25 Temmuz 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

25 Temmuz 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

25 TEMMUZ 1936 CUMARTESİ ULUS Montrö zaferinin Yurdda akisleri Memleketin dört bucağından sevinç telgrafları geliyor Boğazların ordumuz tarafın'dan işgal kazanılan zafer yurdun her tarafında coşkunlukla ve bi zası sureti tahkimini müeyyid olan Montrö mukavelesinin im- k tezahürlerle kutlanırken Parti teşekküllerinden, milli cemiyetlerden ve diğer teşekküllerden Parti Genel Sekreterliğine bir çok telgraflar gelmiştir. Cazetemiz bu telgrafları sırasiyle neşre devam ediyor: GEVAS: Boğazlar / mukavele mutaflakiyenle “imzalandiğmı işiten ksekoralıar bu büyük muvatfakiye Tandan tebcik ee vE bu venile ile yük H ve minmetlerini derin Gayen ve Seve i e arzekmeği 1 t bilirler a Kaymakam ve Şarbay Tekin. ŞİRVAN: Türk : asunun ıllardan beri hallini en büyük amaç etiği Loj, lar işinin milit menfaate uygun olarak Montrö'de mukavelenin imzalanması - gemizin her tarafında kutlanmaktz ve Büyük muvaf£-” 'yet ve bu mesud neti ceyi ilçe halkı namına tebriklerini say- gılarımla arzeylerim. İlçe ve şarhay Özalp DERİK: Boğazlar imzalandığı baberini alz büyük sevinç v coşkun!. tirecek tedbirler almıyacaktı. 'Türkiye ile sulh halinde — bulunan devletlerin denizaltı gemileri boğazlar- dahı sü üstünde geçeceklerdi. Askerlik- ten tecrid edilen mıntakada — tahkimat yapılamıyacak, İstanbul ile civarında ve Aadalar kazasında azami on iki bin kiş lik bir kuvvet bulundurulacak ve ter- sane ile üssübahriler muhafaza oluna- catkı. Bir türk mümessilinin reis de bir (boğazlar komisyonu) teşkil o- Tundu. Fransa, İngiltere, İtalya, İspan- stan, Romanya, Yunanistan, /a ve yugoslav devletlerinin de bu yen harb gemilerinin ve askeri tayyare- lerinin geçişlerine mütcallık hükümlere İâyikiyle riayet olunup - olunmadığına bakıyordu. Boğazların suları üzerinde ifa edeceği vazifelerinde Milletler Ce. miyetinin himayesi altında bulunu) du, her sene vazifesini nasıl ifa eti ni bir raporla cemiyete - bildir ticaret ve seyrisefain için her türlü syonda delegeleri vardı. Bu komis-| ken türk ulusuna kazandırılan varlık- güvenlikten ve cumuriyet halk Sinin bu husustaki muvaffakiyetleri ü kutlar, minnet ve şükranla İlçebay ve ay başkanı Denktaş VİÇE: Partimizin başarılarından 0 dan Monrtö zaf-ciyle Lozanı kuvvetleğ: tirdi.. Bugünün heyecanı - kalbir.ide Sonsuzdur. Saygılarımızm kabulünü di leriz. Demirspor başkanı Behçet Önen, Hava kurumu başkanı Mustafa Yazıcı halk namına parti taşkanı Halim Şa - hinler, Merkez muhtarı Şevki Uluç: SİLİFKE: Türk milletini.. yüksek bir dehanın nuru altında knedisini her Kün medeniyetten medneiyete, — başa- fıdan başarıya, zaferden zafere daima ileri götüren fırkasına inanı / vardır. Memleketin türk milleti saklıyan mü.. iyulan emniyet kaygı '€den Montrö muvafafkiyeti habe - fini sevinçle öğrenen silifkeliler parti mizin ve hükümetimizin bu büyük ba: şarısını hürmetle eğilerek selamlar, Parti başkanı ve belediye