11 Mayıs 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

11 Mayıs 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

SAYIFA 4 yazi Doğu belediye başkanı ve Seyit dönmez C. H. P. vekili — Seyit Ön- mez Halkevi başkanı — Vasfi korkmaz ziraat odaar başkant — Nazif muallim- ter birliği başkanı — Dr. Emin Salor Kızılay başkanı — Naci Tayyare şu- besi başkanı — Rahmiye kadınlar nam:- na — Vehbi Aktaş çocuk koruma baş- kanı. Yalova: Ahmet Yılmsz Küztmiye o- cağı başkamı — Alucura: Lütfi Erdiş Belediye başkanı — Yalova: İbrahim Yavuz Taşköprü ocağı başkanı — Kas- tamondu: Cema! Dunar Sarbay başkanı — Yalova: Kâmil Sökmen Çamlıca oca- ğa başkanı — Kayseri: Toker. Vali — Yalova; Hasan Özmen Çiftlik köy ocak başkanı — Yalova: Sait Sever Kadıköy ocak başkanı — Yalova: Mehmet Soyöz Dereköy ocak başkanı — Susurluk : Ba- lat Kaza İ. beyeti başkanı — Gönen: Saltık Kumızı ay başkanı — İnegöl: T. C, Matmaş Muallimler birliği başka- nr — Yalova: Hasan Elmalık ocağı baş- kanı Yalova: Mehmet Esadiye ocağı başkanı — Yalova: femail Dönmer Ye- anlmahalle Gökçedere ocağı başkanı — Yalova: Halil Sayın Soğucak ocağı baş- kanı — Yalova: Mehmet Özdem Sa - mancı ocağı başkanı — Yeşilova: Hasan Belediye Başkanı — Beyoğlu: Cemil Bora Şişli nahiyesi başkanı — Yalova; Tsmall Çakal Teşvikiye ocağı başkanı — Yalova: Hadi Güney ocağı başkanı — Yalova: Bayram Batur Koru ocağı baş- kanı — Yalova: Hamdi Laledere ocağı başkanı — Kasımpaşa C. H. P. Nahiye- si başkanı — Kartal Necati Turhan Ka- za kurumu başkanı — Alpullu: Şefik Spor kulübü başkanı — Yalova: Celâl Aksoy Yukarı kocadere ocak başkanı — Kiziltoprak; Rüştü Sunğay Parti kuru- mu başkanı — Kadıköy - Denizli Musa Kâzım Nahiye ocak başkanı — Yalova: Mehmet Kuru Kilince ocağı başkanı — İstanbul; Marangozlar cemiyeti — Ma- nisa: Fuad Bağorlar kooperatifi — U - zunköprü: Halit Orbul Kaza partj baş- kanı — Düzce; F. Moncarcı Ticaret ve Sanayi Odası mümessili — İzmir: A. Hatil Tayyare Cemiyeti reisi — Arda - han: Sabri Turan C. H. P. Başkanı — İzmir: Kemal Tilkilik nahiyesi ocak baş- kanı — Etrdek; B. Özkan Çocuk Esir - #eme kurumu başkanı — Yozgat: A. O- ran Vali vekili — Manisa: Kunduracılar birliği — İzmir: Reşat Belediye başkan vekili — Yalova: Yahya Tetik Çınarcık ocak başkanı — Yalova: Süleyman As- lan Çınarcık nahiyesi başkanı — Ya - dova: Mustafa Atak Kocadere ocak baş- katı — Yalova: Mehmet Kabaklı ocak başkanı — İnegöl; İ. Sarkan Ticaret ve Sanayi Odası Başkamı — Çıldır: Paşa Aktümer C. H. P. Başkanı — Yalova: Torahim Mumcu Gacik ocağı başkanı — Suşebri: A. Karaça C .H. P. Başkanı — Alpullu: Ali Şefik İşçiler birliği — Bilecik: N. Torumtay Gençler birliği — Küre; M. Özdemir Belediye başka - ma, M, Sancar Küre İlce Bayı, Hayran- er Küre kaza parti başkanı — Kastamo- Bu: Şevki Şoförler Kurumu Başkanı — Reşadiye: S. Toker Tayyare kurumu Başkanı — Alpullu: R. Solak Köy muh- tatı — İstanbul: Kerim Kökay Yeşil hi- Ki ve içki aleyhtarı kurumu başkanı — Eyüp - İstanbul: Raif Kızılay Eyüp şubesi başkanı farmakoloğ - Edirnekapı : Naci C. H. P. Karagümrük nahiyesi başkanı — Erzurum: Sıdkı Çocuk Esir- ğeme Kurumu Başkanı — Bilecik: Nu- man İstasyon ocağı başkanı — Reşadi- ye: C. Civelek Kızılay kurumu başkanı Reşodiye: Tahir C. H. P. Başkanı — Reşadiye: C. Samer Spor birliği kuru- mu başkanı — Bolu: Ali Sabit Enğin Parti başkan vekili — Üsküdar: İstan - Bül Vefa İdman yurdu — İzmir: Dr. H. Halki Cura Parti başkan vekili — Sungurlu: B. Uslu Belediye başkanı — Sındırğı: Varol belediye reisi nammna — Kozan: Zeki Akçalı Parti kaza baş- kanı — Afyon: Bekir Diker Belediye başkan vekili — Afyon: Kemal Türk Maarif Cemiyeti — İnegöl: Şevki Halk- evi Bışkanı — Bursa: A. Vilâyet Par- ti başkanı namma — Safranbolu: Kadri Soykut Parti başkanı — Erzurum: Çan- kaya Parti Başkanır namına — Keskin: M. Başer Parti başkanı ve belediye re - isi — Fatih: Sait Siral Parti Başkanı Yabaııcı gmtelerde okııdııklarımıı. Almanya ve Avrupa 3 mayı 1035 tarihli Nevs Kronikl ga- zetesi yazıyor: Bay Mak Donald ile General Görüng silâhsızlanmak konusunda dün sözce an- Taşmış oldular. Başbakan dün parlamentoda Alman - yayı Avcupada genel olarak silâhları a- zaltmağa ve silahlanmaya bir emır çek- meğe çağırdı ve böyle yapılmıyacak olursa © zaman bir silahlanına yarışı- nın başlıyacağını bildirdi Öte taraftan General Göring, biz ye- mekte söz söylerken eğer bütün devlet- ler birden silâhlanmaya bir sınır çeker- lerse Almanyanın bu işten geri durme- yacağını, alman hava kuvvetlerinin aral ması veya goğalması öteki devletlerin davranışlarıma bağlı olduğunu söylemiş ve demiştir ki: — Almanya, kendi hava kuvvetleri- ni sevine sevine, bütün dünya barışının ve Avrupa güvenliğinin korunması için kullanmağa hazırdır., B.Makdonald,hükümetin bava kuvvet- lerini artıracağını ve Bay Baldvinin söylemiş olduğu şekilde ingiliz hava kuvvetlerinin almanlarınkinden daha geride kalmasına katlanamıyacağını söy- lediği zaman bu sözleri ayrışıklar da onamışlardır. Başbakan, Almanyanın denizaltı ge- mileri yapmağa ve hava kuvvetlerini ar- tırmağa karar vermesini esefle anmış « tır. Fransa ile Sovyetler arasında ulus - lar sosyetesi tüzüğlüne uyğun olarak ya- pılan pakt, dün Pariste imzalandı.,, Gazete, bu konu üzerinde yazmırş ol- duğu bir baş yazıda da şunları söylü- yor: Göringin sözleri Bay Hitlerin bir çok defalar söylemiş olduğu şekilde Al- manyanın bir kollektif sisteme — katıl- maktan büsbütün geri durmak kararını vermediğini göstermektedir. Yaptığı bir takım hareketler, bu söz- leri tutmamakla beraber, Bay Hitler, Al- — Edlıı:kıpı V.Eı Aktin K.mlıy Fa- tih kaza başkanı — Kastamonu : Ali Gü- teryüzlü Halkevi başkanı vekili — Kaz- tamonu: Adil Yücebıyık kaza Parti baş- kanı Kastamonu — Faik Akdağan Parti başkan vekili — Bahçe! Durdu