28 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

28 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Edirnelilere B Cenupta Eşkiya çevirme hare- ketile temizleniyor Ağrıdağında Şakiler bir nümayiş yapmek istedilerse de ... Bir mlddettenberi sükün içinde olan şark havalisinde dün yeni bir hâdise kaydedilmiştir. Çaldıran mıntakasında hududun kar gı tarafına atılmış şakilerden bir kısı! hududu geçmek teşebbüsünde bulun- muşlar müfrezelerimiz tarafından püs! kürtülmüşlerdir. o Ağrıdağındaki eşkı- Yadan bir grup Kabaktepedeki müfre- femize baskın yapmak istemişler peri- pân bir halde kaçırılmışlardır. Ağrıdağı eşkiyası civar köylerimize bu yoldan tecavüz ettikleri için burası harekâtı başlangıcından itibaren kuy. vetlerimiz tarafından tutulmuş top ve makineli tüfeklerle tahkim edilmişti, Son zamanlarda İran hükümeti de| kendi hududu dahilindeki eşkiya üze. rine'asker sevketmiş ve İran süvarile. Tile eşkiya arasında vukubulan müsa- deme neticesinde Halikanlı Halit ağa. mın kardeşi de öldürülmüştür. İran kuvvetleri dağın şark cephe. sini İyi, tutarsa şakiler kaçacak yer bulamıyacak, oldukları yerde imhaları kolaylaşacaktır. Ağrıdağında tahasstin etmiş olan şakilere karşı harekâta başlanmak üze ze son ve kat'i tedbirler alınmaktadır. Bayazitta bulunan kumandan Salih Paşa Erzurumdan çadır istetmiştir. Kumandan 'pâ$a hârekâtı yakından idare etmek üzere dağ civarında çadır. Ir ordugâh kuracaktır, Salih Paşa ha- rekât hakkında şunları söylemiştir; “— Bugünlerde Ağrıdağına karşı harekât başlıyacaktır. Bu hareket ikin. ci hareketin mütemmimidir. İğdira ara sıra inen şâkilerin bulunduğu mahal. Jer de kâmilen taranacaktr. Her tür. Jü tertibat elımmıştır. Askerlerimiz peyderpey o mıntakaya sevkediliyorlar 'Tayyarelerimiz Ağrıdağında eşkiyayı bombardımana devam ediyor, Badema hudutların ve arâzinin em. niyeti için Türkiye - İran hududunun da tashihine ihtiyaç vardır ve bu Yapı- lacaktır. Ağrıdağında bulunan şekiler arkaları çevrildiği için Irana gidemi. yorlar. Ağrıdağı tenkil harekâtının i müddet zarfında bitirileceği muhakkaktır... © ( Alktarafı 3üncü sayıfamızda ) amaaa Müthiş bir kasırga Güzel Edirnede mühim tahribata sebep oldu Ceviz kadar dolu yağmış, minareler ve ağaçlar yıkılmı Dün Edirne- iş, kiremitler uçmuştur den gelen yolcu- V İİ lar, evvelki gün orada müthiş bir kasırga çık- tığı ve mübim tahribat yaptığı baberini getir- diler, Bu hususta Edirnedeki hu- susi mubhabiri- mizden aldığı- mız tafsilât tel- grafinı yazıyo- ruz: Edirne, 27 (Vakıt) — Bu- rada dün ( cu- martesi) 19,15. de müthiş biz kasırga o çıktı Biraz sonra da ceviz büyüklü- ğünde dolu yağ» mağa başladı. ve 45 dakika kadar sürdü. Kasırganm geldiği şimali garbi istikametindeki köylerin mahsu- lâtı tamamen mahvoldu.