20 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

20 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

40 İLKKANUN 1934 Meml PERŞEMBE Aydın — (Hususi muhabirimizden) Aydın kadınları, 6 ilkkânunda Halke vinde yaptıkları ilk toplantıdan beri farkamıza yazılmaktadırlar. Esasen her mahalle ocağında yazılı kadın üyeler vardı. Halkevinde de bir gok bayanlar idare heyeti ve komitelerde çalışmakta idiler. Bu kez bütün Aydın kadınları fırkaya yazılmak ve halkevine girmek için biribirini isteklendirmektedirler Artırma yedi günü Ulusal ökonomi tutu myodi günün- den ötürü Aydın okullarında toplantı- lar yapılmakta ve müsamereler veril - mektedir. Yedigünün ilkinde 7 eylül ilk oku- kunda yapılan toplantıda okulun yeni yıl himaye beyeti de seçilmiştir. Perşembe günü orta okulda çok par- lak bir müsamere verilmiştir. Talebe - lerin numaralarını gidenler çok beğen- mişlerdir. Okul bir de eğe köşesi yap- mıştır. Yarım akşam da cümhuriyet ilk oku- kinun müsameresi vardır. Yarm akşam da Çine ilk okulunda verilecrek müsamereye Aydın'dan vali, fırka ve halkevi başkanları ve birçok kiz'ler çağırılmıştır. Ulusal ökonemi ve tutum yedi gü - nü dolayısiyle dün bütün Aydın Bay. raklar ile süslenmiştir. Saat on dörtte Halkevi — salonunda — büyük — bir toplantı yapıldı. Toplantıya mızıka İş- tiklâ! marşını çalarak başlandı. Ulusal Gkonemi ve tutum kurumu başkanı Hu- husi Erdoğan, Hülkevi idare heyetin - den Hüseyin Avni Deniz ve Bankacı Ahmed Hamdi söylev söylediler, Bun dan sonra orta okul kız talebeleri yerli mal imarşını söyliyerek toplantı biti - rildi: 'Toplantıdan sonra talebeleri önlerinde mızıka ellerinde tutma birik. tirme kıza gözlü kâğıtler ve büyük kum bara örnekleri olduğu halde onuncu yıl marşını söyliyerek caddeleri dolaştılar ve kalkınmalar yaptılar, Ulusal ökonomi kurumu dünkü top- hantı ve kalkınmadan ötürü Ulu Önde rimiz Atatürk'le büyüklerimize tel ya - ve bağlılıklarını sundu. okul z ile saygı Soyadı alanlar Aydında herkes soyadı almaktadır. lar, Valimiz Bay Fevzi (Toker) Mek. tupçu Bay Agâh ÇAkkan) Belediye başkanı (Karabudak) Ziraat mücadele müfettişi Bay Nadir (Birvar) belediye yarı işleri müdürü Bay Asaf (Göltbel) Hesab işleri müğürü (Bircan) Soyadı. & almışlardır. Hatkevinde övelki akşam Halkevi Üçüncü toplantılarını yapan Aydın ka- Ulus'un Romanı: 4 (MEA Yazanı ANNIE VIVANTI Fakat sosyal konvansoyonlar hükmü eline alıyor, ırkın anane- leri ağır basıyordu. Ve monden gevşeklik ve vicdanıı unutma ile Sarıb doluyordu. Tan kin gürültüleri, mitralyözle- Tin çatırdılı sesleri ile yatıştırıldı. mısırlı âsiler, mırıltılı Ve tehdid edici bir kalabalık halin de aşağı Mısıra döndüler. Ka- Tanlık, yırtıcı, yeisli, baş eğmeğe Susmaya, kinlerini ve intikam âzimlerini yüreklerinde kapama - a snaker alrbelar, eket Postası Aydın mektubu Aydında kadınlar Fırka ve Halkevi üyeliklerine