13 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

13 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

— — VAKIT, — 13 Teşrinisani 1999 Hazırlanmasıgayetkolay bir müsabaka Bedavadan sıgorta olmak isterseniz derhal bu faydalı musabakaya iştirak edin Vakıt on üç senelik, neşriyat hayatında dalma karilerinin itme: dına mazhar Olmuş ve bu itimada dalma kariin gazetesi olmuştur. Karilerinden gördüğü samlmt teveccüh ve alaka iledir ki gezetemiz en asri tabı makinelerile techiz“ve gazetenin mündericatı tevsi edilmiştir. Bu suretle tekemmülden “Vakır, karileri için yalınız güzel bir gazete almakla iktifa cdilmiyecek. faydalı ve eylenceli de olacaktır, Bu. hsusta. bir çok tasavvurlarımız var. Hepsini (Sırasile neşfe- deceğiz. Bu gün eylenceli ve çok faydalı bir tali oyunundan bahsediyoruz. Bu tali Oyununda müsabakaya iştirak edenlerin yüzde ellisi muhakkak kazanacaktır. Kazanan karilerimiz ücreti gazetemiz tarafından tediye edilmek üzere hayat sigortasına kaydedilecektir. Müsadakaya girecek kariimiz şu şartları halz olmalıdır. 1 — Gazetemizin yeni şeklide intişarindan sonra abone kayd edilmiş bulunmalı, ; 2 — Eski abonelerimizden tall oyununa girmek İstiyenler de abo- nelerin! teedit etmiş elmalıdırlar. : Bu şartları halz olan shonelerimiz arasındın talel kariler nasıl intihap edilecektir. İntihap şu şekilde olacaktır. Müsabakaya iştirak eden abonlerimiz arasında noter huzurile bir kura keşide edilecek ve dine mükâfat isaber eden karllerimiz “ 500 , liraya sigorta konacaktır. ten fkind ötomobil de virajı dönmüş, kazayı görmüş ve dur- Muştu. Otomobilden inen polislerle devrilen otomobilin yanıma git Talât B. Polis omüdiriyetinde dün öğleye kadar alakonmuş, sonra serbest bırakılmışlır. Ölen Karkaş efendinin tölüatçı Karkaş Efendi olmadığı anlaşıl. tk. Altta kalanları çıkardık. | mıştır . Bu zat (O Beyoğulunda Mecruhları otomobille Etfal has- tanesine gönderdik. Şoför rolünü yapan ve elinde şoför ehliyetna- mesi bulunan Talât beye hiş bir ziyetinde olan Hasan Tahsinin hafifçe ayağı siyrılmıştı. Karakaş efendile Sajt B. yaralanmışlardır. Fakat nerelerinden... Teheyyü- Pera fotoğrafanesinin sahibi idi, üç gün evvel * fotoğrafhanesini satmıştı. Asıl isminin Savak ol duğu söylenilmektedir. Sinema- cılığa pek meraklı finiş“ Hatta sinemacılığa kabülü için bir hayli çalışmıştır. ” © e ————— Memteket haberleri | SON HABERLER İktisatçılar | | Söuyet yıl dönümü Gelecek ay başı toplanacaklar Ankara, 12, (Vakit) — Âh fke. tat meclisi önümüzdeki ayın birin- de toplanarak Türkiyenin - ikusat ptogramı nasıl olmalitlir, mevzuu müzakere eğeöek ve karadlarını ve- recektir. Bu toplanmadan sonra, * meclisin teşkili. hakkındaki kanunun 7 inci maddesi mucibince hükümet ve müesseseler o taralından o müntehap azalar yarısı kur'a ile tebdil olu- nacak, yerlerine Intihap yapılacaktır. Polis kongresine iştirak etmiyeceğiz Ankara, 12 ÇVakır) — Pariste toplanacak olan polis kongresi bey- nelmilel mahiyette olmadığından hükümetimiz iştirak etmiyecektir. Hükümet merkezimizin yıl dönümü Ankara, 12 ( Vakır) — Yarn Ankaranın bükümet merkezi ittiha- zının 7 inci senesi münaseberile me- resim yapılacakur. a a kâlete bildirilmiş ve bunâ'kehdi daş arasmda telgraflar icati olundu telgrafları teatl olunmuştur: M. Kalenin cenaplarına: menniyatı halisnemi teyit ederim. Gazi Mustafa Kemal Türkiye Reisicümhuru Gazi Mustafa Kemal etlerine; Hazı lar tead olunmuştur. Of felâktzedeleri Ankara, 11 — Of kazasının olan köylerle, tehlikede bulunan- ları mahallinde yapılan tahkikat- noktai nazarını da ilâve etmiştir. a m eş ağ Komiserliğin bu mütalâası