2 Eylül 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

2 Eylül 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ADIMI Dış işler bakanımızın Birleşik Amerika'ya .v. verdiği cevab Dış politikada Amerika ile görüş uygunluğu vardır Amerika Birleşik devletleri Hariciye Nazırı B. Kordel Hull 16 tem- muzda muhtelif devletler dış işleri bakanlarına barışın umumi vikaye- si hususunda bir beyanat göndermiş ve Birleşik Amerikanın da dış sı- yasasını izah etmişti, Anadolu ajansı dün Dış işler bakanımız tarafından verilen cevab hakkında şu haberi neşretmektedir: lDış işler bakanıl Venedik yoliyle Cenevreye gidiyor İstanbul, 1 (Telefonla) — Dış bakanımız Dr, Tevfik Rüştü Aras, cuma günü vapurla Venediğe ha- reket edecek ve İtalyadan geçerek Milletler cemiyetinin toplantısın- da bulunmak üzere Cenevreye gi- decektir. Fuzuli bir tefsir Ankara, 1 (A.A.) — Ankara hükü- met mahafilinden öğrendiğimize göre Sonposta gazetesinin Hariciye vekili. mizin Cenevreye giderken takib edece- ği yola hususi maksadlar atfetmesi ken- di icadıdır. Tahmine istinad eden fuzu- İt tefsirler doğru değildir. İngiliz filo: bugün İstanbulda İstanbul, 1 (Telefonla) — Beş gemi- den mürekkeb ingiliz filosu yarın sa. bah limanımıza gelecek ve merasimle karşılanacaktır. Misafir filo sübay — ve müretteba. tından ve mihmandarlardan şehir nakil vasıtalarında — ücret alınmıyacaktır. Karşılama ve ziyaret programını kısa. Yarın saat 8 de köprünün Haliç is- kelesinden hareket edecek hususi bir Vapur filoyu karşılayacak, bu vapurla ingiliz elçiliğinden arzu eden zevat da Ridecektir. Filo Selimiye lıyacak, selâma Selimiyeden bele edilecektir. (Sonu 8 NCi saytada) Bee rara ALARURKRE LAG AA açıklarında Ankara, 1 (ALA.) — Amerika Bir- leşik devletleri Hariciye Nazırı B. Kor- del Hull'ün 16 temmuz tarihli beyana. tına, Türkiye Hariciye Vekili Doktor Tevfik Rüştü Aras tarafından 20.8-937 tarihinde Amerika Birleşik Devletleri Maslahatgi di edilmiştir. Amerika Birleşik Devletleri Hari- rına aşağıdaki cevab tev- ciye Nazırının mühim beyan: bü. yük bir İlgi ile öğrenmiş olan Hari- ciye Vekili bu babtaki — tebliğatından dolayı Amerika hükümetince har te. şekkürlerini sunar. Dr. Aras, beyanatın mümtaz sahibi tarafından ızhar olunan arzuya uygun olarak, ekselans Hull tarafındn tetkike mevzu oln meselenin heyeti u- mumiyesi hakkında Türkiye Cumhuri- yeti hükümetinin düşü bil rmekle bahtiyardır: Hükümetimizin cevabı İlk önce şurasını belirtmek tir ki, vasında Amerika Birleşik Devletleri ha- riciye nazırınca takib edilen usul, bey- nelmilel hayatın tekâmülünde faidesi- ni hissettirerek mesud bir yenilik teşkil dir. ka, dünyayı karıştıran mese- (Sonu 5 incide) gerek. ve beynelmilel iş birliği da- Z, ANDIMIZ Birleşik Amerika Hariciye Nazırı B. Kordel Hull Meçhul denizaltı _âeıîvfaa]iyîâ 'Bir ingiliz muhribine tecavüz etti Londra, 1 (Hususi) — Royter ajan. sının verdiği bir habere göre, evvelki gece ingiliz Hovok destroyeri Akde- nizde San Antonio burnu açığında meç- hul bir denizaltı göm'zin'a tecavüzüne uğramıştır. Denizaltr gemisinin —attığı mermiler ingiliz desttoyerine isabet et- memiştir, Cebelüttarıktan alınan haberlere gö- re Hardy ve Lyperion isimlerindeki in- giliz harb gemileri birdenbire Akdeni- ze doğru hareket etmişlerdir. Bunlar taarruzun vuku bulduğu mıntakaya git- mektedirler. B. Eden yarım bazı kabine arkadaşları ile Akdeniz vaziyetine dair istişarede bulunacaktır. — Suriyede isyan büyüyor Yeniden çarpışmalar oldu 30 Suriyede son