16 Haziran 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

16 Haziran 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

SAYIFA 2 Dil işleri Kılavuz için dersler eti dükeen Bitler, artık, Avrupa adevletlerini yenen ve yenik devletler diye ikiye ayırmak doğru olmadığını söylemiştir. Bir zamanlar devlet kapısı, bütün türk gençlerinin g ö z« dikeği idi. Polis size, dolandırmağa gelen bu adamın karalı kımından olduğunu gerçinlemi; Gündelik gazete kadar, likir dergilerine Bacımız var, ta- de ihti« Yalnızlığı sevetrsem de yalkız değilim. Butarlanım ölçümünü biliyor musunuz? Bütün gençler, kadar, Atatür Misallerdeki yeni kelimeler: Yenen «& Galip Yenik — Mağlüb Gözdikeği — Matmahı nazar Karalı — Mazannei su' Dergi « Mecmua Yalkız Merdümgiriz Ölçüm — Mesaha Işmak — Meşale Çevrinmek — Tavaf etmek ...- | Bağışık — Muaf Bağışıklık — Muafiyet ellerinde ışınaklarla, geç vakte konduğu evi çevrinip durdular. Özgür yazarlar kazanç vergisinden bağışık” tırlar, Gazetelerdeki çevirmen'lerin kazanç vergisinden bağışıklığı devam edecektir. *« Bakı -- Muayene Evlenecek olanlar hekim b a k 1" sından göçmek yükü mündedirler. *& Muhtekir — Vurguncu İhtikâr — Vurgunculuk Yaşatık fiatlarındaki vur guncultukla hergün sa- vaşmaktayız. Fransa hükümeti borsa kesin tedbirler aldı, —.. Aytar — Muhabir Duymaç — Muhbir Bu haberi Paris Ga: mazlar. ... vurgu aytarımız bize mek mizin şehir duymaçları ncularına karşı sönderdi. hiçbir bilget kaçır» Mukavemet — Dayanık, dayanım yim, Düşman, dün, büyük bir beş kelime Her gün (Başı I. ci sayıfada) Cenubu şarki — Doğu güne- yı C_cıııbı garbi — Batı güne- İstintak — Sorgu Mesele — Mesele (T. Kö.) Örnekler: 1 - Size bir soru: da bulunmak istiyorum. 2 - Dün bütün suçlular sor- ! guya çekildiler. B. — Hihâye — Öykü Örnek: Gazetelerin günde- lik öyüklerinde sanat değil, eğlence değeri aramalısı: nız, &. — İhtimam etmek — Kayıtlar - mak İtina etmek — Özenmek İtina — Özen Örnekler: | - Bu ise daha i- yi kayıtlanmanız lâzımdır. 2-Yazınızda baştan başa Özensizlik görünüyor. - B.— İkametgâh — Konut Mesken — Otru Örnekler: 1 - Herkes bulun- duğu şehirde bir konut gös- termek yükümündedir. Bu evin sert rüzrgâra dayanığı olduğunda şüpheli- dayanım göstermiştir. İki büyük köprümüz yapılıyor Muğla, 15 (A.A.) — Türkiye'de ikin- ci tip olarak yapılmakta olan ve dünya- da eşi iki tane buluman Dalaman köp- Tüsünün iki ayağının yapılışı bitmiş, üçün cü dördüncü ayaklarının yapılmasına başlanmıştır. Gene Muğla - Fetiye yolu üzerinde- ki büyük bir önemi bulunan Namnam köpı ün de Üstermesi önümüzdeki ay başında yapılacaktır. Bu köprülerin yapılmasiyle Muğla - Fetiye yolu açıla- caktır. Arada bulunan küçük su geçitle- rinin yapılması ve batak