yasılıyorlar. Benim Günahım dınları dün için Fırka ve Halkevi ala- mında bir kalkınma yapmağı' ve söylev söylemeyi kestirdi. Saat on beşte Fırka diler. İlkönce kürsüye mu m Sadife Çıktı, onu muallim Mebrure, Şevkiye ve İhsan arkaladı. Dördü de böyle topluluğun bulun - duğu bir alanda sör söyledikleri halde hepsi de çok iyi becerdiler, ve saltana- tın, hilâfetin kafes arkasında yüzyıllar- ca köle gibi kullandığı türk kadını cumurluk çağında, uluslara başlık Üslere kumandanlık eden — türk kadınının kızları olduğunu gösterdiler. Alandaki kalkınma bitince Halkevi sa- lonunda gene bir toplantı yaptılar. Bu- Yük Atatürk'e, Kurultay Başkanı Gene- ral Kâzım Özalp'a Başbakan General İsmet İnönü ve Fırkamız Genel yazga- n Receb Peker'e tel yazı İle saygı ve bağlılıklarını sundular. — .— * Adana fırka evi Adana, 19 (AA) —Cümhuriyet Halk Fırkası yeni bir ev yaptırmaktadır. Bu €v üç dört aya kadar bitecek ve o vakit şimdi birlikte oturdukları evi Halkevine verecektir. önceleri ULUS dürü Bay Sü. öi bankası müf. Ös. D. D. malzeme 18- ni Almışi | marlama DZ KSK Sıhhat — bakanlığı Mü. de İdris we kardeşi İamail, 'Toner t Esad Muhlis, Sami Namık, Daysal — Anadolu Ajansı telsiz me- muru Şahab, Alat Fen müfettişi ve otomatik telefon çevirgen vekili Sadi, Soydaş — Çarkırı — mektubcusu Yaver, Dr. O. Nuzi, Dr. 1. Hakkı, Al- tun — Mücevheratçı ve sarraf Awni, 'Tanman — Ziraat bankası memuzların- dan Bay Lütfi, Körüek — karslı Ceb. bar, Sözeri — Erkaniharlı kaymakam Emin Nihad, Emniyet işleri U. Mü, de Sabri, Erkânıharb binbaşı Necati, Ata- man —10 S P. Binbaşı Ah R- sa, Tokay — P. Bub. Ahmed Rasim, Uşak kaymakamı Besim, M. K. Paşa Himaycietfal anakucağı müdürü Dr. Hikmet, Arkun — Divanı muhasebat müddelumumisi Enver, Baykara — İn- hisarlar müfettişi Mehmed Ali ve di- vanı muhasebat murakiplerinden — Ke- rim, Günak — Sü bakanlığı deniz sağ. lık çevirgenliğinde eczacı Cevded ve oğulları Salâhattin, Fikret — Erdil, eşi Feyziye. Kayar — Muhahere deposu Md. yüz- başı Necati, Özdünc — Maihabere depo- *u muamele muavini İ, Etem, Arı — Riyaseticümhur kalemi mahsus mümey- yizi Hüseyin, Dora — Kültür bakanlı- Hukukçuların evelki günkü toplantısı | Evelki gün apd içen hukuklular Dün öğleden sonra Hukuk Fakültesi okulluları Cümhuriyet — âbidesi-önünde bir miting yapmışlar, yerki malı kullan- mak için and içmişlerdir. Toplantıda muzika da bulunuyordu. Okullular bundan sonra fakültede Kurultay Başkan vekillerinden Bay Ha. san, Bay Refet ve diğer bir çok saylav. salonunda | ların ve ökonomi artırma kurumu genel Tefrika: 36 CULPA) Italyanca aslından türkçey, ei NÜSHET HAŞİM SİNANOGL İngilterenin soğuk ve kuvvet- H eli onların boğazlarını sıkıyor- duü. Onların - talisiz topraklarıı hayatını ve ölümünü?.. Onların de o tutmıyor mu idi?.. Uzak ma- vi Nil'in üstünde, dev gibi Mak - war barajmın yapılması bitmişti; suların akışını