Erdoğan merkez nahiye C. H. P. başkanı, Hasan Canka Belediye başkant, Hasan Eroğlu C. H. P. başkan vetili — Boyabat: Müc- teba Can Halkevi başkanı — Anadolu Hisarı: M. Ali Durudoğan C. H. P. soy- sal yardım kolu başkanı — Tophane: Nail Soydam Fındıklı Parti Başkanı — Edirnekapı: Halid Tarı Kızılay ve Ka- ragümrük nahiye başkanı — Keşan; Y. Aydın Mecidiye nahiyesi C. H. P. baş- kanı — Erzurum: M. Çankaya C. H. P. Başkanıı — Samatya: İsmall, Çakar Kı- zılay kurumu B. Namına — İstanbul: Remzi Paşabahçe kurumu başkanı — Beyoğlu: Haşim Refet Hakarar C. H. P. şubesi başkatır mummna — Beyazıt. Eminönü nahiyesi Parti başkamı — Be yazıt: Tevfik, Oyras Eminönü kazası başkanı — Kadirli: Dincer Parti kaza başkanı — Saim Beyli: S. Yıldıruım par- ti kaza başkanı namına — Feke: O. 'Te- kinayok Parti kaza başkanı — Erzurum: Hadi Halkevi Başkan vekili — Akdağ: H. Keleş Belediye başkanı — Güdül: H. Yağcıoğlu C. H. P. Başkanı, Nzim Özgün Belediye başkanı namına — Be- yazıt A. Riza, S. Ömer Eminoönü kazası — Cumuriyet —Halk — Partisi Başkını — Keşan: Uysal Uzunköprü ticaret odası Keşan mümessili — Ke « şan: H. Yeniceli No. 326 ekin kredi ko- operatifi başkamı — Keşan: H. Kalyon- cu Paşa Yiğit nebiyesi C. H. P. başkı- — Keşan: C. Ozgun HilâHahmer ku- rumu başkanı — Keşan: Ahmet Çocuk Esirgeme kurumu başkanı — Keşan: H. Yeniceli Kaza İ. heyeti başkanı — Kastamonu : Rıza Saltuğ Ticaret odası başkanı — Kilis: Özsey C. H. P. — Safronbolu: Cemal Muallimler birliği teisi, Akın Belediye reisi ve tayyare C. reisi, Hidayet Hilâliahmer Reisi, Os - manyanın arsrulural bir kollektif güveca lik sistemine, eşik hakları bulunan bir Üye olarak katışmak yolunda gönülden dilekli olduğunu söylemektedir. Bay Makdonald, dün söylediği söz- Terde Avrupanın bizibirine karşın kamp- lara ayzılmasının ne kadar tehlükeli ola- cağını açığa vürdü. Fakat eğer Almaaya, ayrıseçi dur- makta inad edecek olursa o zaman bundan başka yaprlacak bir şey de yok- tur. Eğer Almanya buna yanaşımıyacak olursa o zaman İngiltere de bütün dün- yayı ilgilendiren meseleleri kendi başı- ma yatıştırmağa uğraşmaktan elini çek- melidir. Almanya bir günde kaç uçak yapabiliyor? 4 mayıs tarihli Deyli Meyil gazetesi, P? » başlığı altında yazmış olduğu bir başyazıda diyor ki: * Almanya hava kuvvetlerini ne gibi bir hızla artırıyor ? ,, Sir Con Saymen, diyor ki: ,Alman- ya son zamanlarda endüstri verimini pek ziyade artırmıştır... Bu artmanın uçak yapıcılığında ne anlama geldiği kolayca anlaşılır. Detroit'daki Ford fabrikası, bir gün- de 5000 araba çıkarmaktadır. Bir uçak da bir otamobilin biraz ay- rısıdır. Amerikada özel bir fabrika, tek başma günde beşyüz araba yapabildik- ten sonza bütün o zengin kaynaklariy- Te Almanya, neden günde 100 uçak ya - pamasın? Onun için diyebiliriz ki, Almanya- nın bir günde hava filosuna kattığı u - çakların sayısırır yüzden aşağı hesab et- memek