Karşı- | nakilleri, oralarda kendilerine yaka tenviratını da İzmir tarifesi | arazi verilmesi emredildi. Bu üzerinden yapılmı ve bunun nüfusun miktarı 6-7 bin kişidir. için Karşıyakanın İzmir selektrik | imtiyazı hutfutluna ithali muvafık olacağı merkezindedir. Vekâletin bu şekli tasvip edeceği muhakkak addediliyor. Vadim” ue eyi <4 VAKİT 13 teşrinsani 1879 ( “MAKT IN ŞEHİR VE MEMLEKET HABERLERİ ) Lİ RAE Gazi liz. ile Kalenin yol Ankara, 12 (A.A) — Sovyet ih- tlâlinin 12 inci yıl dönümü müna- sebetile Reisiciimhur Cazi Mustafa Kemal hazretlerile, Sovyet şuralar thadı merkez komitesi reisi M. Kalenin cenapları ve hâtldiye vekili Teyfik Rüştü bey ile halk komiseri M. Karahan arasında atideki tebrik Sosyet şuralar #thadı merkez komülesi refsi Teşrinlevel | ibtilâlinin 12 inci yıl dönümü münasebefile en hâr tebri- kâtmın kabulünü rica, saadetiniz ve what ahalisinin refahı hakkıdaki te İsal buyurduğunuz tebrikât ve te- menniyaltan dolayı en hâr teşekkürle- rimin kabulünü rica ederim. Kalenin «Ö Tevfik Rüştü Beyle Hariciye komiseri arasında da samimi telgraf- seylâp ve heyelândan müteessir © <ümden farkında bile olmadım. Karakaş Efendinin kulağından kan akıyordu. Hatırlıyabildiğim şey o kadar.. Sait B. de yüzün. den yaralanmış... dün yüzü dikil. miştir. Zannederim 10 günde iyi olacak bir yara.. Bazı gazeteler benim de ağırca yaralı olduğu - mu yazıyorlar, Halbuki ben bu otomubilde değildim. Tabit bana hiç bir şey olmadı., > sonra hadisede ha- zır bulunanlar Zincirlikuyu jan- darma mevkiine giderek saat 7 ye orada ifade vermişler. piişlerdir. Şoför Anadolu refikimizde okuduğu- muza göre İzmirde Karşıyakanın elektrik işi henüz halledilmiş bu- lunmamaktadır. Elektrik şirketinin bu husustaki talebini Karşıyaka belediyesi omuvafık görmiyerek reddetmiştir. Bunun üzerine şir- ketin tenviratı İzmir tarifesi üze- rinden kabule mütemayil bir va- ziyette olduğu anlaşılınıştı. Nafia komiserliği bu hususta Karşıyaka belediyesinin ne düşündüğünü rolünü yapan | tesbit ettikten sonra imesele ve- İinnmaz adam VAKIT ın tefrikası: 2 Yazan: Hüseyin Rahmi İfine bir çivi sokarak içerisini karışurmş ve nihayet hayvanı öl- dürmüştü. lu kabahatine mukabil €şek sudün çelinciye kadar dayak yedi ve babasına müthiş bir kin bağladı. İntikam almak için bul duğu çare babasının yüz dirhemlik rakıma bir kadeh idrar karıştır. mak oldu. Dünkü kısmın ( Küçüklüğünden ttbaren sıra Ne Yumurcak, Atacan, Haylaz, Çapkın ve nihayet Utanmaz adam namını almış olan Avnlisselâk, herkes gibi anasından doğduğu za- man temiz bir ahlâka malik. Fakat babasınm sertliği ve da- yakları karşısında anasının şelka- tine #iğımarak Oo kurtuluyordu Bu vaziyet onu bir şer | filozofu Babası © akşam içkinin lezzetin- yapmıştı. N ! deki değişikliği fabrikadan, bakkel- © Bir gün, teveklarından Ürisini | dan Zünnederek şikâyetlere (gıda daha çabuk yumurtarmak için de- İzmirdeelektrik İ sim ald. Ercesi gün mide hastal | yım? Şarktan gelenlere ev verilecek | yetlerine nakledilmiş. bulunan eş- hasa ikamet etmekte oldukları İ metruk emlâkin kendilerine, be- i deli 20 senede ödenmek şartile İ temlik edilmeleri tekarrür etmiş İ ve bu bususta alâkndarlara tebli- gat yapılmıştır. Şimdiye kadar iskân edilmemiş olanlar varsa metruk emlâke sür'atle iskân edi- lecekler ve temlik için memleket- lerinde mal tedarik edip elme- dikleri nazarı dikkate alınmıya- caktır . gına uğradı, Yumurcağın da inti- kamı yerini buldu. Hayrullah Efendi o Aynüsselâhı iki kız kardeşile birakarak içki sıskalığından öldü, Yumurcak da 25 yaşına gelmiş ve girip çıkma- dığı mektep ve meslek kalmamıştı. O, bir fenle iküfa etmektense