11 Mayıs 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

11 Mayıs 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA 6& SÖVYETLER BİRI İĞİNDE Ka Salgıtımız geliyor Moskova, 10 (A.A.) — Bay Mu zaffer Gökerin başkanlığındaki türk salgıtı dün Odesa'dan vapur- la İstanoula hareket etmişlerdir. Bay Muzaffer Tas Ajansı ay- 'tanına Sovyet Rusyada bütün gör- dükleri ve hele 1 mayıs bayramı hakkındaki beğenme ve hayranlı - ğını söyledikten sonra demiştir ki: “— Ben ve arkadaşlarım Mos kovadaki 1 mayıs halk gösterişle - ri ve büyük ordu geçişi hakkında ynutulmaz bir anı saklıyacağız. Moskova, Leningrad ve öteki bü - ü i merkezlerde, Sovyet- ler Birliğinin endüstrileşme yo hlunda işidilmemiş bir şekilde ge- liştiğini görmekle bahtiyar olduk. Moskova metropoliten hattı, su ile işliyen teknik tansıklarıdır. Aymı zamanda her tarafta kültürel bü - yük gelişi gördük. Dost memleket- te bütün gördüklerimizden sonra ben ve arkadaşlarım ancak - şöyle diyebiliriz: Sovyetler birliği ulus- larının yaşayışlarını güdenlerin, utkusu ulusun da önderi Stalin'in bir utkusudur. Büyük konuksever, memleketlerden ayrılırken, Sov - yetler Birliğinde gördüğümüz dos! ça ve içten gelen- ilgiden dolayı bütün kurumlara ve bütün dostla. rımıza teşekkür için Ajansınızm nezaketli aracılığından faydalan - mak istiyoruz. İN İLTERE'DE Hava andlaşması meselesi Londra, 10 (A.A.) — İngiliz diplomasi servislerinin batı hava yardım anlaşması. yaparken hava silâhlanmasının daraltılması ve süel uçakcılığın kontrolu işini de göz önünde bulundurduğu bildi- rilmektedir, Hattâ bu servisler si- vil uçakçılığın kontrolu da gere- , keceği kanaatındadırlar ki, bu tak- dirde bu uçakçılığının arsıulusal hale konulması meselesi bir kere daha ortaya cıkmış olacaktır. ALMANYADA Almanya yükümsel borç yapacak Berlin, 10 (A.A.) — Rayişbank çevenleri, ulusal sosyalist rejimi iş başına gelelidenberi elde edilen endüstriyel kârlarla yükümsel bir borç yapmayı düşünmektedir. Bu borç Almanyanın dalgalı borçlarını uzun ödelli bir borç ha- line çevirmeye yarıyacaktır. Ulu sal sosyalist çevenleri, rejimin iş bulmak için aldığı tedbirler üze- rine elde edilen endüstri kârlarını savaş kârlarına benzeterek devle: tin bunlardan kamuğası için fay- dalanmaya hakkrı olduğu sonucunu çı'rarmaktadır. Alman toprağı üzerinde uçabilecek uçaklar Berlin, 10 (A.A.) — Almanya ile özel hava anlaşması yapma- mış memleketlere aid uçaklar i- zin almadıkça, alman toprağı üze- rinde uçamıyacaklardır. Bu gibi u- çaklar gümrük işyarları tarafın- dan derhal hava ofisine haber ve- rilecektir. Süel uçakların alman toprağı üzerinde uçması kayıd ve şartsız olarak yasaktır. İTALYA'DA B. Şuşnig Floransa'da Roma, 10 (A.A.) — Avusturya başkanı B. Şuşnig dün Floransa- ya gelmiştir. Cumartesi günü Bay Musolini ile Tuna konferansının hazırlanması hakkında görüşecek- tir İtalyan - Habeş durumu Roma, 10 (A.A.) — Gazeteler Habeşistan meselesini çözeleye- rek; Habeşistanın bugüne kadar İtalyaya karşı ekonomik - ve teci- mel alanda göstermekte olduğu ve bugünde süel alandaki düşmanlı- ğına karşı İtalyanın aldığı tedbir- lerin bir yorağ halini aldığmı bir takım kanıtlar göstererek ispata çalışıyorlar. Ankara Doğum ve Çocuk Bakımevi