16 Temmuz 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

16 Temmuz 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

—10 — VAKIT 16 Türkiye ile Rusyanın Londradaki faaliyetleri Sulhe hizmet: Bu faaliyet harp tehli- kesinin önüne geçmek için Moskova, 15 (A.A.)”— Tevfik Rüştü Bey Romayı terketmezden evel “Tas Ajansının bir muhabiri- ne beyanatta bulunarak (bilhassa Sovyet Rusya ve Türkiyenin mua- venetiyle Londrada aktedilmiş o- lan mukavelenamelerin' umumi sulhü kuvvetlendirmesi noktai na- zarından pek ehemmiyetli olduğu- nu söylemiştir. Sovyet Rusya ile Türkiyenin bu misakların akti hu- susunda yardımda bulunmaları bu iki memleket arasındaki dost- İuğun yeni bir delilidir ve bu dost- luk Avrupada harp tehlikesini or- tadan kaldırmayı istihdaf etmek- tedir. Türkiye ile Sovyet Rusya Ihtikâra karşı yerli şeker (Baş taradı 1 inci sayfada) fiyatı (8000) vagondur. Bunla - rın (3000) vagonunu Trakya ve| Uşak şeker fabrikaları temin ede - bilir. Şu halde memleketin tabii şeker ihtiyacını temin o edebilmek için hariçten senede (5000) vagon kadar şeker getirmeğe ihtiyaç var- dır. Fakat memleketin umumi ihra- catı son seneler içinde düşmüş ok duğu için şeker ithali serbest br- rakılmış olsa bile hariçten bu ka- dar şeker getirilemezdi. Çünkü ge- tirilmiş olsa sarfolunamazdı. Bi - ndenaleyli iştira kabiliyetinin azal- ması nispetinde şeker ithalâtı da ister İstemez anlamış olacaktır. Bu noktasi nazardan muhakeme edi - lince hariçten © getirilecek şeker miktarınm (5000) değil, (4000), yahut (3500) vagona kadar inme- si lâzım gelir. Geçen kânunusani iptidalarmda İstanbul ile Anado- lu limanlarında mevcut şeker stok- larinin miktarı (1500) vagon ka: dar tahmin ediliyor. İşte son üç ay içinde üç büyük şeker (tüccarı tarafından getirilmiş olan (360) vagon stokla birleştiği için şim diye kadar memleketin şeker ihti - yacı temin olunabilmiştir. Son za- Avusturyada Alman tay- yaresinin beyannameleri Viyana, 15 (A.A.) — Hitler işa- | Balbo en başta olarak geldi. Tay - retini taşıyan bir Alman tayyaresi | yaresi dün 18 (45 te indi. Salzbowrg üzerinde uçarak, Dol - fuss hükümeti aleyhine beyanna -| ları vasıtasiyle Avusturya aleyhine | meler atmıştır. Avusturya Temmuz 1933 hükümetinin, Al -| tiyle yaptığı protesto cevapsız kal- manya hükümetine Alman ri mıştır. şarinamesi, mukavelename, umu enstitüsü bürosu müdürlüğünden arasında mevcut olan samimi dostluk Avrupanın diğer milletleri arasında halihazırda mevcut olan ibtilâfların vücude getirmiş oldu - ğu muhit içinde daha bariz bir su- rette göze çarpmaktadır. taahhüdünü iyi bitirmiş olduğun lunur. Romadan ayrılırken.. Roma, 15 (A.A.) — Tevfik Rüştü Bey, Pireye gitmek üzere Brendiziden vapuru binmiştir. Tür kiye hariciye vekili Romadan Bren diziye hareketinden önce öğle ye- meğini Sovyet sefarethanesinde ye miş Türkiye sefarethanesinde ya - pılan bir kabul resminde hazır bu- lunmuştur. Yaz Kış otomobil ve kışın yapması meştut 1029 lira aylık posta sörücülüğü 15/7/933 üncü caktır. Şartnamesini görmek ve ler Trabzon baş müdüriyetindeki caat etmelidirler. manlarda ise mevcut stoklar eri - miştir. Bundandolayı ellerinde şeker olan bazı tüccar (o mallarını fazla fiatlarla sitmağa meyletmiş- lerdir. Piyasada şeker stokunun azal- mış olmasıdır ki son günlerde ih - tikâr şikâyetlerinin meydana çık- masına sebep olmuştur. Filhaki- ka eğer önümüzdeki mevsim şe - ker istihsal mevsimi olmasaydı bu- günkü ihtikâr şikâyetleri daha çok fazla olurdu. Piyasada şeker sto- ku azalmış olduğu için fırsattan istifade etmek istiyenler bulunur - du. Şeker fiati bugün belki de 70 ve 80 ni bulurdu. Bereket versin ki Trakya ve U- şak şeker fabrikalarının yeni sene kampanyası başlamak © üzeredir. Bu milli fabrikalar ucuz fiat ile piyasaya şeker dökmiye