29 Temmuz 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

29 Temmuz 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

29 TEMMUZ 1935 PAZARTESİ ANKARADA GÜZEL BİR SPOR GÜNÜ (Başı 1. ci suyıtada) Saat sekizde yola çıkan sporcuları - miz çetin bir yolculuktan sonra (54) ki- lometreyi bir saat kırk dakikada aldılar Birinciliği Türkiye biziklet şempiyonu, Ankara Güvenç spordan Talât kazandı. 3 - 4 metre ara ile denizlili Halid ikinci oldu. Onun arkası sıra Ankara, Çanka. ya kulübünden Oscp üçüncü geldi Karadeniz havuzunda yüzme ve atlamalar Öğleden evel onda başlıyan yüzme ve atlamalara bugün diğer alanlarda ya- rışmaları olmıyan aporcularımız girdi « ler. Denizcilik federasyonunun iki antre. nörü de bürada idiler. Bugünkü yarış - malarda yeni sporcular gördük. Bunlar çalışırlarsa geçen yıllarda Türkiye birin- ciliklerinde hep sonuncu kalan Ankara. nn yüzünü güldürmüş olacaklardır. İşittiğümze göre iki antrenör bura » da kalmaksızın İzmire gideceklermiş. Hiç olmazsa dönüşte uğramaları için su sporları kurulu federasyona yazmalı ve yüzücülerimizi Türkiye birinciliklerin - den evel çok çalıştırmalıdır. Kazananla. et sırasiyle yazıyoruz : ler: ?ouo'::lm serbest: Orhan (D. S.) bi- tinci, Zeki (D.S.) ikinci, Nihat (D. s.) 100 metre sertüstü: Cihat (G. B.) bi rinci, Exher: (A. G.) ikinci, Remzi (A. 0—)”. metre serbest: Rauf (D. S.) bi - rinci, Kemal (A. O.) ikinci, Ezher (A. h) üçüncü, Z :üıok:eue kurbağalama: Zeki (D. s.) birinci, Ezher (A. G.) ikinci, Remzi (A. O:) üçüncü. 400 metre serbest: Nihat (D. S.) bi. rinci, Orhan (D. 8.) ikinci, Rauf (A. G.) Üçüncü. Öne âdi balıklama düz: Kenan (D. $.) birinci, Salâhattin (G. B.) ikinci, Cihat (G. B.) üçüncü. Önc âdi balıklama toplu: Salâhattin (. B.) birinci, Cihat (G- B.) ikinci, Ze- ki (D. 8.) üçüncü.. Arkaya balıklama âdi: Zeki (D. S.) birinci, Salâhattin (G. B.) ikinci, Seyli (A. G.) üçüncü, Kırlangıç : Salâhattin (G. B.) birinci Zeki (D. S.) ikinci, Muharrem (A. O.) üçüncü. Ankara güreşçileri kazandılar Dün Ankara Gücü alanına birçok me« raklıları çeken güreş karşılaşmaları s0. na erdi. Ankara güreşçileri 1i puvan'a birinci oldular. Eskişehir. 10 puvanla ikinci, Bursa 6 puvanla üçüncüdür. Ra- kişehir ve Bursa güreşçilerinin geçen Cümuriyet bayramında gördüğümüz ça- lışmalariyle bugün arasında pek büyük bir ilerleme vardır. Eskişehirden İzzet, İhşan, Bursadan büyük ve küçük Ah « Metler güreşi benimsemişlerdir. Sonuç- lar şöyledir. : Birinci parti 36 kilo, Ahmet Bursa, Seyfi Eskişe- -hir; Bursalı Ahmet 20 dakikada sayı he. sabiyle kazandı. “ G1 kilo, Musa Eskişehir Ahınet Bur- Ba; Bursalı Ahmet 2 dakikada tuşla ka- zandı. 66 kilö, Süleyman Bursa, İzzet Es - kişehir: Eskişehirli İzzet 1 dakika 15 saniyede tuşla kazandı. 72 kilo, İhsan Eskişehir, Sâlâhattin Bursa: Eskişehirli İbsan 2 dakikada tuş- la kazandı. Bu suretle birinci devre bitti. İkinci karşılaşmalarında 56 kilo, Şefik Ankara, Ahmed Bur- sa, Ankaralı Şefik 20 dakikada sayı he- #abiyle kazandı. G1 kilo Bursalı Ahmed Ankatadan Habibe 4 dakikada tuşla galib. 