Baştabibliğinden: Ankara Doğum ve çocuk bakım evinin 1935 mali yılı haziran ibt'dasından 1936 va'ı mayıs ninavet:ne kadar yıl lık ihtiyacı olan aşağıda cins ve mikdarları yazılı mevad- dın evsafları şartnamesinde yazılı olup yirmi gün müd- detle açık artırma ve eksiltmeye konulacağından ve 193$ yılı haizranımın ikinci günü ihalesi yapılacağından talip- lerin artırma ve cksiltme ihale kanununun 2, 3, üncü mad- delerinde yazılı vesikalarla şartnameleri görmek üzere her gün öğleden evel Işıklar caddesinde doğum ve çocuk bo'umn evi baştab'pliğine ve ihale günü de saat on beste yüzde 7,5 teminatı muvakkate akçelerile birlikte müesse- sede müteşekkil artırma ve eksiltme komisyonuna müra- caatları ilân olunur. (988) Cinsi mik-ları Sadeyağı 850 kilo Pirinç 1500 ,, Kesme şeker 500 Çay 15 Sabun 600 Meirımek 100 ehriye 100 rmik 80 Soda 250 Bisküvi S0 Gazyağı 150 Koyun eti 4000 Yoğurt 1200 Kuru soğan 500 Patlican 400 ,, Engğinar 350 adet Semioztu 300 kilo 'Taze oarıya 250 , Patates 700 ,, Pırasa 450 , Karnabahart 150 , Yer elması 150 , mikdarı 150 kifo 200 , Cinsi Zeytinyağı Makarna Nohut 100 Kuru fasülya 200 Pirinç unu 50 Kuru kayıst 75 Salça S0 Un 200 Kurubamya 20 Tuz 200 Ekmek 7200 Süt 3000 Kesilmiş odun (meşe) 14000 Taze ayşe kadın fasulyası Bakla Kabak Dolmalık biber Kırmızı domates Lahana Kereviz Ispanak 400 300 350 300 350 250 350 t 83 83 S ö s ULUS DAĞINIK DUYUKLAR. Seksen uçağın birden uçuşu Honolulu, 10 (A.A.) — Do- nanmaya aid seksen uçak dün 200 kişi ile 21300 kilometre uzaklık- taki Midvey adasma uçmuşlardır. Bu uçuş, uçak tarihinde bu çeşid uçuşların en önemlisidir. Kaçırrlan göçmenin bırakılması Prag, 10 (A.A.) — Dış bakan- lığı, alman göçmeni Lampelsber- gin kaldırılmasını protesto için Berlindeki Çekoslovak elçisine öğ- renek yollanmıştır. Hükümet bu göçmenin derhal salıverilmesini ve kaçıranların cezalandırılmasını istemektedir. Yeni Çekoslovak elçisi Prag, 10 (A.A.) — Bay Şarl Halla, Ankara orta elçiliğine atan- mıştır. Yeni bir yanardağ Antigo (Antil adaları) 10 (A. A.) — Büyük bir yanardağ patla- ması sonucunda şiddetli deprem- ler olmuştur. Evlerinden kaçan birçok aileler otomobillerde yat- maktadırlar. Uluslar sosyetesi kurulu 9 eylülde toplanıyor Cenevre, 10 (A.A.) — Uluslar sosyetesi konseyi başkanı B. Tev- fik Rüşlü Aras sosyete üyelerini 9 eylülde kurulun toplantı devre- sine çağırmıştır. Kurul bu toplan- tısında savaş halinde bulunan u- luslara silah ve savaş gereçlerini vermek yasaklığımı konuşacaktır, Dünya boks şampiyonu yaralandı Astburi-park 10 (A.A.) Dünya ağır boks şampiyonu Maks Bir, hazır bulunduğu teknik bir deneç- te, bir patlama yüzünden kalbine yakın bir yara almıştır. Maks Bir, sağıtıldıktan sonra hasta evinden çıkmıştır. Otomobil işçileri grevi Nevyork, 10 (A.A.) — Yuvar- lak masa konferansının yarın top- lanacağı haberi, General - Motors işçileri grevinin otomobil endüs- trisinde uyandırmış olduğu kay- guyu gidermiştir. Bir anlaşmaya varılacağı urmulmaktadır. Çin'deki elçiliklerin derecesi Berlin, 10 (A.A.) — Alman çe- venleri, Nankin ve Tokyo hükü- metlerinin karşılıklı olarak orta el çiliklerini büyük elçiliğe çıkarmak yolunda verdikleri kararın önem- K bir hadise olduğunu bildirmek- tedir. Döyçe