slanların yeğ - mesi için hantlıklar vardır. Bu yıl içinde bu alanda önemli çalışmalar olü- cak, Fetiye - Muğla yolu gelip gitmeye açılacaktır. Bu yolun açılmasiyle ilk eko nomi hayatında büyük bir genişlik ola- caktır. İi halkı bu iki köprünün yapıl - masından büyük bir sevinç duymakta - dır. 2 - Hükümet Ankara'da iş - yarların otru meselesini de kotaracaktır. (1) Ötekiler de bunlara kıyas- lanarak yapılabilir. Not: Gazetemize gönderilecek yazılarda bu kelimelerin osmanlı- :ı 'arı kullanılmamasını rica ede - iz. Hava tehlikesini bilen üyeler B. Selâmi Kuzucuoğlu Göynük C. M. U. 20, B. Fahri Çnar Göynük Şarbay 20 Nevzat A hendis mı ingör Göynük Orman mü- ni 20, B. Halil Alpagot Göynük İnhisarlar Me. 20, B. Ali Sayın Göynük Zıraat Bank. memuru 20, B. M. Fahri Yerlikaya Göynük tüccar 20, B Yusuf Bayındır Göynük tüccar 30, B Nuri Vural Göynük tüccar 20, B. Hay- rettin-Ünal Göynük tüccar 20, B. Salih Pulcu Göynük tüccar 20, B. Celâl Yağ- cıoğlu Göynük tüccar 20, B. İsmail Şa- tır Göynük bakkal 20, B. Ahmet Başka- 1 Göynük tüccar 20, B, Mehmet Sel man Göynük bakkat 20, B. Hıfzı Mut - lu Göynük tapu Mc. 20, B. Müslim Akay Göynük Ziraat mücadele Me. 20, B. Ali Hattat Göynük semerci 20, B. Ahmet Tihan Göynük tüccar 20, B. Hasan Yenice Keşan H. P. başkanı 20, B. Saadet Yeni- ce Keşan H. P. başkanı zevcesi 20, B. b rahim Şapçı Keşan tücçardan 30, Ba 'yan Leman Şapçı Bay İbrahim Şapçı zevcesi 20, E. Hasan Akalın Keşan bak- kal 20, B. Halil Keşan bezzaz 20, B. Hüseyin Keşan tavukçu 48, B. İbrahim Ahmet Keşan bakkal 30, B. M. Kemz! Keşan tuhafiyeci 22. B. Raif Keşan terzi 24, B. Mehmet Günsal Keşan cezacı 21, B. Ömer Kalfa Keşan berber 21, B. Mustafa Yenice Keşan 20, B. Cemal Keşan aşçı 21 B. Cemil Özgün Keşan hastahane ope- ratörü 20, Bayan Münevver Özgün Keşan hastahane operatörü zevcesi 20, R. Hüseyin Hüsnü Dalkılıç Keşan hav tahane idare memuru 20, B. A. Türker Foça İlçebayı 24, B. Remzi Uluğu Fe- ça hava kurumu başkanı 24, B. Raşit Gören Foça şarbayı 20, B. H, Basri Ca n Foça CELP. başkanı 24, B şHilmi Ergun Foça bâkim 20, B. Fahri Foça C.MLU. 20, B. Ârif Foça Müstar tik 20, B. H. Güvenç Foça mal müdürü 20, B. Mitat Turgut Foça Tahsil mü- fettişi 61, B. Münür Kinşan Foça mu hasebe kâtihi 20, Emin Alctepe Foça varidat kâtibi 20, B. Hamdi Yirmibeş Foça tahrirat kâtibi 20, B. Basri Eren Foça T.M. 20, B. Sami Uysal Foça Sa- hil Sıhhiye M. 20, Bi Halil Kirli Foça Liman M. 20, B. Zeki Foça Nüfus M 20, B. Sami Koral Foça İnhisar Baş M. 20, B. Mustafa Foça inhisar ambar M. 20, B. Ekrem Girgin Foça inhisar memurlarından 20, B. İhsan Foça inbi- sar memurlarından 20, B. Niyazi Arat Foça inhisar memurlarından 20, B. Hamdi Foça Ziraat m. 20, B. Rıza Fo- ça satış