22 Şubat 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

22 Şubat 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ON SEKİZİNCİ YIL. No 5594 Halkevleri “Halkevleri müstakil bir vatan korumak ve milletin istiklâlini ebedileştirmek için kurulmuş bir vasıtadır,, B. Şükrü Kaya halkevinde verdiği çok önemli bir söylevinde yurd münevverlerini vazifeye davet etti "İçinizde hiç birinizin kendi müktesebatiyle ve kendi fikri- yatiyle övünmeğe hakkı yoktur. Tâki bu milletin her ferdi aşağı yukarı onun fikrini anlıyacak hale gelmedikçe...,, B. Şükrü Kayanın nutku Halkevlerinin vazifeleri münevverlerin vazifeleri B. Şükrü Kayanın nutkundan: Anadolu ortasında bir mamüre içinde bulunuyoruz: fakat bu- radan beş kilometre uzakta kendi ırkımızdan, kanımızdan » tertemiz bir cevher gibi - olan türk çocuklarının ne halde olduğunu ve bizim yardımımıza, telkinimze ne kadar muh- taç bulunduğunu görürsünüz. Münevverlere, mualliralere hitab ediyorum. Bizim mükteseba- tımızın borcunu ancak o halk kütlesine bizim bildiklerimi- zi öğretmekle ödiyebiliriz. Büyük vazife, zaten asil ve büyük türk milletini tarihin kendi- sinden beklediği mevkie çıkarmaktır. Bu büyük ideale az zamanda bizi kavuşturacak olan müessese de bu halkev- leridir. Halkevlerinin 5 inci açılış yıl- dönümü dolayısiyle Halkevinde yapılan törende Dahiliye Vekili ve C.H.P. Genel Sekreteri Bay Şükrü Kaya, alkışlar arasında kürsüye gelerek şu nutku söylemiştir . — Bayanlar, Baylar; Yüksek huzurunuzla Halkevlerinin beşinci faaliyet senesini açıyorum. Bu- nunla beraber memleketin dört buca- töreni de Sizlerin yüksek ğında 31 Halkevinin açılma Dün İspanya yanzanaren A N O, £ :8 / Vi İSUADARDAMA Si harbına dair ge- len telgraflar, hü- yapılmış bulunuyor. şahsiyetlerinizi ve şahıslarınızı hürmet- kümetçi kuvvet- le selâmlarken buradan oralarda şim- di toplu bulunan yurddaşlarımıza hür- | lerin âsilere kar- metlerimi sunuyorum. Halkevlerimizin | $t Sok güzel bir ananesi vardır. C.-H. P. | muvaffakıyetler nin Vekili ve Türkiye | €lde ettiklerini Cumhuriyetinin Büyük Başvekili İs- bildirmektedir. Met İnönü her sene huzurunuza gelir, | Âsilerin verdik- mühim bazı Umumi Reis salâhiyettar ve gür sesiyle dolgun ve olgun fikirlerini hepimize birer birer telkin eder ve bir ders halinde bütün memlekete söylerdi. Bu sene kendisi- ni başka bir vazife memleketin başka leri zayiat çok büyüktür. — Hü- kümetçiler, Mad- rid - Valansiya bir köşesine davet etmiş bulunuyor. O- yoluna — hâkim radan da o güzel sesi bütün memlekete | birçok — yüksek dinlettirecektir. seaütölorı elleri- Halkevlerinin ödevi ne geçirmişler- Huzurunuzda Halkevleri için birkaç söz söylemek ödevini şeflerim bu de- fa bana verdiler, Müsaadenizi ve mü- dirj JLLESCAS, (Bu hususta ge- len haberler ü- samahanızı rica ederim, (Sonu 5. inci sayfada) çüncü - sayfamız- dadır.) ADIMIZ, ANDIMEDIR Halkevlerinin 5 inci kuruluş yıldönümünü kutlamak için Ankara Halkevine toplanan güzide kalabalık ATATÜRK Perapalasta İstanbul, 24 (A.A.) — e- isicumhur Atatürk bugün öğle yemeğini Perapalas otelinde ye- mişler ve bu otelde ikamet eden Hariciye Vekili Dr. Arası ye- mekte yanında alıkoymuşlardır. Siyasal bilgiler okulu talebeleri Bükreşteler Bükreş, 21 (A.A.) — Ankara Siya- sal bilgiler mektebinden 65 kişilik bir talebe grupu başlarında profesörleri ol duğu halde bugün buraya geldiler. Türk elçiliğinde şereflerine bir ziyafet veril- di. Akşam Peşteye hareket ettiler. Hükümetçiler Valansiya Madrid yolunda hakim noktaları elde ettiler © cerosa3 örşe HMADA Çorre)oo Ve denorö Madrid civarındaki harb sahasını gösterir harita nin yıl dönümü 22 ŞUBAT 1937 PAZARTESİ — GINCIDA — Enternasyonal sergimiz Ankara kömür sergisi | HER YERDE 5 KURUŞ Dahiliye Vekili ve Cumhuriyet Halk Partisi Genel Sekre- teri B. Şükrü Kaya dünkü mühim nutkunu irad ederken Ankara Halkevinde Dün yapılan büyü kutlama töreni Halkevlerinin yıl dönümü yurdun her tarafında bir bayram oldu Halkevlerinin beşinci - kuruluş yıl- dönümü, dün yazdığımız program dai- resinde kutlandı. Ankaranın bütün mü- nevverleri bu milli bayramın büyük ma- nâ ve değerini kavramış olduklarını Halkevine biriken seçkin bir kalabalık, derin bir dikkat ve hayran bir takdir- le anlatmış oldular. Daha kutlama sa- atinden evel methaldeki ve içeri salon- (Sonu 4. üncü sayfada) Kızılay Gazetesi Bayram tadili münasebetiyle üç gün gazetemiz çıkmıyacak ve yerini “Kızılay,, gazetesine bırakacaktır. Gazetemiz, cu- ma gününden itibaren tekrar neşir vazifesine devam ede- cektir. Alman Dış Bakanının Viyana seyahati Fon Noyrat Avusturyada kırallığın görüşecek iadesi meselesini Paris, 21 (A.A.) — Bayan Genevie Tabouis, B. fon Noyrat'ın yakında Vi- yana'ya yapacağı ziyareti Ocuvre gaze- tesinde bahse mevzu ederek şöyle de- mektedir: “Avusturya hükümeti, B. fon Noy- rat ile Avusturya'da saltanatın iadesi meselesini şifahi surette görüşmemeğe kati surette azmetmiştir. Esasen B. fon Noyrat, bu mesele hakkındaki fikirle- rini söylemekte mutedil davranacaktır. Viyana'da daha ziyade B. fon Noyrat- ın Alman - Avusturya muahedesinden sonra Avusturya kabinesine alınmış o- lan nazi temayüllerine sahib iki nazı- rın yerlerinde ipka edilmesi hususun- da ısrarda bulunacağı beklenilmekte- dir. Berlin, 21 (A.A.) — Voelkisher Be- obachter gazetesi, altı sene sonra baş- lığı altında alman hariciye nazırı B. fon Noyrat'ın viyana ziyaretinden bah- sederek diyor ki: (Sonu 5. inci sayfada)