Algemanye Çaytung gazetesi diyor ki: *“Japonya, bu hareketile Çinin büyük bir devlet olduğunu t.nı maktadır. Amerika Japonya ve İ talya gibi Çin'deki orta elçiliğini :üîıi.llı elçiliğe çıkarmak niyetin edır. Bir alrmsaklık davası Belgrad, 10 (A.A.) — Bugün büyük ölçüde bir alımsaklık ve vergi kaçakçılığınım duruşması başlamıştır. Büyük bir orman iş- letme kurumu eksiltmelerde hak- sız kazançlar elde etmiştir. Bu da- va ile 107 Rişi ilgilidir. Bunlardan üçü saylav ve biri eski bakandır. Dünkü at yarışları Tlkbahar At yarışları dün başladı. Mevsim başlangıcı olmasına göre koşu yeri oldukça kalabalıktı. Sü, Ekonomi ve tekit bakanları da yarış yerinde idi- ler. — Koşulara saat 14,30da başlandı. Birinci koşu: 3 yaşında ve hiç koşu kazanmsmış yarıkan ingiliz — tayları içindi, uzaklığı 1000 metre idi. Koşuya yedi tap yazılı idi. Hepsi kaştu, fakat start çok fena oldu. Tay - lar biribiri arkasına dizili dururken bayrak düştü. B, Salihin Alemdarı hiç zorlanmadan birinci Makbul ikinci Se- miramis üçüncü oldular. B. Fikretin Borast beklendiği gibi koşamadı. İkinci koşu: 935 yılı içinde hiç ko- şu kazanmamış arr kan ingiliz at ve kısraklar içindi. Uzaklığı 1400 metre idi. Hareket işareti verilir verilmez B. Akif'in Bekârı öne fırladı, Fakat bir az sonra Barç yanaştı ve geçti. Belür ikinci, Conk üçüncü oldu. Üçüncü koşu : Hiç koşu kazanmamış yerli arab at ve kısraklar içindi. Uzak- Keğı 1400 metre idi. Bu koşuda dört at koştu. Birinciliği B. İbrahimin Ceylâ - n ikinciliği B. Alinin Coştusu kazandı. Dördüncü koşu safkan ingiliz at ve kısraklara mahsus handikaptı. Uzaklığı 1800 metre idi. B. Ahmedin Grandezası birinci B, Akifin Kazbadanlası ikinci oldu. Beşinci koşu: Dözt ve daha yukarı yaştaki yarıkan ingilir at ve krsraklar içindi. Uzaklığı 1600 metre idi. B. Ah- medin Yıldırımı kolayca birinci oldu. Fenerbahçe Galatasarayı 2-1 yendi Istanbul, 10 (A.A.) — Dün Fener stadında çok kalabalık bir seyirci kar- pısında Fenerbahçe - Galatasaray maçı yapıldı. İlk hücumu galatasaraylılar yaptı- lar, Ve akın Fener müdafaasında kesil- di ve bunu bir Fenerbahçe hücumu ta- kib etti. Oyunun başlangıcı çok seri. Kar- şılıklr hücumlar kısa pas fasılalarla iki taraf kalesi önünde tehlikeli vaziyetler yaratıyor. Fenerbahçenin sağdan, Ca- latasarayın soldan sıkı İşler yaptığı gö- tülüyor. Dördüncü dakika: Sağdan gelen bir topu Niyazi güzel bir pasla Fiktete ge- çirdi. Fikret yıldırım gibi bir inişle Ga- latasaray kalesine süzülüyor. Osman yetişti ve topu koörnere attı. Fenerin hücum faikiyeti göze çar- pıyor. Yedinci dakika: Gene Niyaziden Fikrete bir pas, Fikret Osmanı atlattı ve topu ortaladı. Kale önünde sıkıca bir didişmeden sonra Namığın bir şutu par- ladı ve kale direğini yalayarak avuta git- ti. Bundan sonra ortadan bir Galata- saray inişi. Reşad topu Denyele gider- ken kesti ve uzun bir vuruşla Naciye yolladı. Naci Lütfiyi peşine takarak kaleye kadar indi ve avut. Oyun çok seri oynanıyor. Bir daki- ka sonra, bu sefer Fener kalesi önün- de Danyelin yarattığı bir gol tehlikesi. 15 inci dakika: Şaban iki Galatasa- ray müdafii arasından kaçırdığı topu 4 metreden avuta attı. 20 nci dakika: Galatasarayın bir hü- cumu körnerle neticelendi. Danyolin bir vuruşunu Yaşar kafa ile kesti. 