3 Ekim 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

3 Ekim 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ö 1935 PERŞEMBE Romen uçmanları Eskişehirde bir müd- Met durduktan sonru İstanbula gittiler, — Ölen 6 saylavın yerine yeni saylavlar seçil- mesini Kamutay hükümetlen istiyecektir. — İş kanunu bu toplantı devresinde çıkı- A Si OÖN ALTINCI YIL. No: 5096 Adımız andımızdır yor, Her yerde 5 kuruş İtalyanlar Eritreden Habeş topraklarına girdiler Habeş seferberliği bugün sarayda törenle ilan edilecektir İtalyanlaıf_l_a habeşler çarpıştı Bütün Italya'da dün faşist seferberliği ilân olundu SINIRI GEÇEN KUV VET YİRMi BİNDİR İleri bir yurd, ergin bir sıyasa, ekonomik varlığa dayanır. Finans ise, ekonominin hayat ve İıırelıfe( cihazıdır. Devlet bünyesinde fi - nansın rolü, ekonomi alanında - kinden daha az önemli değildir. Yurddaşlar, ulusal hizmetleri - nin en genişini ve süreklisini, ver- gi şeklinde öder. Devlet, yurd gü- venliğinden tutunuz da bütün sos- yal işlere kadar her şeyi büdce ile başarır. Türk finans örgütü, devrimin başmdanberi vergileri - toplarken büdcedeki masrafları yaparken ilerliyen bir memleketin — ağır ödevii bir manivelası olmuştur. O, emekle kurduğu denk büdce - ler içinde, yurdu korumuş, bayın- dırlaştırmış, yeni Türkiye'nin ya- pılışında yer almıştır. Son kıriz yılları devletin eko- nomik alanda uğraşmasını artırdı. Bunun içinde finans işleri de var- dır. Sulh havası içinde yapılan para savaşları her ulusu finans siperleri içinde tutuyor. Bu yeni harbın yeni savaşçılarını kadro- İamak gereki 'r. Cumuriye' finans örgütü, 1929 yılında bir değisme görmüştü. Bu kadro o vakittenberi günün bütün zorluklarını yenmeğe çalıştı. Kırizi hafifletecek tedbirler üze- rinde çok uğraştı. Ancak rejim yeryüzünün yeni gidişine göre çizdiği ilerilik yolu için bütün örgütlerde değişiklikler yaparken finans kolmu ihmal edemezdi. Kamutayın bugünlerde konuşacağı maliye teşkilât kanu - nunun türk finansçılığına ye- ni bir hüviyet vermesi bekle - niyor. Bunun rejimi ne kadar kuvvetlendireceğini ölçmek için bir şeyi hatırlamalıyız: Bizde de - magoji yapmak istiyenler lı_cr Za- man, her şeyden önce vergi sis- temlerimizi dile almışlardır. Yeni örgüt; “vergi kanunları- mızı — ulusumuzun ödeme kapa- sitesini küçüksemiyen bir düşü - nüşle — her gün daha iyileştir - meğe ve olgunlaştırmağa,, çalı şacaktır. Yurddaşlardan memleketleri - nin ve hayatlarının güveni için istenen vergiyi en pratik ve sos - yal adalete en yakın şekilde top - lamak onun ergesi olacağı gibi topladıklarını — tutumlu ve ve- rimli olarak ulusal asığlara har - camakta ana ödevi kalacaktır. Yalnız ehliyetlere hak ve mes- uliyet vermek, herkese başarabi - leceği ölçüde iş gördürmek cumu- riyetin baş prensipidir. Bunun içinde her ödenen emeğin tam karsılığını istemek ve almak da vardır. Finans örgütümüzün de bütün bunları sağlıyacak yeni bir durıf ma kavuşmasını vurd, saygı ve gü Je karşılıyacaktır. TÜT SNEARLONML Habeş veliahdi çetelerin başına geçti Adisababa, 2 (A.A.) — Röy - ter bildiriyor: Haboş hükümetin - ce de doğrulanan , bir habere gö - re italyanlar Musa Ali dağı yanın- dan habeş topraklarına girmişler- dir. Henüz hiç bir çarpışma olma- mıştır. Bu bölgede sınır tahdid edilmiş değildir. Adisababa, 2 (A.A.) — Ha - beş hükümeti, italyan kuvvetleri - nin Habeşistan, Eritre ve fransız somalisi sınırlarının birleştiği nok- ta yakınında Musa Ali dağının batısından sınırı geçtiklerini teyid etmektedir. Seferberlik ilânı pek yakındır. Habeşistan protesto etti Adisababa, 2 (A.A.) — Ha - beş hükümeti, sınırım Musâa Ali da. ğı yanlarmda saldırıma uğradığı nt uluslar sosyetesi nezdinde pro testo etmiş ve bir komisyonun ya- hut fransız somalisi hükümetinin bunu tespite mmeur edilmesini is temiştir. Ali mıntakasına girmişlerdir. İtal. vanlarla Dankalli kabileler ara - talyan orausunu hirpalıyacak olen ha. beş-veliahdi Asla Vasen sında derhal müsademeler başla- mış ve bir çok kişi ölmüştür. kat italyanlar şimdiye kadar asıl* İtalyanların habeş topraklarına — girdikleri yeri gösteren harita Paris, 2 (A.A.) — Pari - Soir gazetesi Adisababa özel aytarın - dan aldığı bir