8 Mart 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

8 Mart 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Genç Sporcular Arasında Süleymaniye birinci takımındanCafer Beye göre millitakım nasıl geniçleşir? Sınıfın gürültü- sü içinde küçük bir sırada Cafe: beyle konuşuvo Tuz — Söyleyin ba- kalim Caber bey Spora nerede ve hasıl başladınız? — Futbola bun- dan sekiz sene evvel o Fatihte Yeni Şafak kulü- bünde başladım. ki sene bu ku- löpte çalıştıktan sonra Galatasa- > mektebine €vama başla- dim. Sonra e mum takdir edil- miş olmalıki Ga- latasaray (B) ta- umina alındım. Orada birkaç Süleymaniye defa birinci ta- © alınmiş bir kımda oynadım. Sonra Yeni Şafak Fatih takımiyle birleşti, bu takım da Süleymaniyeyle birleşti. Şimdi bu takımdayım, — Hiç milli takımda oynadı - Tiz mı? — Hayır... — Takdir ettiğiniz sporcular. Cafer hafif tertip bir düşündü. Sonra tereddütsüz cevap verdi: — Galatasaraydan Nihat, Bur- han, Rebii, Fenerden Zeki, Reşat, Fikret, Muzaffer. — Sizi alâkadar eden bir sual:! Milli takım nasıl gençleşebilir? — Antrenör ME dolaş - i, genç sporcuları bir sene| müddetle çalıştarmalı. O zaman uvvetle ümit ediyorum ki milli takıma bir çok genç elemanlar ilâ- ve edilecektir. Esasen bugün milli ımın en genç unsurları mek - teplidir. — Gayeniz? — Gayem. İyi bir uzuv olarak milli takıma girmek. — Yakında Galatasaray — Fe- mer maçı var. Hangisi kazanacak! acaba?.. Cafer cevap vermeden etrafı - kulübünün izmir seyahatinde grup X işaretli Cafer Beydir mızı ihate eden grup haykırıştı - lar: — Fener! — Hayır, Galatasaray. Cafer dudağını büktü. — Bu spor talih işidir. Fakat ben yüzde doksan Galatasaray galip gelecek diyorum. Cünkü ço cuklar canlı, kadro iyidir. Fakat şu da muhakkak ki Fener de aza- mi derece çalıştı. —Bayramda İzmire gittiniz, ne yaptınız, İzmir sporu nasıl?. — Evet bu bâyram davet üze - rine takviye edilmiş takımımızla İzmire gittik, İlk maçta maalesef takım ahenksizlik yüzünden 2—0 mağlüp oldu. İkinci macta iyi bir oyun oy - nadık 112 gibi büyük bir fark- la galip geldik. Üçüncü maçı Al- tayla yapıyorduk. Hakemin bariz haksızlığı yüzünden sahadan çe - kildik. İzmirspor da çok müterakki. He men bemen İstanbul derecesinde güzel sahaları var. Başlarında iyi idareciler de var, Fakat hakem ler iyi değil. Nusret Safa Müsamereler, eğlenceler Usküdar gençler mahfelinde Yirmi beş şubat ER gü- nü akşamı Üsküdar Gençler mah- feli fırkanın salonunda bir müsa- mere verdi. Kalabalık bir seyirci huzurun -| da gençlerden teşekkül eden caz- nt bazı parçalar çaldı. İlk sözü azadan ve hukuk ta - leb, besinden Ziya bey söyledi. Da - Yetlileri ve gençleri mahfele aza Şaydedilmiye çağırdı. Mahfelin aliyeti hakkında izaahtta bulun Ahmet Nuri beyin mevzusuz Piyesi pek durgun ve hazırlanma- Iğı için hareketsiz oynandı. Per- 8 aralarında cazbant çalıyordu. 'n dakika istirahatten sonra mi - | Zahi bir şiir okundu. | Ondan sonra da muallim mek- vi talebesinden Ferit bey tara - in dan kemanla güzel parçalar ça- dr ve çok alkışlandı. , Bundan sonra (Reşat Nuri) be- bir şahın seccadesi isimli ko My isi oynandı. Temsilde Zeki X çok muvaffak oldu. İhsan bey Yaziyetleri itibariyle muvaffak itibariyle — Komedi umumiyet iti “Tarih Kİ iyi KER Müteakiben (İhsan bey Kazaska oynadı ve müsame- reye nihayet verildi. Genç arkadaşlarıma muvaffa- mahrum olan Üsküdar gençliğini uyandıracaklarıma eminim. Erol Hicret Gençler tamaşa şubesi açıyor Haber aldığımıza göre gençler tamaşa grubu Beşiktaşta bir şu- be açmıya karar vermiştir. Bu şube Beşiktaş terbiyei bedeniye kulbü' himayesinde olacaktır. Ilk müsamere 4 Mart Perşembe ak- şamı ve Cuma günü verilecektir, Bu müsamerede gençler (Yaban cı ve (lüsan sarrafı ) ismindeki i piyesleri temsil edecektir. G.T.G nin İstanbul merkezi de yakında üçüncü ilk mektebin müsamere salonunda )üçüzler) ismindeki üç perdelik komedi yi temsil ede- cektir. Kitabı kıyet temenni ederim. Yakında da! ha faal bir kadroyla her seyden! Yazımız Istiklâl akademisi İstiklâl lisesi talebesi spor, e- debiyat, sahne, musiki işlerile meşgul olmak ve mektepteki ta- lebe teşekküllerini idare etmek üzre bir akademi vücude getir- mişlerdir. Akademinin azası mek- tebin talebesinden mürekkeptir. Akademinin riyasetine mektebin müdür muavini Sait B. seçilmiş- tir, Gençlere muvaffakiyet te- | menni ederiz, mmm e Istanbul ilsesinde Haber aldığımıza göre İstan- bul erkek lisesi talebesi pek ya- kında yeni bir (musikili komedi) oynayacaktır. Bu eserin ismi Merihtengelen telsizdir. Gençlere muvaffakiyet dileriz. Aksaray mahfeli Aksaray mahfeli ikinci müsa- meresini (Hayriye lisesi ) müsa- mere salonunda verecek ve (bir gece faciası ) namındaki eser temsil edecektir. 45 kilometrelik yeni bir tonel Bugün dünyanın en büyük ta- rifel Acuplan dır. sanplan 19.990 metre, onden sonra gelen Apen- in toneli 18.510 metre, sengotar toneli 14,920 metredir. Apeuin toneli çif hatlıdır. Digerleri tek dir, Fakat Şili ile Arfointin'ni birbirine raptedecek olan tonel 4 kilometre uzunluğunda ola- caktır. Fransayı İngiltereye rap- Arjantin (birbirine (raptedecek tonel beş senede ikmal edilecek ve inşaat masrafı (2) milyar frank tutacaktır. yg yg Dikkat! Size bakalorya imtihan» larında çok yardımı doku» nacak olan tarih el kilabını $ gazeteden takip ediniz! ala- madığınız gazeteleri idare" aneinizde bulabilirsiniz! - Mektepli Yeni nesil, bil- hassa kadın nesli kisa bir zamat- da pek çok te- kâmüle mazbar oldu. Anneleri, batta © ablaları kafes arkasında çürümiye terke- dilmiş bir neslin küçük kardeşleri şimdi erkek ar- kadaşlariyle aynı şerait altında ça- lışmakta, muhte- lit tedrisat sayt sinde daha kü- çük yaştan iti- baren hakiki va- tandaş © olarak hazırlanmaktadır lar. Mekteplerde bilhassa spor sa- hasında kızların gösterdikleri fa- nüz pek az bir tarihe malikse dikkatle nazarı itibare alınmıya lâyıktır. Resmimiz İstiklâl lisesi- tedecek olan Manş tonelide ol saydı bukadar olacaktı. Şili ile istiklâl lisesinde sporca tâlebeden bir grup aliyet dikkata lâyıktır. Kızlarımızın spor sabasına girişleri he- YA TM | i Küçük Kadınlar Üsküdar Amerikan kız lisesinde | Usküdar Amerikan Kızlisesi on birinci sınıf talebesi, son sı- mıfın senelik müsameresini geçen gün mekteplerinin büyük müsa- mere salonunda vermişlerdir. Ta- lebe velilerinin ve Maarif men- suplarının hazır kulundukları bu müsamerede Amerikalı Okadın muharrırlerden Luize Alkot'ın “küçük kadınlar,, isimli ingilizce | piyesi temsil edilmiştir. Vakası maziye ait olan, aile saadetini tasvir ve bu saâdeti temin edecek iyi huyları telkin eden bu eser güzel dekorlar ve elbiselerle oynanmıştır. Havım kızlarımız eseri muvaf- fakiyetle temsil etmişlerdir. Tem. sili muallim Mis, Flecır hazırla- mıştır. Yukarıdaki resim temsil- den bir sahneyi, aşağıdaki de temsilde vazife alanları sahne kıyafetleriyle gösteriyor. Galatasaray izci oymak- Ş Galatasaray izcilerinin muhte -| lif faaliyet O şubeleri vardır. Bu şubelerde çalışan gençler her gün bi iraz daha inkişaf göstermekte - dir, pg yg 1926 senesinde tekrar faaliyete izi geçen Galatasaray izcileri ilk fa izcileri ilk faa- Kızlarımız de gösterdikleri faaliyet, canlılık nin sporcu kız talebelerinden bir grubu göstermektedir. Yarın Devam ları nasıl çalışıyor? liyet hareketi olarak milli raks o- lan zeybekliği kendi aralarında canlandırmışlardır. Bu takım on beş gençten mürekkeptir. Bu, müsamerelerde, kamplar - da başlıca eğlenceyi teşkil eder. Galatasarayda her sene tertip edilen izci müsamereleri veliler ve umum izcilere mahsus olmak üze“ re senede iki kere verilir. Müsa « mereleri tiyatro ve temsil işleri şubesi yapar. Iz» caz İz — Caz 1928 de vücuda ge“ tirilmiştir. Kamp, seyahat ve mü- samerelerde eğlenceli vakit geçir- mek ve neşeli musiki parçaları İ dinletmek düşüncesiyle kurulmuş- tur, İzci oymağınm musiki işleri, musiki âmirliği tarafıdnan idare edilir. izci spor faaliyetleri Beyizbol, voleybol, basketbol, futbol, pingpung, tenis gibi spor- larla izciler sıkıdan sıkıya meşgul olmaktadırlar. Bu sene spor takım larına bir de patenli hokey ilâve edilecektir. Alpinizm İstanbula pek yakın olan Ulu» dağ kışın alpinizm yapmak isti - yenlere mükemmel bir sahadır. Geçen sömestr tatilini bir fırsat addederek Galatasaray izcilerin « den on beş kişilik bir kafile Ulu - ) dağa çıkmışlar ve buranın pek gü zel kıs sporu yapmıya müsat oldu ğunu görmüşlerdir. Gelecek sene Uludağda büyük bir ri kurmuıya karar verilmiş » . Edecek