başlayın- ca ibtikâr ihtirasları zaruri ola - rak sönmiye yüz tutacaktır. Bununla beraber yerli şekerle- rin piyasaya çıkması ile de mesele bitmiş olmıyacaktır: Eğer şimdi” den şeker meselesinin ehemmiye-| r. mz veye Ver > a Rİ ti takdir edilerek istikbal için ted- mahkemei asliye birinci hukuk da- birler alınmazsa bir müddet son -| iresi ticaret kısmınca 16/1/933 ra yeniden bu mesele alevlenecek- terine iflâsına karar verilmiş- tir. ir. Müflisin defteri tutulan malları bedeli tasfiye masrafını koruya - mıyacağı anlaşıldığından — basit tasfive usulünün tatbikine karar verildiğinden müflisten (alacaklı olanlarm 15—Ağustos—933 salı Levazım 105/933 pazar günü saat 14 de yapılacaktır. Taliplerin kanunun minat ve teklifatları ile birlikte cektir. İstanbul birinci iflâs memurlu- Zundan: Evvelce Sultanhamamın- da Suraski mağazası karşısında İtalyan tayyareleri MONTREAL, 15 (A. A.) — alarını bildirmeleri ve bü müddet içinde alacaklılardan biri masraf- ları peşin vermek suretiyle tasfi - yenin adi sekilde vapılmasını is - tiyebileceği ilân olunur. — (5543) eme 010 104099 BEPE EA ENA Ber propaganda neşriyatı münasebe «| İstanbul 6 ıncı era memurluğun dan: Bir borçtan dolayı Galata- da Rıhtım caddesinde 71-4 gününe kadar alacaklarını ve iddi- Selânik | b Teki lil Tesis tarihi: 1888 Sermayesi : 30. 000. 000 Frank İdare merkezi : ISTANBUL Türkiyedeki Şubeleri: istanbul ( Galâta ve Istanbul ) Izmir Samsun. Mersin. Adana Yunanistandaki Şubeleri : Selânik. Kavala. Atina. Pire Bilümum Banka muameleleri, Kredi mektupları. Cari hesap- lan küşadı. O Esham ve Tahvilât. lar icarı. A LALE i numaralı > hacze yazıhanede 18—7—933 salı günü saat 12 den (13 e kadar mahallinde açık arttır- ma suretiyle füruht edileceğinden | 1933 Almanağı : Istanbul matbuat cemiyeti tarafından tertip edilmiştir Her kitapçıda bulunur tahtı | alınan © yazıhane, masa ' ların dinlenmiseceği malâm ol - >| ve sairenin füruhtu tekerrür eden! & vi Ziraat Vekâletindenr: Ankarada yüksek ziraat enstitüsünün. rektörlük ikametgâhı o'arak yaptırılacak binanın inşaat oşi 21 gün müddetle ve ka» palı zarf usulile müönskasaya konmuştur. Bu işe ait münakasa mi şartname, fenni şartname ve plânlar £5 lira bedel mukabilinde Ziraat Vekâleti yüksek ziraat alınacaktır. Her talip münaka” sa şartnamesinde zikredildiği veçhile ehliyeti fenniye ve kudreti maliyes'ne ait vesikalarla 20 bin liralık taabbüde girmiş ve.bu uu mübeyyin ves kaları komisyo na göstermeğe mecburdur. Talipler kendi teklif edecekleri be- delin 907,5 ğu nisbetinde teminatı muvakkate mektuplarile bir- hkte ihale günü olan 31- 7-933 tarihine müsadif Pazartesi gü- nü saat İ5 de Vekâlet inşaat komisyonuna müracaatları ilân © (3192) Trabzon Posta Telgraf Telefon başmüdürlüğünden: icaba göre araba hayvan ve kı- zak gibi diğer vesaitle de haftada karşılıklı üç defa nakliyat ücretli Trabzon Bayburt arası cumartesi gününden itibaren yir: mi gün müddetle münakasaya konüldu. Yeni bedel üyğun olur- sa Ağustosun üçüncü perşenbe günü saat on aitıda ibale oluna- daha fazla izahat almak isteyem- i münakasa komisyonuna müra- 13320) Posta Telgraf Telefon Binalar ve Müdürlüğünden ; Te'sizlerimiz ibtiyacı için 182 küsur ton gazcilin 6/Ağus- kapalı zarf usulile münakasası tarifatı dairesinde kapatılmış te- Yeni Postanede ikinci katta Le- vazım Müdürlüğü Mübayaat komisyonuna müracaat etmeleri ve münakasa tarihinden evvel her gün müracaatla bu baptaki şart nameyi alabilecekleri ilân olunur. Posta Telgraf Telefon Binalar ve Levazım Müdürlüğünden: Posta Telgraf Telefon merkezlerimizin müsait olanlarma el ve divar ilânları asılma işinin âleni olarak müzayedesi 7/Ağus- tos/933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 de Yeni Posta. nede Levazım Müdürlüğü Mübayaat Komisyonunda icra