isyandan sonra bududumuza iltica kişi öldü H edenler Mardin — polis komiseri ile konuşuyorlar Adana, 1 (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Suriyeden alınan ha- berlere göre Suriyenin şimal kısmında, Mardin vilâyetimizin karşısına isabet eden kısımda, Amudede, Hasiçe'de ve Kamışlı'da çıkan isyan gittikçe büyümekte ve şiddetlenmektedir. Nusaybinin tam karşsıında bulunan Kamışlı'da çarpışmalar olduğu haber verilmektedir. Bu hâdiselerin sebebi şudur: cezi- reliler, taleblerini bildirmek için Hale- be bir hül nun üzerine alevlenmiştir. Dünkü çar- pışmalarda otuz kadar ölü vardır. Ha- lebden Cezireye kuvyet; sevke- şlerdir. Bu heyet dilmiştir. Beruttan tayyare filoları gel. miştir. Bunlar âsileri bombardımanla tehdid etmektedirler. Korku ve heye- can artmaktadır. Dağlara iltica eden beş bin silâklı, Cezire heyeti serbest bıra. kılmazsa bu civardaki şehirleri yağma edeceklerini bildirmişlerdir. KURUŞ Eylül Ş 1937 18 iaci Ya İ —— R Tel : Başmuharrir 1063 DIR No. 5783 Yazı İşleri Müd. 1062 |Hatay'da yeni Fransız delegesi işe başlıyor HER YERDE YpERSEMBE 5 2 Yeni delegenin söyledikleri £ Hatay anlaşması güzel bir eserdir ve Hatay Türkiye ile Fransa arasında bir dostluk bağıdır » Kahire, 1 (A.A.) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Yeni Hatay fransız delegesi ve halen Mısırda fransız maslahatgüzarı B Roje Garo 31 ağustosda İskenderiyeden yeni vazifesine hareket etmiş- tir: İskenderiyede dün Anadolu a- jansının Mısır muhabiri tarafın- dan yeni delege şerefine bir öğle ziyafeti verilmiş, yemekte İsken- deriye İş Bank müdürü Suat Onat ile Mısır gazetecilerinden bazıla- rı bulunmuştur. Delegenin beyanatı B. Roje Garo beyanatında le demiştir ki: ezcüm. “— Sancak meselesi enternasyonal anlaşma ile hallolunmuş ve sancağın â- tisi Milletler Cemiyeti nezaretine bağ- lanmıştır. 1939 da Suriyedeki fransız manda. sının bitamına kadar fevkalâde komi- ser mümessili olarak Sancaktaki yeni vazifeyi deruhte edeceğim, andan son- ra Milletler Cemiyetinden müntehab bir fransız murahhası bulunacaktır. Sancak, muhtelif muahede ve anlaş. malarla lehine olarak türk - franstz as. ( Sonu 5. inci sayfada ) Gündengüne güzelleşen ve bütün yabancıları hayrete düşüren güzel Ankara- mızdan bir manzara: yeni yapılan belediyeler baânkası Bir isveç gazetecisi Atatürk ve Türkiye hakkında hayranlık hislerini Atatürk dünkü, bugünkü anlatıyor devlet adamlarının .. v .. da en büyüğüdür Adana, 1 (A.A.) — Birçok İskandinav gazetesinin muhabiri ve son zamanda Başbakanımız İnönü ile mülâkat yapmış olan isveçli muhar- rir A, J. Fischer şehrimize gelmiş ve üç gün kalarak sanayi ve kültür müesseselerimizi tetkik etmiştir. Büyük bir türk dostu olan B. Fischer Adanadan ayrılmazdan evel Türk Sözü'ne büyüklerimiz hakkında ve Türkiyede devam e- den 8 aylık görüş ve etüdleri neti- cesinde edindiği intibaları anla- tan güzel malümat vermiştir. B. Fiscehr istikbalimizden bahseder- ken Türkiyede gördüğü ileri hareketi daha evvelce ziyaret ettiği balkan mem- leketleriyle mukayese ederek demekte. dir ki “— Bu milletlerle Türkiyenin en bü- yük farkı onlarda inkişaf hareketinin Yyavaş bir seyir takib etmesine mukabil ( Sonu 3. üncü sayfada ) Ekonomi Bakanımız B. Celâl Bayar dün geldi İzmir Enternasyonal Fuarını açtık- tan sonra İstanbula gelen Ekonomi Ba- kanımız B. Celâl Bayar dün sabahki ekspresle Ankaraya dönmüştür. B. Ce- l1âl Bayar Ankara garında, Ekoanomi Bakanlığının ileri gelenleri, ve dostları tarafından karşılanmıştır.