1 Ocak 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 9

1 Ocak 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 9

* 18 — Habeyista'nın cenup cephe- sinde Ganaledorya'da çok şiddetli mu- harebeler devam ediyor. —— — Balkan antantt ekonomi konseyi açıldı. / (gilter'de naiblik meclisi karar verildi. İngiltere Kralı Beşinci Jorj * 23 — Sekizinci Edvard'ın İngilte- ( tahtına culusu resmen ilân edildi. — Fransa'da Laval kabinesi istifa etti. — Mısır kabinesi istifa etti. * 24 — Cenevre'de Sevyet - Urugu- vay anlaşmazlığı konuşuldu. — Fransa'da yeni kabineyi B. Saro kuracak. * 25 — Miletler Cemiyeti Konseyi Danzig meselesini hallederek işini bi- tirdi — Mısır'da siyasal vaziyet çok ka- yıştı. * 26 — Habeşistan'ın şimalinde harb şiddetiyle devam ediyor. — Sovyer Rusya uzak şarkta büyük müdafa tetbireri alıyor. — Mısir'da Veft parti kurmuyor. * 27 — Bay Bek Berline giti * 28 — Beş j sali görülmemiş bir merasimle kal- dırıldı. * 30 — Mısır'da polisle talebe ara- sında yeni çarpışmalar oldu. — Yunan kabinesi istifa etti. Şubat * 1 — General Kondilis bir mebusla konuşurken kalb sektesinden öldü. — Sovyet - Mançuko — hududunda hadiseler devam ediyor. — Fransız parlementosu Saro kabi- nesine itimat reyini verdi *2 — İtalay'ya karşı zeeri tetbirle- rin genişletilmesine karar verildi. büt kabineyi *3 — Polonya Almanya'yı protesto iye » Fransa arsındaki eko- abğlar kuvetlendiriliyor. * 7 — İtalyan'lar Habeşistan'ın ce- Hubanda 40 kilometre ilerlediler. — Kiyefde bir Türk sergisi açıldı. Varşova'ya, Bay Hodza Peris'e gidiyor” aç l — Sam'da yeni/ kargaşalıklar oldu. * 14 — Bay Leon Blum bir tecavüze yuğradı. — Mongol - Manço hududunda çar- Pışmalar devam ediyor, eetf * 18 — Suriye'de yeni tevkifler ya- pildi. Umumi grev devam ediyor. — İspanya'da örfi idare ilân edildi. — Bulgar Kralı Belgrada gitti. * 19 — İspanya'daki seçimi sosya- Jisler kazandılar. Bu hadise etrafa en. Gişe verdi. * 20 — İspanya'da yeni kabineyi B. “Azana'nın kuracağı anlaşıldı. * 21 — Milletler Cemiyeti paktının eğiştirilmesi için, İngiltere avam ka- Marasında görüşmeler oldu. * 27 — İngiltere deniz kara ve ha- Va kuvetler:ne 7 milyon İngiliz liralık #azla tahsisat kabul etti. — Japonya'da askeri bir isyan çıkt * 28 — 36 saatlik kargaşalıktan son- 'a Tokyo şehri normal hayata kavuştu. | — Fransız meclisinde gürültülü gö- Tüşmelerden sonra Fransız - Sovyet Raktı tastik edildi, Mart * 1 — Alman « Fransiz. yakınlaş. Haası hakkında İngiliz gazetelerinin tave Biyeleri arttı. — Japonya'da âsi zabitler Yendilerini öldürdüler, * 2 — On sekizler toplantısı çekine Ben bir hava içinde başlıyor. * $ — fagiliz » Mısır. görüşmeleri — Suriye'de umuml grev var, * 4 — Berlinde devlet adamları gizli bir toplantı yaptılar. kendi —H teş bozgunu devam ediyor. * 5 — Almanya Ren bölgesini işçal etti. Hitler Rayiştag'da mühim bir nu- tuk söyledi. Rayiştag feshedlidi. * 9 — Alman kuvvetleri Ren şehir- derine girdi * 10 — Fransız Başbakant Alman- darın Reni işgali üzerine şiddetli bir nutuk söyledi. * 11 — Romanya'da örfi idare ilân edilmiştir. * 15 — İspanya'da yeniden kargaşa- dıklar başladı. Madrid'de faşizme karşı ümayişler yapılıyor. * 16 — Asmanya konsey - toplantı. sında bulunmay.. karar verdi * 18 — İtalya bir nota daha ver — Almanya Mi cevabını bildirdi. * 19 — Venizelos öldü. iletler Cemiyetine letler Cemiyetine * 20 — Habeşistanda kanlı çarpış- malar devam ediyor. * 22 — Deniz konferansı bir anla; ma projesi kabul etti. * 26 — Fransa Almanya'nın muka- bil tekliflerin reddetti. * 27 — Sövyet - Mançuko- sınırla- yeni hâdiseler oluyor. * 28 — Bay Hitler iki mühim nu- tuk daha söyler — Sovyet Fransız paktı meriyete girdi. * 30 — Alman seçimi dün başladı. — Fransız altını Londra'ya akıyor. — İtalyan'lar Harrar şehrini zabt- Nisan * 1 .