4 Haziran 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

4 Haziran 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Ankara yakında cidden ha- ça bir spor hayatı yaşamıya iliyacaktır. Bu faaliyet hem “a başında hem de saha üze- edir. İ, Malüm olduğu üzere umumi | for kongresi Ankarada topla- he ve bu kongre münasebe- İzmir, Ankara ve Istanbul htelitleri de karşılaşacaklardır. , “Por hayatımızın bu sene ge- bildiği teşevvüş göz önüne geti- , bu kongrenin diğer sene- hen çok daha fazla hararetli İy münakaşalı geçeceği, muhte- Doktai nazarların ve teklifle- " alâkadarlarını haylı mesçu! | “eceği derhal anlaşılır." ğ | Diğer lara'tan omuhtelitlerin İı '#laşmasının da masa başında» İ, Müzakero ve münakaşalardan ha az hararetli olmuıyacağı Muhakkak gibidir. Bilhassa İs- e yapılan son İstanbul - W iF maçının dedikoduları he- “z kapanmış değildir. bi İstanbul müsabakalarına eksik * kadro ile geldiğini ileriye Üirerek bir daha karşılaşmayı Le eden İzmirliler bu maç ü- | tinde haylı hararetli neşriyat Pmışiardı. iy Umumi kongre işine İzmir ve elanbul muhtelitlerinin tekrar arşılaşmalarını mümkün kılıyor. Mem de yakın bir zamanda... Diğer taraftan Ankara muh- ye de Izmir ve Istanbul muh- tine tehlikeli bir rakip oldu- Mu birçok vesilelerle göster- hi olan kuvvetli bir teşekkül- ir, Bu itibarla maçların çok | taretli olacağını tahmin etmek 1“ değildir. İk ir ve Ankara şimdiden ça- Şİ başlamışlardı. Dün gön: i len bir tebliğe göre Istan- e da çalışmıya başlıyacağını iyoruz. İlk hazırlık maçı Taksimde yapılacaktır. Tebliğ şudur : bul Futbol Beyatladen: Wrni kongro münasebetile Ankara'da MW, “ak muhtelitler turnuvasına iştiraki - li olduğundan bu hususta ha - Tetrina Ne, 19 tay eden olsa bile Türkçe dai eleri tercüme ederken dal ikla bokkayı (o devirdiğinizi *rsiniz, Vallahi böyle şeyler iye işlerdir. Geliniz sevgilim » Şu fena Jekeleri sileyim. #ğami homurdandı: Nü enn olan lekeler değil. Tavrinda kendini hiddetli gös- "yg 78 uğraşan bir adamın hali kat sesi titriyordu. Adeta ârdı, Onya şişesi elinde olduğu yanaştı, Nanaşa onu ya- enarna oturttu. Cildi kı- 'ya kadar leke yerini sildi. mahcup bir tavırla bur- ,“elikanlınım burnuna süre- 4 dedi ki; y, ti pon evgili Mİİ Roz Nuvar Yakında hem masa başında hem de Saha üzerinde faaliyetler başlıyor Istânbul muhtelitinde ver alması İhtimali kuvvetli olan Üç. oyuncu, Rebii, Fikret, Muzaffer Beyler zırlaamak Üzere kulüp ve isimleri aşağıda yazılı oyuncuların 5 — 6 — 952 pazar günü saat 16,30 da bütün spor levazımatile Tak - sim Stadyornunda hazır bulunmaları ebesn -İ miyetle tebliğ olunur. Fenerbahçoden: Zeki, Niyazi, Cevat, Mehmet, Reşat; Gnlatasaraydan: Nihat, Mithat, Bürhan, Avni, Kesmsl Faruki, Mehmet, Salim, Suphi, Celâl, Şefik, Kemal, Şefik, Rebii; Fikret, İstanbulspordan: o Salhhaddin, Samih, Azka, Reşat, All; Beşiktaşta: Hüsnü, Osman, Haklı, Eş - ref, Şeref, Feyzk; Vefa — Kumkapıdan: Sami, Süleyman; Süleymaniysden: Nuri, Ruhi, Necdet, Şatranç şampiyo- nunun yeni Muvaffakıyetleri Rouen, 30 (A.A) — Dünya şatranç şampiyonu Alekhine, iki- si kapalı gözle olmâk üzre aynı zamanda 32 oyun birden oyna- mıştır. Mumailey bu oyunlardan 29 unu kazanmış iki oyunda be- rabere kalmış ve bir oyun