23 Temmuz 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

23 Temmuz 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

23 TEMMUZ 1936 PERŞEMBE ULUS Montrö zaferinin Yurdda aîılslerl Memleketin dört bucağından sevinç telgrafları geliyor Boğazların ordumuz tarafından işgal ve tahkimini müeyyid olan Montrö mukavelesinin im- zası suretile kazanılan zafer yurdun her tarafında coşkunlukla edilmektedir. Parti teşekküllerinden, milli cemiyetlerden ve diğer teşekküllerden Parti Genel Sekreterliş sırasiyle neşredecektir. BÜYÜKADA'DAN Lozan eserini Montrö'de yücelterek btiren şuurlu çalışma ve yüce önderden hiz alan ulusun ve ona dayanan parti- mizin en temir bayramını kutlarız. Adalar Kaymakamı R. Aykat, C. H. P. Adalar Bşk. S. Hararlı, Belediye Avni Yağız, Gençler birliği GÜDÜL'DEN 'Türk tarihine şanlı bir yaprak daha katan boğarlar zaferinden ötürü Güdül nahiyesi halkr sevgili cumuriyete ve türk ulularna karşı derin minnet ve Şükranlarını sunar, Güdül kamun şarbayı Arif - Altay, CH.P. Başkanı Hüseyin Yağcr. Ocak bek. Ali, BAYAZIT - İSTANBULDAN Memleketin emniyet ve selâmetini 'temin eden Montrö muzafferiyetinden dolayı tebrik ve şükranlarımızı arzede- Eminönü Halkevi “başkanı Agâh Sırrı, Eminönü parti başkanı Tevfik Uraz, Eminönü belediye Md. Agâh Alp, Esnaf teşekkülleri namına Hüsnü, Ka- rahasan Ticaret Odasr namına- birinci reis vekili Ahmet Kara. FENER'DEN Memleketin emniyet ve selâmetini 'temin eden Montrö muzafferiyetinden dolayı tebrik ve teşekkürlerimizi arze- deriz. 'T. H. K. Fener kamun başkanı Atıf, Kızılay Fener kamun başkanı H. Yal. çın, Fener kormunkolu başkanı Sami, Sönmez, C. H. P. Halt Fener Kamunu yönkurul başkanır Dr. H. Ertuğrul. AYAŞ'TAN Montrö konferansının ulusun yüce menfaatlerine uygun olarak sona erme Si bu süretle en tabil hakkımız olan em- Niyet ve istiklalimizin acuna tanıtılma. ebetiyle Ayaş halkının şükran rzederiz. C. H. P. başkanı S. Köksal, - Ayaş şarbaylık başkanı Ö. Özyürek. Kızılay K. Başkanı A. V. Giray, C. E. K. baş- kanı Ş. Karakayalı. BURSA'DAN Cumuriyet alanını dolduran on bin- lerce buürsalr Montrö - imzalanmasının müjdesini gökleri dolduran bu sevinç. Je kutlayın aralarındaki kararın sadece vasıtası olan bu satırlarda parti bi Jiğının en içli ve sıcak duygular dir Ulusal şefimizin — işaretlerile öne konan ve sayılamıyacak kadar çok olan eserler arasında bugün kazanılan bo- Hazları kapama — başarısından — ötürü Saygı ve bağlılığımızı tekrarlarız, Halkevi Bek, A T. Aycan, Uray Bek. C. Âz, İlbay , C. H. P. ilyönkurul Bsk. $. R. Soyer.Malâl gaziler kurumu adına Saffet Yılmaz, Türk spor kurumu Bursa bölçesi Bek. Pahir Yetimen, Ço- Cuk esirçeme Bek. Dr. Rıza Tahir, Kı- zılay Bek. Rauf Avetoğlu, Tecim ve endüstri odası Bek. Rüstü Egel, Türk Hava Kurumu Bek. Aşir, EDİRNE'DE! Ulu