66 kilo, Ankaralr Şinasi, Süleymana hükmen galib. 72 kilo, İhsan Eskişehir, Ankaralı Raife 12 dakikada tuşla galib. Üçüncü parti final 56 kilo, Eskişehirden Seyfi, Anka- Fadan Şefik'e 5,30 da tuşla kazandı, 61 kilo, Ankaradan Habib, Eskişe -« l kirli Musaya sayı hesabiyle galib. Bufsalı ANKARA BİRAS bat çe ve lokantalardan isteyiniz. Biürü ; 66 kilo, Bk.şehirden İzsct, Anka- radan Şinasiye 3 dakikada galib. J2 Xxilo, Ankaralı Raii. Bursalı Sa- lahaddini 4 dakikada yendi. Sonuçlar: 56 kilo, birinci Seyfi (Eskişchir), ikinci Şefik (Ankara), üçüncü Ahmcd (Bursa). 6t kilo, bizinci İzzet ikinci Habib (Ankara). (Eskişehir). 66 kilo, birinci İzzet (Eskişehir), ikinci Şinasi (Ankara), üçüncü Süley- (Eskişehir), üçüncü Musa man (Bursa). 72 kilo, birinci İhsan — (Eski ikinci Raif (Ankara), üçüncü S din (Bursa). dan yarışma yapamamış Necimi hükmen dan yarışma yabamamış Necmi "tükmen kazanınıştır, Eskişehir. ve Bursalı konuklarımız bugün yerlerine gdöneceklerdir. Kendi - lerine başarılar dileriz. Bursa ve Eskişehir güreş takımları başkanlıklarından : Ankarada yaptığımız karşılaşmalar- da Ankara halkının ve bölge sporcula- rTının güreşçilerimize karşı gösterdik - leri yüksek ve yakın ilgiden ötürü de- rin saygılarımızı ve teşekkürlerimizi sunarız. Dünkü atletizm iyi oldu Bu yıl Ankarada düzen içinde yapı - Jan bir atletizm yarışması görmüş olduk. Dün de yağzdığımız gibi hava ve alan ya. rışma sonuçlarını dilediğimiz rekorlara ulaştıramadık. Bununla beraber kulüp « le ve rhalk tarafından gösterilen ilgi at. letizmin Ankaraya yerleştiğini göster. diğinden çok menun kaldık. Bugün yı- pılan koşu ve atmalarda kazananları ya- zıyotüz ! 200 metre: Hakkı (G. B.) birinci, Şevki (M. G.) ikinci, Faik (A, G.) üçün. cü. 800 metre: Hüseyin (A, G.) birinci, Mitat (A. G.) ikinci, Salâhi (A, O.) ü - çüncü. ,Bir adım: Sait (A G.) birinci, Faik ÇA, G.) ikinci Galip (A. G.) üçüncü, 5000 emtre: Mecit (A. G.) birinci, Ali ÇA, G.) ikânci, Mustafa (A. G.) ü » çüncü. Cirit atma: Suat (G. B.) birinci, Mehmet (A. O.) ikinci, Balkan bayrak yarışr: Birinci Anka . ra Gücü takımı, ikinci Gençler Bizliği takımı, Â İki günlük yarışmalarda Gençler Bir liği G1, Ankara Gücü S$8, Altınordu 9, Muhalız Gücü 8 puvan almışlardır. Çankaya Ankura Gücünü yendi Dün epiyden beri görmediğimiz zevk- li bir futbol maçı seyrettik. Birinci bö . lümünde Çankaya'nın ve ikinci bölüm- de Ankara Gücünün ağır bastığı bu o - yun Ankara futbolu için bize iyi bir ör. nek verdi. Yargıç İzmirli Bay Saim'di. Oyunu sızıltısız yönetti ve önemli maç- ları ona bırakmak lâzım geldiğini göster. di. Fuatsız, İskendersiz Çankaya takıemı alana göyle çıktı: Sıddık Abduş, Rasim, Hilmi, Kâmil, Nihat, Mustafa, Ümer, Orhan, Ömer, Osman. Ankara Gücünün de Natıkı, Samimi oynamıyordu. İkinci bölümde değişen takım böyle kurulmuştu: Hüseyin, Or - han, Salih, Enver, Cevdet, Bilâi, Abdi Alâ, Muzaftfer, Seyfi. Niyazi. Çankaya birinci bölümü 2 - O kazan. mış olarak bitirdi. Ankara Gücü ikinci bölümde çok canlı oynadı ve bir sayı yaptı. Maç 2 . 1 bitti. Birinci golü Çan. kayalı Mustafa 12 inci dakikada yaptı. 25 inci dakikadı küçük Ömer'in attığı gol günün en iyi sayısı idi. İkinci bö - lümde çoktanberi Ankara Gücü (* <: mında görmediğimiz Ahmet fırsatları kullanmasını bilir bir oyuncu olduğuna gösterdi. Önümüzdeki hafta güreş kuapsı için Çankaya ve Gençler Birliği karşılaşa - caklardır. Bölge birinciliğinde bu iki de- ğerli önürdeşinin oyununu merak ve he yecanla bekliyeceğiz. ULUŞ İÇ HABERLE SAYIFA - R İstanbulda at yarşları İstanbul, 28 ÇA A.) — İstanbul yaz koşularımın birincisi bugün Veliefendi koşu yerinde yapılmıştır. Büyük bir ka- labalık önünde yaprlan bu koşuların &0 nuçları şunlardır: BİRİNCİ KOŞU: Üç yaşında yerli yarımkan ingiliz erkek ve dişi taylar içindi. Uzunluğu 1200 metre, mükâfatı —da 200 lira idi. Ankaralı Salihin Semiramisi birinci, Salâhaddinin Güleri ikinci, Mehmedin Olgası üçüncü geldiler. İKİNCİ KOŞU: Üç ve daha yukarı yaşta halis- kan ingiliz at ve kısraklar içindi. Uzun- luğu 1600 metre, mükâfatı da 230 liza idi. Birinciliği ankaralı Ahmedin Esek- si aldı. Pren& Halimin şurbarası ikinci, gene ankaralı Ahmedin Strombası üçln- cü geldiler, ÜÇÜNCÜ KOŞU; Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarımkan 'arab at ve kısrakları içindi. Uzunluğu 1200 metre, mükâfatı da 255 Tira idi. Birinciliği Mehmedin Sedası aldı. Ankaralı Ahmedin Ünlü'sü ikineci, Hüs- nünün Tayvarr üçüncülüğü aldılar. DÖRDÜNCÜ KOŞU: Dört ve daha yukarı yaştaki ingi- liz at ve kısrakları icindi. Uzunluğu 2 bin metre, mükâfatı da 258 lira idi. A- kifin Gozbodalyası birinci, gene Akifin Markizi ikinci, Rüstemin Conk'u üçün- cü geldiler. BEŞİNCİ KOŞU: Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarımkan ingiliz at ve kısrakları içindi. Uzunluğu 1800 metre, mükâfatı da 255 Kira idi. Karacabeyli Ahmedin Ceylanı birin- «i, Karacabeyli Fahrinin Bozkurtu ikin- ci, Fikretin Kop'u üçüncü geldiler . Koşulara gelecek pazar devam edi- Yecektir. İstanbulda kürek yarışları Denizcilik kurulunun - hazırladığı kürek şenliklerinin yarışları bugün Ye- nikapıda yapılmıştır. Alınan teknik so- nuçlar şunlardır: Öğleden önce müptediler arasında yapılan yarışlarda: Bir çifte tek — Galatasaray birinci, Beykoz ikinci, Haliç üçüncü İki çifte — Galatasaray birinci, Bey- koz ikinci, Anadolu üçüncü, iki çifte dirsekli — Galatasaray — bi- rinci, Beykoz ikinci Üç çifte — Beylerbeyi birinei, Ha- Yiç ikinci, Galatasaray üçüncü. Dört tek — Galatasaray — birinci, Beykoz ikinci, Güneş üçüncü. Bu yarışlarda Galatasaray 21, Bey- koz 12, Beylerbeyi 5, Haliç 4, Anadolu ve Güneş birer puvan almıslardır. Kıdemsizler arasmda: Bir çifte — Haliç birinci, 1. s, K. ikinci, Galatasaray üçüncü . İki çifte — Galatasaray birinci, Haliç ikinci İki cifte dirseleli — Galatasaray hük- men birinci Üç çifte — Haliç birinci, Galatasa- j de, yurdu kalkın - Cumhuriyet dermak için tarımı düzeltmek gerektir, başlığı altında: Eger memleketi kaldırmak - gibi bir mesele yalnız