8 Mayıs 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

8 Mayıs 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

$ üyük Kurultay yarın açılıyor. (Başı 1, ci sayıtada) Afyon: Safder, Hüseyin ve Galib. Amasya: Sıdkı Aktın, Hakkı Kentel, Rıza Kılağuz. Ankara: Lahika Manyas, Ri fat Börekçi, doktor Yusuf Hikmet, Ziya Sırdal, Hayrullah Özbudun, Veysel Genya, Rauf Baykan. Antalya: Fuad, M. Ali, Mus - tafa. Aydın: Etem Kadri, Sami, Ne şet, İsmail Bozdoğan . Balıkesir: Feyzi Sözener, Sa dık Deniz, Fazıl Doğan, Cevdet Devizer, Ali Reşad. Bilecik: Şerif Doğu, Hilmi Mercimek. Bolu: Emin Yerlikaya, Gören, İhsan Yalçın, Burdur: Kâmil, Mehmed. Bursa: Saim Altıok, Vasfi Ba. şarza, Rıfkı, Tevfik Aysu, Dr. Zi- ya Kaya., Çanakkale: Dr. Muammer Ku- Talay, Hüseyin Bingöl, Raşid. Çankırı: Mustafa Bayram, Ö - mer Dedeoğlu, Ziya Aydemir. Çoruh: Mehmed Mataracı, Zi- ya Basa, Çorum: Şevket Eren, Dr. Per tev Kerman, Bedri Tüzün, Cevad Köstekçi, Mehmed Şahin. Denizli: Esad Kaymakçı, Na - ili Küçüka. Edirne: İbrahim Akıncı, Zati Yü “ser, Fuad Ozan. Erzincan: Muhlis Ulusan, Rı- za Altınok. Erzurum: Ahmed Namiıkoğlu Ervardi, Canip Müceldili. Eskişehir: Kâmil; Ali, Abidin. Gazi Anteb: Cemil, Mahmud Ersoy. Giresun: Fahri Bilge, Osman Fikret Topaloğlu, İhsan Dinçer. Gümüşhane: Nabi Ataç, Ha - mid Ataçan. İçel: Dr. Muhtar Berker, Ha - lil Cöksu, Mahmud Saib Sungur. İstanbul: Ali Rıza Erem, Fa. ruki Dereli, Hakkiye Elin, Mekki Hikmet. İzmir: Dr. Kâmuran, Selim Örsel, Mustafa Münir, Dr. Mitat, Şev'i Demir, Mehmed Aldemir. İsparta: Hayati Ünal, Remzi Lütfi Ünlü, Hilmi Çakmakçı. Kars: Zihni Orhon, Hüseyin Tolinli, Salim Altuğ. Kastamonu: Baki Baytürk, Hü- seyin Kâşif Karakelle, Kayseri: Kâmuran Özsan, Fa- ik, Ömer Taşçı, Bekir Sami Dört- tepe, Şükrü, Kırklareli: Tahir, Mehmed Öktem. Kırşehir: Ömer Aydın Genç, İzzet Özkan. Kocaeli: Kemal Öz, Esad De- mirsoy, Galib Doğancı, Ahmed A. basıyanık, Rifat Yüce, Sedat Pek Konya: Şevki Ergün, Agâh Yalçın, İkbal Soylu, Rakım Çum- ralı, Ali Fuad Ünal. Kütahya: Etem Yücel, Can Doğ#an, Halil Benli, Fuad Saphane. Malatya: Mehmed Tevfik İnö- nü, Vahab Salttürk. Manisa: Rıza Kırkağaçlı, Ha- şim Kulalı. Maraş: T. Onaran, Çukadar. Muğla: Cemal Türker, Şevket Gölcüklü, İskender Alper. Niğde:— Naciye Osman, Dr. Hüseyin Ülkü, İzzet Can, Yakub Ümal. Ordu: Vahab Bucak, Rami Öztürk. Samsun: Yusuf Kıran, Müm - taz. Seyhan: Tevfik Yıldırım, Ha- san Ataş, T-hsin Ünel, Osman Bulgaz. Sinop: Mazlume Savaş, Ş. Ol- gansoy, Abdullah Batur. Sıvası H. Veli Gürleyük, Nu - «i Çankaya. Tekirdağı: Eyüb Ziya Cezar- oğlu, Nazmi. Tokad: Hüsamettin, Hakkı Taştelen, Behçet Üstün, Halil Ko- catürk. Trabzon: Nazım Ural, Muam- mer Yarınbıyık, Münir Serdar, Yusuf Sadettin Çebi. Yozgadı: Yusuf Duygu, Şakir, Saim, Asım. Zonguldak: Esad Türkiş, Kâ- niye Der, Akm Karaoğuz, İbra - him Gökbayrak, Avni Tan. Süreyya, Ali Rıza KIRALIK EV Hacıbayram Ahi Yakup mahallesinde Bilke soka- ğgında ve İsmetpaşa mektebi yukarısında çifte evlerden Çangırı mebusu Bay Ziya- nın evi kiraya verilecektir. Elektrik, su, havagazı var- dır. İstiyenlerin bitişikteki eve baş vurmaları. İLAN ŞARTLARI L — Hayır işlerine ve yeni ” Ş cıkan kitablara aid ilânlardar *6 15 tenzilât yapılır. 