doğrudur. Pilot yetiştirmeğe gelince ünlü al - man pilotu Rikthofen'in hayatını oku - yanlar, bir pilat yetiştirmek için altı baftanın yeter olduğunu üğrenmişler - dir. man Himayei Etfal reisi, Mustafa İkti- gat ve Tasarruf relsi, Bozkurt Gençler â reisi, Cemal Muallimler birliği reisi — İpsala: Özsoy Spor kulübü baş- kanı — Ayancık: P. Göksel C, H. P. başkanı — İpsala: Etem Karu belediye reisi — Büyükada: Süleyman Hararlı C. H. P. Başkanı — Afyon: B. Diker HilâHiahmer cemiyeti başkanı — Gem - Tik: 8. Önür Demir stbaşı nahiyesi beş- kanı — Bursa: Cemal Ertuğ Dürzgü kurumu namına — Bursa: Fakir Erdem Maarif Müdürü — Bakırköy: H. Tahsin Erez İlkmektepler koruma ve yardım kurumu başkanı — Bakırköy; Abdül - kadir Hilâliahmer kaza başkanı — Kar- tal: Arif Erciyeş Belediye Başkanı — Afyon: O. H. Coşgun Fukaraperver baş- kanı — Beyoğlu: Dr. 8. Keçeci İstiklâl ocağı C. H. P. Başkanı — Keşan: Ali Atasağın Belediye reisi vekili — Gem- lik: A. Fettah Balık pazarı nahiyesi başkanı N. — EBezurum: Zakir Kaza I. Heyeti başkan vekili — Gemlik: İsmail Atsoy C, H. P. Umurbey nahiyesi baş- kanı — Keşan: M. R. Akpınar Spor ku- rumu başkan vekili — Kartal: A. Riza Gençler Birliği başkam — D. Bekir: Sefer Uluğ Belediye reisi — Afyon: Kemal Cenap Başer İktisat ve Tasırruf cemiyeti — Sungurlu: Fehmi — Bilgin €. H. P. İdore heyeti başkenı — Sun - gurlu: Dr. Kemal Kızılay baskanı — Sungurlu:€. Özkan Gençler Birliği na- miha başkan — Akhisar: Remzi İsmail C. H. P. Başkanı — Bakırköy Belim Bi- âl Kaza İ. Heyeti başkanı — Akyazı: Mustafa Abuç Çoçuk Esirgeme ve kızıl- ay kurumu başkanı — Akyazı: Maksud Murğul C. H. P. başkanı — Zile: Z. Öksel Spor birliği başkanı — Zile: Pu- at Cumuriyet Halk Partisi Başka - n — Gülpazarı: H. Ali Spor kulübü başkanı — Gülpazarı: Mustafa Güvendik C. H. P. idare heyeti başkanı Akyazı: Sami İdman yurdu bağkanı — Zile: Saim Ticaret ve Sanayi oda©ı mü- messili | C.H.P. tüz n MAY!S IBSCUMAR uğu Genel Yönetim Kurulunun Hazırladığı Tüzük Taslağı İle Dördüncü kısaaım köngreler hakkın- daki maddesi şöyle değiştirilmiştir: 53 — Ocak, nahiye koöngreleri yılda bir, kaza ve vilâyet kongreleri iki yıl - da bir toplanır. Kongreler, vilâyet idare heyetleri - nin umum! sekreterlikce tasdik olum muş karariyle veya doğrudan doğruya Genel Yönetim Kurulu kararile icabım- da fevkalâde olarak da toplanır, Kongrelerin toplantı tarihleri hak- kındaki madde şöyle değiştirilmiştir: $4 — Partinin ocaklardan vilâyetle- re kadar normal kongre mevsimi eylül- de başlar, birincikânun sonunda biter. Vilâyetlerden her birinin ocak ve nahi ye köngreleri en çok bir buçuk ay sü - rTer, Her yerin mevsim, iklim, iş icabla- rına göre bu koöngrelerin başlama ve bitme tarihleri vilâyet idare beyetleri tarafından tesbit ve vaktinden evvel alâkadarlara tebliğ ve bıuma göre yapıl- maları takib olunur. Normal kaza ve vilâyet kongreleri biribiri