önderlerinin dahiyane idareleri altında inandıra inandıra yürüyerek Savaştan daha çetin olan barış yolu ile Montrö zaferini kazanan sayın ve seç. öncülerine karşı sarsılmaz - bağlı. Jıklar taşıyan edirnelilerin şu andaki mesut netice önünde duydukları müş- terek heyecanlarını sonsuz maızla arzeyleriz. saygıları. Edirne valisi ve C. H. P. başkanı O. Şahinbaş, belediye reisi Halkevi — baş kanı Bilgen, Ticaret odası reisi R. Vardar, ziraat odası reisi O, Koman, EYÜP'TEN 'Türk yurdunun emniyet ve selâme- ni temin eden Montrö-zaferini kutla ©. H. P. Eyüp Tiçe başkanı M Tta- rım, Kızılay S. Öneç, Hava Kurumu Emin Sendil, Belediye direktörü Ha- luk Pepeyiz, Çocuk kurumu Feyzullah. 'TRABZON'DAN Yurdumuzün — ve dünya - sulhunun emniyeti noktasından Amaç edindiği- miz boğazlar işinin milli menfaatleri mize göre bitirilmiş olmasından dol: y düydüğümüz büyük - sevinci derin saygılarımızla arzederiz. C.H. P. ilyönkurul Bek. vekili vali vekili F. Polat, Şarbay V. Kâmil Dede- oğlu, Halkevi başkanı Z. Saruhan. MUDANYA'DAN Ulusumuz için dünü kurtaran ve yarını hazırlıyan partimizin - boğazlar zaferinin neşesini doya doya — tattığı mız bu mutlu gecede siz büyüklerimi- 'ze sonsuz saygı ve şükran bağlılıkları- Urbay G. Atılgan, Halkevi bşk. R. Gürman, C .H. P. ilçe yönkurul bşk. Başaran, -Dinç spor kurulu bşk. A. Ön- cü, Çocuk esirgeme kurumu — bşk. M. Ali Demiröz. Kızılay kurumu - bşk. SİNOB'DAN Montrö mukavelenamesinin dar sunarım. Halkevi Bşk. M. Turan ve büyük - tezahüratla tesid e gelen bir çok telgraflar bu mesut günü kutlamaktadır. Cazetemiz bu - telgrafları ELAZİZ'DEN Devletimizi ve milletimizi - daima küvvete muvaffakıyete götüren - yüce partinin Montrö'de kazandığı — büyük zaferden dolayı geniş sevinçler kat- merli minnetlerle tebriklerimizi saygı- darla sunarır. Tünceli valisi Alpdoğan GÖKSUDAN Yurdumuzun ve ulusumuzun güven- lik ve selametini sağlıyan boğazlar konferansındaki büyük muvaffakıyeti ilçemiz halkt büyük bir sevinçle şimdi sağlık almıştır. Yurdumuzun - bani ve halâskârr olan büyük önderimiz - Ata türk'ümüzün yüce partisini ve onun saygın ve yüce hükümetini bu parlak muvaffakıyetten dolayı minnet ve şük- Tan dolu yüreklerimizle ilçemiz halkı adına kutlar sevgi ve saygılarımızı su- Göksun belediye reisi A. Çalık, C. H. P. reisi H. Amasya, Tayyare Ş. re- isi Çoşkun, Ziraat odası Bşk. Turan, Ticaret odası mümessili M. Cantürk. BEŞİKTAŞ'TAN Memleketin emniyet ve selâmetini 'temin eden Montrö muzafferiyetinden dolayı tebrik ve teşekkürlerimizi arze- deriz. Beşiktaş belediyesinden Şevket Al- tınalev, partiden Fikri Oran, Halkevin- den Arkok, İspanyada isyan geniğliyor Âsiler şimalde ve Endülüste vaziyete tamamen hakim - Barselon garnizonu- nun da isyan ett (Başı 1. inci sayfada) Mola'nın kumandası altında