3 Temmuz 1937 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

3 Temmuz 1937 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

* SAYFA: 2 Amor Hâdisesi Üzerine, Rus Kara Ve Deniz Kuvvetleri Harekete Geçmişlerdir. ( Baştarafı | inci sayfada ) sebatının gerginleştiğini yaz- makta ve Uzak Şarkta baş gösteren hâdiselerin, vahim neticeler vermek Istidadında bulunduğunu ilâve eylemek tedir. Şankah,2(Rodyo)— (Amor) nehri Rus donanması, (Se- nege) adası etrafında top: Tanmıştır. Gemilerin, (Sike) kanalı ni zorliıyarak geçmek iste diklerini, Harbinden bildiril- mektedir Moskova, 2 (A A) Ajansı tebliğ ediyor: Blagoveschenikten — bildi. riliyor: Haziranın yirmi dokuzun- cu günü ÂAmor nehri öze rinde Sytchevski adasının hulunduğu havza dahilinde bir. Japon - Mançu - flikası Sovyet hudud karakolu üze rine ateş etmiş Sovyet ka- rakolu da bu ateşe muükabe- le eylemiştir. Buna mukabil Mançu tap- çusu da bir Soyyet hudud flikası üzerine ateş ederek onu hasara uğratmıştır. Mu- rettebattan iki - ölü ve üç hi vardır. Jopon-Mançu flil rı tarafından Sovyet sahiline kadar yedekte geti- rilmiştir. Tokyo, 2(A A.) — Amor nehri özerindeki — hüdiseyi müzakere etmek Özere bu. gün Japon kabinesinin fev kalâde bir toplantı. yapa- cağını gazeteler haber ver- mektedir. Moskova, 2 (A.A.) — Ja pon büyük elçisi Sinemitsa hariciye komiseri Litvinofu ziyaretle Amar nehri üze- rinde bulunan bazı adaların Mançukoya aid — olduğunu - Tas ileri sürerek bu adaların et- | gergin | rafında hasıl olan yaziyet üzerine Sovyet hü- kümetinin nazarı dikkatini Sovyjet devriye kollarının ve yakınlarında da Sovyet top- çekerlerinin gözükmesi Ku vaptung kurpandanlığını me zkür mahalle asker kuvvet leri sevkine mecbur - ettiği ve bunun neticesinde bir ih tilât vukubulacağını — töyle miştir. Litvinof, Japon — büyük elçisine anlatmıştır ki, 1758 tarihli Sigun ve 1860 tarib ll Pekin muahedenameleri Amor nehrinin sol — sahil- lerindeki adaların Rusyaya ve sağ sahillerindeki ada- ların da Çine aid olduğunu tasrih eylemektedir. — Ada- ların isimleri bu . muahede- lerde zikredilmiş isede - tes. celbetmiş ve bu adalarda | ni bit edilen hudud — hattının mezkür muahedelere mer but haritada kırmızı - çizgi ile gösterilmiş olduğunun da musarrah Bulıı_ııdıılıınıı ilâ ve eylemiştir. Litvinof, büyük — elçiye mezkür haritayı göstererek keyfiyete kanaat getirmesi ni rica eylemiştir Müteakıben Litvinof Sigun ve Pekin muahedininin ak di sırasında nehrin seyrise faine elverişli derin yerinin mezkür adaların cenubun- dan geçtiğini ve bunun © zamandanberi mahallini de #iştirmiş olmasının adaların da kendiliğinden Mançuriye bağlanmasını istilzam ede- miyeceğini kaydetmiş ve ol- sa olsa bu babta siyasi mü- zakerelerin yapılabileceğini söylemiştir. Sovyet hükümetinin mü- taleasına göre; hukuki ba- kımdan bu adalar asla Man- çuriye ald olmamıştır. Bi naenaleyh muahedelere ve