m. 20, B. Şevket Kural Foça Muhasebei husuüsiye M. 20, B. Nedim Mete Foça Ziraat M. 20, B. Nuri Ata- lay Foça P.T.T. memuru 20, B. Sürey- ya Foça P.,T.T. muhabere M. 20, B. Cevdet Oğuz Foça Maliye tahsildarı 20, B. Niyazi Can Zabıt kâtibi 20, B. Yaşar Yasayakul Foça J. K. 24, B. Zihni Foça J. Başçavuşu 20, B. Mus- tafa Korumak Foça Belediye muhasi bi 20, B. Mirza İlter Foça T. Ha, K fahri müraklp 20, B. Mehmet — Peker Foça T. Ha. K. kâtibi 20, B. Mahmut Foça bakkal 20, B, M, Ali Polater Pn- Ça eczacı 24, B. Adli Akakıncı Foça As. $Ş. Reisi 20, B. Adil Ergöç Foça a- vukat 20, Hamdi Baykal Foça hükiümct hekimi 20, B. Hazim Foça Z.K. koope- ratifi müdürü 20, B. H. Ünlü Foça C. H. P. İ. H. 20, B. Nafi Ergöbüz Poço Maliye süvari tahsildarı 20, B. Mehmet Dirican Foça Maliye tahsildarı 20, Ba- yan Celile Kenan Foça Sü, B. Nevin Sanlı Foça elektrikçi 20, Bayan Nadi Te Sanlı Foça 20, B. Necmi Alçay Foça C. H. P. İ, H. 20, B. Mehmet Tevfik Coşkun Foça bakkal 20, B. Cemil Mi- dillik Foça Bakkal 20, B. Kâzum Foçs bakkal 25, B. Hüsnü Foça bamamcı 24 ISTANBUL TELEFONLARI Orta okulların sınaçları İstanbul, 15 — Orta okullarım son smuf sınaçları bitti. Sınaçlarda kazananların nisbeti yüzde yirmi- dir. Yabancı diller sınaçla - rında kazanamıyan üni - versiteliler İstanbul, 15 — Yabancı diller sınaçlarında kazanamadıkları için fakülte sınaçlarına kabul edilmi- yen üniversite talebeleri, Kültür Bakanlığına başvurmağa karar vermişlerdir. Bir eroin fabrikası daha İstanbul, 15 — Bakırköyünde dişçi Atıl adında birinin, evini ero- in fabrikası olarak kullandığı an- laşıldığından fabrika basılmış, ero- inci Atıf da yakalanmıştır. İstanbulda buğday fiatları İstanbul, 15 — İstanbul piya- sasında buğday fiatları 6 kuruşta kaldı. Fırıncıların dileği üzerine, şarbaylık narh komisyonu pazar- tesi günü toplanacaktır. Ekmek fiatının 30 para artması iktimali vardır. İşçilerin yarım gündeliği İstanbul, 15 — Hafta azatı do- Tayısiyle cumartesi günleri öğle- den sonra çalışmadıkları için gün- delikleri tam olarak verilmiyen iş- çiler hükümete başvurdular. Muğlada un fiatları yükseldi Muğla, 15 (A.A.) — Kuraklık yü - zünden fabtika unlarımın fiatı çaval ba- şına bir lira artırılmıştır. Buğdayın kilo- su da beş kuruştan sekiz kuruşa - çık - mıştir. e. Hava Kurumuna Yardım devam ediyor Bursa, 15 (A.A) — Türk Hava Ku- rumuna yardım için bugün Halkevinde ilbayın başkanlığında büyük bir top - lantı yapılmıştır. Toplantıya gelen - lerin hepsi hava tehlikesini bi yazılmış ve yıllık yükenlerde bu lardır. Üye yazılma işi canlılıkla de - vam ediyor. ... İzmir, 15 (A.LAy — Hava tehlikesi. ni bilen üye yazmak için seçilen kurul toplantılarda devam etmekte; tecim o - dasından gelen defterleri