— Bransa Lokarno devletleri. 'nin toplanmasını istedi. — İtalyan taarruzu başladı. * 2 — Almanya Lokarnoculara ce- vab verdi. — Sövyet Mongol paktı imzalandı. * & — Amerika'da korkunç bir fır tına oldu. * 9 — İspanya Cumhur- v Zamora azledildi. — Hauptmar idam edildi. * 15 — Boğazlar hakındaki nota- miz dünya matbuatında çok geniş bir alâka uyandırdı. * 16 — İtalyan'lar Dessie'ye girdi der. * 17 — Censvre sulh konuşmaları bir neticeye varmadı. * 18 — İngiltere ve Sovyetler bo. Bazlar nötamıca ilsbet cevab verdi. * 20 — Onüçlerin raporu neşredildi. 22 — Filistinde kanlı — Elen Başbakanı - boğazlar not “Eaar tasvib ettiğini bildirdi. * 27 — Fransa, premsip itibariyle, boğazlar notamızı kabul etti, * 28 — Fransız. seçiminin ilk kı- samları bitti. * 29 — Masır Kralı Fuat öldü. * 30 -- Yugoslavya boğazlar talebi- mizi kabul etti. Bay hadiseler Mayıs * 1 — Habeşlerin Hinderburg hattı yarıldı. — Filistin'de kargaşalık arttı * 2 .— Bir mayıs bayramı mosko. va'da büyük tezahürlerle kutlandı. *3 — Negüs Milletini bırakarak kaçtı. — Dış Bakanımız Atina'da Kral ve B. Metaksas'a görüştü, * 4 — Balkan konseyi toplandı. — Mısır'da seçimi Vefd partisi ka- zandı. * S — Fransız seçiminin kat'i neti- celeri alındı. * 6 — İtalyan'lar Addis-Ababa'ya girdiler. — İspanya'da papaslara aid binalar yakıldı. * 7 — Romanya boğazlar notamızı görüşmeye hazır olduğunu bildir: * 9 — İtalyan'lar Cibuti demiryo. dunu aldılar. * 11 — Selânik'te grev büyüdü. * 12 — Fransız sosyalislerinin mil- İt köngresi toplandı. * 13 — İtalyan delegasyonu Cenev- ze'den ayrılmak için emir aldı. * 14 — İtalyan delegeleri Cenevre- den ayrıldı, * 15 — Yunanistan'da umumi grev bitti * 16 — Filistin'de vergi başladı. dadı. * 18 — Bay Çaldari. öldü. kanımız Doktor Aras'la görüştü. * 24 — Prens Pol ve Bay Benes Bükreşe gitti * 25 — İngiltere sömürgeler bakanı karışık hâdiselerden sonra çekildi, * 30 — Milletler Cemiyeti Konse 'yinin toplanması istendi, #1—Fil ediyor. * 3 — B. Şuşing ansızın Roma'ya gitti. * 4 — Paris grevi genişliyor. — Çin'de vaziyet karıştı. * 5 — Paris'te 350.000 kişi grev ha dindedir . * 6 — Yeni Pransız kabinesi ku- ruldü. *7 — Küçük antant kurumu reis- deri toplandı. * 10 — Fransız grevcileri patron- darla uzlaştılar. — Bay Delbos Fransız elçilerin Pa- rise çağırdı. * IZ — Grevciler Paris'te hadise çı karmak istediler. * 13 — Balkan antantı basın konferansı çalışmalarına devam ediyor. — Sovyetler Birliği ana kanun pro- jesi neşredildi. * 14 — Fransız parlementosu - kırk Saatlik iş haftasınr kabul etti. — Yeni Belçika kabinesi Zeland kurdu. * 15 — Balkan antantı basın kon- feransı çalışmalarını biti — Fransa'da grev bitti * 16 - Binlerce komür nümayişler yaptı. * 18 — İngiliz * Sovyet deniz gö- rüşmeleri başladı. * 19 — Maksim Gorki öldü. * 21 — İran, Bahreyn adaları dola- yısiyle İngiltere'yi protesto etti. * 22 — Paris'te ve vilâyetlerde bir 'takım hâdiseler oldu. * 22 — Negüs davasını müdafaa e diyor. Cenevre'ye gideceğini bildirdi. * 26 — Miletler Cemiyeti konseyi Ren ve İtalyan » Habeş meselesini gö Tüştü. * 27 — Konsey toplantısında Te form işini görüştü e * 30 — Fransa'da yeni bir kom nist partisi kuruldu. B. Van Temmuz x — Negile asemblale nutule söye tedi, hâdiseler oldu. — Parlementolar birliği toplandı. © 3— Miltetler Cemiyetinde on dört devlet, zecet tetbirlerin ” kalkması lex hinde bulundular ve reform istediler. 