Şehirdeki tahribat ta mühimdir. Selimiye camii minarelerinin alemleri tama- men, eski camiin bir, alemi üç şerifeiinin, minareleri ve diğer camilerin de hep alemleri uçtu, Bütün binaların camları kâmilen kırıldı. Çınar ve kavak ağaçları köklerinden sökülüp yıkıldılar, Nüfus zayiatı yoktur, fakat bazı ağır ve hafif yaralılara tesadüf edilmektedir. Üç şerifeli cami önünden geçen bir arabanın Üzerine büyük bir taş düştü, hayvanların ikisi de derhal öldü, içindekiler kurtuldular. ayi Edirnede $elmiye camii Ağaçların yaprakları -tama- men döküldü. Bu 'arada tele- fon ve. telgraf telleride koptu, fakat hat memurlarının fedakâ- rane o gayretlerile derhal tamir olunarak mahabere temin edil- di. Bir kısım hayvan, karga kü- meleri de telef oldu. TAH tarafı 2 inci sahifede) ” a WE Gi” li — i Belçikâ istkilâlinin 100 üncü yıl dünümü münasebetile. şebri- mizdeki Belçika ticaret odası Yalovaya bir tenezzüh yapmaya karar vermişti. Tenezzüh dün sabah, Istanbul meb'usları ve gazeteler baş mu- karrirlerinin davetli olarak işti- râklerile ve seyrisefainin malte- pe vapurile yapılmış, şehrimizde ki Belçikalıların hemen hepsi bü- lunmuştur. Oğle yemeği Yalo- vadaki büyük otelde yenilmiş, Kü V-A.K-I.T Hediye kuponu No. 11 üyük Geçmiş Olsun! Bulgarlar mağlüp Çok faik bir oyun oynıyan gençle- rimiz cuma günkü mağlübiyetin acısını (5 - 2) gibi farklı bir netice ile çıkardılar Genç muhtelitimiz dün Şip- çenski takımile ikinci defa kar- şılaştı ve geçen günkü mağli- biyetin - acısını çıkardı: Cuma günü (4-3) yenilmişti. Dün (5-2) yendi. Bulgarlarla ikinci maçın Fener- bahçe tarafından oynanması mu- karrerdi. Fakat cuma günü alı- nan neticeden, genç muhtelitin bir intikam müsabakası yapma- sının daha şayanı dikkat olacağı anlaşılıyordu. Çünkü genç muh- telitin bu ademi muvaffıkıyeti te- lâfi * edeceği 'kanaatı cuma gün- kü maçı seyreden herkeste yer etmişti. v Dün. filhakika genç muhtelit üstün bir oyun neticesinde bu #çüncü maçını (5-2) gibi farklı bir derece ile aldı. Ve netice de hasıl oldu. Yalnız Bulgar dostlarımız bir aralık hakemin pek yerinde ve tamamen nizamnameye muvafık bir bareketine karşı itirazda bu- lunmak istediler. Fakat sonradan hakikati anlayıp spor mefbumi- le gayrı kabili telif bu hareket- ten sarfınazar ederek oyuna de- vam ettiler, Maça biraz geç başlandı. Genç muhtelitin muhacim ve müdafaa hatlarında Alâattin ve Kadri gibi iki eski oyuncu yer almıştı. Yani genç takım bir Dünkü meçten bir intiba Belçikalıların Yalova tenezzühü yemeğin sonunda oda namına elektrik şirketi müdiri M. Hanses tarafından bir nutuk söylen- miştir , M. Hanses nutkunda Istanbu- lan, Türkiyenin ve cihanın iktisadi vaziyeti hakkında izahat vermiş, bugünkü buhranın geçici oldu- ğunu, gerek İstanbulun, gerekse Türkiyenin iktisadi vaziyetinden ümitvar olduğunu söylemiş, bu arada Türkler hakkında çok sita- yişkâr bir lisan kullanmıştır. yk eN ME 4 “M. Hansese Şehremini mua- vini Hamit B. cevap vermiş, müteakiben: Belçika maslahat- güzarı M. Met da bir nutuk söyliyek Gazi Hz. şerefine ida- rei ekdaba davet etmiştir. Bu arada muzika Türkiye ve Belçika milli marşlarını çalmış, yemek- ten sonra dans edilmiş, akşama kadar gezilip eğlenilmişlir. Tenezzühe gidenler gene Mal- tepe vapurile dün akşam şehri- mize dönmüşlerdir.