20 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

20 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Beklenilmiyen ziyafet (MYasefaçi kocaman bir — (2) Birden mırıldandı: yılbaşı © çöreğiini tablaya « Hele şu Avrama bakl koymuş tablayı başıma bana arkasını dönmüş. yerleştirmiş hem gi bem düşünüyordu; “ Şuna Rebeka hanıma götürüyo- rum amına! Bana ne I3)Yasefaçinin düşündü- ğü doğru idi. Avram tek- me yiyince yere düşdü, yavaşça yanaşayım da ka- ve kalkarak (kendisine ba etlerine bir tekme kon” çat görünce © sustu. durâyım.. boylu boyunca (Üstünü başım temizliyor- uzanacak... birşey de diye- du. Yasefaçi ise yoluna (41Fakat Avram Yasfaçi- nin farkına varmadığı bir sey gördü. Meğer Ya: tekmeyi atarken şiddetle baraket etmiş; tabladaki çörek yere düşmüş. Avram hemen çöreği kaptı ve bahşış verecek kı. mez çünkü benden korkar. gidiyordu. keyifle yemeye koyuldu. Yeni bilmecemizi hallediniz! Geçen haftaki bilmecemiz, Geçen haftaki bilmecemiz Birer cüzdan kezanan içik Parmak kapu Sinan paşa numara 9 da Samim Birer kolenya kazananlar 1 — Kadınlar çalıştırma yurdundan Sadiye H. (3) Eyipie Fabrünnisn SH. (3) Küçük pazarda Atlama taşı çıkmazında numara 14 de Kevser Hi Birer kutu şeker kezenenler 1 — Sultan Ahimette Sevim H. (3) “Be- giktaşta A. Huriser VE, (5) Beşiksaşın Şen ik dede mahallesi mamara 45 de Rehmi R (4) Kasımpaşa kavaf sokak mumari 29 Nasi Sefa K (5) Ör “mektepten ler OİL (6) ada Ayşe H Haham Aksaray ksaray Yusufpaşade 28 nu On birinci ilk mektep ek hi i 9 Yusuf paşa Tevekkül çıkmazında Münire H 10)Kocamuştafa paşa mektep sokak Reşat B. (17) Şişli Fransız mmektebinden le Rage ber Birer lügat kazananlar 1 — Cağaloğlu Fan sokak mumara £ mail Hakkı B (2) Findik sal paran yokuş numara 7 Oguz B. (3) Edirne Dogan mahallesi | keresteci Salamon oğlu Hayim Be bar (4) İsunbul erkek Tisesinden 1070 İ Muzaffer B. (5) Beyoğlu cunda 48 Bensansun apartmanı numara 1 Leman Muh- Kar FE (6) İstanbul kız n 719 G an Galip H. Gazipaşa mekte inden 467 Arif Hikmet (8) İstanbul yeke kumandan mabdıma Ear Doğan K bal m Geçen Bilmecemizin hal sureti Yeni bilmecemiz (4) ip Yeni bilmecemiz şudur: 1— (Soldan sağa) Atlas de- nizinde Portekiz ait ve Avrupa- Amerika yolu üzerinde bir ta- kım ada ismi 1— (Yukardan aşağı) Deynek manasına bir kelime 2— (Soldan sağa) Güzel bir ka- dn isi * 3— (Soldan sağa) büyük köy 4— (Soldan sağa) yay ile atılan $—Yukardanaşağı) ağızdan çıkan 6— (Yukardan aşağı) düzlük yer 7— (Yukardan aşağı) meşhur bir Fransız romancısı 8— (Yukardan aşağı) sakil mas- tar edatı olsun ilmecemizi bilenler las, ikinciye ve üçüncüy kolonya, dördüncüden onuncuya kadar Birer kutu şeker, on birinciden yirminciye kadar Bi- rer albüm, yirmi birinciden otuz beşinciye | ka Birer lügat, otuz altıncıdan ellinciye kadar birer muhtara defteri ve diğerlerine bir. halleden ve mükâfat kazananlar mam caddesi numara 23 Yıldız IL.