Bandırmalıların lehinde idi. canla — başla 18 nci rüzgâr tamamen Her iki taraf çalışıyorlardı. dokikada Bandırma merkez mühacimi İstan - bulla — Rifat » beyin — hafıf ve fakat öni vuruşu Ba- ndirma — hesabına ilk sayıyı yazdırdı.. - Oyun — bundan sonra — şiddet kespetti. 28 nci dakikada Bandırma takımından — İstanbullu soliç Rahmi beyin serbest vu- “ rüşündün yaptığı gol Ban- dırmalılara bir sayı daha hediye — etti. Birinci kısım Bandırma; 2, Gönen:0 nihayet buldu. İkinci devrede Bandırmalılar rüz- gâr altında idiler. Rüzgür da şiddetini arttırmışlı. Gönen im hattı bu fırsattan is. tilade edemedi. Günen takımının bariz - faikiyeti. ne rüğmen gol — yapmak imkânı bir türlü hasıl olmuyordu. Oyun - sonları- na — doğru Gönen — taki, mı ilk ve son go - lünü — yapmış — bulunuyor- du. Hakemin uzun — düd- üğü çaldı. Ve oyun da 2.1 Bandırmalıların — gal- ibiyeti ile sona eridi. Üyün hakemin çok mu- çok muhac- ntazam — jidaresi aliında devam — etmiştir. — Bilhassa oyuncuların temiz ve sp- ortmence — hareketleri — her- kesçe — takdir — edilmiştir. Bandırma sahası — şimdiye kadar bu kadar kibar ve gürültüsüz. bir. maça sahne — olmamıştır. Gönen takımından Musta- fa, İsmail beyler çok güzel oynadılar. - Bilhassa kaleci Şahap bey güzel kurtarış- ları ila birçok defalar ta- kımını fena — vaziyetlerden kurtarmıştır. Bandırma takımında kü- çük Mustafo ile İstanbul- lu - Rifat, Rahmi ve Su- di beylerin muvaffak yetler- ini — alkışlamak — lâzımdır Muhacim hattında Ahmet be- yin topu —ayağında fazla — tütması ve görmeden at- ışları takiminin fazla gol yapmasına mani — teşkil et. miştir, Solaçık Emin gay- et fena vuruşlarile oyuncul- arı adeta sinirlendirmiştir. Gönen takımını teşkil eden gençlerin müşterek f: lerle çalıştıklarını — gö: takımlarının çok eyi ümitler verici mahiyettedir. Bilhassa takım gençlerinin tamamen Gönenli olması ay rıca takdir ve tebrike lâyık bir , hususiyettir. Bandırma takımı mailesef her sene olduğu gibi bu yıl da mm- taka birinciliğinin kendile- rinde kalmasını temin etmek ihtirası ile İstanbuldan davet ettikleri Rifat, Sudi ve Rahmi beylerle birinecilik müsa- bakalarının yüksek nezahe- tini ihlâl —eden emellerine muvaffak olmuşlardır. Ba. ndırma takımının — galibiy- eti İstanbullu —bu arkadaşın hediye eri iki gole ur. Bu — vaziyet Bandır. ma — mıntakasının spor hayatındaki zevk ve neşesini bozan ve kaçıran sebepler ettikl- medyund- halinde her Ssene büyü- mekte ve tahammül edilemez bir şekil arzetmektedir. Bi- galılar gibi belki bu sene de başka bir taraf mın. takanın bu inhisarcı zih- niyeti karşısında kendilerine veda etmek mecburiyetinde kalacaktır. Bandırma mıntakasıma ze- val bulmak üzere bulun- an selâmetini — düşünebil- mek için Bandırma İdman- yurdunun kendi. genç — ve gürbüz çocuklarından oyun- cu yetiştirmek bir emri ta bildir. Hersene böyle sipariş oyuncularla mıntaka birinc- iliğini Bandırmadan başka yere vermemek gayesini ta- kip eden hareketi mıntaka- SİL üç | nın infisahını mucip