başkanı S. Uğur, Halkevi başkanı I. Bozbey, Ha- va kurumu başkanı S. Baloğlu, Kızılay başkanı A. Bayer, Çocuk Esirgeme kur Tumu başkanı M. Ertek, Ziraat odası başkanı Nuri, Ticaret ve sanayi odası başkanı Durmuş Karaduman. BEŞİRİ: Türk milletinin emniyet ve selâmetinin hedefi olan boğazlar işi nin ulusun arzusuna göre sonuçi-. Montrö muahedesinden ötürü halkımı- zın duyduğu minnet ve teşekkürlerini yüce katınıza sunarken partinin yurd. karşı görmekte olduğu değerli mesai - sinden doğan bu ve buna benzer her iş- de başarılar diler. Uray Başkanı H. Sevgi, Hava Kuru- mu Başkanı H. Fırat, Ziraat odası Baş- kanı Hüseyin, Belediye üyesi A- Unat, Belediye üyesi F. Yılmaz, Halk namı: 'na Barıncir B. Tarhan, Belediye üye- Belediye üyesi R. Demirhan, Halkatn Gagabi Rıza, Halktan zercilli " Hüsnü, Hava kurumu üyesi tüccardan Abdur. rahman, Halktan Baharzilli Hamit, Halktan Hicritli Ahmet, Zivinkli Sab- Fi, Halktan Haznemirli Ali, Suphi Keferzuzlu, - Hadbadikli Macit, HANİ; Yurdumuzun bir cüzü olan boğazlarımızın tam istiklâli hıziyle ge- ceden başlıyan coşkun tezahlrat ve se- venç dalgalrar son badde gelmiştir. Türk gençliğinin kahraman halkımızın büyüklerimize derin duygu ve sonsuz saygılarını sunarı Uray Başkanı Temuüçin ERÇİŞ: Montrö zaferimizi/ tebrik eder, Krciş halkının partiye olan - ae Süz kaygı ve minnet ve şüKranları A Uray üyesinden Süleyman Yörük, Şarbay Vasfi Bağatur, Uray üyesi Meh- et Kardeş, Kızlay kurumu , başkanı Şevket, Hava kurumu başkanı Taris Erdinç. KAZIMPAŞA : Boğazlar işindeki parlak muvaffakiyetten ötürü en yük - Sek teşekkür ve tebrik sevinçlerimizi Sunarız. Sonsuz saygılar. Belediye reisi Köyay GARZAN: Büyük ulusumuzun yük- selmesini kendisine umde edinen parti mizin kazandığı boğazlar muahedsi mu- vaffaikyetinden doğan Garzan halkının sevinç ve şükranlarını saygıyla suna - Tim, CHP. Bşk. Özer PASUR: Yurdun ve ulusun kall masınt ümde edinen partimizin mil maksadlara uygun olarak boğazlar mu- kavelesinin imzasından dolayı tebrik eder saygılarımızı sunarız. Şarbay Eroğlu BİTLİS: Ulusal gün yeni/ bir gü - venlik veren yaratıcı partimize - Bitlis balkının boğazlar muvaffakiyetiyle ta- şan minnet duygularını ve candan bağ- Tılıklarını arzederiz. kanı Silerdem, “Ticaret odasr başkanı Nezir, Spor kulübü başkanı N. Barut, GERCÜŞ: Bu dakikada Montrö za- Zerinin sevinç dalgalarında çalkanan Geretiş halkının İçten taşan tebrikleri- ni şükran duygu ve minnettarlıklarına katarak sunar ve arar tazimat eyleriz, Belediye relsi Nasıroğlu GENÇ: Ulüs ve yurda / emniyet've varlık bahşeden ve bu mübeccel güne kavuşan bütün halkla birlirte samimt teşekkürat ve tebrikâtımizr sunarız. Şarbay ve kaymakam Aykut 'YALVAÇ: Ulu şefimiz Atatürk'ün erişilmez dehasiyle yaratılan eşsiz za- ferlerimize ulusal güvenimizi tamamiy. le bağlar haklmiyetinin de katıldığı bu anda coşkun sevinç ve heyecanları ya- gıyan Yalvaçlıların sayın büyüklerine Sonsuz saygılarını sunarız, İleçbay, Parti Bişk. O. Koker, Urbay 8. Aksoy, Halkevi