22 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

22 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Emniyet Sandığı Emlâk! Müzayedesi Kat'i karar ilânı Müzayede O Hesp Merhunavn cins ve nev'ile bedel Ne me ve müştemilâ 370 4076 Çenkelgöyünde Bekârderesi ve yeni Çakaldağı sokağında eski 9 ve numaralı yüz kırk arşın arsa üzerinde ahşap iki katta birisi sandık odası olmak üzere beş oda bir sofa bir taşlık bir mutfak bir ahır bahçede tulumbalı bir kuyu ve bin dört yöz altmış arşın bahçeyi havi bir hanenin tamami, Beylerbeyinde Burhaniye mahalle- sinde Rasimpaşa sokağında eski 12 mükerrer ve yeni 16-1 16-2 numa- ralı ve elli altı arşın arsa üzerinde ahşap bir buçuk katta iki oda ve doksan altı arşın arsa üzerinde bir buçuk katta dıvar taşından bir fırmı havi bir hanenin tamami. Beyoğlunda Büyükpangaltı mahal- lesinde Çayır, Çimen Mecdiye, Ce- bel sokağında eski 87, 76 mükerrer 7,76 ve yeni 38, 108 109 numaralı yüz altmış arşın arsa Üzerinde kar- gir dahilleri ahşap “ olup Cebel so- kağındaki- yeni otuz sekiz numaralı Çimen: sokağından üç Cebel sokar ğından iki Katta beş oda bir bfak olmak üzere iki sofa, iki mutfak bir malta taşlık mutfakların üstü dara- çadır, Birinci katında bir dükkân biri ahşap olmak üzere iki şahnig ve Çayır sokağındaki iki katta altı oda bir ufak sofa çini taşlık kömür ve odunluk bir kuyu bir sarnıç yük ve ahşap şahniş ve bir çatıyı havi iki hanenin tamamı... Anadoluhisarinda goksu mahallesin: de eski göksu mevkii ve yeni kan- dilli caddesinde eski 7 mükerrer 7 mükerrer ve yeni 13, İ5 numaralı yetmiş arşın arsa üzerind âşgir yedi kurnalı hamamı ve diri şın arsa Üzerinde üstünde bir odayı havi bir dükkânm ve on altı arşın arsa özerinde külhan önü ve yüz oluz iki arşın bahçeyi havi bir ha» nenin tamamı Rumeli kavak hisarı bamam sokağında eski 4 ve yeni 2 numaralı yüz altmış üç arşından ibaret münhedim hane arsasının ta- mami, Kartalda Nefs kasabası kariyesinde Üsküdar caddesinde harita 1 mev- künde 1 numaralı otuz arşın arsa üzerinde kâgir bir dükkânın tamamı. Kanlıcada Mibriabat sokağında eski 72 yeni 64 numaralı yetmiş sekiz arşın arsa üzerinde yarım katı ah- şap ve iki katı kâgir olmak üzere maa çatı arası iki buçuk katta oda- nın birinde yük ve dolap ve birinde gusulhane olmak üzre döt oda iki sola ve on arşın arsa üzerinde bir mutfak ve bahçede harap bir ahır ve iki yüz doksan iki arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı Çarşıyıkebirde Divrigi eski ve yeni 72 numaralı sekiz ar- şın arsa üzerinde tonos kemerli bir dükkânm tamamı, Yukanda cins ve nev'ile mevki ve müştemilâtı yazılı emvali gâyrimenkullerin icra kılınan aleni müzayede neticesinde hizala- rında gösterilen bedellerle müşterileri Üzerinde takarrür etmiş ise de mezkür bedeller haddi lâyıkında görülmediğinden tekrar on beş) gün müddetle ilân edilmelerine karar Verilmiş ve 8 ağustos 931 tarihine müsadif cümârtesi günü kat'i kararlarının çekilmesi takarrür eylemiş olduğundan yevmi mezkürda sâat on dörtten on beş buçuğa kadar sandık idaresine müracat eylemeleri lüzur cu ilân olunur. Yozgat maarif müdürlüğünden; kazasında yaptırılacak beş dersaneli Devriş Avni B, eski yeni ? Abdülkadir ağa Hanife Ca- vide H; 2859 5664 mahallesinde Hatçe Mak- bule H. Hafize H. sokağında Vilâyetimizin Sorgun mektebin bilümum inşaatı kapalı zarf wsulile münakasaya kon- muştur. Bedeli keşif 16427 lira 80 kuruştur. ihale 307-934 pers şembe günü saat on beşte Yorgat vilâyet dairesinde daimi en- cömen tarafından yapılacaktır. Keşif evrakının bir süreti Istanbul) maarif müdürlüğü makamında vardır. Talip olanların ihale günü - . - Jimi eneiimenine müracaatları ilân olunur. (808) Berclaniın' ismi | Günde Günde Günde Günde 50 kuruş biri K. 0. karargâh: için 50,000 kile odun aleni münakasa suretile satın almacak 031 saat 16 da ie) plerin şartname; Jsini görmek: için her gün öğleden evel ve münakasaya iştirak etmek için de vakti muayyeninde teminatlarile likte komisyonumuza müracaatları. (04) bir.) l .... Çorlu ve Tekirdağ kıtaatı çin cins ve mikdarlarile müna sşağıda vazılı kuru ot "vsaf ve şeraktini unakasaya gün htlyaa ve ihale tarihi nakâsaya konu'pouştur. E anlamak İstiyenler | iştirsk edeceklerin d ve Sastta t 57 Tekirdağ Kilo 0004.00 000010 105000 yonuna mür Kurs pt Kuru o Kutu ot Münakara tarih ye saat 28-931 15 te günü Pazar Münâkasa şekli akasayı aleniye K. O. ve linci Fırka için | 4200 kilo yoğurt pazarlık syre- | tile satin alınacaktır. ihalesi 26 | temmuz 93J saat 15 de icra 0- | lunacağından talipleri şartname- | sini görmek üzere her gün öğ- | ledep evel ve pazarlığa iştirak | etmek için de vakti muayyenin- | de teminatlarile birlikte komis” | 5 kuruş biriktirirseniz 10 kuruş biriktirirseniz 25 kuruş biriktirirseniz Günde100 kuruş biriktirirseniz 7 — VAKIT 22 Temmuz 1931 57630 kuruşunuz 20. senede 115260 kuruşunuz 20 senede 288155 kuruşunuz 20 senede 576305 kuruşunuz 20 senede 1152600 kuruşunuz OLUR. TÜRKİYE iŞ BANKASI Gazi muallim mektebi ve ter- biye enstitüsü Teşkilâtı ve kabul şartları Gazi Terbiye enstitüsü yüksek dereceli ve leyli bir muallim mektebidir. Orta mekteplerle muallim mekteplerine muallim ve ilk tedrisat müfettişi yetiştirir. Biri mesleki, diğeri ihzari olmak özere iki kısma ayrılır. A. Mesleki kisım Mesleki kısmın tahsil inüddeli üç sömestrdir. şubeye ayrılır: 1) Riyaziyat, 2) Tabiiye, 3) Tarih, Coğrafya, 4) Edebiyat, 5) Pedagoji, Mesleki kısım mezunları Maarif vekâleti celilesinin müsaadesile Darülfünuna üç sömestr daha devam ederek Darülfünun mezu- niyet imtihanına girebilirler. Bu şubelere girmek istiyenlerde ara» nan vasıflar şunlardır: i) Bir erkek veya kız lisesinden mezun olmak, 2) Yaşı 25ten fazla olmamak. 3) Vücndü sağlam ve kusursuz olmak, Pedagoji şubesine girmek istiyen lise mezunlar, Enstitüde tahsilini bitirdikten sonra hakkı müklsepleri baki kalmak üzere bir-sene müddetle bir ilk mektepte muallimlik etmeği teabhüt edeceklerdir. Bu şubelerden herhangi birine girmek istiyen lise mezunları 20 eylül 1931 tarihine kadar enstitü müdürlüğüne mü- racaat etmelidirler, 20 senede ktirirseniz Bu kısım beş B. Ihzari kısım ihzari kısım ilk muailim mektebi mezunlarını mesleki kisım tedrisatma hazırlar “ve lise derecesinde umumi kültür verir. Pu- rada tahsil müddeti iki senedir, ikinci senede talebe Edebiyat ve Fen kısımlarından birine ayfilır. ibzari kısma girmek istiyenlerde aranan vasıflar şunlardir: 1) Bir erkek veya kız muallim mektebi mezunu olmak. 2) Yaşı (23) yirmi üçten fazla olmamak, 3) Vücudü sağlam ve kusursüz olmak, 4) Enstitüye kabul için yapılacak duhul müsabaka imtikanını | yonumhza müracaatları (85-1015) Seyrisefain Galata Köprü bası #centası Sirkecide amaa TRABZON POSTASI ( Karadeniz ) 23 Temmuz perşembe 17 de .. MERSİN POSTASI (Apafanta) 24 Tema.uz cuma 10'da Galata rıbtımından kal kacaktır, Üsküdar Hale sinemasında Askın günetimdir Mariza İ Jakolini Duhuliye 40 kuruştur. kazanmak. Enstitönün ihzari kisminin müsabaka imtihanına girmek istiyen muallim mektebi mezunları ağustosun' altısına kadar ilk muallim mektepleri müdürlüklerine ve muallim mektebi bulünmiyan yer- lerde orta mektep müdürlüklerine inüracaatla isimlerini kaydet- tirmelidirler,. Müsabaka iwtihanları 8 ağustos cumartesi ve 10 ağustos pazartesi günleri . yapılacaktır. imtihanlar muallim mek- teplerinde ve muallim mektebi buluvmıyan yerlerde orta mek» teplerde tabriri olarak yapılır. Ve sabahleyin saat 9'da ba a ilerde pedagoji kısmına girmek istiyeçek olanların bir ei mektep muallimliği etmiş olmaları şarttır. Etmemiş olanlar tah- sillerini bitirdikten sonra hakkı müktesepleri baki kölmak üzere bir sene ilk mektepte muallimlik yapmağı teahhüt edeceklerdir. (764) » Beyoğlu Tokatlıyan Dr, yanında mektep sokak No, Horhoruni “ii İ Cilt ve emrazı zühreviye tedavihanesi hergün sabahtan i akşama kadar