1 Ekim 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

1 Ekim 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

e ON ALTINCI YIL, No: 5094 Ne üs se ULUS: Adımız andımızdır Bufra'da yağmur y 1, İLKTEŞRİN 1935 SALI nden şiddetli sel ler olmuş, evler yıkılmış, birkaç kişi bo- ğulmuştur. — Giresun'daki fırtına da epiy sarar vermiş, birkaç kişi bu yüzden ölmüş- Her yerde 5 kuruş ferberlik emrinin neşrini geciktirdi Habeşistan 750 bin asker çıkarıyor | Hitler-Gömböş görüşme- ha leri iki saat sürdü Akdenizde yapılabiılecek hareketler hakkında fransızlarla ingilizler arasında önemli konuşmalar oluyor Negüs, memleketi k oruma yolundaki ka- rarlarından dönm iyeceğini söyledi Gündelik KAMUTAY Kamutay bugün toplantılarına başlıyacaktır. 1935 yılının sonba- harmda Türkiye işleri ne kadar normal ve yerinde ise, Türkiye dı- ş$1 o kadar dursuz ve karışıktır. Biz içeride bayındırlık, endüs- tri, tarım ve her türlü kalkınma iş- lerimize devam ediyoruz. Para sı- kıntısı içinde değiliz. Halk, yük- sek devlet sıyasasına şuurla ve gönülden bağlıdır. Dışarda artık ananeleşen barış ve dostluk poli- tikamızı güdüp gidiyoruz. Her çe- şit tehlikeye karşı olduğu kadar arsrulusal| barış ve sükün davası - na hizmet için hazır bulunmakta- yız. Dünya ve Avrupa'nın kaygusu ise, yalnız Habeş meselesinden ibaret değildir. Tehlike muhiti sa- nıldığından daha geniştir. Daha kötüsü var: Uluslar, her tarafta harb fikrine yeniden alıştırılmış- bir. 1918 den sonra birkaç yıl sü- ren harb düşmanlığı fikri çürü - tülmüştür. Gençlikler, savaş unsu- ru olarak yetiştirilmektedirler. Dünya endüstrisinin en büyük kıs- mı kara, deniz ve hava kuvvetle- rine silâh yetiş' irmek için çalışı - yor. Döğüşülec. & düşman, Merih'- te değildir: Güzel arzımızın üs - tündedir. Bütün ulusları hep birlikte ba- rış için organize etmek idealı ye - rine, yeni sergüzeştler için, grup grup, toplanmak politikasını ge - çirmek gayretleri artmıştır. İbre, büyük bir hızla, 1914 e doğru dü- şüyor, İnsanlar barut kokusunu, yara acısını ve ölüm yasını unut - tular. Hiç bir memleketle davası ol - mıyan uluslardan biri olduğumuz içim, hadiseleri soğuk kanlılık ve başkalarının bahtiyarlığı duası ile seyrediyoruz. Hiç bir macera ve firsat peşinde kaybedecek vakti - miz yoktur. Bulanık havanın Tür- kiye tarafı daima sükünlü ve ay - dınlık kalacaktır. Komşularımız, uzak ve yakın dostlarımızla en tabii münasebet ler içindeyiz. Ne kimseden tasa - mız vardır, ne de kimseyi kaygu- landırmaktayız. Kamutay bugünden başlıyarak, büyük kalkınma hareketimizin normal işleri ile uğraşmakta de - vam edecek, başlıca hassaların - dan biri olan derin öngörü ile, ha- diselerin gelişimini takib edecek- tir. Kamutay'a yeni inşa yı- lınin hazırlıklarında başarı, biz - don ötesine de sükün ve sağduyu dileriz. F. R. ATAY BB. F. Ağralı ve R. Tarhan geldiler Finans Bakanı B. Fuad Agralı ile Gümrükler Bakanı B. Ali Ra - na Tarhan dün İstanbuldan şehri- mize gelmişlerdir. Adisababa, 30 (A.A.) İm - parator, genel seferberlik karar namesini imzalamıştır. Fakat ulus- lar sosyetesine bir saygı göster - mek için neşrini geciktirmiştir. Yakında beyaz harb atına bineceği anlaşrlan Negüs Adisababa, 30 (A.A.) — İm- parator, genel seferberlik kararı- nı imza ederken şu sözleri söyle - miştir: “—Memleketin korunması için lüzumu olan genel seferberliği ilân etmek hususunda daha uzun müddet gecikmiş olsaydık ödevi - Kamutay "bugün toplanıyor Ötey günkü sayımızda yazdı - ğımız gibi, Kamutay bugün öğle- den sonra açılacaktır. Bugünkü toplantı, fevkalâde toplantının bir devamı olduğundan başkanlık di- vanı seçimi gibi formaliteler ol - mıyacak ve çoğunluk bulunduğu takdirde gündemdeki işlerin görü- şülr- sine geçilecektir. Genel sekreterlik bürosu Ka- mutay yaz azadına girmeden ön- ce basılarak üyelere dağıtılmış bu- lunan tarih