Bek, H. Emek, Te- cim evi Bek. Mustafa, Tarım evi Bşk. H. Kutlu, Uçak kurumu Bşk. H. Ünlü, Kızılay Bek. $. Mutlupınar, Ç E. K. Beşk. Bilgiç. SARIKAMIŞ: Türk ulusunun - ru- hunun en mukaddes köşesi olan pa: mize ve onun yüksek idarecilerine şu taşkın dakikalarımızda şükranlar, say- gılar sunuyoruz. Urbay K. Alkan, Parti Bşk. Kanbur. oğlu, İlçebay N. Bozkürt, H K. Bek. Celal, Kızılay Bşk. Cavidan, Ç. E. K. Bşk. Uğuz. AMASYA: Boğazlar davasında ka- zanılan sıyasal zaferi tarihi ve milli bay- Tamlarımızdan bir gün sayan Amasya- hlar bütün şehri baştan başa bayraklar- Ja donattılar. Saat - 17 - de önlerinde esnaf teşekkülleri olduğu halde kadın erkek kafile kefile belediye önünde top- dandılar. Bu vesile ile sonsuz saygıları- mizı ve tebriklerimizi sunarız. €. H. P. Üçok VAN: Yurdun kapılarına tam hak miyet sevinciyle Cumuriyet alanında toplanan Van halkı büyük Önderin kur- tarıcı partisini saygı ve bağlılık hisle- riyle selâmlamış ve — duygularını elet- mek şerefini bize vermişlerdir. Vali S. Okay, şarbay Y. Yalın, hal- kevi M. Noydu, Ç. FS. K. Vasıf, KZ. SAYFAS Artvin bakır madenleri de işletilecek Artvin, 24 ÇA.A.) — Etibank'ca iş. Tetilmesine karar verilmiş olan Kovars hane bakır madenlerinde İşletme terti. batı almak üzere gehrimize bir fen he- yeti gelmiş ve tetkiklere başlamıştır. Madeni — işletme kararı muhitimzde büyük bir sevinç uyandırmıştır. Çek ve alman talebeleri- nin tetkik seyahati Gümüşhane, 24 (AA.) — Van gölü etrafında coğrafya bakımından bir tet- kik gezisine çıkan - ve doçetlerimizden B. Ahmedin idaresinde bulunan Berlin v Prağ Ünivemsitelilerinden mürekkeb 34 kişilik talebe grupu üç gün şehrimizde kaldıktan sonra bugün Erzuruma hare- ket etmiştir. Talebeler şehrimizde - kaldıkları üç gün zartında Çakır ve Edre göllerinde tetkikler yapmnışlardır. Talebelere bele- diye ve külütr direktörlüğü yardımlarda bulunmuş ve işlerini kolaylaştırmıştır. Dün akşam öğretmenler tarafından talebeler şerefine bir ziyafet verilmiş- tir. ANKAR Ulus'un haftalık fransızca sayısı 123 üncü sayı çıktı Haftanın siyasi hâdiseleri — Res /sam ve müzeler müdürü Osman Hamdi için bir sanat yazısı — Türk tütünü i- niden bastırılıyor. T. Hava Ku- rumu Genel Merkezinden ara- aydalı malümatı topluyordu. Si Yasin, Belediye üyesi C. Direkçi, — — Uray başkanı H, Hızal, Halkevi baş- | K- R. Zümbül. yınız. j Adliye Vekâletinden : Pazarlık usulile eksiltme ilânı : Kapalı zarf usulü ile eksi! tme ilânı : M aRn aa a ka S ada | KütahyaTLisesi Direktörlüğünden : | Tunceli Nafıa Direktörlüğünden , Allik kanunun birleştirilerek ayrıca bir nüsha halinde ve en az do kuz, en çok on iki forma (ikişer bin) nüsha olarak şartnamesi dai: resinde pazarlıkla tabettirilecektir. 2 — Beher formasının tahmin bedeli on bep lira. 3 — Muvakakt teminat mikdarı 23 lira 75 kuruştur. 