2 — Zayi ilân bedelleri mak. tü yüz otuz kuruştur. $ — Tebrik, teşekkür, evlen- me vefat ve katı alâka ilânla - vından maktuan beş lira alınır. ABONE ŞARTLARI Müddet —Dahilde Hariçte Seneliği 17 Lira 30 Lira SAylğı 9 . 16 , 3Aylğı. B , 8 » Posta ücreti mektublara cevab verilmez. —— ——— Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. dan heykeltraş Hermann Treberer senesinde aldığım ehliyetnamemi zayi ettim. Yenisini alaçağımdan hükmü olmadığını ilân ederim, Ankara Tapu Müdür- lüğünden: Kavaklıdere mevkiinde ver- ginin 318 tahririne göre Reyveci Mehmet namında mukayyet ve tarafları Belt ve Ali yol ve Meh- met ile mahdut bir krta bağ mu- meileyhimin 20 sene evel ölümü ile varisleri oğlu Ali ve Halim kızı Zehra taraflarından intika- len tapuı senedi istenmektedir. Tapuda kaydı bulunamayan bu bağım mülkiyetile başkaca a- lâkadar olanlar varsa evrakı müs- bitelerile birlikte tahkikat günü olan 16.5.1935 de mahallinde bu- Tunacak memuruna veya idareye gelmeleri ilân olunur. (1036) 1—1830 ZAYİ İkamet tezkeremi kaybettim. Ankara Müdafaa yolunda No, [ 20 evde Avusturya tebaasın- i—1829 ZAYİ Kirgehir belediyesinden 934 Şoför Cemal oğlu Recep 1—1824 ULUS .ltalya seferberlik yapıyor (Başı 1 inci sayıfada) lerini garanti altına almak için ba- zı yedek tedbirler alınmasını ge - rekli kılmıştır. Bu sebebten do - layı Duçe Sabaudia de Cagliali fırkasiyle siyah gömleklilerin iki fırkasının seferber edilmesini em - retmiştir. Palermo, Güena, Raven- na ve Porli silah gömlekli tabur - ları da seferber edilmiştir. Ana yurdun öteki kısımlarını da harb halinde bulundurmak amacile - yalnız altı ay askerlik yapmış © lan 1912 sınıfı da silah altına ça - ğgırılmıştır. Bu tedbir dolayısiyle 1913 sınıfiyle 1911 ve 1914 sınıfı silah altına alınmış bulunmakta - Eritrede büyük komiser ikinci yerli tümeni seferber etmiştir. Bu- gün ikinci Sabaubia ismini ala - cak olan yeni bir tümenin kurul - masına ve siyah gömlekliler ta - burları hazırlanmaktadır. Bütün bu isler tam bir düzen içinde geç- mistir. Habeş meselesi İtalya parlamentosunda Roma, 7 (A.A.) — Parlemon- toda B. Saverio, demiştir ki: ”— İtalya bugün Habeşistan meselesini ortaya atmamış olsay- dı, bunu yarımn Avrupa yapmak zo- runda kalacaktı. Çünkü Habeşis- tan, geniş topraklarında soysallık işini kendi keritline başarmak gü- cünde değildir. Fransa ve İngilte- re, İtalyanın, soysal acunu ve ken- di ulusal şerefini korumak husu- sunda Habeşistanda başarmak is- tediği işin büyüklüğünü anlamış- lardır.., Saverio, habeş - italyan anlaş- mazlığına bir son vermek gerek- liğini ileri sürmüş, Habeşistan, bu işin Afrikanın en ağır işi olduğu- nu söylemiştir. Saylav, Habeşistan'ın, bir dev- let değil, esir kullanan ve yakın sümürge devletlerine düşman bir kabileler yığını olduğunu söyle- miştir. Afrikaya italyan asker akını Napoli, 7 (A.A.) — Merano vapuru dün akşam, Gavinyana fır- kasından 52 sübay ve 500 erle ve ı biraz da harb gereçleri ile, doğu- sal Afrikaya yola çıkmıştır. e o Ve 8BMAYIS 142 ÇARŞ..