telgrafr neşretmek- tedir. Bu telgrafta denildiğine göre. aşağı yukarı 20 bin kişilik bi: italyan kuvveti üç koldan Musa AAA Anatol Frans'ın En ünlü eseri Kırmızı Zanbak :| birkaç güne kadar Ulus'ta çıkmaya başlıyacaktır. ı habeş askerleriyle daha karşı kar şıya gelmemişlerdir. (Sonu 5. ınçı sayıfada) i Yeni bir blok mu? Avusturyanın, alma n - Polonya - macar birliğine katılma sı teklif edilmiş! Viyana, 2 (A.A.) — Röyter ajansının öğrendiğine göre Al manyanın Viyana elçisi Von Pa- pen Avusturya hükümetine beş senelik bir saldırmazlık paktı ya- pılmasını teklife memur edilmiş - tir. Şartlar şunlardır: Almanya, Avusturya hüküme- ti aleyhinde ne Almanya'da ne de Avusturya'da nazi propagandası yapmıyacak, Almanyadaki Avus - turya İejiyon — organizasyonunu kaldıracak, Avusturya eşyasının Almanya'ya girimini artıracak ve Avusturya'ya gitmekte olan al man turistlerden alman bin mark- lık resmi almıyacaktır. Buna karşt Avusturya hükü - meti, dış sıyasasında alman aleyh tarı hattı hareketini bırakarak Al Dış Bakanımız yu - goslav gazetelerine neler dedi? Belgrad, 2 ĞT. (A. A.) — Tür- kiye dış bakanı B. Tevfik Rüş - tü Aras bu sa - bah saat 7,40 da Belgrad'tan geç miş ve durakta, başbakan ve dış bakanı B. Sto. yadinoviç adı - na asbakan B. Martinos ile pro tokol şefi B. No- vankoviç Türki- ye ve Yunanis - Paz siçileri, bi çok diğer zatlar ve gazeteciler tarafından kar - şılanmıştır. Gazetecilerin arsıulusal durum hakkındaki sorularına Türkiye dış bakani'aşağıdaki cevabr vermiş - tir: * — Balkan anlaşmasının sağ lam ve sarsılmaz bir temel üzeri. ne oturmakta olduğunu ve ilerde çıkacak bütün hadiselerin bunu ancak daha fazla kuvvetlendire - (Sonu 2. ci sayıfada) B.T.R. Aras Kollektif güven için v Sovyet Rusya, İngiltere ve Fransanın bir- Yeni Romanımız birlerinden istedikleri inancalar nelerdir Paris, 2 (A.A.) — Paris ile Londra arasında notalar alınıp werilmesi kamoyu coşturmaktadır. Bu sabahki gazeteler, ingiliz dış bakanlığının sorgularına, Fransa. nn hem cevab vermiş olduğunu hem de bu cevabım uygun bulun- duğunu bildiren haberleri yalan - lamaktadırlar. Fransız cevabının müsbet ola- cağını teslim etmek noktasında hepsi birleşmekte iseler de gazete ler, hiçbir pazarlık düşüncesi bes lemeksizin, İngiltere'nin daha mü- said davranması lâzım geldiği fi rindedirler. Pöti Pariziyen şöyle diyor: “ İngilizlerin sordukları şey, uzun uzadıya düşünülmeği ve ilgi- li bakanlıklarla bakanlar kurulu tarafından önemli surette incelen- meği gerektirir. Unutmamalıdır Xi, Londra'nın andlaşmayı bozma- sından korktuğu devlet, dostluğu bizim için değerli olan İtalyadır.,, (Sonu 2. ci sayıfada) manya - Polonya - Macaristan bir- Yapılması ihtimali olan bloka göre Ortasvrupanın alacağı şekil leşmesine katılacak, Avusturya - daki ulusal sosyalist halka karşı polis tedbirlerinden vaz geçecek ve toplama kamplarında bulunan nazileri yavaş yavak serbest bı - rakacaktır. Avusturya ile birleşme haberi yalanlanıyor tecavüz andlaşması imzalamağı teklif ettiği hakkındaki haberi, kesin olarak yalanlıyabileceğini Röyter ajansına söylemiştir. Yugoslavyada süel manevralar yapılıyor Belgrad, 2 (A.A.) — Yugos- lavya'nın ikinci ve dördüncü or - duları, ikinci ordu komutanı Ge - neral Kristiç'in idaresinde Brisko bölgesinde manevralar yapmak- tadır. Başbakan ile yüksek savaş kuy- rulu generalları, ordu ve fırka ko- mutanları ve yabancı memleketler süel ataşeleri bu manevralarda ha- zır bulunmaktadırlar. Bu manevralara, yaya, atlı, topçu, istihkâm, hava kuvvetleri, motörlü kıtalar ve sağlık kıtala - rıv:;lın 30 bin asker iştirak etmek- tedir, Bulgaristanda örfi idare ilan edildi > Belgrad, 2 (A.A.) — Öğrenil- diğine göre, bulgar başbakanı B. Toşef'e karşı tertib olunan bir sul- kast neticesinde bütün Bulgaris « tanda örfi idare ilân edilmiştir. Suikastı tertib edenlerin bü - tün elebasıları yakalanmıstır. Suikastçıların şefleri kimlerdir ? - Belgrad, 2 (A.A.) — Öğrenil. diğine göre, B. Toşef'e karşı ha - zırlanan suikast şefleri arasındi Velçef, Daymon, çiftçi partisi ü - yeleri ve Zvenari grupundan ge - neraller vardır. Süel mahkemeler duruşmalara başlamıstır. (Sonu 2. ci sayıfada)