ardından yar pilmak Üzere İkinci yıtın nahiye kon - gresi bitiminden itibaren 15 gün Içinde başlıyarak en geç bir buçuk ayda biti - rilir, Kongrelerin mümessil seçilmesi mad- desine şu bölek ilâve edilmiştir: Her kaza kongresinde, kazadaki ocakların bine kadar Üüyesi için 3, bun- dan fazla her bin için birer mümessil. Partiye girmek için muameleleri te- kemmnli! etmiş Üye bu sayıda dahildir. Ancak bunların kongrelerde ray verme- leri için en az üç ay ve seçilmeleri için en az bit yıl evel kayıt muamelelerinin bitirilmiş olması şarttur. Kongreterde reislerin ödevini an- Tatan maddeye gu ilâve yapılmıştır: *Merkezden mansup reisler, teşkilâ- tr içindeki bütün kongrelere telslik edebilir.,, Kongrelerde bulunabilecekler hak- kında yeni tüzüğe şu madde ilâve edil- miştir: 64 — Nahiye, kaza ve vilâyet kon - grelerinde Parti hükümetini temsil e - den en büyük mülkiye âmirleri kongre- lere davet ölunurlar. Bu zatlar müza - kere ve reye iştirak etmezler. Yalnız es- ki ve yeni yapılmış veya yapılmamış Parti dilekleri hakkında müzakereler - den sonra halkı aydınlatmak masadile icabederse iazhat verirler. Fakat bu izah- lar üzerine münakaşa cereyan etmez. Parti kongrelerinin bütün müzakerelerin de Partili belediye reis ve Üyeleriyle w mumj meclis Üyeleri dinleyici sıfati- Ye bulunurlar. Gizli olmasına karar ve- rilen müzakerelerde yalnız en büyük mülkiye fmiri ile mümessillerden baş - ka kimse bulunmaz. Karar oyları hakkındaki maddeye, gu fıkra ilâve edilmiştir: “reyler müsa- vi ise reisin bulunduğu taraf kazanır.,, Encümenlere seçilebilecekler hak - kındaki madde de şöyle değiştirilmiş - tir; 70 — Ocaklardan viliyete kadar ida- re heyetlerinde bulunanlar mümessil seçilmeseler bile kongre müzakereleri - ne iştirak derler .Ancak rey vermezler ve encümenlere seçilemezler. Kongrlerin ödevlerimi anlatan bölü- me şu madde ilâve edilmiştir: "Parti kongrelerinde obetrüksiyon yapmak ya- saktır., Kongre görüşmelerinin düzenliği için yu vwdde eklenmiştir: 74 — Kongre görüşmelerinin inti - zam ve inzibatını temin etmek — kongrt yelsinin vazifesidir. Bu intizamı ve usulü yolundan konuşukmasımı ve aza- karın serbest konuşmalarını bozanlara reis, toplantı balinde ihtarda bulumur. bu yetfmerzse suçluyu o yıl kongrenin sonuna kadar toplamtıya girmemek üze- re köngreden çıkarır, Jüzüum — görürse kongre karariyle iki ibtara kadar cera verir, 'Tutalgalar için şu madde ilâve edil- Mmiştir: İstenilen Değişkeler 76 — Köngrelerde bir gün zabrt hulfsaları ertesi günkü toplan! ve son müzakerenin zabıt hulüsası Ö0 — koöngre dağılmadan evvel okunur. Yönetim kurulları hakkındaki kıt * mın ilk maddesimin son böleği şöyle eh müştür : İğdare heyeti reisleri mansup olan lerde kongre 6 - 8 kişi seçer. Vilâyel idare heyeti karalar tşkilâtmı idere & der. Ümümiyetle idare heyetle: müddetleri kongre içtimamda ıeghü yenilerinin devir almalarma kadar del