durdurmak, Mısır milletini aç ve susuz bırakmak, nefesini bir anda kesmek için in- gilizlerin demir kapakları indir - meleri yeterdi. v On beş gün ayrılıktan sonra, yüzbaşı Greyle mülâzım Lans, San Silvestr gecesi, kabadayı ve neşeli Kahire'ye döndüler. Kutlamalar, ateşli kucaklama! lar ve alkışlarla karşılandılar. Şen versıkli hususi salonda, Lady kâtibi Bay Rahmi'nin ve fakülte profesör | lerinden sonra toplantıya son verilmiştir. lerinin ve bütün fakülte okullularının da bulunduğu bir toplantı yapmış ve de- kan Bay Baha Kısa bir söylev ile top. lantının anlamını izah etmiş ve okullu. lardan Sadeddin Enise, Enver Dündar, düni anlatmışlardır. Profesör Bay Sü- heyi; Yusuf Kemal, Rahmi'nin söylev - Taylor'la, yakında yapılacak dü- ğünde şahid olmayı kabul etmiş olan Sussew'in değerli zabiti mir- alay Lawless'in riyaset ettiği ana neli yıl sonu sofrası kendilerini bekliyordu. Şaalar saçan aşıklar, çiçekli masalar, köpüklü şampanyalar, hepsi sofradakilerin neşesine uyu yaordu. Bir yandan da, salonlar - dan gelen müzik, şenlikli ziyafc tin canlılığını artırıyordu. Astrid, Narman'ın yanında oturmuş, onu saran neşeden ru - hünu sıyırıp kurtarmıya - çalışı - yordu. Kendisinin bu âle_me ya « Fakat çöl nasıl da uzaktı!. Saad Nasir bir solgun fantazma!.. Nişanlısının neşe ile tutuşmuüş, sarışin yüzüne balayor, birazdan onunla yalnız kalıb da meşum if- salarda bulununca onun alacağı — ———MLTT—————E———L.m—— —— Soyadı alanlar kaleminde Servet, Özkerü —| hifasesihha amum | — D. D. Y. Dr, Alâl Namık, kardeşle. | sakerlik şebe kâtibi Hamdi, Erdam — ği tekatid şubesi mümeyyizi Mehmed Ali, Talay — Kültür 1 tekaüld Bekir Sami, Ön- « — D. D. Y. hasilat ösiresi memurla rından Şevket, emniyet memurların. dan 'Sami, zirant Takültesi talebesinden Necmettin, Sunguralp — Emniyet İş. U. Md. Ş. 6 şefi Şükrü Saih, Alpman— Anadalu Ağjansı telsirz. memuru 'Fethi, Tuüncer — mezbaha muhasebecisi Tev- fik, Sözen — Az. Fb. genel Md. binhaşı Fuad, Atasü Erkânıharb binbaşı Remzi, kardeşi Maltepe İisesi sınıf 11 de Tahir, Ayaşta tüccar Mustafa ve A. K, Erem — T. Z, B.umum muühaberat memurlarından Bayan Sıdika. Çoban — İş bankası Ankara merkez memurlarından Saim. Alev — ziraat bankası merkez müdür muavini Meh- med Ali, Umay — ziraat bankası mer- kez müdür muavini Halim, Yalçın — Ziraat bankası merker müdür muavini Rahmi, Kılınchay — Ökonomi bakan- lığı Tevazım Mü, Kemal,| Kumru — Sakarya mahallesi makerliğ anilmessili Yusuf, Türkiye iş bankası genel çevirgenli #i mubasebesinde Korkud — Ali Müm. taz, Babacan — H. Lütfi, Karaburçak — Muhittin, Eehun — Kemalettin Zeki | HALKEVİ REİSLİĞİNDEN: 26 Birinci kânun 1934 çarşam- ba günü Spor, Temsil, Halkders- haneleri komitelerindeki açıklara birer üye saçilecektir. Saat 18 de bu şubede bulunan üyelerin Halk- evine gelmeleri. N E Ürip 0 baş ağrılarına K Diş ağrılarıma Romatizmaya A h M İ K Y eyarne ilüçtar. /2 kaşelik Kutuları isteyiniz hali gözü önüne getirmeye çaba - h — Ne düşünüyarsun? Norman, seven bir gülümse - me ile ona doğru eğilerek sor- muştu. n O, büyük kaybolmuş gözlerini yüzüne dikti; cevab vermedi. mi yaptı: — save the King! Üç defa “hip, hip, hip hurrahi,, Fohn teklif etti: — Absent friends! Burada ol- muyan dostların şerefine! İçtiler. Elsy, — Sevgilerimizin şerefine! — diye haykırdı; ve John'a gülümsi- yerek kadehini onunki ile tokuş- turdu. Norman da, köpüklü uzattı ve Astrid'e bakarak, — BSevgimizin şerefine! — de- SAYIFA 5 Çocuk sözcü Orhan Koraltan'ın zadyo söylevi Evelki Akşam, Yutlrara radyosunda Manrif Cemiyeti €ktlu yed'inci smıftan on iki ya ada Örhan Korultan artırma yedigününden ötürü bir söylev vermişti Bu söylevi aşağıda yazıvorız: Saygın dinleyicilerim, Ulusal ökonorki yılının beşinci yedi gününü yaşıyoruz. Bu yedigün bürü- münde en yücelerimizden — ve yüksek anlayışlı adamlarımızdan birçok söy- levler dinledik. Bunların çoğunu An- *ara Budunevinde dinledik, gazeteler- Küçük sörcü Orhan Koraldon stüdyoda söylerken de okuduk. Fakat ben bu söylevlerden başka bir süje üzerinde konuşacağım. Bayanlar, Baylar, çocuklar, Artırma ne demektir? Ve nasil kul- Janilir “Artırma «ade para biriktirmek demek değil fakat bizim gibi okullula- ra göre çalışmak ve uzunu artırmak de- mektir. Söz arası şunu da ekliyeyim ki bir hamalın çalışması bile ulusal yaşa- yışta bir güctür. Pakat bilgi ile çalış- mâk ulusal ökonomiyi daha çok koru- muş olur. Çocuklar, Ulusal ökorlomiye, ulusal artırmaya yardım etmek ve bu yüce savaşa kariş- mak herkesin borcudur. Eğer her biri- miz bu yüce işi sanki tek başına başa- çıkaracağını düşünerek tireceğii çâlışmazsa yi iz büyük olur, Şimdi çocuk- dar, bizler de ulusun birer ferdiyiz; o halde biz de bizim çağda olan okullu- lar da bu yüce savaşta bir başka yoldan çalışacağız. O yolun ne olduğunu an- Jadınız. Okul hayatımız boşuna ,geçmi- ktir. Kurumlarımızı öldürmiyece- . Çok sayın öğreticilerimizin bizi a- nıklamak için verdikleri emekleri boşa götürmiyeceğiz. Böylece yetişerek ulu sal hayat ve ulusal ökonomimizi güclen dir ——— Teşekkür Kısa bir hastalık sonunda ge- çen cumartesi in'ı Bay Raif'in cenazesi İstanbul'a götürülerek dürkü çarşamba gü- nü merkez cfendideki alile mak - berine gömülmüştür. Onu tanı - yan ve severilerden alman acıyı paylaşma yazrlarma, karısı ve ço- cukları tarafından saygılarla te- şekkür edilmektedi. 8—5741 Astrid, onun gülümsemesine sarararak cevab verdi, fakat ka - dehini titriyen dudaklarına gö- türmedi. Sonra hepsi kalktılar ve La - y Taylor'a kutlama öpücüğünü vermek için ona doğru gittiler. 'O ulvi andan sonra, konuşma- lar, gülüşmeler, şakalaşmalar da- ha carilı bir hal aldı. Bütün yüz - ::-.pn'ıltılırııçmkgw Yalnız Elsy, birdenbire endi- için Elsy Ve yemek bittiği ayağa fırladı: — Sonu var —