ellerindeki haritalara göre hareket eden mahalli dut makamatı- bu adalara devriye kolları göndermekte tamamile haklıdır. Litvinof o zamandanberi | hudud hâdiselerini tetkik ve | hududü yeniden - tahdid et- mek üözere bir hudud ko- misyonunun teşkiline Japon- yanın muvafakat etmiş ve komisyon da faaliyete geç miş bulunsaydı. keyfiyeti şimdi ona havale edebilirdi. Bununla beraber Sovyet hü: kümeti sulh siyasetine tev- fikan Ihtitâfları asla silâh kuvvetile halletmek arzu- sunda değildir. Ve bu ihli Iâfı da müzakereye ömade- | dir. Bu müzakerelerin daha sakin bir hava içinde yapıl ması için Litvinof her iki tarafında mezkür adalarda ki kıteatını ve - civardaki top çekerlerini geri almasını teklif etmiştir. Japon büyük elçisi bu teklifi hükümetine bildirece ğini vadeylemiştir. Her iki tarafın da bek- lenmiyen herhangi bir ha- reketle vaziyetin vahimleş memesi için icabeden ted birleri miştir. Moskova, 2 ( ALA. | Tas ajansı tebliğ ediyor: Blagoveschenskten — bildi riliyor: Haziranın — 29 uncu Amur nehri üzerin- de Sytehevski adasının bu lunduğu hava dahilinde, bir (3 kalde bunu Japon Mançu flikası Sovyet hudut karakolu üzerine ateş etmiş, Sovyet karakolu da bu ateşe mukabele eylemiş tir. Buna mukabil — Mançu topçusu da bir Sovyet hu dut flikası âzerine ateş ede- rek onu hasara uğratımıştır. Mürettebattan 2 ölü, 3 ya ralı vardır. — Japon Mançu flikası, Sovyet (flikaları ta- rafından, Sovyet — sahiline kadar yedekte getirilmiştir. Joponların resmi tebliği “Üç Sovyet — gambotu, Sovyet hükümetinin verdiği | vasda rağmen tayin edilen hattı tecavüz ederek Senufa ve Bolsvi adaları arasında dolaşmağa — başlamışlardır. Bunun üzerine Japon gemi leri ateş açmışlardır. Şiddet- li bir muharebeden — sonra Sovvet gambotu batırılmış tır. Bir gambot da ağır su- relte yaralanmıştır. Vaziyet Sovyetlerin Tansatuyu işga Tindenberni — gerginleşmiştir Sovyetler Amur nehri üze- rinde Seferi tehdit ediyor- lardı. Sovyet hükümeti ge- milerini çekeceğini vandetti- hu- | alması tekarrur et | | met Nurinin # 3 TEMMUZ 937 iLİMiZDEN HABERLER Ziraat Bankası müdürü tekat nldııw B Ismall Akbaş Şehrimiz zirast bankası müdürü B. İsmail Akbaşın | tekaüde sevk edildiği genel | direktörlükce kendisine bil dirilmiştir Yedi senedenberi sehrimiz de ziraat bankası direktör lüğünü muvaffakıyetle idare eden B. İsmail Akbaş mez kür bankanın otuz beş se neye yakın memuru bulun maktadır Umum müdürlük mües vesvede uzun yıllar — devam etmiş olan mesaisini şükran la karşılacığım bildirmiştir. Bu uzun hizmetinden do layı biz de kendisini kutlu larız ——— Bir tayin Osmanlı Bankası Muame lât — memurlarından Faik Ocak bu defa İktisat Vekâ. leti — İzmir ihracat emtlası mürakip teşkılâtına 200 lira maaşla tayin edilmiştir. ömeğir Bir doğum Hacı Emin oğlu B. Meh. dönyaya bir oğlu — gelmiştir. Yavruya uzün Ömürler diler, — ebe- veynini tebrik ederiz. yapmamış tır. Uzak şarkta casuslar çoğaldı Bu sabahki posta ile ge- len Morning Post gazetesi Royter Ajansına — atfeden, Sovyet Rusyanın uzak şark vilâyetlerinde yeniden bazı tevkifat yapıldığını — haber vermektedir Amur nehri kenarındaki Habarovst şehrinde “Sovyet Rusyanın Uzak Şark kısmı nı ele geçirmeği kuran kom şu bir memleketten, gelme hususi memurlar mahiyetin de olan bir casus şebekesi keşfedilm!