her ilimden biraz bilmeği tercih edi- yordu. İ » Daldan dala uçarak gittikçe ahlâksızlığını genişleten bu deli - kanlı anasının başına belâ oldu. Biçare Fevziye Hanım eytam ve eramilden aldığı maaşı yetiştire - miyordu. Her gün ana oğul arasında dırıltı Seksik değildi. Kadıncağız şöyle bağırıyordu: — Salâh... artık vesayetten kur- tuldun. Kazanda ye.. Bundan sonra ( yetimlerin ohekkını sari- edemem.. — Söyle bana nasıl kazana- Şark vilâyetlerinden Garp vilâ. / Arnayut çalgıcı esna- fından meşhur Arslanın Zangada Saray odaların- da 106 numaralı mahal- de geceleri dörde kadar icrayı ahenk edeceği ve güzel havaları terennüm eyliyeceği gibi SulfanAh- meifte kıraaihanef umu- mide cuma gecesile gün- düzü ve pazartesi gecesi meşhur Çifte kanburların fakımı pek güzel icrayı Tübiyat - eyliyeceği ilân olunur. var?.. — Arslanın ağzında imişdi- yorlar... i — Şaşkın kadın. Hayvan onu çoktan yuttu... — 6 MAŞ Avnüsselâh bir akşam gayet boş mide ile yatmıştı. Gece alaca bir uyku geçirdikten sonra erken- den kalktı. İçi ezim ezim ezi- liyordu. Döşeme tahtalarının araları bir İ kaç parmak açılmış ve her adım- | da zelzele yapan viran evin s0- fasından yörüdü. Çarpık merdi- venden alt kata indi. Aç kedi gibi her tarafı koklaya koklaya ekmek çömleğini karıştırdı. Kö- seleye dönmüş bir iki kırpıntı buldu. Ağzında ilk lokmayı ge- velerkn ötekileri elinde evirip çevirerek: — Ah mübarek nimet sana İ evlden nanıaziz derlerdi. Türkçe- de terkip — Söyle diyorum para nerede | de izzetini kaybettin. Ah ab Tokatliyandaki intihar İİ (Üst tarafı Birinci sayıfamızdadır) Polis bir taraftan tahkikatını icra ederken, sakaha karşı saat 4 te müddei umumi Fikret Bey zabıta doktorunun refakatinde olarak otele gelmiş va meseleye vazıyet eylemiş ve müntehirlerin cesetlerini sabahleyin saat 8 de otelin kamyonu ile morga naklet- tirmiştir. Yapılan tahkikat neticesinde M. Asron ile zevcesinin fazis miktarda veronal içmek suretile intihar ettikleri anlaşılmıştır. Müntehir Alman noteri biri Tokatlıyan oteli müdiriyetine, biri Alman; sefaretine ve üçüncüsü de Almanyada bulunan ailesini hitaben üç mektup birakmıştır. İ Otel müdüriyetine bitaben yet ulan mektubun maali şudür: “Biz bu işi kendi hüsnü rız: mızla yaptık. İntiharımızdan kimi. se mes'ul değildir. Otelinize olaf borcumuza ve bizim için yapacs" ınız mesarife mukabil size bi miktar da para bırakıyoruz. Ms sanın üzerindeki üç adet mekti bu İğtlen ve derhal adreslerin göndermenizi rica ederiz. Müddei umumi bu inektupl! mütalâa etmek üzere almıştır. Dün öğleden sonra Alman ko! solosü Tokatlıyan oteline gidere müntebirin eşyalarını tesbit eti ve teslim alaiıştır. Müntehirlerin eşyası meyan bir de hiç kullanılmamış rüvelve bulunmuştur... o. İ OAlman- noteri ve zevcesini sebebi intiharı hakkında dever#! eden şayialara nâzaran, M, Aaro Almanyada takriben 500 bin lir? Bilâhara Alman gazeteleri m€| seleyi ortaya atınca M. Aaro' intihar etmekten başka çare b” lamamıştır. Müntehirin ne kadar pa olduğu henüz malim ol: bu cihetin bıraktığı mektup tetkikinden sonra (o en'asıla: tabiidir. eli M. Aarom Tokatişe müdüriyetine yalnız yüz 0 bırakmıştır. la beraber nev'in de okadar © gişti ki doyurmıyorsun, mide #. riyorsun. Beslemiyorsun, bağ" ufunetlendiriyorsun.. iŞ | Mutfakta bir tıkırtı duydu. belli annesi daba evvel olacaktı, Seslendi : — Anne? — Acanım A — Ekmek yok mu? 1 — Çömleğe bak.. İ — Salt birkaç bap EĞ — İşte okadar. — Onlarda taş gibi. — Islatda ye... : — Öküz müyüm ben köne / ecek? k ime ET als” onu da bulamazsın. — İnkibazdan rahat — Ya ben. ya e ard şihatin eski eytam döndüm.. İtbalât var ihrscat ”,