> — ——— C R DA — Gazi Göpri su inşaatı eksiltmesi İstanbul Belediyesinden: İstanbulda mevcut Unkapanı köprüsü — yerine ”Gazi Köprüsü,, adr ile yeniden yapılacak dubalı demir köprünün yapı!ması eksiltmeye çıkarılmıştır A) Eksiltmeye konulan iş: Proje ve şartnamele- rine göre yapılacak duba üzerinde demir köprü ve teferrüatı olub keşif bedeli ”1,690,847,, Bir milyon altı yüz doksan bin sekiz yüz kırk yedi Türk Lira- sıdır. B) Proje, şartname, izahname, mukavele projesi ve eksiltme şartnamesi bir dosya halinde olarak 50 lira mukabilinde İstanbul Belediyesi levazım mü- düriyetinden tedarik olunabilinecektir. C) Eksiltme şartnames'ne uygun olmak şartiyle 17-10-935 perşembe günü saat 15 de İstanbul Bele- diyesi Daimi Encümeninde yapılacaktır. D) Eksiltme kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. E) Muvakkat teminat miktarı ”64,750,, altmış dört bin yedi yüz elli Türk lirasıdır. F) Eksiltmeye girecekler eksiltme şartnamesi- nin 4 ncü maddesinin ”F,, fıkrasında gösterildiği ü- zere ehliyeti fenniye vesikası almak için Belediye de teşkil edilen komisyona 17-8-935 günü akşamı 5e- at 17 ye kadar müracaat edeceklerdir. G) Eksiltmeye girecekler teklif mektuplarını ihale günü nihayet saat 14 de kadar Belediye Da- imi encümeni Reisliğine makbuz mukabilinde ver miş olacaklardır. H) Daha fazla malümat almak istiyenler Beledi- ye fen işleri müdürlüğüne müracaat edebilirler, B. 51015-2366) Dahiliye Vekâletinden: Müstahdemin için alınacak 50 adet yatak nümumnesi- ne göce pazarlıkla mübayaa edilecektir. Nümuneyi gör- mek istiyenler her gün vekâlet eksiltme komisyonuna vermek istiyenler de 8 mayıs 1935 çarşamba günü saat 15,30 da 600 lira muhammen kıymetine göre teminat mik- dariyle vekâlet eksiltme komisyonuna müracaatları. (992) i f SEVMEK YAŞAMAKTIR Joan Otavford - Gene Raymond İLAN Muhammen bedeli ile vasıfla- rı aşağıda yazılı olan Ankara is- tasiyonu büfesi üç sene müddet- le 22.5.1935 tarihine müsadif çar- şamba günü saat 15 te açık artır- ma usülile Kayseride $ üncü iş- letme müfettişliği binasındaki ikomisyon tarafından kiraya veri- lecektir. Bu işe girmek istiyenle- rin 108 liralık muvakkat — temi- natlarını Ankara ve Kayseri vez- nesine yatırdıklarına dair ala- takları vezne Mmakbuzlarını ve kanunun tayin ettiği vesikalarile kanunun 4 Üncü maddesi muci- bince işe girmeğe manil kanuni bulunmadığına dair boyanname- lerini ihale günü saat 15 ten e- vel komisyonda bulunmak üzere yya bizzat veya teahhütlü mektup- larile komisyon reisliğine tesli- mi lâzımdır. Bu işe aid şartname Ankara istasyonunda ve Kayseride dör- düncü işletme müfettişliği bina- sındaki komisyonda parasız ola- rak dağıtılmaktadır. (1033) Cinsi Senelik muhammen bedeli Büfe (480) liradır. *—1833 1-1817 1—1726 ! Devlet Demiryolları ve Limanları i Umum Müdürlüğü ilânları İLAN Muhammen bedelleri ile mikdarları eşağıda yazılı el- bise, palto ve serpuşların 18. 5.1935 cumartesi günü saat 15 de kapalı azrf usuülile Am karada idare binasında tek- çar eksiltmesi yapılacaktır. Bu işe girmek - istiyenlerin 4498,72 liralık muvakkat te- minat vermeleri ve karıunun tayin ettiği vesikaları ve işe girmeğe manii kanuni bulun- madığına dair beyanname ve teklifler ile ayni gün saat 14 € kadar komisyon reisli- ğine vermeleri lâzımda Bu aid ameler 325 ku- m mul::;lnınde Hayrtarpa- şa, Ankara merkez ve İzmir veznelerinde sotılmaktadır. 'Takriben (4702) llklf?! ve parça İâcivert serj, lâci- vert şayak ve gri şayak el bise, siyah kastör, gri şayak palto Tâcivert çuba, kırmızı çuha lâcivert şayak ve gri şayak şapka (980) Muhammen b- leli 6497435 lira '—1738