4 — Pazarlık 30-7.936 perşembe günü öğleden senra saat 15 de Adliye Vekâleti Levazım Müdürlüğü odasında toplanacak komis- yon tarafından yapılacaktır. $ — Pazarlığa iştirak edeceklerin bu hususa - dair şartnameyi Ankarada Adliye Vekâleti Levazım Müdüriyetinden ve İstanbul 'da Adliye Levazım memurluğundan imza mukabilinde parasız al. maları ve pazarlık günü muvakkat teminat mikdarını havi sandık makbuzu veya banka mektubu ile komisyona müracaat etmeleri ilan olunur. (1654) 2—2987 Tapu ve Kadastro Umum Müdürlüğünden : “Tapu kadastro U. M. için nümunesine göre pazarlıkla yaptırıla- tak dolapların muhammen bedeli metre murabbar 37 lira ve re Tasasının beheri 45 liraya ve merdivenin de 12 liradır. İsteklilerin 96 75 pey akçesile 29-7-936 günü saat 14 de satın alma komisyanuna Mmüracaatları, (69) 2— 3225 AAA CADACADANAIKONANANAYACOCOROCCADAOYOAANNAN NNANAYAYARAKAKAAAAAAA Z Türkiye Ziraat Bankası MERKEZ MÜDÜRLUGÜNDEN : Bankamıza Müsabaka İle Stajiyer Alınacaktır Müsabakaya girmek için tercihen Lise mezunu ol- Mak veya orta ticaret mektebini veya orta mektep tah- silini bitirmiş bulunmak ve lise mezunları 18 ve orta mektep mezunları 16 dan az, yirmi beşten fazla yaş- ta olmamak şarttır. Müsabaka imtihanı 2 eylâl 1936 tarihinde Müdürlüğümüzde yapılacak ve kazananlar Otuz lira aylıkla stajyer tayin edileceklerdir. Bu staj- yerler en az altı ay ve en çok bir sene müddetle mü- dürlüğümüz servislerinde staj gördükten sonra mes- leki imtihana tâbi tutulacaklar ve bunda da muvaffak olanlar aylıkları (60) liradan az olmamak üzere muh- telif yerlerdeki bnkalarımızda münhal olan memur. Tuklara tayin olunacaklardı Nelerden imtihan edileceği, ne gibi vesikalar ara- acağı bankamızdan alınacak şartnamelerden öğreni- aALITDAARANATUAANIUAYAIUTUIAUIU UKUU NNUTUUMY NNN Müdürlüğümüze en son müracaat müddeti 29 a- tos 1936 dır. 23 Ulukışla İlçeaylığındar 1 — Zi temmuz 1936 tarihinde ihalesi icra edilmek üzere 7 tem- Muz 1936 tarihinden itibaren kapalı zarf usulile eksiltmeye konula ve talip çıkmıyan Kütahya Merkezinde yapılacak yanık lise bina: nn inşaat ihalesi 22 temmuz 1936 tarihinden itibaren bir ay içi Pazarlıkla münakasaya konulmuştur. 2 — Bu inşaat mezkür binanın (45002) liralık bedeli keşfinden şimdilik hülâsai keşif mucjbince (29968) liralığından ibarettir. 3 — Bu işe ait şartnameler ve evrak şunlardır. Eksiltme şartnamesi Mukavele projesi Nafa işleri şeraiti umumiyesi Husust şartname Keşif hulâsa cetveli Projeler İstiyenler bu şartname ve evrakı 1,5 lira bedel mukabilinde vi- lâyet Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. * — Eksiltmeye girebilmek içni isteklinin (2250) Ii t vermesi lâzımdır. İsteklinin pazarlığa girmezden evel Nafıa Vekâletinden a- Jacağı ehliyeti fenniye vesikasını vilâyet Nafıa Müdürlüğüne gös. termeğe mecburdur. (97) 2—3233 muvakkat İnhisarlar Umum Müdürlüğünden : 1 — İdaremizin Kayseride yaptıracağı 33223 lira 28 kuruş keşif bedelli idare binası inşaatı kapalı zarf usuliyle götürü olarak eksilt meye konulmuştur. 2 — Münakasa evrakı bir lira altmış altı kuruş mukabilinde İn- hisarlar inşaat şubesinden alımabilir. 3 — Eksiltme 10-VITİ-1936 günü saat 15 de İstanbulda Kabataş- ta İnhisarlar Levazım şubesindeki alım, satım komisyonunda yapı Jacaktır. 