20 Kasım 1938 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

20 Kasım 1938 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

Ulus Basımevi Pazar Çankırı Caddesi, Ankara | 20 | SONTEŞRİN TELEFON 1938 üyaz sahibi —1 A 1 | emuharrir L l 5 KURUŞ Yazı işleri 10621 M Büyük Telgraf : Ulus - Ankara 44 371 063 a müdürü 1061 İdare 1064 MİLLİ YASIN V1 İNCİ GÜNÜ İstanbul büyük ölüyü çok içli bir törenle uğurladı ve Ebedi Şef'e İstanbul halkının göz yaşları arasında yapılan fören (Arkadaşlarımız Neşet Atay ve Cemal Kutay telefonla bildiriyorla Ebedi Ata iki defa kurtardığı İsta & râğmen sabahleyin saat 7 de bütün | gördüklerimin yüzde birini söylemiş buldan bugün misilsiz sadakat ve tâ- | bu sahada ve bu sahayı hattâ uzaktan | olmam. zim tezahüratı arasında ayrıldı. İstan- bulluların Atatürk'e yaptıkları muarzam ne türk lü dar bütün cadde, caddeye inen yollar, yamaçlar, binalar, damlar, cami | görebilen hiç bir yüksek noktada, bir | — İstanbul üç günd tok insanın sığabileceği boş yer kal- | ges ve yek; $€$ ve ratıral metreden cili metreye kadar drgişen ve değiştikçe münâsr insan idrâkinin | y gok üstüne çıkan yekpare bir kalp i- | bir ölçü, tek olarak bir insan kubbeleri, minareler insanla dolu idi. | çinden geçti. Size bu kalbin ıstirabınt | kafasına değil, tarih olarak bir devre Kalabalığın emniyetini temin endi- | anlatamıyacağım: gesiyle alınan bütün tedbirlere, İstan- bile sığdırılamaz. Mustarip İstanbu- lalk ağlıyordu, hıçkiriyordu. Ata- | lun bugünkü sesini ve şetirabini. bir bulla Boğaz, Adalar ve Anadolu ara- | türk'ten şonraya kalmış olmak bed- | yıldırımla vurulanlar, bir kasırga çen sındaki vapur seferlerinin geceden i- tibaren kaldırılmış, şehir içinde tram vay nakliyatınım durdurulm SWT Atatürk'ün aziz nâşını dan kurtulmak için kendini | beri içinde can vereni ile aninta € çarpıyordu... maz desem bile size işittiklerimin ve . Atalürk sevgisi İstanbul'un bugün Atatürk'e yaptı muazzam teşy r isiyle zah edilen büyük insanlık sevgisinin parlak bir tezahürü olduğu Ra- idealintler üteselli edebilir. Aynı süretle bu teşyi, Atatürk'e bağ- ılığin en yüksek insanlığa bağlanma kabiliyetinin bir misali olarak da gös- terilebilir. İstanbul halkı Bu gece İstanbul halkı belki hayat- anın en mustarip gecesini rdi: ler. Ölüsü üzerinde 9 günd yaşı döktükleri Ebedi Şef' töreninin yapılacağı gü ve rahat aramak zaten bir hayal ler uykularının en ra- aman da daha saat dörtten itibaren sokak- taşıyacak top arabası (Sonu ? nci sayfada) Ebedi Şef'in son teşyi törenine iştirâk eden yabancı gemiler Bugün hazin ve çok acıklı bir törenle karşılıyacağımız Ata, Ankara'dan yağmurlu bir günde böyle ayrılmıştı C. H. P: Kamutay Grupunda Dahiliye ve Hariciye Vekillerimizin izahatı Ankara, 19 aa. — Dün akşam vaki olan dâvet üzerine C. H. Partisi Meclis Grupu umumi heyeti “19-11-1938,, saat on birde i-ıiıdvckili Trabzon saylavı Hasan Saka'nın başkanlığında top- andı: Tik söz alan Dahiliye Vekilimiz Refik Saydam Ulu Önderimiz Ata- İbin ufulü günündenberi memleketin her tarafında onun yüksek maneviye- tine karşı bütün devlet devairi, Par- ti teşkilâtr ve halk kütleleri tarafın- dan vekar ve ciddiyet içinde ve hükü- ttiği program dalicesin- | de ızhar edilen hürmet ve saygı teza- n güne kadar hiç bir hâdise- ye sebebiyet vermeksizin tam bir in- |tizam içinde cereyan etmekte oldu- Bufu beyan etti. Yalnız 17 İkinciteşrin 1938 akşamı İstanbul'da Dolmabahçe sarayı önün- de Büyük Ölünün önünden geçemek türetiyle bütün İstanbul halkının ve civar mahalden gelenlerin mutat tera- hürü saat 8.20 de ani olarak büyük bir diham husulüne sebep olmuş ve bu izdiham arasında yedisi kadın ve dör- dü erkek olmak üzere on bir vatanda- şını ezilerek vefatmma bals olmuştur. (Sonu 3 ümcü sayfada)