29 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

29 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Polis Haberleri © öküz hırsızları Mehmet ve Hasan isminde iki sabıkalı üç gün evvel Merkez efendi. civarında Veliefendi köş- künde uturan Şerif - Beye ait 4 öküzü çalmışlar, fakat jandarma tarafından yakalanınca öküzleri sakladıkları yeri söylemiye mec- bur kalmışlardır. Öküzler sahi- bine iade edilmiş tahkikata baş- lanmıştır. Fuhşa teşvik iddiası Melek isminde bir kadın Ga- lata polis merkezine müracaat | ederek kocasının kendisini fuhşa teşvik . ettiğini söylemiş ve tah- kikata başlanmıştır. Vazifeye davet Sirkecide Hüdavendigâr lokan- kantasının sahibi Bekir efendi dükkânında kullandığı aşçı Öme- re kızarak güya vazifesile meş- gul olmasını temin için eline ge- şirdiği rakı şişesini atmış, fakat şişe adamın kafasına düşerek yaralamıştır. Aşçı hastaneye kak dırılmış, dükkân sahibi yakalan- mıştır. Bir intihara teşebbüs Balatta oturan 60 yaşında madam Esa dimağ hastalığı yü- zünden kendisini evinin kuyusu- Da atarak intihara teşebbüs et miştir. Madam hastaneye kaldı. ! rılmıştır. Pencereden düşen çocuk Arnavutköyünde küçük Ayaz- mada Atina isminde 4 yaşında küçük bir çocuk dikkatsizlik yü. zünden oda penceresinden dü- şerek yaralanmış, etfal hastane- sine kaldırılmıştır. Söndürülen ateş Dün saat 12 de Alemdarcad- desinde Suterazi sokağında İs- tanbul muallim mektebi kâtibi Hasan Hayri Beyin 9 numaralı ewuden — kurumların —“Tütüşmâsı yüzünden - yangın * çıkmışsa da yetişilerek söndürülmüştür. Üçüncü yerii .mal- lar sergisi Galatasaray lisesinde açılacak olan üçünçü yerli mallar sergisi için mektep binası milli senayi birliğine teslim edilmiş tadilat ve inşaata başlanılmıştır. Bu sene sergiye rağbet pek fazladır, şimdiye kadar 250 ye yakın müessese müracaat etmiş | 7 Agustosta tadilât ve inşaat biter bitmez eşyanın yerleştiril- mesine başlanacak ve İl agus- tosta sergi açılacaktır. 26 agustosa kadar 15 gün devam edecek olan sergide geceleri sinema (gösterilmesi düşünülmektedir. Bankalar âleminde : Ticaret ve senayi Bankası (o faaliyete başlıyor Ticaret ve Sanayi bankasının yeniden faaliyete ( geçebilmesi için iş ve Zıraat bankalarile yapılan temaslar müsbet bir saf- haya girmiştir.Her iki banka da bu bankaya yardım etmegi ka- bul etmişlerdir. Bu günlerde bu üç banka arasında bir mukavele yapılarak yardım esasları tesbit edilecektir. Ticaret ve Sanayi bankasının Cumartesinden sonra gişelerini aça bileçeği tahmin olunmak- tadır. Giritli seyyahlar gittiler Birkaç gündenberi şehrimiz- de bulunan Giritli seyyahlar dün saat 10 da Seyrisefain vapurile İzmire ve oradan Pireye gitmek üzere hareket etmişlerdir. | olan İki | Zonguldak hususi muhabirimiz-| den: Ereğli spor takımı hususi bir mo- törle Zonguldağa geldiler. Bu — geliş Zonguldak gençlerinin daveti üzerine vukua geldi. sında mr diler. Zonguldak takımını 0 — 3 le yen- Ereğli gençleri gündüz geldik leri o hasüsi motörle” döndükleri za- man idman ve spordaki kabiliyetleri. İnin neşeli tebessümleri gözlerinde © kunuyordu. Zonguldak (gençleri de yakmda intikam maçı için Ereğliye gi deceklerdir. Operatör Hayri B. Hastanemizin o başdokloru Opera tör Hayri Bey, İstanbul tıp cemiyeti. nin tertip ettiği bir buçuk aylık Avru. pa tetkik seyahatindn avdet etmiştir. Kıymetli bir tetkik seyahatile memle. ketimize avdet eden Hayri Bey, vilâ- yetimiz hastanesinde iki senelik yüksek hizmetile tanmmış bir zattır. Zonguldak izcilerinin tetkik seyahati Zonguldak orta mektep den bir grup, orta mektep beden ter bivesi musti veridir muavini Ap tulinh Can Beyin idaresinde Bartıri ve Safranboluda bir tetkik seyahati yap- mışlardır. “İzciler geçen sene de böy izcilerin- erkek mektepleri müdür ve mu- allimlerile mütahassıslar içtima- ında görüşülen ve karara bağ- lanan meseleler şunlardır: 1 — Mektep mezunü olam ların mesleklerile mütenasip iş- lere yerleştirilmesi, bunlara mek- tepten çıktıktan sonra meslekleri için lâzım olan vesâitin temini, 2 — Mezunların staja tabi tutulması, 3:—: San'at mektepleri için birer himaye encümeni teşkili, 4 — San'at mektepleri için birer sergi tesisi, 5 — Kız san'at mektepleri nin talimatname ve programları eden tadilât. yapılmıştır. Bu kararlar yakında milli ta- İ lim ve terbiye heyetince tetkik | edilecektir. Fizik müuallimleri kursu Ankara, 28.- (A. A.) — Orta mektep fizik, kimya, tabiiyat muallimlerinden bir kısmı için Ankarada Gazi Muallim mekte- binde açılan ve 20 Ağustos 931 tarihine kadar - devam edecek | kursta muallimlere orta mekteplerin sbhiren (fevkalade ameli bir şekle ifrağ ve tadil edilen fen dersleri programla- Mektep müdürlerinin top- lantısında verilen kararlar Fizik kursunda muallimlere yeni fen dersleri programları izah ediliyor Ankara, 28 (A.A) — Kız ve yeniden tetkik edilmiş ve icap | rnıp esasları izah edilmekte, yeni programların ne suretle | Memlekette VARIM | Ereğli — Zonguldak sporcuları takim, Zonguldakta bir futbol maçı yaptılar Zonguldak — Ereğli futbol takımları bir arada le tetkik seyahati oiera © etmişlerdi. İzciler, gelecek ayda Ereğli kazasm:| da seyyahate çıkacaklardır. Bu tetkik seyahatleri çok istifadeli olmaktadır. Zi inde yeni O. gün İncirsuyu saha: onguldak belediyesinde yeni | yapılan oyunda Ereğli takı. faaliyetler Son yağmur feliketinden kırk bin lira kadar zarar gören beledi- yemiz bütçesi hayli sarsılmıştır. Bu- nunla beraber belediye soğuk su ma. hallesine giden o ye bu defa yağmur ve selden yıkılan tahta köprü yerine ve demirden muntazâm bir sonra beton köprü yaptıracaktır, da harap olan deniz ( iskelesinin de betondan ve muntazam bir şekilde ye niden yapılmasını karar verilmiştir. diğer birkaç mühim işler daha yapa- cak ise de en mühimmi köprü ve iske ledir. Daimi toz bulutlarile pek ae nacak — bir halde bulunan Zongulda- ğin hiç olmazsa umumi bir iki cadde. sinin daha birkaç sene parke ve asfalt la döşenmesi kahil olamıyacağı takdir de pek iptidai ve hasit bir halde olan sulama aletinin yerine bir sokak sula- ma otomobili getirilse çok büyük bir; hizmet yapılmış olur. Ayni zamanda bir doktor'olan yeni belediy& reisimi” zin. bu; ehemmiyetli işi haşaracağı me muldür. min İmleme tatbik edileceği gösterilmekte ve yeni programları tatbik için lâzım gelen bütün fenni tecrübeler ameli olarak ve eni basit vasıta" larla muallimlere yaptırılmaktadır.! Muallimlerin fen derslerinde | icap eden tecrübeleri yapabil | melerini temin için lâzım gelen basit aletleri kolaylıkla ne suret- İe yapacakları muallimlete gös- terilmekte ve bü aletler kendi- lerine yaptırılmaktadır. Kursa devam eden muallim ler hergün beş grupa ayrılmak- tadır, Birinci grup tabiiyyat tec- rübeleri, ikinci grup fizik tec rübeleri, üçünce Şrup kimya tec- | rübeleri, dördüncü grup tahta atelye işleri, beşinci gtup demir atelye islerile meşgul olmakta- dır, Kursta muallimlere yaptırılan fenni tecrübeler milli talim ve terbiye âzasından Rüştü, mua lim mektebi fizik muallimi Hayri, kimya muallimi Dr. Ayni Refik, izmir lisesi kimya muallimi Sa- lâhattin, Ankara erkek lisesi ta- biiyyat muallimi Hayri | Istanbul kız lisesi fizik muallimi Avni Beylerle Galatasaray lisesi fizik | muallimi Maruca Beyin nezareti altında yaptırılmakdır. Demir ve tabta atelye işlerile de Ankara san'atlar mektebi muallimlerinden Süleyman beyin Geçen fırtınalar) Memleket Haberleri Canavarlığın de- i recesine bakınız! Mahalli gazetelerde okuduğu- muza göre geçenlerde Erzurum- da tüyler ürpertici müthiş bir cinayet olmuştur: Erzurum © nümüne kâtiplerinden Faruk isminde bi- risi henüz 18 yaşındaki karısile geçimsizlik yüzünden kavga et- miş ve hiddetini alamıyarak ka- dıncağızı merdivene bağladık- tan sonra cebinden çıkardığı bir çakı ile dilim dilim kesmiştir. Azılı katil genç zevcesinin çakı ile gözlerini oyduktan sonra her tarafını parçalamış ve kar- nındaki 8 aylık çocuğünu çıka- rarak onuda bicakla doğramıştır. lar iş işten geçtikten sonra ca- navar haydudu yakalamışlardır. İbrahim Tali B. Birinci umumi müfettiş ibrahim Tali Bey Trabzondan Rizeye gitmiştir. İzmir vilâyetinde ilk mektep i oizmir vilâyetindeki ilk mektep- zun olmüştur. Bursada bir tayin Bursada Karabağcılık köyün- de bir harmanda yangın çıkmış mıştır. Harman sahibi yangına sebe- biyet verdi diye Salih atlı biri- sini yaralamıştır. Ticaret âleminde: İhracat tacirlerinin Almanya seyahati sonbahara kaldı ihracat ofisi, ihracat tüccarla- rımızın Alman sanayi erbabı ve ithalâtçilerile. temaslarını temin İssçin bir seyahat tertip etmeğe karar vermişti. Haber aldığımıza göre Alman- yadaki son buhran dolayısile bu seyahatin sonbahara tehiri mu- vafık görülmüştür. Bu suretle seyahate tüccarlarımızın Layipziğ panayı- rını görmeleri de temin edilmiş olacaktır. Hamburgda müstemlekât sergisi Verilen malümata göre Ham- İ burgda 5 eylülde dört gün de- vam etmek üzere bir müstemle- kât sergisi - açılacaktır. Sergide küru yemiş, zeytinyağı, yumurta tütün, şarap, peynir gibi mem- leketimizi alâkadar eden pek çok mahsulât teşhir edilecektir. Vesikasız komisyoncular Gümrük idaresi vesikasız ko- le takip ötmelerine (şiddetle mani olmağa karar vermiştir. Et fiatları niçin inmiyor? Son günlerde koyun ihracatı azalmıştır, Fakat ihracat