bulunmak- ta, diğeri de cenubdan ilerlemekte olup buna da general Franko - kumanda et- mektedir. Dün akşam Barcelone ve Ge- rona'da yeniden bir takım karğaşalıklar çıkmıştıs. Barcelon telsiz istasyonu, hükümetin mübdanaasını temin için gönüllü kuvvet- deri gönderilmesini istemiştir. Barselon telsiz istasyonu, hüküme- tin müdafaasını temin için gönüllü kuv- vetleri gönderilmesini istemiştir. Barselon Garnizonu isyan etti Hendaye, 22 (A.A.) — Dolaşan bir gayiaya göre Barcelone - garnizonu, is- yan etmiş ve hükümet yeniden Madrid. den takviye kataatı istemiştir. cilik memurları ayrılıyorlar Bayoone, 22 (A.A.) — Madrid'deki İngiltere, Fransa ve Felemenk elçilikle ansa'ya gitmek Ti memurları, üzere dün San-Sebastiyan'dan ayrılmışlardır. Bunlar, Behobia yakınında hududu a- şarken komünist milisler tarafından ü- zerlerine ateş acılmıştır. Fransız elçili- Tiği kâtibinin götürmekte olduğu iki diplomatik çan- otomobilde beraberinde ta kurşunlarla delinmiştir. Hükümet vaziyete hakim oluyor Madrid, 22 (A.A.) — Dahiliye nazı: rının bildirdiğine göre, Saragosse beşin- ci fırka kun Jas, 1930 - 1936 sınıflarına mensub bü- tün efrad hakkında umumi seferberlik ındanı âsi general Cabanel- ilân etmiş ve kendilerine hemen bugün kışlalara gitmek emrini vermiştir. Hü- Kümet, bu emri âsilerin muvaffakiyetsiz- liklerinin bir delili suretinde tefsir et mekted Hükümet bu sabah âsilerin bütün İs- panyada hezimete uğratılmış olduklarını yalnız Saragosse ile Sevil ve Valladolid iği söyleniyor. mıntakalarının istisna teşkil etmekte ve buralarda hükümet kuvvetlerinin mü- cadeleye devam eylemekte olduklarını bildirmiştir. Bugün Madrid'de sükün hüküm sür- mektedir. Sokaklarda milislerden pek a efrada tesadüf edilmektedir. Çünkü bur ların ekterisi, âsilere karşı harb etmek üzere Saragosse, Burgos — ve Toled'e sevkedilmişlerdir. — y ei İspanya Başvekili B. Barrio Barselon'da sükün hüküm sürmekte- dir. Orada hükümet vaziyete hâkimdir. Filo hareket etti Tanca, 22 (A.A.) — İspanyol hükü- met filosunun büyük bir kısmı, dün ak- şam saat 19 da Tanca'dan hareket et Âsi küvvetler - kumandanı - general Franko, hükümet gemileri limanı terk etmediği takdirde Tanca'ya taarruz e- deceğini tehdid makamında bildirmiştir. Bunun üzerine- ispanyol konsolosu, gemi kumandanlarından Tanca'nın bita- raf vaziyetine halel gelmemesi için li SİLİVRİ'DEN Boğazlar mukavelesinin irüzası mü- nasebetiyle coşkun - sevinç bulunan halk namına derin - saygıları Gençler birl met Öney, Aslan. ANTALYADAN Boğazlardaki türk hakimi, Antalyalılar nam'na kutlar ve hal- kın partimize karşı beslediği sonsuz sükranlarını saygılarımla sunarım. Şarbay N. Akkan içerisinde belediye Bik. Ah- SAMATYA'DAN Her şeyde her yerde her zaman ulü. sun yoluna işık saçan partimizin mü- messili olan size