7 Ağustos 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

7 Ağustos 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ON ALTINCI YIL. No: 5039 Cumuriyetin bu bir sevinc ve heyecan için HUNDi Güzel ülremizde lını'ıy:(ll Bi- 'anlaştırılıp — yeritilmeğe Z:;:::ı:ld:' evel, :ııııııılıh kaynaklarımız, çıkat iskelelerimi- z€e, bir denize bakan kayılarımız, öteki denize bakan kıyımıza l!uı- ret çeker, biribirinden ayrı kalır -« dı. Cumuriyetin demirden eli ve çelikten irdesi yurdu demir ağlar- la örmeye başlıyalı, çok olmuş de- gildir. Bununla beraber kısa llıir süre içinde Akdeniz Karadenize kavuaşmuş, en sarp dağlar ddı'rı.- miş, en coşk. n ırmaklar geçilmiş ve güzel türk ülkesinin birçok yer- leri biribirine henetlenmiştir. Bugün — vereceğimiz müjde, ötey gün ilk trenin Ergani bakır madenine kavuştuğudur. Yıırdfıı! bu taraflarındaki yurddaşlar iki günden beridir, sevinç içindedir - ler. Plânlı ve sürekli bir endüstri kalkınması döleninde olan türk cumuriyeti için kendi bakır kay - naklarına demir kollarını uzat - mak başarısının önemi üzerinde ne söylesek azdır. Aşağıdaki telgraf- lar, bu utku'nun halk tarafından Üypeşt cuma günü geliyor Macar Uypeşt takımı cuma sa- bahı saat 9,15 treniyle Ankara'ya gelecektir. Sporcu konuklarımız cumartesi günü birinci maçını Ankara şampiyonu Gençler Birli- giyle, ikinci oyunlarını geçen yılın şild birincisi Ankara Gücü ile 'L pacak elecek salı günü dört kı'I:“ıp. oyuncularından kuru - lacak karma takımla karşılaşa - caktır. İstanbul gazetelerinden birka- çı Uypeşt'in Galatasaray ve Be « şiktaşla yaptığı maçlarda yenil - mesini ele alarak takımın kuvvet siz ve işe yaramaz olduğunu yaz- maktadırlar, Diğer taraftan bir - kaç gazete de Üypeşt'in son ay - lserda gelen takımlardan hiç te aşağı olmadığını gözönüne ko - yayorlar. Bunları ayrı ayrı oku - yanca hangisine inanacağımızı bilemiyoruz. (Sonu $ inci sayılada) Dermceb . İlk trenimiz bakıra kavuştu yeni utkusu karşısında halk sonsuz dedir. Büyüklerimize minnet telgrafları çekildi: Ki bi ne kadar sevinç ve heyecanla kar- şılandığını gösteriyor: Elâziz, 6 (A.A.) & Cumuriye- tiğçelik irdesinin bir utkusu da - hi m tren bakır madenine gir- di. Elâziz'den, PDiyarbekir'den ve çevre köylerden - gelen binlerce halkın âyle büyük tören yapıldı. Birinci genel ispekter B. Abidin Özmen ve Elâziz ve Di - yarbekir ilbayları törende hazır bulundular. Cumuriyetin demiryo- lu sıyasasının kurucuları Atatürke Başbakan İstnet İnönü'ne, Bayın dırlık Bakanı B. Ali Çetinkaya'ya şükran ve minnet tolgrafları çekil- di. Halkın sevinci sonsuzdur. Bayındırlık bakanını kutlama Bakır hattının açılması dola - yısiyle, Bayındırlık Bakanı B. Ali Çetinkaya aşağıdaki telgrafları al- mıştır: Ali Çetinkaya Bayındırlık Bakam Ankara Cumuriyetin bilgili enjeniyör- lerimizin büyük eserlerinden olan ikr hattının Madene ka V, ' dar olan kısmnımı izinleriyle açı. ' ma törenini bugün binlerce hal kın minnet ve şükran dolu coşkun- luklariyle yaptık. Bu şerefli işi bana verdiğiniz- den dolayı da minnetlerimi şahst saygılarımla beraber sunarım, Birinci genel Tiğekter A, Özmen Bayındırlık Bahanı Ali Çetinkaya Cumuriyetin ulusal hızı büyük bir hedefine daha ulaştı. Kutsal tutumunuzla daha yüce hedeflere de varacaktır. Bakır madeni durağının — açıl « ma töreni halkın yürekten kopan gösterileriyle yapıldı. Sonsuz say- gılarımı sunarım, Elâziz ilbayı T. Gür Bayındırlık Bakanlığına: Bugün bakır hattının” pozunu törenle açarken bu büyük eserin başarılmasında çok değerli emeği olan sizi saygı ile andık. Diyarbekir ilbayı Faiz Ergun Kandiye grevi bitti sükün geri getirildi. Atina, 6 (A.A.) — Kandiye' - den gelen haberlere göre dirlik düzenlik tamamiyle kurulmuştur. General Bakopoulos'un yerinde işe karışması üzerine grev bitmiş ve ayrıca bir hadise de olmamış - tır. Açılan gerçin grev hareketiyle ilgili olduğu bazı çevenlerce iddia olunan sıyasal kışkırtmaları mey - dana çıkarmakta gecikmiyecektir. ... Atina, 6 (A.A) — Atina ajan sının haber verdiğine göre, Kan- diyedeki grev artık bitmiştir. Pat- ronlarla işçiler arasında görüşme- ler başlamıştır. AĞUSTOS 1935 ÇARŞAMBA Başbakanımız dün Samsun'dan geç- miştir. — Demiryolu Er, bakırına kavuştu. — İtalya, Afrika'ya' asker gön- . dermeğe devam ediyor. Başbakanımız Samsundan geçti Samsun, 6 (A.A.) — Başba - kan İsmet İnönü deniz yolu ile bu gün saat 8,30 da şehrimize gelmiş ve saat 14 de buradan ayrılmıştır. .— Bir köylü kadını Hava Kurumuna nasıl yardım ediyor? Tosyanın Kargı kamununda hava tehlikesi için gezen salgıtın anlattıkları büyük bir coşkunluk uyandırmış, Fatma adında bir köy lü Bayan, ekili olan 300 lira kadar değerinde bir bamya tarlasımı ha- va kurumuna —armağan etmiş ,ve kamundan da 600 lira kadar tütan yüken hüydedilmtiştir. Bu öz. verili köylülerimizin yurdseverliği bütün yurda örnek olacak bir de- | ğerdedir. Afrika'da Italyanlar Şimdiye kadar ne kadar asker gönderildi Londra, 6 (A.A.) — Deyli Tek graf'ın Kahire aytarı, doğu Afri - kasına gitmek üzere Süveyş kana- lindan geçen italyan gemiletinin 200 den fazla ve bunların taşıdık- ları askerin de 116.000 kadarol - duğunu bildirmektedir ç Aynı aytarım haber - verdiğine üörü, Hakia'nmüsünl” hösirliklek, bütün yakın doğuda üsnomal bir aliş veriş kmavı uyandermışlar! Habeşistan Japonya'dârı silah almıyor Tokyo, 6 (A.A.) — Habeş kuv- vetlerine silâh ve cephane sağla « mak amacile Habeşistan ile Ja « ( Somu 2. inci sayfada) . Ankara Sergievinde — Patinaj ve tenis alanı yapmak isteniyor Ankara Sergievi Ankara'mızın yakında bitecek olan stadyomu ile karşılanan spor ihtiyaçlarını tamamlayıcı bir gir gi yapılmıştır. Eski sporculardan Birkaç genç “ulusal artırma kuru- mu,, na başvurarak kışın -birçok zamanlar boş kalan sergi evinde patinaj ve tenis sporlarının yapıl- masına izin istemişlerdir. Verilen dilekçeye göre sergi nin büyük salonu hiç bir değişik - lik yapılmadan gerekince söküle - bilir bir enstalasyonla patinaj ve tenis için elverişli bir hale kona caktır. Bu iş hakkında, girgi sahible- 4 İ —. Hava tehlikesini çelik kanadlarla yok edeceğiz rinden birisiyle görüştük bize de - di ki: “— Gayemiz yılın büyük bir kısmında boş kalan bu güzel yapı- dan gençliği faydalandırmak ve bu yapımın içinde kapalı yerlerde oynanabi her nevi sporları toplıyarâk bir kulüp şeklinde bu - rasını çevirmektir. Buna sebeb, her şeyden ziyade, içimizde eskidenberi sönmiyen spor aşkıdır. Avrupada böyle ka- palı spor yerleri çoktur ve gençlik kış gelince yaz sporlarını bizde olduğu gibi bırakmazlar. Üstü ör- tülü havuzlarda yüzme yarışları- na, kapalı kortlarda tenis maçları- na, patinaja devam ederler, Eğer dilekçemiz gözönünde tutulursa yakında biz de bu işe yarıyacak enstalasyonu yapmağa başlıyaca- ğız Arkadaşımızın, yapılacak ens- talasyonun açılacak sergilere en - gel olması ihtimali bulunduğunun hatıra gelebileceği yolundaki so - rusuna da; “— Hayır, demiştir. Yapmak istediğimiz enstalasyon, esasen sergi icin de yapılan ve daima ser- yi için kullanrlacak olan bu de - gerli yapmım bir çivisini bile de - giştirmiyeceği gibi her hangi bir sergide de bunları geceğen bir zu- man içinde kaldırmak kabil ola . laktır. Şimdilik fazla izahat ver mekten çekinirim. Çünkü henüz dilekçemiz incelenmektedir. Fakat (Sayıfayı cevirimiz) Ai