4 — Muvakkat teminat 2491 lira 74 kuruştur. $ — İsteklilerin ihale gününden en az 3 gün evel İnhisarlar in- gaat şubesine gelerek diplomalı Mühendis veya mimar olduklarına dair vesikalarını ibraz ile münakasaya girebilecekleri hakkında bi Ter vesika almaları lzımdır. 6 — Tekliflere aid kapalı zarfları ihale günü en geç saat tam on dörde kadar ismi geçen komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. (4190) 2—320z 1 — Ulukışla Kasaba ve köylerinde yapılacak (28860) lira (68) kuruş bedeli keşfi olan (28) tek ve (32) çift göçmen evinin kapalı zZarf usulü ile eksiltmesinde talip çıkmadığından ihalesi on gün müddetle uzatılmıştır. 2 — İlk teminat akçesi (2164) lira (70) kuruştur. 3 — İhale 27-7-936 günü saat 14 de Ulukışla İskân komisyonun- da yapılacağından taliplerin müracaatları. (72) 224 Satılık Köhne Eşya Ankara Erkek Lisesi Direktörlüğünden : Lisemizde mevcut köhne eşyanın 27-7-936 pazartesi günü - saat 15 de açık artırma İle satılacaktır. İsteklilerin mezkür gün ve saatta 205 E L okulda müteşekkil komlsyona müracaat etmeleri ilan olunur. a— 1 — Eksiltmeye konulan iş (Tunceli Vilâyeti Pulur “Ovacık* kazasında yapılacak iki bölüklük Askeri Kışla inşaatı) Keşif bedeli 29300 lira 2 — Bu işe ait şartnameler ve evrak şunlardır A — Eksiltme şartname: B — Mukavele projesi, C — Nafaa işleri şeralti umumiyesi D — Tesviyei turabiye, Şose ve Kârgi inşaata dair fenni şarte Hususi şartname. eşif cetveli, silsilei fiat, metraj cetveli. Dövlet demizyolları İstiyenler bu şartnameleri bir lira bedeli mukabilinde Tunceli Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. İ ltmesi 31-7-936 tarihinde cuma günü saat 15 de Tunceli- müdürlüğü dairesinde yapılacaktır. : 4 — Eksiltme kapalı zarf usulü ile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 2197-50 lira muvak- kat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup Böstermesi lâzımdır. Nafıa Vekâletinden işe girmesi için ebliyet vesikası 6 — Teklif mektupları yukarda 3 cü mâğdede yazılı saatten bir aat evveline kadar Tunceli Nafra Md. dair komisyonu reüslij gönderilecek mektupların nihayet 3 cü maddede yazılı saate kadar Relmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olma. fenni şartnamesi, ı lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (53) 2—-3190 Vakıflar Umum Müdürlüğünden İstanbulda şehzade başında kârgir na tamam üç katir. binanın v ihalesi 11-8-936 salı gününe tehir edilmiştir. Bu bapta 27, 31, 7/936 ve 4, &, 8/936 günlerinde neşredilecek ilânlara müracaat edilmesi. (20 2—3213 Kızıllay Cemiyeti Gaz Maske Fabrikası Açık Artırma İlânı Pirinç parçası Aleminyüm paraçsı Lastikli kumaş 600 Keten bezi 4000 Deri parçaları 800 Boş teneke, 1000 Adet Yukarda cinsi ve takribi miktarları yazılı artık malzeme parçaları, 29 temmuz 936 çarşamba günü saat 14 de, açık art tırma suretile satlılacaktır. İsteklilerin belli gün ve saatte Ma- mak Gazmaske Fabrikasında hazır bulunmaları. ——— 2—320: