21 Kasım 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

21 Kasım 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

e AŞ yağ Peki amma, Galatasarayda lik maçlarından çekildi Sipahi ocağındaki müsabakaların ikin- sebebi ne ? Dünkü müsabakalarda 5 metrelik manla atlıyan k.ymetii zabitlerimizden birisi « Dünün spor faaliyeti, Taksim Mâdyumunda yapılan futbol maç- ve Sipabi ocağı tarafindan dertip edilen binicilik müsabaka- ile geçmiştir. Havanın fev- de yağmurlu, çamurlu ve rüz- Zürli olması Taksim stadını Cı- Vit ve kolaylıkla tahammül edil Mez bir hale sokmuş, Galasaray- “eşiktaş maçıda şüpheli olduğu “ÇİN stadyuma pek az seyirci gel- Miştir. Tahmin edildiği gibi Ga- saray dün sabaya çıkmamış YE'bu suretle Jikten çekildiğini lil göstermiştir. Vela — Süleymaniye ilk mâeları, VefasSülevmarive; atâsaray - Beşiktaş © İkinci İikımlarının yapmaları icap edi- Yordu, Vefa ikinci takımı gel- « Mediği için Süleymaniye ikinci- hükmen galip addedilmişler, Galatasaray gelmediği için diğer Maçda yapılamamış Vefa ve Süley miye birincileri karşılaşmışlar- » Vefalılar, sahaya eksik bir kımla çıkmışlardı. ç haylı müşkül ve yorucu ! 9ldu, iki takım berabere kalmak | e iken son dakikalarda Vefa ürka mkaya yaptığı iki sayı ile maçı kazandı. Halbuki Süley- Maniye birinci odevrede biraz Yha fazla gayret gösterseydi a” karşı eyi bir netice ala- i. Ve oyuncuları arasında çı- bir ihtilâf neticesi sahaya gelen rakibini pek ala yene- Vefa takımının zayıf bulunma- sebep olan ibtilâfın geçen daki istanbulspora (karşı siybiyet neticesinden çıktığı mektedir, Dün takımda bulunmıyan 0- y cular iki müdafi ile sol açık- 4 Bunların yerlerini üçüncü ta- oyuncular doldurmuştu. Bu eriktaş » İtalyanlar el Beşiktaş birinci takımlarına ti, Yukarda işsret ettiği- İçin Zibi Galatasaray gelmediği Beşiktaş italyanlarla bir maç Ma. Bu maçta cıvık bir saha ve rüzgâr altnda oy- dolayısile yorucu zevk- Netice z da sert ceryan etti. Serok © Beşiktaş takımı istifade Yaptığı bir sayı ile ra- Yeniye karşı lr iel niçin gelmedi? Mayo ga zet tavazzuh etmiş gö- ta iğaret edildiğine gö- Saltasaray z mıntakaya müracaat etmiş, mın- takada mâç tehirinin ancak maç hakeminin göstereceği sebeple mümkün olacağından babsede- rek bu teklifi reddetmiştir. Bu pa rağmen Galatasaray maça gelmemiş bu suretle likten çe- kilmek hususunda Fenerbahçeye iltihak ettiğini göstermiştir. Va- zıyetin bu suretle tavazzuh etme- sine rağmen ortada dün de işa- ret ettiğimiz gibi anlaşılmıyan müphem kalan noktalar çoktur. Galatasarayla-Fenerbahçe şam- piyona maçlarından niçin çekil- mişlerdir, ne yapmak istiyorlar? Bir tahmine göre, takımları zayıf olduğu için Beşiktaşa karşı ha- kikaten çekinmişlermidir, yoksa aynı bir lik teşkil ederek çalış- mak hasılât noktasından kendi- leri için dahamı cazip görünmüş- tür. Bütün bunların cevabı ve binnetice bu keşmekeşin hakiki sebebi henüz malâm değildir. Ikinci küme maçları Kadıköy sabasında yapılacak ikinci köme maçları yağmur yü- zünden dön yapılamamıştır. Yarın hazırlık maçı var Haber aldığımıza göre kânu- nuevvelin onunda AÂtinada iki maç yapacak olan Galatasaray- Fener muhteliti yarından itiba- ren sahada çalışmıya başlıyacak- tır. ilk hazırlık maçı yarın Tak- sim stadında yapılacaktır. Boksör Karnera bir rakibini yendi Şikago, 20. (A.A) — italyan ağır siklet boksörü Primo Kar- nera, Amerikalı M. boksör King Levinski 10 ravuntluk bir maçta sayı besabile mağlüp etmiştir. Karnera'nm bu maçı geçen ay Sharkey'ye yenildiğindenberi yapmış olduğu ilk maçlır. Karnera Amerikalı oboksör ! King Levinski ile yaptığı maçın ndan, ea | akabinde tevkif edilmiştir. Sebep de Indiana maçlarını tertip eden kimseye vermiye mahküm bu- lunduğu 3754 doları ödememiş olmasıdır. Karnera oturduğu otelin oda- sında bir adliye memurunun ne- zareti altında mevkuf bulundu- rulmaktadır. Binicilik müsabakaları Sipahi Ocağı tarafından tertip edilen binicilik müsabakalarının ikincisi de dün saat ikide Har- biyede binicilik mektebinin sa- basında yapılmıştır. Havanın yağ murlu ve yerlerin çok kayıcı ol- masına rağmen müsabakalar mu- maçın tehiri için İ vaffakiyetle yapılmıştır. Sabada- İ pm İİ ki maniler geçen haftaya göre | 5. Mk. SA, Al. komisynu İlânları Süvari mektebine 126 o Topçu nakliye mekteb 100 Topçu atış 5 51 o Ölçme taburu 41 © Harbiye mektebi u Gülhane hastanesi 5 O Maltebe Jisesi 7 Gedikli küçük zabit 426 Yukarda miktarları hizasındaki şazılı mahallere kapalr zarf suretile 426 ton ot satım alınacaktır. İhalesi 12 birinci kânun 931 cumartesi günü saat 14 te Harbiye mektebindeki ma. halli mahsusunda icra edilecektir. Ta- Hplerin şartnamesini görmek için ko- misyona müracaatleri ve iştirak için de şartnamesi veçhile hazırlıyacakla- rı teklif mektuplarını vakti muayyen- de komisyon riyasetine vermeleri, (185) (3792) “ * » Askeri mekteplerle & hastaneler) hayvanatı ihtiyaer için 473 ton arpa kapalı zarf suretile satın alınacaktır. İhalesi 12 birinei kânun 931 enmartesi günü saat 14 te Harbiye mektebinde- ki mahalli mahsusunda icra edilecek- tir. Taliplerin şartnamesini görmek! için komisyona müracaatleri ve işti- rak için de şartnamesi veçhile hazırlı- yacakları teklif mektuplarmı yevmi ihale vakti müayyeninde müselsel nu- maralı ilmühaber mukabilinde komis- yon riyasetine vermeleri, (192) (3747) ... Askeri mektep ve hastaneler ihti- yacı için 65 bin kilo kuru fasulya ka- palı zarf suretile satım alınacaktır. İhalesi 14 — Birinci kânun — 99) pazartesi günü saat 14,30 da Harbiye mektebindeki mahalli mahsusunda te- ra kılınacaktır. Taliplerin şartname #inj görmek İçin komisyona müraca - atleri ve İştirak için de (şartnamesi veçhile hazırlıyacakları | teklif mek tuplarını vakti muayyeninde müse'sel numaralı ilmühaber mukabilinde ko- misyon riyasetine vermeleri. (140) (2972) deyişik . bir tarrda konmuş ve unlilimn şekline çok iyi uy muştur, Bilhassa beşmetre yük- in çıkış ve inişli mani yeni bir tarz olarak göze çarpı- 5 VAKIT 21 Teşrinsani 1931 —— 1932 Tayyare YILBAŞI Piyankosu Lira IKRAMIYE 1,000,000 w 400,000 ” 200,000 150,000 100,000 BİR ” IKRAMIYE AMORT ı ADET istanbul Belediyesi ilânları illaiye vesaiti münakasası itfaiye için mübayaası tekarrür eden arazöz, motomop, kıla- vuz, kamyon, hortum ve sair levazım kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Şartnameler bedeli mukabilinde belediyede satıl- maktadır. Münakâsaya girecekler teklif edecekleri bedelin yüzde yedi buçuğu nisbetinde muvakkat teminat vereceklerdir. Bu te- minat nakden kabul olunmaz. Ya belediyeden irsaliye kesilerek bankaya tevdi olunup mukabilinde almacak makbuzu ve yahut hükümetçe muteber tanınmış bankalardan birinin mektubunu teklif mektubu ilc beraber zarfa koymak lâzımdır. Talipler her gün levazım müdürlüğüne müracaatla şartname alabilirler ve te- minat için lâzımgelen muameleyi yaptırabilirler. ihale 21 kânunu- yordu. Diğer manilerin bir kısmı iki tarafından büyük saksılarla çerçevelenmişlerdi. Yağmura ve çamura rağmen biniciler muvaf- fakiyetli neticeler elde etmişler ve geçen haftaya nazaran çoğa” lan seyirciler müsabakaları alâ- ka ve heyecanla (takip etmiş- lerdir. İlk müsabaka ilk defa olarak sivillere mah- sus müsabaka Yapılmış ve bu müsabakaya: 12 kişi iştirak et. miştir. Geçen hafta hanımlar arasında