10 Temmuz 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

10 Temmuz 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

10 TEMMUZ 1935 ÇARŞAMBA Montevideo, 9 (A.A) — Dün çıkan Pırtı- nadan uçak hangarları yıkılmış, bir kaç uçak parçalanmış, — ağaçlar yerlerinden sökülmüş ON ALTINCI YIL. No: 5011 TARIMDA İDEAL TİPLERE DOĞRU Kurağa dayanır tohumlar yetiştiriyoruz Kurulan dev let endüstrisi, iç ve dış pazarları la bütün yo ğaltım kaynak : ları, üretmen - lerden , — tarım maddelerinin en iyisini istemek : tedir. Toprak ü- rünlerinin - de « ğerini kaybet | tiği son yıllar da, ürünlerimi « ze alıcı bulabil- mek için, üstün ” B vasıfları taşı - ması Tarım Ba- kanlığınca bir “ana iş,, olarak e le alınmış ve bu gaye ile Ankar> Adana, Eskişehir, Yeşilköy, ? Buğday başağı dapazarı, Nazillide birer “arıtn.. istasyonu,, kurulmuştu. Memlekette yetişen bütün bit kilerin üzerinde incelemeler ya - pan bu örgüt; son zamanlarda Çiftçimiz iş Başında deneçlerin verdiği müsbet sonuç- ları gören köylü bütün tabiiğ sı - natlara karşı garantili olmak va - sıflarını taşıyan bu tipleri almak ve arıtma istasyonlarının ekin ya- raçlarından — faydalanmak - için baş vurmaktadır. Bu; yeni ekim tekniğini — kavramaya başlıyan türk köylüsünün tarım hayatın - da en mutlü bir hadise sayılmak- tadır. Arıtma istasyonları; ellerin - deki en yeni tohumluk temizleme makineleriyle köylünün buğdayı- nı da temizlemekte ve onlara iyi tohum ekmenin şartlarını da öğ- retmektedir. Bu kurumların ya - nıbaşındaki tarlaların kendi top- yaklariyle aynı vasıfları taşıdığı halde, kendi ürünleriyle kıyaslan mıyacak kadar üstün olması, köy lüyü garantili ve bol para kaza- nabilmek için toprağın özel ye - tiştirme şartlarına göre hazırlan - miş tohumu kullanmak yükümün- de brrakmaktadır. Atıtma istasyonlarının bul - duğu yeni buğday ve arpa tipi bü- tün memlekete yayıldıktan sonra, artık Ortaanadolu kuraklık yü zünden sıkınlı çekmiyecektir. Ku- rak giden bu yılda, kuraklık çe - ken yerlerde, arıtma istasyonla rının kendi topraklarından alc Tohum yeğritim istasyonlarından öirinde buğday, arpa ve çavdar gibi tahıl maddeleri üzerindeki - etüdlerini bitirmiş ve bunların içinden ku- rağa, hastalıklara, hava etkileri- ne karşı en dayanıklı olan tiple - ri bulmuştur. Bu tipler; kuraklık başlamadan önce yetişme devre sini bitiren, âni hava değişiklik - lerine karşı koyabilen, çabuk ye- tişen tiplerdir. Arıtma istasyon larının yanı başlarında yapıdan ği sonuca bakılarak bu hüküm verilmiştir. _Bıı yıldan sonra, Ankara çev- resinde yalnız bu tip buğdayla ve devletin kontrolu altımda ge - niş deneçler yapılması tasarlan - maktadır. Bu deneçlerden son - ra en önemli ve büyük işe giri - şilecek; bütün memlekette bütün tarım maddeleri ile devlet sıkı sı- (Sonu $ üncü gayıfadı) Adımız, andımızdır Ağacın değerini bilen bir yurddaş Muğla, 9 (A.A) — Fidan ye - tiştirerek parasız halka dağıt - mayı hkendisine iş edinmiş olan yurddaşlardan Muğlalı Bay Meh: med Ali, bı yıl da bahçesinden halka 15 binden fazla asma çubu- ğu, yüz elli kadar şekerpare, 200 ceviz ve çeşitli er'k, kays: ve bun- lar gibi meyva ağaçları dağıtmış- tir. General Kondilis Romayı geziyor Roma, 9 (A.A) — Yunan aş- başbakanı ve sü bakanı .general Kondilis dün sabah buraya gel- miştir. General Roma valisine ve hükümet ileri gelenlerine kar - tını bırakmıştır. Bundan - sonra Romanın anıtlarını — gezmiş ve harb gönüllüleri başkanı tarafın - dan şerefine verilen öğle şölenin- de bulunmuştur. General öğleden sonra Kapitol da yapılan bir kabul — töreninde bulunmuş ve buna hükümetin ile- vi gelenleri de katışmıştır. ve evler yıkılmıştır. 2 ölü, 250 yardlı vardır. Her yerde 5 k EKONOMİ BAKANIMIZ RUSYA'YA GİTTİ B. Bayar hareket eder - ken diyevde bulundu İstanbul, 9 (A A) — Sov- yet Rusya'ya 'Türkiye'nin sev: gilerini götüren Ekonomi Baka - nı B. Celal Ba « yar hareketin « den önce Ana « dolu —Ajansma şunları — söyle » miştir; “—Büyük dast memlekete git - mekten duydu - ğum kıvanç çok derindir. . Sov - yet ulusuna Tür kiyenin saygı ve sevgilerini eriş - tireceğim. Biliyorsunuz ki endüs- trileşme alanında sovyetlerle yap- tığımız emek birliği son zaman- larda çok güzel sonuçlar vermiş - Habeşistana karşı italyan saldırımı başlamak üzere mi? Londra, 9 (A.A) Romadan öğreniyor: İtalyanın Habeşistanla uzlaş mak girişiminden vazgeçmek is tediği, çünkü böyle bir girişimin hiç bir faydatı olmıyacağı düşün cesinde bulunduğunu söylemek - tedir. Her şey İtalyanım süel ha - reketleriyle istediğini elde etmek niyelinde olduğunu göstermekte olduğu gibi uzlaştırma görüşme- lerinin kesilmiş olması da buna uygun sayılmaktadır. Bazı çevenler, süel hareketle- re habeş italyan anlaşmazlığının uluslar sösyetesi - tarafından ba- kılacağı tarih olan 15 ağustostan evel başlanılması arzusunu gös - termektedir. Bu suüretle - uluslar sosyetesi bir olut karşısında kala- caktır. Halyan — habeş uzlaşma işi gene suya düştü Lahey, 9 (AA) — İtalyan « habeş uzlaşma komisyonu, top « — Röyter Havalarımızı çelikrkra hava tehlikesinden kurtulduğu gün demektir! Z N Ü RŞeĞi | | DÇ Xa NY Habeş tmparatoru Haife Salâse lantılarını bellisiz bir tarihe ka- dar geri bırakmağa karar vermiş- tir. (Sonu 2. inci sayıfada) ZSK B. Celâi Bayar bir yolculuğa çıkarken tir. On beş yıldanberi büyük komşularımızla her vakit artan bir dostluk ve çalışma birliği yü - rüttük. Bunun ekonomik alanda belirmeleri de çok verimli olmuş- tur. Yeni kalkınma plânımızda Sov yetlerle aynı şekilde elbirliği ede- ceğimize şüphe yoktur. Sovyetle- rin ekonomik alandaki büyük ba- şarılarını yerinde ve yakından gö- rebileteğim için çok seviniyorum. Aynı kalkınma yolunda yürü- yen uluslarımız bu tanışış ve an « laşışlardan herhalde fayda göre - iyeden ayrılırken şimdi - den Birleşik Cumurluklara ve on- ların sayın vönelgerlerine sonsuz sevgiler yollarım..,, B. Zekâi Apaydın Moskovaya vardı Moskova, 9 (A.A) Yeni Türkiye Büyük elçisi B. Zekâi Apaydın bugün Moskovaya gel- miştir. Moskova, 9 (A.LA) — Bu sa - bah buraya gelen Türkiye Büyük elçisi B. Zekâi Apaydın öğleden sonra dış bakanı B, Litvinofla görüşmüştür. rtatların kapladığı gün, yurdun v Ke a)