ş ve birçok tevki fat yapılmıştı. Royter şunu ilâve ediyor: “Tevkif — edilenler, casus- luktan başka Orta Rusya dan Sibiryaya — yola çıkan levazım trenlerinin çarpışma sı veya İnfilâk elmesi gibi tertibat almakla itham edil- mektedirler , Londra,2 (A.A.) — Amur nehri üzerinde Sovyet top çekeri ile Japon Mançu e | hudud muhafızları arasında şiddetli bir müsademe oldu | gu ve bir top çekerin bat- | dığı diğer — birininde ağır surette hasara uğradığı Tok- yodan bildirilmektedir. geçmeden bu sürülerin Ha | larla, yığın halinde bulunan î Yağmur Şiddetli sıı:ııın önünü aldı Üç, dört gündenberi de | wam eden sıcaklar dün de öğleye kadar sıkıcı bir şe- kilde devam etmişlir. Öğle | den sonra hava birdenbire | değişmiş. saat 16 ya doğru , şiddetli yağmur yağmıştır Hava bu suret'e epeyce ve- rinlemiştir Mahtelif fasılnlarla akşa- ma kadar devam eden yağ- Damur yazlık mahsul - için çok faydalı olacaktır. Park ııziMmilıcık gardanparti Şehrimiz İdmanyurdu yıl dönümü münasebetile Ata türk parkında bir gardenpar:- ti vermek üzere hazırlan | maktadır Gardenparti, inşaatı niha- yet bulan park gazinosunda verilecektir. Güzel ve eğlen- celi geçmesi için hazırlıklar yapılmaktadır Yüzme YarışlarıTertip Edildi.. Bu münasebetle Atatürk parkı - havuzunda — öğlenceli yarışlar yapılacak . . Spor Bölgesi tarafından A,B,C gümesine dahil ku lâpler arasında yüzme mü sabakaları terlip edilmiştir. 18 Temmuzda — Atatürk parkında Bandırma, Edincik, Erdek, Ayvalık ve şehrimiz kulüplerinde — su spor larile uğraşan ylıüenler arasında (00, 200, 400 bay- rak ve 1500 metre muka vemet, kurbağalama, sırtüstü tecrübe veteşviki mahiyetinde yarışlar yapı lacakır. , 1 Ağustosta yine ayni ku- lüplerin iştiraki ile Ayvalık ta atlama, kürek sporlarının da ilâvesile bu müsabaka lara devam olunacaktır. İkinci teşvik yüzme mü sabakaları ise 16 — ağustosta Bandırmada ayni kulüpler arasında yapılacaklır. Ve yarışlar bö;lece nihayet bu- | lacaktıt. AğırYaraladı.. Başkasının tarlasında koyun v sunun ihtarına Sındırgının Küçük Bükü korucusu kontrol etmek üze re kendisine verilen tarlalar civarında — dolaşırken bazı koyun sürülerinin Süleyman oğlu Süleymanın tarlasında otlattığını görmüştür. Çaok midiye köyünden Abmet- le, köy muhtarı Halil İb rahime ve Mehmet Emine ait olduğunu öğrenmiştir Korucu çobana: bunun üzerine | Bir Ekin Tarlasında - çıkan yangın Givar tarlalara da geçti Sığırcı nahiyesinin Meci: diye köyünden Ömer oğlu | Murat Bağlar mevkiindeki tarlasında traktörle ekin bi- çerken motörden