kay- betmiştir. Otomobil yarışları Türkiye Turing otomobil ku- lübile Milliyet gazetesi tarafın- dan müşterek bir otomobil ya- rışı terlip edilmiştir. Yarış 17 Haziranda Maslak - Zincirlikuyu arasında yapılacaktır. Yarışa amatörler, şoförler ve taksi oto- mobilleri girebileceklerdir. Her sınıf otomobil hendikapla yanşa girecektir. Yazan: Min. Rube- janski İtti) vatasiva anataö aisimasson (Japonca sizi seviyorum) solniçko (Rusçe Güneş) , Layoçka (Rusça küçük ve narin ayaklı) böylece bildiği birkaç Japonca kelimeye Rüsçe kelimeler karıştırdı.. Tagami yumuşadı. Kadını he- nüz çok seviyordu. Kolları ara- sına kendini bırakarak kat'i bir tavırla dedi ki: — Af dileyiniz. Kadın kulağına fısıldadı: — Affediniz Itişka — Sözünüz ciddi mi? — Evet ciddi söyliyorum li, affediniz. — Bir daha yapmıyacağınıza yemin ediniz, — Yemin ederim. — Pekâlâ. Şimdi ben sefarete Kek bakalım? Gidiyor musunuz? Ka- Dünkü atletizm Müsabakaları | Yüksek atlama Rekoru kırıldı | o Rober Kolej tarafından tertip edilen atletizm müsabakalarının finali dün Kolej sabasında ya- pılmıştır. Şu neticeler alınmıştir? 100 metre: Birinci Semih 11 1.8. 200 metre: I inci Mehmet Ali 23 25. 40 metre: 1 inci Ayzınhart $$ 4.8. BOO metre: İ inci Besim 28 1500 metre: İ inci Karancopules 492 3000 metre: I inci Panakis 10.5. 3.8. Yüksek atlama: finci Hayder 1.86 (yeni Türkiye rekoru) Tek adım: 1 inci Tevfik 643 Üç adım: 1 Inci Selim. Cirit: 1 inci Selim 4278. Gülle * 1 inci Veysi 1261,8. 115 metre manialı ; 16 15. Disk: 1 inci Veys 3768 Bayrak koşasu: Vası, Sadık, Mari- nos ve Beslmden mürekkep olan . beyaz |; takım 2, 39. 2.5 de birinci gelmiştir. TEE Dün rurğlye, Ter yem teror Kâzardıran Haydar ve Veysi Beyler Edirneliler Muhafız | ”* Gücüne mağlü Oldular vini 1 inci Petkof | Dün büyük muvaffakiyetle yapıldı, TET ) Sipahi ocağı Konforapiklerinin #çüncüsüde dün saat ikide baş- lıyarak muvaffakiyetle netilen- miştir. Konfurlara 4 hanım, 24 sivil ve 7 zabit iştirak etmiştir. Müsabakalar bir çok meraklı ze- vat ve büyük bir halk kitlesi buzurile yapılmıştır. Bilhassa halkta günden güne ziyadeleşmekte olan at merakı spor meydanını dolduran halkın büyük bir alâka ile mü- sabakaları takip etmelerinden ve | güzel atlayışları heyecanla alkış- lamalarından anlaşılıyordu. şehir stadını dolduran binlerce spor meraklısı halkın muvacehe- sinde yapıldı. Müsabaka, bayrak ve nutuk teatisinden sonra M. Lingin idaresinde tam saat 17- de başladı. Oyun ilk dakikalar- da her iki takımın yekdiğerini denemesiyle geçti. Devrenin ilk nısfında Muhafız gücünün saha- yabancılığı göze çarpıyor. Bundan istifade etmesini bilen Edirne muhteliti nisbi bir haki- miyet tesis ederek 2 gol kay- Edirne, 3 (A.A) — Bu sabah | dettiler. Fakat yavaş yvaş alışan şehrimize gelen Ankara Muhafız gücü sporçuları istasyonda vali, polis müdürü, belediye reisi ve ve Edirne spörculâri tarafından hararetli ve samimi bir şekilde karşılanmışlardır. Misafir: spor- cular doğruca kendilerine tahsis Mabafızgücü oyuncuları oyunla- rını açmıya muvaffak olarak 3 gol yaptılar ve birinci devreyi 3-2 galip varyette bitirdiler. ikinci devrede Muhafızgücü oyu- na tamamen hakim olarak Sedat ve Ahmet Beyler tarafından 2 sayı daha kaydedilmek suretile edilen Fırka binasına