azaldığı halde et fiatı inmemiştir. Bunun sebebi hakkında alâkadar bir zat şunları söylemektedir: “— Mezbaha rüsumu fazladır. Okka başına rüsum alınması kararlaştırıldı. lâkin basköl yü- ründen bu karar benüz tatbik edilemedi. Okka başına rüsum alındığı takdirde et fiatları yüz- de 25 nisbetinde inecektir. idaresi O altındadır. Bundan başka talimü terbiye reisi ihsan azadan Rüştü ve Ali beyler tarafından fen hakkında muallimlere konferans- lar verilecektir. tişlerinden Bedri beyin idaresi altındadır. hastanesi | Kadıncağızın feryadına koşan- | lerden bu sene 1032 talebe me- mühim miktarda da buğday'yan- | iştirak edecek olan | | misyoncuların gümrükte muame- Haydar | dersleri | Kurslar vekâlet umümimüfet- | | 3— VAKIT 29 Temmuz 1931 ——' Günün Muhtırası . samba 29 Temmuz? n günleri geçen 210 13 Rebitlevvel 1390 ış: 4,52 Batış: 1999 Namaz vakitleri— Sabah 811 i Akşam 19,28, di 1 Radyo Istanbul — Saat 18 den 19 a kadar on pidklan meğşriyan 1030 dan alaturka iştirakile, 20,30 dan 2180 dan birinci kısım ve arkadaşları kile. VakıtAbone şartları: 1 86 “13” Aylık Dahilde 150 400750 1400 Kuruş Ha 800 1450 97! $ te — İlân şartlarımız: A A A Resin! Satırı | 10 Kş Santimi 20. Küçük ilân şartlarımızı 1-10 Defahık Hasest 12,50 Kş 25 yz 20 S0 65 zin her Üç âylı- ğı için bir defa meceanendir. B — 4 Satırı geçen ilânların fazla atırı için 5 kuruş zammolunur Faciadan sonra Dün Norveç konsolo- sunun cesedi getirildi İhya beyin ailesine 20 bin lira tazminat verilöcek Istanbu-Bükreş haxaryolunda vukua gelen tayyare faciası kur- banlarından Norveç istanbul kon- solosu M. Rettenin cesedi dün Bulgaristanda ; kaza yerinden şehrimize getirilmiştir. Üstü Nor- veç bayrağile sarılı bir tabuta konulan ceset sirkeci istasyonun- dan merasimle alınmış ve Feri- köv Protestan mezarlığın defne- dilmiştir. Sidna kumpanyası tay- yaredeki diğer yolcuların ailesi- ne verilecek sigorta bedelini teş- bit etmektedir. Pilot ihya beyin sigortası 200 bin frank olduğun- dan ailesi. 20 bin lira “tazminat alacaktır. ihya bey yirmi senelik bir'pi- lottur. Altı senedenberi Sidna şirketinde çalışmaktadır.Bu müd- det zarfında biri Bulgaristanda diğeri Yeşilköyde olmak üzere iki kaza geçirmiştir, Şark şimendiferle- rinde bir hadise Evvelki gün Şark şimendifer lerinde feci bir müsademe teh- likesi atlatılmıştır. . Verilen ma- lümata göre evvelki sabah saat yedi buçukta 13 numaralı yakın istasyonlar treni Kumkapı istas- yonunun İşaret fenerini açık gör- müş ve hatta girerek istasyonda durmuştu. Bu sırada istasyonda önündeki tek hatta yedi kadar vagon arkadaki hatta çekilmek- te olduğundan tren yolcularını indirdiği halde hareket edememiş ancak vagonlar arkadaki hatta çekildikten sonra sekiz dakika geşikme ile kalkmıştır. Havali treni bareket ederken arkadan gelen 62 numaralı marşandiz de işaret fenerini açık gördüğü için azaltmadan halta girmiştir. Bu sırada da marşandizin makinisti ayni hat üzerinde bir trenin durduğunu görünce derhal ma- kinenin süratini azaltmış, fren- leri sıkmış ve bir Çarpışmanın önüne güçlükle geçmiştir. vi