edile (3243) Taliplerin bu baptaki şartnameyi görmek için şimdiden ve müzayedeye iştirak için de tarihi mezkürde kanuni teminatlarile Komisyon Riyasetine müracaatlar ilân olunur. (3242) İstanbul ticaret müdürlüğün - den; Rehin üzerine ödünç para ve renler hakkındaki nizamnameye tevfikan maaş cüzdanı mukabilin- de ödünç para vermek suretiyle icrayı san'at etmek icin kendisine mezuniyet verilmiş olan İstanbul- da Veznecilerde 80 numaralı ya * zıhaneyi kanuni ikemetgâh ittihaz etmiş olan Türkiye ( tabiiyetinde 97 tevellütlü ve İstanbullu Süley- man İzzet Bey bu kere müracaatla muamelâtınr tatil ettiğini ve isle - rini tasfiye edeceğini ve artrk ik « iraz işleriyle meşgul olmıyacağını | beyan ederek mevcut teminat ak - den yukarda yazılı muâmelâttan dolayı kendisivle alâkası ve ilişik- İ leri olanları haklarını aramak ü- zere birer hafta fasıla ile ( yapıl - makta olan 3 ilândan — itibaren 3 ay zarfında evrakı müsbitelerivle mumailevhe ve vehut (dairemize müracaatları ve bu müddet bittik» ten sonra mevcut teminat akcesi kendisine iade olunacağından at- tek bu bantaki talep ve müracaat - mak üzere havfivet nirsmnamenin (75 inci maddesine tevfile»n ilân o- lunur. (SEZ2) | Askeri Fabrıkalar İlânları | ! Kırıkkalede Efrat (o koğuşunun ikmal ve mesken haline ifrağı. Yukarıdaki inşaat kapalı zarf | ten sonra mevcut temi suretiyle 12.—8 —933 tarihinde sa» at 14 te ihalesi icra (oedilecektir.. Taliplerin şartname için her gün öğleden sonra münakasaya girmek için de o gün teminat "ve teklifat,, ! nin 15 inci ile müracaatları, (3238) cesinin geri verilmesini islediğin - | OK Satınalma Koştisğo sabi MM. V. SA AL, KOM Yerli fabrikalar mam 45,000 metre boz renkte ©. kumaş kapalı zarfla müm” kohmuştur. İhalesi 24 933 pazartesi günü saat V Taliplerin şartname ve ni görmek üzere her gün ve kasaya iştirak sike gün ve vaktinden evvel © teminat mektuplarının mükabilinde Ankarada SA. AL komisyonuna veif. (3127) z # TE # MM. VJSA; AL, KOM Yerli fabrikalar mamul 13.500 metre haki tenkt€ kumaş kapalı zarfla mü konmuştur. İhalesi 26 temi” 4 tarihine müsadif çarşambii saat 15 te yapılacaktır. Ti şartname ve nümünesini üzere her gün Ankarada Satınalma komisyonuna atları ve münakasaya iş, ceklerin o gün ve saatin teklif ve teminat mi makbuz mukabilinde mezki” misyon riyasetine tevdi ©). leri. (3126) (2 ... M.M, V..SA, AL, KOM: Yerli fabrikalar mamul? 18,500 metre kurşuni V€ il metre haki renklerde a: kapalı zarfla münakasay? muştur. İhalesi 26 temm. tarihine müsadif oçarşami saat 11 de yapılacaktır. * rin şartname ve mümune' mek üzere her gün Anka" M. V. Satınalma Komisi müracaatları ve münkasaj” rak edeceklerin ogün ve $i evvel teklif ve teminat me nın makbuz mukabilinde “if / | Komisyon riyasetine tevdi İleri, (3128) Wil İzmir Mst. Mv. Sa, Al. K Müstahkem mevki iht ç il i 48.784 kilo toz şeker ka, İmünakasaya konmuştur. 20 temmuz 933 perşembe #4 | at 16 dadır. İsteklilerin sini görmek üzere her gül nakasaya girmek için de 9 vaktinden evvel teklif ve mektuplarını İzmirde Msİ İ SA. AL. KO. Riyasetine mukabilinde vermeleri. (3132) Istanbul Ticaret Müdü den: sd h Rehin üzerine ödünç ler hakkındaki nizam fikan maaş cüzdanı üzerin ii para vermek suretiyle » at etmek üzere kendisin” Wo) yet verilmiş olan İstanb gö necilerde Kemer altında li ralı yazıhaneyi ham gâh ittihaz etmiş olan sından 1878 doğumlu si Mustafa Hamdi Bey bu racaatla yazhanesial beyan ile teminatının tediğinden yukarda yanlı İeden dolayı kendisiyl€ e retle olursa olsun alâ! likleri olanların hak üzere birer hafta fasıla makta olan üç ilandan ay zarfında evrakı © mumaileyhe ve yahut. müracaatları ve bu mü 2 m) nin iadesi see gidi” artık bu baptaki taleP “ad atların mesmu olm” olmak üzere keyfiyet ”” madde (534 ilân olunur. ” yr pylğkdağ