tatımı-ziraatı. düzelt- mekle hakikaten kotarılabilecek - ol- saydı, ne yapıp yâpar bu tek işi yo- duna koyarak şapkamızı havaya atardık. Memleketin kaldırılması gibi yüksek derecesinde soysal bir meselenin pek gok yüzü ve şartı olduğunu her şey. den önce söylemiş olalım, Meselâ gencl sağlık işleriyle nüfus meselesi de mem- leketin kaldırılmasına temel olan mad- delerdendir. Gene mesclâ halkın salt o- —a — -— teoklarda serinlik. her zaman neşe ve sıhhal verir. (Yenişehirde Örduevi hahçesinde ve Orduevi karsıszmda mühendisler birliği Tokantasında hususi tertibat ve teşkila tımı> herkesi memnun eder.) e Z ir DK el SS SADA ĞALA Li AA SADAÇ E A A? hd BlrglRk zi ü kek kan Hava tehlikesi için Bir kamun bir saat içinde 1000 lira topladı Muğla, 28 (A.A.) — Dün Ka- vaklıdere kamununa giden uçak salgıtı hava tehlikesine karşı hal kı üye yazılmaya, veritte bulun maya çağırmıştır. Bütün etraf köy- lerden de gelen halk salgıtın bu anlatışlarını önemle dinlemiş ve bu küçük kamun üç dört saat için de bin lira kadar verit ve üye ya- zılmışlardır. Merkez içinde gidil medik yalnız bir kamun kalınıştır. Önümüzdeki cuma günü de bu ka- muna gidilecektir. İzmirde de yardım devam ediyor İzmir, 28 (A.A.) — İzmir ilçe- lerinde hava kurumuna yardım ve hava tehlikesini bilen üye yazımı son günlerde çok canlı ve kıvanç verici bir şekil almıştır. Bayın dırda bütün kasaba halkı üret « menler, köylüler 15 bin kişilik bir kafile halinde toplanmışlar, göste- riler yapmışlar, ürünlerinin vüzde üçünü hava kurumuna bırakmayı kararlastırmıslardır. — Seferihisar üretmenleri de bu yıldan baslıya: rak kaldıracakları üründan vüzde Üçünü seve seve hava kurumuna baXmlamıslardır. ray ikinci Dört tek — Galatasaray hlikmen bi- tinci Bu yarışlarda Galatasaray 19, Haliç 13 puvan almışlardır. Kıdemliler arasında; Bir çifte — Galatasaray bitinci, Ha liç ikinci İki çifte — Galatasaray birinci, Ha- iç ikinci İki çifte dirsekli — Galatasaray hükmen birinci Üç çifte — Galatasaray birinci, Ha- Tiç ikinci Dört tek — Galatasaray hükmen ga- lip Bu yarışlarda Galatasaray 25 puvan, Haliç 9 puvan almışlardır. Fenerbahçe, Güneş, Beykoz, Bey- lerbeyi ve Anadolu kulüpleri müptedi- ler arasındaki yarıştan sonra yarışları bırakmıslar, kiıdemsizler ve kıdemliler Artasındaki yarışlarda da Ganltasary Ha- liç 8 K. ve Altınordu kulüplerini yal nız bırakmışlardır. Bu bırakışın sebebi hakkında ilgili orunlarda da malümat yoktur. Yalnız kendi aralarında — bir blok yapan bu dört kulübün yarışların Beykozda yapılması için denizcilik ku- taluna baş vurdukları ve onun için bu yarışa girmemek fikrinde bulundukları örceden biliniyordu. Bu hareketin fi- kir aytılığından ileri geldiği söylene- bilir, Yarışı brrakan Güneş, - Fenerbahçe, Beykoz, Anadolu ve Beylerbeyi kulüp- leri yeni kapıdan ayrıldıktan sonra Sa- lacıka gitmişler ve orada kendi arala- tında yarışlar yapmışlardır. Bu yarışlar halk tarafından merakla seyir edilmiş- tir. Dünkü İstanbul gazeteleriniı; 'başyaâzı larından özetler kuyup yazmasından başişyarak