(01) Er kek hayattan 181 İsmail Hakkı B: (12) Ay dan san'at mektebi talebesindem Cihat Yavun R (13) Bursa postanesi ban efendi oğlu Hüseyin Avn Könye daniyollrı snhaanbesişde Klee B (15) Ankara Maarif vekâleti Mümeyizlerin den Alsettin B. oğlu Dumrul B Birer muhtera defteri kazananlar 1 — (4) Kadınları çalıştırma yordundan man Hİ Bodrum sahil öklrye mev moru Mehmet Ali Bi (3) Aksarayda Çapa caddesinde 37 numarada Naciye 1 (4) Ça nakkale kadı Halil Efendi kerimesi Nilüfer H. Katihte Aspazan 11 inci mektep sokağı M.G 6) İzmir Ketençarşısı Kara oglan zadeler kü- bi mustafa Adnan B. (7) Halcoğlu isesin- den 1665 ihsan B. (8) Erzurum erkek İli si 9 zancu sınıfda. S. İbrahim İrşat B. (0) bahçede Hü lemaif B. (14) Kiz hayattan 233 münire Hi (1) Arnavur köyünde Vecihi Münir 8. (13) oğlu lisesinden 2084 Ibrahim Etem tepe lisesinden 2888 Osman Hi (15) Üsküdar erkek Orta © mektebinden * 319 Nurettin Korkut B. (16) Celil bey han nu Eskinazi B. alyan & Ören K in Avni paşa sokak Çenan ML 119) Dak Çocuk sayaıtsı Müsabaka kupona 20 Temmuz 1930 Katfranın zararları Meşhur Lâfontenin “Deyir- | de bir hikâyesi vard sanın herkesi memnun € | demiyeceğini anlatır. Ingil- terede olan bir hadise bu | bikâyeyi hatırlatıyor. Birkaç senedenberi yol ları katran âdet ol duğu malümdur. Katran yolu su nüfuz etmiyecek hale koyar; kışın çam; yazın toz olmamasını temin eder, Fakat katranlanan yok Her Pazar günü çıkar o“ muş; otomobillerin teker- lekleri tarafından koparılan katran zerreleri yapraklara yapışarak onları yakıyor- muş. İngilterede “Hül, de İ başka birşey daha görülmüş, katranlı yollardan denize | İ akan su civardaki balık- ları öldürüyormuş; bunun ıçin fezni heyetler teşek | ederek yolları zifilemeğe yarar başka bir madde ara- mağa başlamışlardır. Danimar- ka: Garip bir tecrübe— Danimarkada otomobil ka- zalarına ekseriyetle sarhoş bir komisyon teşkil edilmiş ve bir şofö- rün kaza yapacak derecede sarhoş olmak için ne kadar içmesi icap ettiği hakkında | tahki gi miştir, Komisyon kur'a ile şoför seçmiş bunlara ii kadeh rakı içirdikten sonra Dünyada neler oluyor? yola çıkmalarını emretmiş, biç bir kaza olmamış. Bun- dan sonra bir amer, bir konyak, bir viski V.S. verilmeğe devam edilmi Her kadehten sonra oto- mobiller muayyen bir sefer icra ediyorlarmış. Şoförl yavaş yavaş sar başlamışlar; fakat hiç bir kaza olmamış! Bunun da | sebebi bu yeni moda imti- hanın devamı müddetince halkın ve arabacıların ne olur ne olmaz diye evlerinde) kapanmaları olmuştur. Ko- misyon bir netice elde ede- | mediğinden ileride bir daha tecrübe icrası karar- laştırılmışlır. Şoförler bu tecrübe gününü de dört gözle beklyorlaraıs “AsIZ verilir Sigara memleketin- de — Ispanya siyara ve kitare memleketi olarak şöhret kazanmıştır. Bütün Cenubi İspanyada ( Eski Endülüste' sigara fabrikaları vardır. İspanyollar hem çok si- gara imal ederler, hem de çok sarfiyatta bulunurlar; senede İspanyada 39 mili yar sigara sarfedilmektedi Bunların 20 milyarı el ile sarılarak ve bakıyyesi hazır olarak içilir. İspanyollar senede beş milyon da yaprak sigarası