vam eder, Yönetim kurullarının işe başlamalı ti hakkımdaki maddeye “Şu kadar ki i! heyetince tetkik edilir ve bir kararl bağlanır,, cümlesi ilâvç edilmiştir. Bağışman ve sekretetler hakkındaki maddeye de gu fıkra eklenmiştir: İdare heyetlerine bağlı maaşlı kâ * tip ve müstahdemler reisin emrindedifi azil ve naspları reise aittir. Bunlarım partili olmaları şarttır. Yönetim kurullarının toplanışı hak: kındaki maddeye: “her idare heyetl bu toplan'ıları mühim bir parti işi olar rak kendine bağlı teşkilâtta arasız ta * kib ve temine mecburdur.,, Oylar hakkındaki maddenin sonu bü şekilde değiştirilmiştir: Kararlarda azlıkta kalanlar çokluğu uyarlar, Kararlar, defterine yazılıp altt çokluk veya azlık tarafında kaldığın& bakılmadan müzakerede — bulunanların hepsi tarafından imzalanır. Müzakere« de bulunmryan aralar da kararları son« radan (gördüm) kaydı iİle imzalarları İmzaların üstüne şerh verilmez. Yalnız kararı Parti program ve nizamnamesi « me, kanun ve nizamlara uygun bulma « taslagı. j yanlar imza etmiyerek sebeplerile yu « — karı heyete bildirirler. İdare heyeti aza- darının müzakerede güttükleri noktal nazar kendilerine veya başkalarına ait olsun heyet dışında söylenmez. Yönetim kurulunun ödevleri arasır na, “talimatına göre seçim yoklamalarır nı yapmak,, fikrası eklenmiştir. Yönes tim Kurulu Başkanları kısmma şu şe * kilde bir madde ilâve edilmiştir: 89 — Lüzum görülen vitüyetlerde idare heyetlerine genel yönetim kurulu nun kararı ve Umumi Reislik Divante nın tasdiki ile reis tayin olunabilir, Bat Yardan vazifesi icabı maszaf yapacakla- ra Genel Yönetim Kurulunun takdif edeceği miktarda tazminat verilir. Pastideki kanay ödevlerden — nasıl gekilebileceği şu maddelerde izah edil- mektedir : — Partide faal vazife alanlar ka-s ti veya gıhhi şebep olmadıkça istifa et- mezler. Her istifa etraflı esbabı muc! »e zikredilerek ve bu yazı ile vukubulur. Verilen bir istifanın kabul edildiği bir ay içinde yazı ile bildirilmedikçe vazi- feden çekilmek caiz değildir. 92 — Tİntihabın yenilenmesi — Istifa vukuu ve sair her hangi bir surotle Pat tideki idare heyetleri reis ve azalıkla» rından ve yahut Partice verilen heshan- gi vazifelerden ayrılanlar kendi uhde - lerinde emanet olan vazifeyi, vazifesi sebebiyle üzerinde bulundurduğu kayıe, dosya ve defterleri ve hesapları devir ve teslim etmeğe merburdurlar. 93 — Partililerin Parti nammna bu- lundukları teşekküllerden çekilmeleri de yükarıki fıkrada yazsılı. hükümlere tâbidir. 94 — Her hangi istifa muame'esi, salühiyetli makam taarfından kabul ces vabı ahınmadikca, gizli tutulur. Tüzük tasfağına “kükümelle Cei-'. adlı yeni bir kasum ilâve edilmiştir. ıi 1 95 — Parti, kendi bağından doğen — bükümet teşkilâtiyle kendi teykilâtni — biribirini tamamlayan bir birlik tanm. Parti teşkilâtinm kendi hükümeti- nin her yönden muvaffak olması içim bütün kuvvetile çalışmazı etastır.