44 — Asamble - çalışmalarını bi tirdi. * 7 — B. Hitler Vaymar'da geniş ler yapan bir nutuk söyledi. *8 — İtalya, Akdeniz anlaşmasının feshini istiyor. * 9 — İagiliz » Mısır görüşmeleri başladı. * 10 — Leh hükümeti, Danzig an- laşmasının tek tarafla bozulamıyaca. Binı bildirdi . * 11 — İngiliz harb gemileri Ak- denizden çıktı. * 12 — Amerika'da sıcak dalgasın. dan ölenler 375 şi buldu. * 13 — Avusturya - Almanya anlaş. ması imzalandı. * 15 — İspanya'da kralcıların Tide vi öldürüldü. * 17 — Fransa, — Lokarnocuların Brüksel toplantısının geri bırakılma. sını istedi. * 18 — İagiltere kralı Edvard'a bir sulkast yapıldı. * 19 — İspanyol İsyanı Mellila'da başladı. * 21 — İspanyol isyanı tehlikeli bir gekil aldı. * 25 — İsçanyol ihtili safhaya girdi. feci bir * 27 — İspanya'da kanlı çarpışma- lar devam ediyor. iz - Sövyet ticaret an- imzalandı. Ağustos * 2 — Berlin olimpiyadları başladı. — İspanyol asileri Burgos'ta hükü- met kurdular, * 5 — Habeşistan'da karışıklık ol- duğuna dair baberler geldi. — Yunanistan'da grevi önlemek i- gin hükümet tetbirler aldı. * 6 — Yunan parlementosu dağıldı. * 7 — Yunanistan'da örfi idare ilân edil * 8 — İspanya'da kanlı muharebe- der oldu. * 12 — Prans rine karışılmamaz İspanya'nın iç işle. edi, * 15 — Fransız parlemento ve se- edil * 16 — Soyyet Rusya'da bir tethiş- €i grubu meydana çıkarıldı. * 17 — Almanya — olimpiyadlarda dünya birincisi oldu. * 17 — Filistin'de pışmalar oldu. * 19 — Asiler Madrid kapılarına kadar ilerlediler. * 21 — İngiltere İspanya'ya tay- yare, silâh ve mühimmat sokulmasını yasak ctti. * 22 — İngiltere kralı Edvard Kor- fuya geldi. * 23 — İtalya, İspanya işlerine ka- rışmayacağını bildirdi. * 25 — Kuin mari, Normandiyanın sekorunu kırdı. * 27 — Masır - İngiliz imza edili — Doktor Şaht Parise gitti * 28 — General Rydz - Smigiy de Paris'e gitti. * 29 — General Franko İspanya lerinin bas kumandanı oldu. * 31 — Yeni Romen kabinesi ku- ruldü. yeniden çar. anlaşması Eylül # 1—B. Titilesko, Yeni Romen kabinesinin dışında kaldı. * 2 — Krat Edvardı taşıyan Nahlin yatı Yanan sularında geziyor. * 3 —B. Metaksas, hükümetin poli- tikasını ve yapacaklarını anlattı. * 4 — İngiltere Filistin'e yeniden asker gönderiyor. * 6 — Nasyonal - Sosyalist kongresi toplandı. * 7 — Tepanyol asileri İmrun'u al. dılar. * 8 — Dost Yugoslavya Kral II Pi yer on dört yaşına girdi. * 10 — Nasyonal » Sosyalist kon- grede B. Hitler, Alman müstemlekeler Finin geri verilmesini istedi. * 5. Van Zeland bir Jiğ iunuman sini intedi *iz — Kai KA0 ürrey'te bulur Han B. Stoyadindviç'i kabul etti. * 13 — Franta'da grev yatıştırıldı. * 14 — İspanyol asileri Sen-Sebas. tiyen'i aldılar. — Küçük antant konseyi. dünya ika vaziyetini görden geçirdiler. * 15 — Fransa'da grev hareketleri tazelendi. * 16 — Nüraberg kongresi kapandı. * 17 — Fransa'da, Lil grev başladı * 18 — B. Van Zeland, Bet in kominizmi istemediği * 19 — Milletler Cemiyeti Konseyi toplandı * 20 — Pekin önlerinde muharebe başladı #21 — B. Titilesko'nun hastalığı ağırlaştı. * 22 — Jan Şarko öldü. — Filletinde