27 Ağustos 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

27 Ağustos 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ULUS ADIMIZ, Antakya hastahanesi bütün yaralı türkleri alamıyor Adana, 26 (Hususi muharibimiz bildiriyor) — Suriyeden ve Hataydan alıman haberlere göre San- caktaki tazyik, tethiş ve işkence çok müthiş bir şe- kil almıştır. Ahali dehşet içindedir. Kimse sokağa çıkamamaktadır. Hergün caddelerde silâhlar atılı- yor ve sokakta gezmek gafletinde bulunan türkler ve türk dostları vuruluyor. tadır. Antakya hastanesi yaralıları alamıyacak vazi- yettedir. Bunların birçoklarımı evlerde tedavi ct- mek zarureti hasıl olmaktadır. Türkler şikâyetleti- ni bildirmek için hükümet binasıma bile gideme- mektedirler. Bütün yollar kapalıdır. Köylerle irti- bat kesilmiştir. Dört ayaktan, Affandan şehre gir- mek istiyen sebzeci köylüler şehre brrakılmamak- Şanghayda ateş yağmuru Ingiliz Büyük Elçisi Japonlar tarafından ağırca yaralandı Elçinin yarası ağırdır vaka Londrada büyük bir heyecanla karşılandı Londra, 26 (Hususi) — Şanghay'- dan bildiriliyor: İngilterenin Çindeki Büyük Elçisi Sir Hugessen Nankin'den Şanghay'a ötomobille giderken, bir tay- arenin attığı bir mitralyöz kurşuniyle yaralanmıştır. Derhal hastahaneye nak» lolunan büyük etçinin bünyesi zayıf ol duğu için ameliyat kendisine kan verilmişti: İngiliz Büyük Elçisinin uğradığı ka- daki habe heyecan uy haberlerini lâde hiddet ve infia! ile dir. Hastanın sıhi vaziyeti Geç vakit Londraya gelen hâaberlere göre İngilterenin Çin Büyük Elçisinin &hi vaziyeti değişmemiştir. Doktorlar, koltuk altından girerek altım. kendilerini kurşunun sağ vücudu geçtiğini ve sol omuzun dan çıktığını tesbit etmişlerdir. Japon dış bakanının tarziye telgrafı : _Nınıı:n :uyHu_ı elçisinin ıyı'îılıııı::'l; bkğika : olayısiyle irotanın çektiği tarı p * Ve teessüf telgrafında ezcümle — denili- Şanghay'daki harb yar ki “Japon kuvvetlerinin ingiliz: büyük elçisine bilerek ve kasden hücum etme- vaziyetine dair haberler üçüncü sayfamızdadır leri bahis mevzuu olamaz. Hâdise, şayanı teessüf bir Şanlışlık sayfadıa ) ( Sonu 3. öne Başbakanımızın kardeşi B. Hayri Temellinin cenaze töreninde bulunanlar Istanbul, 26 (A.A.) — Bir evlâdını kaybeden İnönü Ailetiyle Validesi ve 'deşleri temelli ailesi lütufkâr taziyetleriyle acılarını paylaşan dostlarına Anadolu Ajansiyle teşekkür ve minnetlerini sunarlar. Bombardımanlar neticesinde harab olan Şanghayda büyük binalardan biri ANDIMIZDIR Hatayda dehşet İzmir'de açılan fuar büyük bir rağbet görmektedir. Fuar her gün bin lerce kişi tarafından ziyaret edilmek. tedir. Fuar münasebetiyle — yurdun dört tarafından İzmire yüzlerce ziya retçi gelmektedir. Bütün oteller - ve hattâ evler doludur. Çünkü İzmirde ev sahibi olanlara her taraftan akra- Baları, dostları, ehbabları misafir gelmektedir. İzmir enternasyonal fu- arı dolayısiyle hususi surette İzmir'e giden arkadaşımızın güzel bir röpor- tajını ikinci