kültür. ce ilerletişi de memleket kaldırımında balkın yiyip içeceğinden daha az önem- li bir mesele değildir. Genc mesciş bi- zimki gibi bir memlekette endüstriyi memleketin en çok lâzım ihtiyaçları ka- dar olsun yer ve hayat vermek en aşağı bir medeniyet şartıdır. Aransa bu yolda daha sayrlıb dökülecek birden nrtık baş- ka işler de bulunur. Hakikiğ bir uzmanlıkia bu işler üze- rinde yakından çalışılırsa kurak yıllar- da köylüyü koruyabilecek çok cesaslı ziraat usulleri bulunacağında. şüphe yoktur. Bu yolda çalışmanm en iyi ve v KK ll Gümrük ve Tekitler yönetgerinin diyevi (Başı 1. ci sayıfada) — Bakanlık teşkilât kanunun- da değisiklikler yapılacak mı? — Kamutayda ilk görüşüleri yapılan kanun projesinin geri alı- nacağı ve proje üzerinde değisik- lik yapılacağı hakkında ortada dolaşan haberler doğru değildir. Bakanlık höyle bir şey düşünme - mektedir. — Avrupada olan tetkik direk- törü ile muamelât direktör yar - dımcısı dönünce gümrük kanu - nunda değişiklik yapılması düşü - nülüyor mu? — Avrupaya giden tetkik di - rektörü ve muamelât direktör mu- ini şimdi Marsilyadadırlar. Etüd lerini bitirdikten sonra Marsilya"- dan İsviçre'ye gideceklerdir. Ken- dileri Türkiyeye döndükten son - ra gümrük kanununda muhakkak surette bir değişiklik yapılması düşünülmemektedir. Ancak onla- rın görgülerinden ve bilgilerinden :er alanda faydalanılacağı tabil - lr, Gümrük ve tekitler kanunla - rında her hangi bir değişiklik ya- pilmak düşüncesi ve kararı yok - tur , — İstanbul gümrüğündeki de- &işiklik ne oldu? — İstanbul gümrüğündeki de- gisikliklerin verdikleri — sonuçlar bakanlıkça göz önünde tutulmak- | tadır. Teşkilât kanunu da çıkm - ca bu sonuçların faydalı görülen kısımları, teşkilât kanununun ye - ni kadrosiyle birlikte, — gereken yerlerde tatbik edilecektir. Halkevi avcılık kolunun çalışmaları Halkevi şubesinin avcı'ık kolunda h;l:l: olan 47 ly: dün evde toplanmışlar ve hazırlanan çalışma programını okumuş — ve kabul etmişlerdir. Yeniden kurulan bu kolun bir * bayramla çalışmaya başlamasına ve bu bayramın oğustosun - ikinci haftası îçinıl:.j'ıgılıııııı karar verilmiş ve avcılık kolu işlerini yü- rötebilmek üzere Bay Dr. Celâl, Bay Kemal, Bay Halil, Bay Abi - müteşekkil din ve Bay Sıtkı'dan bir komite . Bu komite hemen çalısmaya başlıyarak bayram yapmağa başlıyacaktır. Düzeltme Derince'deki patlama hakkın- da dünkü sayrmızda neşrettiğimiz bildiriğe bir yanlışlık eseri olarak “İzmit'teki patlama,, başlığı ko - nulmuştur. Okurlarımızdan özür diliyerek düzeltiriz. en temelli usulü ise ziraat enstitme « cimizin şubelerini vilayetlere ve kazar lara kadar yaymakta bu yaymakla bu dunabilecektir. — Bu önemli meseleyi başka bir yazımda anlatacağım.., KURUN daki baş yazısındı B. Asım Us son za manlarda Almanyada katoliklere karşı gitişilmiş olan — mücadeleden bahset « mektedir. z AM A N da Zaman — imzalı k yazıda da — balkıa zengin edilmesi işinin herkesin Üzerin de meşgul olması icabeden bir mesele olarak ele alınmasını istemektedir. Tanda başyazı yoktur.