incelemekte « dir. Bu iş bittikten enel bir tecimerlerimiz üye son! toplantı yapılacak yazılacaktır Dün bir çok yurddaşlarımız, Osman- li Bankası işyarları — ve palamutçular sosyetesi hava tehlikesini bilen üyeliğe yazılmıştardır. ... Zonguldak, 15 (A.A) — Hava tehli. kesini bilenler kurumuna üye yazılma yarışı gittikçe hızlanmaktadır. Maden kurumları ve işyarları ve maden İşçi- leri candan bir yurdseverlik ve taşkın bir özverirlikle yarışa katılmaktadırlar. Zonguldakta şimdiye kadar yazılan ve. rit ve yıllık yardımların tutarı 23700 Tirayı bulmaktadır. Yakmda genel bir toplantı yapılacaktır. Erzurumda Kızılay haftası Erzurum, 15 (A.A.) — Erzü- rumda Kızılay haftası ayın 17 si ile 23 ü arasında yapılacaktır. K zılaya üye yazılmasma miıştır, Halk başlan- afından büyük bir ektedir. Kı. gına bir de balo verilecekti Vehib Paşa kimdir? Habeş ordusu başkumandanı olduğunu - gazetelerin — yazdığı Vehib paşa kurtuluş savaşının başlarıgıcındanberi — Türkiyeden çıkmış ve binbir serüvene girmiş bir adamdır. Memleketinden baş- ka her ülküye hizmet edecek bir yaratılıştadır ve türk vatandaşlı. gından birçok yıllar önce çıkarılı mıştır. Yakalanan kaçakçılar Geçen bir hafta içinde güm.- rük muhafaza örgütü 68 kaçakçı, 1010 kilo gümrük kaçağı, 47 kilo tekit kaçağı, 3 tüfek, 2370 defter sigara kâğıdı, 20 kaçakçı hayvanı ele geçirmiştir. ——— — ANKARA RADYOSU 19.30 — Eğitim saati (Hilmi Malik konuşuyor) 19,40 — Müusiki: Chopin — Nocturnes Piyano: Ferhunde Ulvi 20. — Arıcılık saati 20.10 — Musiki Bach — Concerto sol mineut Keman: Necdet Remzi Piyano: Ferhunde Ulvi 20.20 — Dans müsikisi 20.50 — MHaberter, y asık Bugünkü sayımızda ge- çen kılavuz kelimeleri Atamak — Tayin etmek Başarı — Muvaffakiyet Bağdamak — Teli£ etmek Başın — Matbuat Batkı “ İflaş Belgit — Sened Bölülendirme «« Taksitlendirmş Çözge — Sureti hal Erk — Kudret, iktidar Erke * Mevkil iktidar Etki * Tesir Evrim — Tekâmül (€volutfon) Etgetlik — Nüfuz Çinfluence) Finans — Maliye Gelişim - İnkişaf Gezi —« Seyahat Güney - doğu — Cengbu şarkı Hötlem — Tehdit İye — Sahib İncelemek — Tetkik etmek, İçtem — Samimi Karşın — Rağmmen Kınav —« Faaliyet Kesin « Kat'i Öz — Mahiyet Oruntamak — Temsil etmek Oranlamak & Tahmin etmek Ödel — Vâde Önerge — Teklif Öğretim -« Talim Özgenlik »« Hürriyet Sorav «« Mes'uliyet Saypa «« Masraf Sömürge — Müstemlike Tatım — Ziraat Ürem — Paiz Yetsinmek — İktifa etmşir Yüğrüm — Merhale Yönetsel -- İdar$ Zorağ «« Zaruret Zencirleme — Müteselsil Keçıoı_'en Köy Gazino.su açıldı. Gazino O.man Çifliği tarafından işletilmektedir. Çiflik ürünleri bulu- nur. Fiatlar ucuz, servis düzgündür. Sahah altıdan gece yarısına kadar muntazam otobüs seferleri var- dır. Gidip gelme otuz kuruştur.