büyük zafer münase- betile sonsuz şükran ve saygımızı # Samatya Sümer spor baykanı Rüştü Diktürk. İSTANBUL'DAN Montrö - muzafferiyetinden - dolayı şükran ve tazimlerimizi arzederi Türk Maarif Cemiyeti İstanbul Ku- rulu Başkanı İsmail Hakkı Sayınkul. MÜREFTE'DEN Partimizi gittiği sulhçu ve dürüst sıyasası ulusa ünlü bir zafer daha ka zandırdı bu büyük günü kutlayan mü- refteliler partilerine bağlılıklarını tek- zarlar, saygı KESKİNDEN Yüce ulusumuzun ününü her zaman olduğu gibi boğazlar muahedesinde göklere çıkaran büyük önderimizi can- dan kutlular sevgi ve saygılarımızı su- narız. C. H. P. Başkanı Y. M. Özdemir, şarbay Y. H. Gündoğdu, Himayel Etfal Bek. R. Gönen, Kızılay Bşk. Dr. Naci, Hava Kurumu Bşk. K. Pehlivanlı. Zi- Fransada Büyük Nafıa işleri Paris, 22 (A.A.) — Mebuslar mecli- si, dün büyük nafın işleri programının görüşülmesine başlamıştır. B. Bium, bu programın elde yapdı mmakta olan tecrübenl üi aa dan biri olduğunu ehemiyetle kaydes: miştir. Hükümet, nafıa işlerinin ilk kıs- nn sene sonuna kadar bitirilebilmesi için dört mülyarlık bir istikraz akdetmek Üzere meruniyet lstemektedir. —a manı terketmelerini rica etmiştir. Konte zel komitesi, ingiliz, fransız ve kalyan bahriyelilârinin konsoloshaneleri muha, faza etmelerine karar vermiştir. Asi kuvvetler, Tanca mıntakası hu- dudunda kamp kurmuşlardır. Asilerin elinde olan yerler Londra, 22 (ALA.) — Royter ajan- sının öğrendiğine göre üç âsi ordu, bü- *tün Madrid üzerine yürümektedir. Bun- Jardna birisi Pampelume'den diğer iki- si de Algesiras ve Cadix'den gelmekt dir. Asiler, yalnız şimalde tarafdar ka- zanmaktadırlar. Cenubta»vaziyette ko rarsızlık vardır. Kırk beş eyaletten on- dan fazlası âsilerin eline geçmiştir. Bu eyaletler, Valladolid, Saragosse, Tole- de, Huesca, Vittoria, Burgos, Segovi Cordo Cordou ve Seville'dir. 13 komünist şefi kaçtı Bayon, 22 ÇA.A.) — İspanyol Julis vapuru, 13 komünist şefini hamllen Sen Sabastiyen'den kaçarak buraya gelmiş - tir. Silâhlar ve mühimmat müsadere e- dilmiş ve komünist şefleri, daima fran- sız makamlarının emrinde bulunmak ü- zere, serbest bırakılmıştır. Üç bin fransız Barselon, 22 ÇA.A.) — İki fransız ge misi, Barselon'da oturan üç bin fransızr almak üzere buraya gelmiştir. Gemiler bu fransızları Marsilyaya götürecekler- Sen - Sebasti; iklık Hendaye, 22 A.A.) — Sen - Sabasti « yen'de sokak arbedeleri vukua gelmekte de karı; olduğu ve sivil valinin makamına yeni- den geçmek üzere şehre avdet — ettiği söylenmektedir raat Bankası Ş. Görgün, Tarım ratif Bek. K. Aytaç 'TURHALDAN Boğazların hakimiyetimize geçmesi münasebetiyle ta içten duydüğumuüz coşkun heyecanla saygı ve tebriklerir Belediye reisi Sami, C. H. P, Eşk Güntel, KADIKÖY'DEN “Yurdun emniyet ve selâmetini temin '€den Montrö muzafferiyetinden dola- Yt