karışık vaziyet devam ediyor. * 23 — B. Zaimis törenle gömüldü. — Belçika parlementosu fevkalâde alarak toplandı 425 — B. Bek Danzig'meselesi için Mülletler Cemiyetine bir tapor verdi. * 26 — Fransa silâhsızlanma kon- feransını yeniden toplamak istiyor. * 27 — Fransa frangın kiymetini düşürmeye karar verdi. * 28 — İsviçre frangı da düşürü. Tüyor, * 29 — Dış bakanımız Milletler Ce- miyeti konseyinde sancak türklerinin vaziyetinden bahsetti. * 30 —Pransa'da para kanunu kabul edildi. poli Birinciteşrin * 1 — Filistinde kanlı çarpışmalar oldu. Örfi idare ilân edildi. * 2 — Fransiz senatosu para kanu- nunu kabul etti. * 4 — Balkan antantı konseyi top- Tandı, Tük istediklerini bildirdiler. * 7 — General Gömböş öldü. * 8 — İtalyan paras Javya pars * 9 — İtalyan Diş bakanı Almanı yaya gitti. ğ * 10 — Amerikada cumhur reisi see gim mücadelesi başladı. * — Strazburgda nasyonal sosyalist. — oldu. * 13 — Fransada komünistlerle nas- yonalistler arasında hâdiseler - devam etti. y * 14 — Küçük anlaşma / ekonoml konseyi toplandı. * 1$ — Belçika yeni bir batr paktr — projesi hazırladı $i * 16 — Belçika bitaraflığını ilân etti. * 19 — Madrid üzerine taarruz başı tadı. * 20 — Alrlanya, Habeşistanın il- hakınt tanıdığını bildirdi. * 21 — Almanya dört senelik plâ- nnt ilân etti. * 24 — İspanyol ihtilâleileri Madri- 'de on dört kilometre yaklaştılar. * 25 — Çekoslovakya, Belçil bitaraf kalmıyacağını bildirdi. " * 28 — Belçika parlamentosu feve kalâde olarak toplandı. İt * 31 — Irakda hükümet darbesi yas — pildi. İkinciteşrin ——— Ö — İspanyol hükümet azaları Made — rid'den ayrıldılar. y * 3 — Bay Mussolini, Milâno'da, geniş akisler yapan bir nutuk verdi. * 4 — Kral Edvard İngiliz parles mentosunu açtı. * 5 — Suriye'de karışıklık çıktı. — Şam'da fevkalâde vaziyet ilân edildi. — Bay Ruzvelt ezici bir zafer kas. zandı. * 8 — Sövyet inkılâbının 19 uncu yıl dönümü coşkun - tezahürlerle Tandı. talyan yakınlaşması hakkında 'ta bulundu. * 11 — Amerika'da denizciler gr yaptılar. e * 10 — Bay Mussolini, İngiliz - İe — —B. Baldvin siyasi bir natuk söye — ledi * 12 — B. Köseivanof, memleketim Türkiye'ye bir dostluk paktı ile olduğunu söyledi. K * 13 — B. Bek Londra'ya gitti. * 16 — Grandi - Eden Alâka uyandırdı. 'ıı—lrml'iıhxwç—j —B. Ruzvelt Buenos - Aires'e gitti, * 19 — Pransız İç Bakanr B. Sae Tengro intihar etti. — Moskova'da tevkif edilen Almane meselesi Sovyet - Alman münasebet. lerini gerginleştirdi. * 20 — Yüksek Faşist meclisi hava 've deniz silâhlarının artırılmasına kas Tar verdi. * 22 — İtalya - Almanya ve Japon« ya'nın Avrupa'yı kominizme karşı mü, dafaaya karar verdikleri bildiriliyor. * 23 — B. Sanlangro'nun hatırası için Paris'te sosyalist federasyon bir nümayiş yaptı. — Amiral — Horti Roma'ya, Fon Nüyret Viyana'ya giti * 24 — Avam kamarasında B. Eden Türk * İngiliz dostluğunun kuvetine işaret etti. — Bir gazeteciye B. Metaksas “Tün kiye ile münasebetlerimiz yalnız dost- Tuk kelimesine sığmaz,, dedi. * 26 — İngiliz parlementosu, Mısız muahedesini tasdik etti, — Yunanistan'da yeni rejimin yık dönümü kutlandı. * 27 — B. Stalin Sovyetler kongre- sinde on iki senelik rejim realizasyon« Jarını anlattı. — Romen diş bakanı gitti. * 28 — Basil Zaharof öldü. * 30 — İspanya'nın daveti üzerine Milletler Cemiyeti toplanmaya karar verdi Varşova'ya Birincikânun * 1 — İtalya saylavlar meclisi tör zenle açıldı. * 2 — Bay Ruzvelt Arjantin Cüme