vaziyet- | lerdir.Buna nihayet vermek | için mıntaka heyetinin — hiç birşey düşünemediğini görm. ek ne kadar acıdır. Gönen takıunını teşkil eden gençle- Tin tamamen Gönenli oldukl- nül kabartan bir mevcudiyet ise komşu kazamız ve mınta. ka merkezimiz bulunan Ban- dırma — takımında — yalnız Bandırmalı gençlerden iba- o kadar iftihar — verici bir varlıktır. Gönen takımı mağ lüp ve fakat kendi malları olan sayıları ile avdet etti ler. Bandırma takımında oy- nıyan İstanbullu üç arkadaş vapurla dönerlerken Bandır- ma takımına hediye ettikleri iki galibiyet sayısının; ma- nevi küdreti ve — hakiki kıymetini de baraber — göt ürmediler mi” zaman Bandırma — takımında libiyet şerefini ettirecek — ne — gibi kıymet ve — mana Imış — bülünacaktır? Hiç:'..! a ga- muhafaza bir ka- tabil,. Demiray ret olmalarını temenni ötmek arını kaydetmek ne kadar gö- amesve Youngistikr ela S'ampa» den: Almanya lehine yapılmış olan bu — istikrazlar geçen sene zarfında dünyaya karşı itimat ve sulh timsallerine benziyen yüksek: bir eser- dir. Bu istikrazlardan — beri Almanyanın blâünçosunu mu- vazoneli bir hale — koymak ve markı takviye etmek için 1924 senesinde yapılmış diğeri de Almanya devleti nin vereceği tazminata dair kati bir hal çaresi Dawes istikrazı altın ma. rk hesabile bir milyardan ve Young da üç yüz mil- yon dolardan ibaret idi. Bu paradan bir milyar — altın mark tamamon Almanyaya tediye edilmiş ve üç yüz milyon dolardan yüz mily- onu yine Almanya hükü metine ve 200 milyonu Um- umi Harpte galip olan de- vletlere — verilmiştir. Bu is. tikrezdan Paris 132 milyon, Londra 50 ve İtalya ancok 13 milyon almıştır. İtalyan lireti hesabile )0 — milyarı bulan bu istikraz çok kolayl- ıkla temin edilmiştir. İtalyanın istikraza iştirak hissesi 210 milyon İjrettir. Faizi yüzd 7 ve yüzde 5ve her — türlü teminata malik olan bu isti- krazlar en mütereddit şahıs. Jarı bile teşvik eden bir te. şebbüs idi. O günden — itjba- ren en yüksek kıymette ve emniyette bulunan bu iki is. tikraz bir takım hâdiselere maruz kalmış ve son günle- rde müşkül bir vaziyete düş- müştür. Bu suretle Daves ve Yojng — borçlarının itiba. rını ve kiymetini yüzde 60 dan yüzde 5'e kadar düşür müştür. Young istikrazının bir sen denberi amortisman tediyeleri tatil edilmiş ve bu iki istikraz için önüm- özdeki temmuzdan itibaren morotoryom ilân olunmuştur. Evet Almanya hükümeti bor. ennu ödemek için mark he- olarak sabile Reich bankasına hava. le ediyor. Fakat mukrizler bu parayı ne süretle — geri alabilecekler? Netice itibarile itimat ve sulh timsali addolunan bu istikrazlar hali hazırda bü- tün Avrupayı hayrette bırak. mıştır. Medyunlarla Jajinlerin birbirlerile çarpış- ması ve Londra jle Berliju arasında iktısadi bir ,müca. dele vukabulması — ihtimal dahilindedir. İktisaden ve iktısatçıların en meşhur ve en, yükseği olan bu iki şefin yaptıkları eserin böyle bir hale — geleceğini kimse düşünmemiştir. İtalyada yeni ölüm cezası. aRegime Fascistav yazıyor: Canpny City vilâyetinde idama mahküm olanlar için tatbik edilmekte olan ölek- trik iskemlesi kaldırılmıştır. Bundan böyle hükmü infaz zehirli gaz vasıtasile yapı lacaktır Bu ölüm vasıtası, evvelâ hayvanlarda — tecrübe edil m'ş ve mükemmel bir âlet olduğu tespit edilmiştir. GCanony City hapishanesi- nde Kelly namında bir mah- küm bu vasıta ile dün idam edilmiştir, RKDİLİ azları. Sulh :îmıti ve malbıat | gf aTimes» gazetesinden: Pariste İngiliz, Amerik: an matbuat cemiyatinin zi- yafetinde, lagilteranin — Pa- ris sefiri Sir George — Cle. rk Fransa, İngiltere ve Ame. rikanın demokrasi prensip- lerine bağlı olduğuna — ve bu prensiplerin — beşeriyeti yükseltecek en büyük sulh ve emniyet ümitleri bul unduğuna işaretle demiştir ki Lord —Abernona verilen sulh sefiri ismi bugün İn- gilterenin herhangi bir mümessiline verilebilir. Çü nkü İngilterenin harici siy- | sulhu temin ötmek ve onu idame ettirmek şe- klinde hulüsa — edilebilir. Son on beş senenin bize ver- diği dersler sulhu idame ettirmek ve eyi bir hükümet idaresi tesis etmenin ne kadar zor bir sanat olduğu- nu gösterdi. Devamlı bir sulh teminine muvaffak ol. ursa bu zaferi şüphesiz ki matbuata borçlu — olacağız ve öğer sülh âs edarse — yine matbuat mesuliyet hissesini kabul etmek mecburiyetinde ka- aseti siyaseti ifl- K vt 'MehfeîShemasmda | Temmuz 934 pazar akşamından itibaren İKİ FİLM BİRDEN Şeytan Ve Uçurum Ve Hayatını Kazan Herkesin beğendiği şeytan ve uçurum filimine ilâve olarak hayaumı kazan filimi de konulmuştur. Sinema meraklılarını müjde - leriz. Bahçede ince saz. Meşru bat 5 kuruştur. Ş Mill: emlâk müdülüğünden: Uşaki dergâhının bir senelik icarı müzayedeye — çıkarılmıştır. Taliblerin satış komisyonuna mür- acaulları ilân olunur. lacaktır. A 118 Sebze ve meyva nakline mahsus tarifeler in tatbikine başlandı. Devlet Demiryolları İzmir ve Havalisinin nın bozulmadan her mahallin piyasasına 7 ci İşletme müfettişliğinden: 1 kiymetli mahsülünü teşkil eden sebze meyva- arzedilebilmesini temin için Devlet Demirvollarında tetbik edimekte olan ucuz sebze ve meyva tarifesi 1 Temmuz 1934 tarihinden itibaren tatbikine başlanacaktır. 40 No.lu olan bu tarife ile sebze ve meyva seyri seri ile gönderilir ve fakat tenzilâtlı seyri hafif ücreti alınır. Meyva Meyvanın ton ve kilometresi: 5,25 kuruş Sebzenin de ton Fazla izahat ve mal müracaatları rica olunur, :2,15 ümat için muhterem halkımızın istasiyonlarımıza 3-125 « « İ Devlet Demiryolları ve Limanları 7.ciişletme müfettişliğinden: Sabık İzmir-K asa ba ve temdidi şirketine mahsus hamule senetleri 1 Temmuz 934 tarihinden itibaren mevkii istimalden kaldırılacağı cihetle istimal edilmiyenlerin bir aya kadar istasiyonlara tevdi edilerek bedelle- 3-123 rinin ahzı rica olunnur. '|' | | nin Balıkesirde yegâ Levazımı en has — — —— - CÜ AĞFA FOTOĞRAF MAKİNELERİ Yedi yaşında bir çocuk tarafından dahi gayet kolaylıkla kallanılır. FOTOGRAF. ——— MAKİNELERİ Şah Mehmet mahdumu Hüseyin Avni ticarethanesi ne saliş yeridir. ve en ucuzdur. ||