23 üncü dakika: Top Galatasarayın bir hücum serisini takib eden dakika: Ali Rızanin uzun bir pasını Lütfi kese- medi. Naci sürdü ve ortaladı. Fakat Lüt- #i ceza sahası içinde topu elle tutmuş- tu, Hakem penaltı verdi. Ve Fikret gü- zel bir vuruşla takrmını galib vaziyetine çıkardı. * Oyun cidden güzel bir akışla devam ediyor. 28 ci dakikada Niyazinin çok güzel bir şutu Avninin elinde kaldı. Galatasaraylılar, fazla gayret sarfet- mek suretiyle oyunu Fenerin nısıf saha- sına sokmağa muvaffak oldular. Fakat bu tefevvuk kısa sürdü. Oyun evvelâ ortalarda, sonra Galatasaray sahasında oynanmağa başlarıdı. 41. ci dakika, Fikretin bir inişini Kadri elile tutarak kesmek istedi. Pa. vul vuruşunu Avni elinden kaçırdı. Na- el yetişerek güzel bir şüt çekti, fakat top Lütfiye çarparak kornere gitti. 44. cü dakika. Bir Galatasaray hücu- mu: topu Esad kesti, fakat kaleciye vermek isterken şaşırdı ve bundan isti- fade eden galatasaraylı Necdet, kısa bir vuruşla beraberliği temin etti ve devre 1-1 beraberlikle neticelendi. İkinci devre fenerlilerin bit bücumu ile başladı. Rüzgârı arkalatına alan fe- netliler sıkı bir inişle oyuna başladılar. Bu hücum avıttla besildi. Daha ilk dakikalarda — Galatasaray tabiyesinden anlaşılıyor ki, sarı - kır- mızılılar, defansa ehemmiyet veriyor. lar, İki iç muhacim, büyük bir dikkat ve maharetle, müdafaaya yardım ediyon lar, Karyılıklı bir hücum ve müdafaa ile geçen ilk on dakikadan sonra, ilk şaya- nı dikkat hareket, Namık'ın — kalenin üst direğine çarpan şütü oldu. Fenerbahçe defansının sıkışık anlı » da intizamsız çalıştığı görünüyor. Pu vaziyet, mescla birinci devrenin son da kikasında olduğu gibi, gole sebebi; et verebilir. Oyun, yavaş yavaş zevksiz bir ce. reysha doğru gidiyor. İki taraf da sü- ratinden kaybettiği için sert bir oyun gözükmeğe başladı. Otuzuncu dakika: Bir Galatasaray hücumu. Danyal topu sürerken, hakem sebebi anlaşılmıyan bir penaltı verdi. Münevver, bu mükemmel fırsatı, fene bir vuruşla kaçırdı. Fenerbahçe tamamen Galatasaray kar lesi önünde oynamağa başladı. İki mü- dafi orta çizgisi üzerine oynuyorlar, Bu tazyik, ortada kaybedilen fırsatlar yüzünden, filf bir semere vermiyor. 43. cü dakika: bir fener hücumu. Nİ yazinin ortaladığı topu kapan Naci, sı. kı bir pilase ile Fenerin galibiyet go- lünü kaydetti ve ikj dakika sonra, Fe- nerbahçe sahadan 2-1 galib çıktı. Güreşçiler Adanada Adana, 10 (A.A.) — Başpehli- van Çoban Mehmed ile büyük Mustafa dün şehrimize gelmişler- dir. Bugün ve pazar günü şehir stadında güreşler yapacaklardır. Ankara radyosu Bugünkü program şudur: 19.30 - Sporcu konuşuyor 19.40 - Musi Elman: Allegretto » ©Pastorale » Passepled Keman: Necdet Remzi Pianoa: Ulvi Cemal 20. - Dişçinin saati 20.50 - Dans musikisi 20.50 « Haberler Milli Müdafaa Vekület Satınalma Komisyonu Nânları İLAN M.M.V. binası çatı arası yan- gın tesisatı pazarlığa konmuştur. Keşif bedeli 200 liradır. Keşit ve şeraiti bedelsiz olarak komisyo- numuzdan alınacaktır, İhalesi: 13.v.935 pazartesi günü taat on birde komisyonumuzda — yaprla- gaktır. Muvakkat teminatı: on beş liradır. Pazarlığa girecekler 2490 No, lü kanunla şörtname le istenen belgeleri komilayona ve- veceklerdir. (103") i—lE8