İçten ve sonsuz tebrik ve teşekkürle- Timizi arzedirr. Belediyeden İhsan Azak, Partiden Naci Moral, Halkevinden Celal Erse. ven, Cesnaf teşekküllerinden Şevki, Sungur ticaret odasından Ferit Hamal, ERZİNCAN'DAN Hükümetimizin büyük bir destek o- lan partimizin son sıyasal mücadelede temin ettiği zaferi ulusumuz için en büyük şeref telakki eder. Sayın önder- lerimizi derin saygılarla tebrik ederiz. Öğretmen birliği Bşk. H. Eiltutar, Halkevi / başkanı M Altunok, Parti Bşk. vali F. Özen, Ziraat Bankası Md. Altunok, Tecim odası Bak. Malatyalı, Çocuk / esirgeme Bşk. B. Akhisarlı Şarbay H. Altunok, — Hava Kurumu Bek. M. Bingöl. Ulusal ekonomi kurü- — mu Bşk, Derdiyok. Kızılay Bk. M. Atasev. NALLIHAN'DAN Kurtuluşundan beri / ulusumuza a yık olduğu zafere ulaştıran yüce parti. mizin boğarlar meselesinde gösterdiği muvaffakıyetin telgrafı cumuriyet ala. 'nında toplanan binlerce halka okundu. Duyduğumuz sevinç sonsuzdur. Ulu yarlığınızın bekası dileğiyle sonsur saygt ve bağlılıklarımızı arzederiz. İlçebay Y. R. Bilger, Şarbay E. Mutlu, Parti Başkanı E. Mutlu. T. H K. Bek. Şükrü, Kırılay Başkanı F. Mo- ren, Çocuk Büyük ulusumuzun sayısız tarihsel başarılarına bu büyük muzafferiyetin İlavesinden duyduğumuz sevinçleri teb riklerimizle sunarız. Maltepe halkı namına Şarbay AlL Yiğit, C. H. P. ocak başkanı C. Akar, Hava Kurumu Başkanı İsmail - Yücel, Kızılay Başkanı S. F. Onur, Çocuk E- sirgeme Kurumu başkanı Gücer, Genç- der Birliği Başkanı S. Genç KANDIRA'DAN Cumuriyet hükümeti sayesinde tür- Jarımızın bize tam verilmesi hakkını tar 'nıdı bu sevinçle dolan kalplerimizden doğan duygulara - iç bakanlığımızı ve partimizi kutlular sayş Kandıra C. H. P. Güneş, Halkevl Bek. S. Er, Şarbay İsmet, T. H. K. Bşk. M. Evin, Kızılay Bşk. Baykal, Çocuk Esirgeme K. Bşk. Kandemir. . sevgilerimizi GÖLE'DEN Boğazların tahkimine dair tebşiratt bu gece sevinçle aldık. Partiye derin bağlılığımızı arzederiz. Ziraat odası Bşk. Bozkürt, C. H. P. Bk. Rtalay, Ticaret Odası Bşk. Vit dırim. dırım, Hava Kurumu Bşk. Kart, Kızılay Bşk. Aykal, Çocuk Esirgeme Kurumu Bok. Aras, innet ve şükranlarımızı 'TEKİRDAĞ'DAN Türk ulusunun gönüllerini kendine bağlıyan partimiz barış yolu ile utkur 'nun nasıl kazanılacağını buker - bütüm acuna gösterdi. Bu engin başarıyı Te kirdağ halkı en çoşkun bir duygu - ile alkışlarken büyük - partisine - sonsuz Ssaygı ve şükranlarını sunar. Tekirdağ valisi ve C. H. P. başkanı Haşim Tscan, Hava Kurumu - başkanz Osman Örsol, KİLİS'TEN Partimizin şanlı başarılarına son ve parlak bir ek olan Montrö mukavelenaz mesi ulusumuzun sonsuz minnet ve şüke Tanını kazandıran ayrı ve büyük - bir mazhariyettir. Gönüllerimizde — taşan sonsuz sevinçlerle bu erişi - kutlarken sıyasal alanda partimizin daha büyük muvaffakıyetler kazanmasını diler cane