gitmişler- | maçı 5-2 kazandı. İıyor musunuz? Kadın endişe ile düşündü: — Neden bunusoruyor? Artık barışmadık mı? Ve cevap verdi: — Hayır bugün yatakta kala- cağım. Başım, boğazım çok ağ- rıyor. Evde kalmak istiyorum. — Bir doktor göndereyim mi? — Hayır teşekkür ederim, Ra- hatsızlığım. o kadar mühim de- gil, Bir asprin yutarsam geçer zannederim. — Pok âlâ! Allaha ısmarla- dık. Kendinize iyi bakınız. Onu bir kaç saniye süzdü. Sonra alnını samimi bir tavırla okşıyarak : — Şu mahfaza içinde acaba ne var? Diye mırıldandı. Kapı Japonyalımın arkasından kapanınca. Nataşa ilık yatakta uzandı. Vücudunda. bir. sükün bali duyusordu (. r maç akşam üzeri | pıla Revanş maçı pazar günü ya- Bu hal hizmetçi Kohar'ın içeri girmesine kadar devam etti. Ko- har sabah kahvealtısı ile bir as- pirin tüpü getirmişti. e Nataşa Ermeni karısının dişarı çıkması- nı bekledi. Sonra tüpten bir as- pirin alarak ufaladı ve tozunu ülHledi. Sabah kahvealtısı olarak ge- len çikolatayı; çilek reçelini, yağ- lı ekmekleri, balı iştiha ile yu- varladıktan sonra tatlı tatlı u- yuklamağa başladı. Saat onbir- de Niyamiya iki bağa tarakla geldi. Bunların birinin dişleri seyrekti Nataşa'nın saçlarını ev- velâ onunla tarar, sonra ince tarakla zülüfleri düzeltirdi. Süt nine kliseden geliyordu. Elbişesi balmumu ve bu'ur ko- kuyordu. Kuru, fakat alışkın el- leri uzun örgüleri açtı, seneler- denberi yaptığı vazifeyi tekrara başladı. Dışarıda kaynar güneşin al- tında daütelacilar, balıkçılar, yo- mükâfatlar dağıtıldı Dünkü müsabakalardan bir atlama Müsabakaların sonunda kaza- nanlara juri mahallinde teşhir edilmiş olan mükâfatlar Cevdet Kerim Bey tarafından hal hu- zurunda dağılmıştır. C. H. F. kupasını binicilik mektebi zabit- lerinden birinci mülâzim Cevat, Istanbul ticaret odası kupasını muhafız süvarı alayından yüzbaşı Mustafa, Binicilik mektebi kupa- sını muhafız alayından mülâzim Eyüp, Istanbul şehri kupasım sivil binicilerden Ilhami Beyler, Sipahi ocağı kupasını Nedret Hanım kazanmıştır. Sipahi oca- ğının başlangıç müsabakası bi- rinci mükâfatını Aluş Bey, Sa- karya müsabakası birinci mükâ- fatını Fazilet Hanım, “teşvik mü- sabakasının birinci mükâfatını Müeyyet Bey almıştır. Bunlardan başka ikinci ve üçüncü mükâfatlar kazananlar dagılmıştır. Bu müsabakaları hazırlamak için Sipahi ocağının ve Bin'cilik mektebinin sarfettiği büyük faa- liyeti alkışlıyoruz. Dün muhtelif futbol müsabakaları oldu —i- Kâdıköyünde Fener stadındaki maçlâr Fenerbahçe stadında dün muh- telif futbol müsabakaları yapı miş, Fenerbahçe ve Moda birinci (Lütfen sayfayı çeviriniz) ğurtçular, yemişçiler, sakalar ge- çiyor hepsinin ayrı ayrı sesleri yükseliyordu. Zerzavatçıların kü- çük bej eşeklerinin çıngırak sesi ve anırmaları bu seslere karışı" yordu. — Roz Nuar geceleri canlanıyor- du. Hirşfela 1919 da - Istanbula geldiği zaman burasını açmıştı. Lokanta kışın Beyoğlunda işler- di. Yazın Bebekte bir şubesi vardı. Mütarekedenberi bütün milletlerin buluştuğu bir yer has line gelen İstanbulun en şık lo- kantalarından biri Roz Nuardı, Roznuvar'ın taklitleri açıldı. Maksim, Moskoviyet, Pariziyana iş adamlarının, tüccarların, sefa- ret erkânının, itilâf devletleri askerlerinin akşam tatmin ediyorlardı, zevklerini 4