çıkan kı vılcımlardan mahsul ateş al mıştır. Rüzgârın tesirile yangın büyümüş ve Muradın tarla sı bitişiğindeki arpa, bakla- otlar tamamen yanmıştır İki dönümlük tarladan 15 kile arpa, üç dönümlük tar ladanda 15 kile bakla, Muradın kendi buğdayları ve Mehmet Onbaşı adındaki bir tarla sahibinin de otları yangının yaptığı — zararlar | arasındadır. Bu hususta tahkikat ya pılmakt —— Koza fiatları Bursada dünkü koza fi atları 60 B7.93 kuruş ara sında olmuştur otlatan çoban köy korucu- kızdı . Ve .. — Koyunları ne diye ekin tarlasına biırakıyorsun? Di ye çıkışmıştır Çoban Ali bu «söze çok içerlemiş, Üzerine sal- dırarak elindeki — sopa ile orucuyu başından ağır su rette yaralamıştır. Yaralı korucu — Sındırgı hükümet doktoru tarafından muayane edildikten — sonra şebrimiz memleket hasta hanesine gönderilmiştir Çaoban da adliyeye veril miştir. Tarihi Esarleri satmak isteyenler yakalardı Bandırma, Erdek, Edincik Belkis harabelerinden gizli ce tarihi eserler çıkarıldığı, bunların bazı kimseler tara- fından İstanbula götürülerek orada satılmak istendiği ha- | ber alınmış ve Siziklere ait olduğu anlaşılan bu eserler yakalanmış ve bugibi kim- seler hakkında da tahkikata kın yerine İdmangücünden B. Şuüri Sümer seçilmiştir. —0dme e Fırından çalınan ceket Hükümet caddesinde Ha sanın fırınında çalışan İsmail ceketinin ayni fırında -çalı- | şan Emin tarafından çalın: dığını iddia ettiğinden tah kikate başlanmıştır. birliği ile Gönen Ye ( gpor arasında yapılacak Bugün şehrimizde bulunt — cak olan B gümesi birlaci” si Gönen Yeni Doğanspof kulübü ile C gümesi birin” cisi Edremit — İdmanyurd! - ve A gümesi birincisi İdmâ? birliği arasında Bölge maçlarının finali yapıla! tir. A gümesi birincisi İdmat” birliği ile B gümesi biril Gönen Yeni Doğanspor KU lübü arasındaki maç bugüf saat 16 da General Ali Hİ" met stadında — İstanbul b | kemlerinden Ahmet Ademl? Bir Çoban Korucuyu idaresinde olacaktır Bu maçın galibi. ile yarın saat 16 da yine aybi kemin idaresinde Edre! İdmanyurdu karşılaşacakt!” —— aa Midilli Futbol takımı lynlıııııll!' Haber aldığımıza |5rl zar günü Midilli futbol W” kımı Ayvalığa gelecek Ayvalık Halkevi futbol tak! mı ile bir maç yıpıcık' Bu maçlar için phıl’ den de bazı sporcular AY valığa gidecektir. Maç çok alâkalı ııll"İ tir. 4at e Bandırmada Bir yurddaşın lııııııul'# Bandırmada Mılııll 5, ri Tarhan ncırolbın“',.r kimsesiz çocuğu sünnet tirmiştir. — Bu hayırsevef” Bandırmada çok iyi kart” lanmıştır. bi Haber aldığımıza gört —— şekilde — yardıma 9"“' Bandırmada bir hayli vardır. — Diğer hayırst' vaktı hali yerinde Uı".* tandaşlar veya hayır :" küllerinin buhususta V' dan geri duıııııyıuu/ Sbyoçuz. Daktor lıııııhn Şehrimiz memleket tahanesi vpcrnbrlü"'v. yin edilen Mersin nesi operatörü B ile doğum evi çocuk hassıslığına tayin edile? Avrupada tahsilini | eden doktor B Ahmetf mize gelmişler ve rine başlamışlardır. -