sayfamızda bulacaksiniz. Bu sütunlarda yukarıda fuarda Kül. tür parktaki kalabalığı, sağda pa- raşüt kulesini görüyorsunuz, Kültür Bakanımız geldi Kültür bakanı B .Saffct Ar sabahki ekspresle şehrim »e dön. ve durakta kültür bakanlığı ileri gı leriyle dostları tarafından karşılanmış. Jazdır. len. Ekonomi müsteşari Berlinden çağrıldı İstanbul, 26 (Telefonla) de ticaret müzakeri heyetten Ekonomi Bakanlığı Müsteşa. rı B. Faik Kurdoğlu Ekonomi! Rakan- m çağırması Üzerine — İstanbula ü. Bugün Ekonami Bakanı B. Ce- WI Bayar tarafından kabul edildi. Müste- şar Almanyada bloke olan türk parala» vaziyeti hakkında B, Celâl Baya- ra malümat verdi, kendisi yeni talimat aldıktan sonra bir kaç güne kadar Ber« lüne giderek oradaki heyete tekrar il. tihak edecektir. Dün sabah lı'ı.ıııbuldnkî müthiş cinayetin faili Zeki, yakalanıp karakola götürülürken Müthiş bir cinayet Bir genç babasını ve bir kardeşini öldürdü Istanbul, 26 (Hususi Muhabirimiz- İnönü ve Temelli ailesinin teşekkürü) v “guşanyeecimizde eşine vevez zerine pek nadir tesadüt edilir tüyler ürpertici, bir cinayet oldu. Katil 28 yaşlarında bir delikanlıdır, İhtiyat babasını ve kendisinden büyük kardeşini öldürmüş, öbür kârdeşini de #öldürmek üzere iken güç hal ile yaka- lanabilmiştir. / Sonu $. inci sayfada ) HER YERDE 5 27 KURUŞ Ağustos 18 inci Yıl » ? 7 ei No sırr Tel : Başmuharrir 1063 CUMA Yazı İşleri Müd. 1062 Büyük taarruz Buğün büyük taarruzun ikinci gü- nüdür, Büyük taarruz bundan 18 sene evel 26 ağustosta başlamıştı. Büyük taarruzun ikinci gününe dair olan yazı 5. inci sayfadadır. kra Nezaket Meselâ kormşu memleketlerden — bi. rinde askeri manevralar olsa, ve bizim ataşemiliterimizi de geçid tesmine di vet etseler, ertesi gün gazetelerde şunu okusanızı — Türk ataşemiliteri evvelâ neşeli görünüyordu, fakat yavaş yavaş sarar- dı, put kesildi.. Yahud; — Yugoslav ataşemiliteri pek mem- nundu, fakat tütk ataşemiliteri müte- reddid idi, Bizim gazetölerdeki feryadları dim- lemek isterdim; o memleketin kablette- rihine kadar söğüp dururduk, Bereket Türkiyede misafir bulunan yabancılar da bilirler ki türk gazetelerinin böyle dikkatsizliklerinden en ziyade biz ket. dimiz muztarip oluruz. Bu tarzda neşriyat, ne hükümetim, ne de misafirciliği ile şöhret kazanam halkın hissine tercemanIık eder. Kaldı ki bizim ordumuz, davâsı vatanın em. niyeti ve bulunduğu bölgelerde bütüm milletlerle birlikte barışın müdafaası olan Türkiye cumhuriyetinin silâlıdır, Acaba bu fırsatla bir dela daha mem- teketimizde yabancılarla yerli basının münasebetleri ne kadar nazik olduğunu arkadaşlarımıza hatırlatsak — aykırı bir hatekette bulunmuş olur muyuz? Elçi- leri ve elçilik memurlarını vazifelerimi görmekte ve diledikleri gibi çalışmakta serbest bırakalım. Onların Türkiyede, türk elçilerine başka memleketlerde verilmekte olan hüriyeten istifade et. melerine müssade edelim, Yabancılar için gazete takibatı kadar üzücü ve sı- krot hiçbir vazyik voktur — Fatay