sırasına göre düzenli - yerek gündemi hazırlamıştır. (Sonu 2. ci sayrfada) BAYINDIRLIK İŞLERİ Kömür hattı üzerin - de çalışmalar ilerliyor Şimdiye kadar Çankırı'ya ka- dar olan kısmı açılmış olan Filyos hattında yapılmakta olan ray dö - şemesi ilerlemiş ve bir yandan da ilerlemekte bulunmuş - olduğun - dan Çankırıdan 120 kilometre iler- deki Çerkeş ileçsi merkezine ka - dar olan kısım da yakında işlet - meye açılmış bulunacaktır. Cumuriyet bayramına kadar hepsinin tamamlanması ve bay - ramda büyük törenle açılması ka- rarlaşan bu önemli damiryolları - nın Çerkeş'e kadar olan parçası - ” (Soau 6. mmer savıfada) mizi yapmamış olurduk. Seferber- lik, kıtalarımızı sınırdan belli bir yere kadar içeri çekmek için ver- miş olduğumuz emri değiştirmiye- cektir. Uluslar sosyetesi ile iş bir- liğine her zaman hazır olduğumu- zu bildiren eski sözlerimizi gene tekrar ederiz.,, Seferberliğin bu hafta içinde ilan edilmesi beklenmektedir. Seferberlik memleketin her ta- rafında büyük törenle ve savaş davulları ile ilân edilecektir. Silah ve gereç yüklü bir. Bel çika gemisi, Habeşistan'a gitmek üzere yola çıkmıştır. Bundan başka — Japonya'dan da önemli miktarda silah ve harb gereçi yükleniyor. Adisababa, 30 (A.A.) — Se - ferberlik ilân edilince, bütün kuv- vetlerin az zamanda toplanacağı 3gxe imparatorluğun 750 bil nefer “çıkaracağı tahmin edilmektedir. (Sonz 2. ci sayrfada) Berlin, 30 (A.A.)—Havas ajanı sı aytarı bildiriyor: Hitler - Göm - baş konuşması iki saatten faz - la — sürmüştür. Bu konuşmada yalnız B. Gö ring hazır bu - lunmuştur. Ev. İt velce macar baş * bakanı ile ar - cak 25 dakika - lık bir. görüşme yapan B. Von Nöyrat, görüşmede hazır bulun - mamıştır. Akşama dağru B. Gömböş, B. Hitler Avusturya elçisi ile italyan büyük elçisini kabul etmiştir. Sıyasal mu - hitler, bu iki diplomatın ka - © - bulünü, macar - alman konuşma - larının, Avustur ya - macar ve ( italyan - macar dostluk ilgileri - ne hiç bir şekil- de zarar vere - * AMAĞ cek — mahiyette B. Gömböş olmadığını göstermek isteyen bir hareket olarak tefsir etmektedir - ler. (Sonu 2, inci sayılada) ———T — İngiliz notası her Memel seçimlerini yerde iyi karşılandı | herkes tenkid ediyor Paris, 30 (A.A.) — Paris ga zetelerinin ilgisini çeken, Habeş seferberliğinden fazla, ingiliz dış bakanlığının fransız dış bakanlı - ğının suallerine verdiği cevablar- dir. Gazeteler, bu cevabların daha az genel ve daha açık olmasını di- lemekle beraber, bunlardan hoş - nud görünüyorlar. (Sonu 2. ci sayıfada) Roıiıeıı_ uçakları geldi Dost uçmanlara Atatürkün amısı olarak birer altın saat armağan edildi Dose römen uçmanları Havaların iyi gitmemesi yüzün. den iki gündenberi İstanbul'da bulunmakta olan romen süel uçak- ları dün saat 8,18 de Yeşilköy alanından kalkmış ve beş hava uçağımız tarafından Mihalıçık üzerinde karşılanarak — saat 11,25 de şehrimize gelmişlerdir. Ko - NARAZ Yeni Romanımız Anatol Frans'ın En ünlü eseri Kırmızı Zanbak birkaç güne kadar Ulus'ta çıkmaya başlıyacaktır nuklar uçak alanımıza inmeden önce kendilerini karşılayan uçak- larımızla birlikte şehir üzerinde (Sonu 3. üncü sayıfada) Moemel hartası Memel'deki diyet — seçimleri ötey gün başlamış, seçimin sonu düne bırakılmıştı. Agluonenai'de çıkan hadiselerden başka, ötey - gün sakin geçmiştir. Rey sandık - larının polis muhafazası altında olduğu Klaypeda'dan bildirilmek- tedir. ""!ıh.ıh! yi:i::l hadisesinden sonra işi lanmıştır. Dün alman seçmenler seçim (Sonu 2, ci sayıfada) Selanikte kıralcılarla cumuriyetçiler çarpıştılar Atina, 30 (A.A.) ajansı bildiriyor: Selânikte çıkan hadiseler üze- rî_ııe bu şehirde yapılan gerçin, ve- nizelistlerle komünistlerin Plas « tras'ı ve ölüme mahküm ihtilâlci. leri alkışlıyarak hükümete karşı şarkı söylediklerini meydana çı - (Sonu 6. cı sayıfada) — Atina Selenikte Dir cadde İ ı l İ İ İ İ