birinciliği kazanan Me- lâhat ihsan Şükrü H. da sivil er- keklerle birlikte müsabakaya gir- miştir. Çamurda atlarını koştu- ran müsabıklar az çok tabii olan hatalarla beraber hepsi muvaf- fakıyetle manileri atlamışlardır. Bunlar arasında Zeki Pş. nın to- runu Galatasaray lisesi talebele- rinden 12 yaşında Süreya B. bütün manileri hatasız en seri bir surette atlıyarak birinci gel- miş, ilhami B. ikinci, Seyfi B. üçüncülüğü kazanmışlardır. Hanımlar arasında Hanımlara mahsus müsabaka- ya dört hanım girmiştir. Bu mü- sabaka çok heyecanlı olmuş, bilhassa seyirci hanımlar arasın- da büyük bir alâka uyandırmış- tır. Bu müsabakada Melâhat ih- san Şükrü H. birinciliği, Ayşe ilhami H. ikinciliği, 13 yaşında izmirde Karşıyaka -Spor Pera berabere izmir'de dün Alsancak'da Karşıyaka - Sporpera (maçı yapılmış, tarafeyn iki ikiye berbere kalmışlardır. sani 932 perşembe günü yapılacaktır. Teklif mektupları o gün saat on beşe kadar daimi encümene verilmelidir. (8978) Istanbul Evkaf müdür- lüğünden: Kıymeti muhamminesi Mia öle Tamamı 128 arşın teronnde bulunan Aksaray- da Kovacdede mahallesinde Asiye hoca 80- kağında 12 No. ile murakkam bir kıta arsânın Tamamı 75 arşın terbiinde bulunan Gedikpaşa da Çadırcı Ahmet Çelebi mahallesinde Ge- atik 96 cedit 112 No. bir bap (kâgir hanenin 70 Lira OKurış 448 tamamı, uu 25 dikpaşa caddesinde ile murakkam : hisse itibarile 39 hissesi Balâda semt, mahalle, sokak ve numaraları muharrer emlâki mahlüle satılmak üzere dört hafta müddetle ilâna vazolunmuş- tur. Müzayedesi teşrinisaninin 24 üncü salı günü saat 15 tedir. Talip olmak istiyenler kıymeti muhammenenin yüzde yedi bu- çuğu nisbetinde pey akçelerile beraber Evkaf müdüriyeti binasında Varidat müdüriyeti mahlülât Çenberlitaşta Istanbul kale- mine müracaatları ilân olunur. (3322) elan Nudret Yıldız H.da üçün- cülüğü kazanmışlardır. Zabıtan yarışı Bumdan sonra birinci ketagori xabitana mahsus musabaka ya- pi Bütün zabitler muvaf- ak olmutlar, zabit vekili Zeki Bey birinci, zabit vekili Cemal Bey ikinci, zabit vekili Mebmet “üçüncü gelmişlerdir, Son olarak müsabakaların en mühimmi ve en göcü olan ikinci katağori zabitan müsaba- kası yapılmıştır. Bu müsabaka yada birçok kıymetii süvari za- bitlerimiz eyi terbiye edilmiş atlarile girmişlerdi. Her binici sahayı iki defa dolaşmak ve manaları iki defa atlamak mec- buriyetinde bulunuyordu. mani- lerin irtifai 1,50 metroya çika- rilmiş ve yerleri değiştirilmişti. binici zabitlerimiz müsabakaları muvaffakiyetle bitirmişlerdir. Mü- lâzım Saim Beyin bindiği danye- la hatasız olarak birinciliği ka- zanmıştır. Bundan sonra yine mülazıs Saim Beyin bindiği atın çam ismiodeki Karaca Bey asında yetiştirilmiş Türk atı hatasız olarak ikincilihi, yüzbaşı Cevat beyin akını bir hata ile üçüncülüğü kazanmışlardır. Mü- asbaka esnasında ayakları kaya- rak düşmüş olsaydı muhakkak surette birinciliği alacaktı. Önümüzdeki cuma günü üçün- cü günü üçüncü ve son müsa- baka yapılacaktır. Gelecek mü- sabaka gerek tertip tarzı ve ge- rek müsabıkların irtifa nokta. sından daha müşkülâtlı ve do- layisile daba heyecan olacak- tır. Dün müsabakadan sonra ka- zananlara kıymetli hediyeler ve- rilmiştir. Bir müddet sonra (binicilik mektebinde kadın ve erkekler için binicilik dersleri açılacak- tır. Bk kurslara isteyenler gire- bileceklerdir. İzmirde at yarışları Dün yapılan İzmir at yarışla- rında İzmirli Abdullah efendinin Hadidi ile Fikret ve Ahmet bey lerin Dorukrudu, Kenan beyin Sedası, M. Alyoti'nin OGazrevi birinci gelmişlerdir. Ankarada spor Dün Ankara'da yapılan futbol müsabakalarında gençler birliği imalâtı barbiyevi 2-3 yenmiştir.