31 Ağustos 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

31 Ağustos 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

ava iy Spor için Şehirlerimizdeki sinema- lardan istifade etmeliyiz Geçen yazımızda Rusyada spora verilen ehemmiyetten bahseder - | ken, sporun memleketimizde de ilerlemesi için daha çok, cem'i spo ra ehemmiyet vermemiz lâzım geldiğini ve bu işe sporu evvelâ memlekette tanıttırmakla başla -| mak zaruri olduğunu işaret etmiş-| tik, Filhakika spor memleketimizde henüz yerleşmiş olmadığı gibi spor namına bildiklerimiz de sadece güreş ile futboldan ibarettir. | İç memlekette sporun alfabesi olan beden terbiyesi ile atletizmin he - nüz bilinmediği yerler çoktur. Bu itibarla ilk hedefimiz beden terbi- yesi ile sporu ve spor (o nevilerini memlekette muntazam bir prog - ram dahilinde tanıtmak olmalıdır . Spor mmtakalarını ve teşekkülleri. ni, bütün memleketi içine alacak dereceye getirmek evvel emirde maddi imkân meselesidir. Bunun için sporu sadece bu teşkilât vası - | tasiyle memlekette tanıtmıya ça - İrşmak lüzumu kadar kolay ve ça- buk olamaz. Bundan dolayı sporu İanıtmak hususunda daha başka yardımcılar aramak lâzımdır. Bizce bu mevzu üezrinde (Halk evleri) teşiklâtımdan istifadeyi da - ha geniş bir mikyasta temin et - mek çok mümkündür. Yanılmıyor. sak, bgugün memleketimizin (54) şehrinde (Halkevi) vardır. Halk evlerinin proğramında ise spor mü him bir mevki tutuyor. Burtun için her Halkevinde ay « yılmış olması lâzım gelen spor su-| belerinin faaliyetini daha ziyade artırmak lâzımdır. Bundan sonra ,5poru tanıtmak hususunda en fay- “dalı olacak müesseselerden birisi de sinemalardır. | Sinemalar memleketimizde en çabuk yayılan müesseseler arasın dadır. Bir çok şehirlerimizde sine- ma salonları vardır. Bu sinemalar. da haftanın bir gününü (Spor gü- mü) olarak kabul ve temin ettir - mek bugünlerde memleketin genç- lerine münhasıran spor filmleri göstermek ve ayni salonlarda tehassıslara filmlerde hareketleri ve oyunları anlattır - | mak zannediyoruz ki en faydalı hareketler arasındadır, Bu şekil si. nema sahipleri için de faydalı olur, Çünkü bunda bir iki sene evvel İstanbulda bir sinemanın mü gösterilen (Genç. lik ve spor) ismiyle gösterdiği film ler gençlik arasında o kadar alâ - ka uyandırmıştı ki filmlerin üçün. cü ve dördüncü © gösterilişlerinde bile salon boş kalmıyordu. A. Sırrı TÜ Rusyada atletizm ğ varlığı # Rusyada tetkikat yapan beden terbiyesimütehas- sısı Vildan Âşir Beyin görüşleri Cumartesi günkü Spor sayıfamızda ? SetseRmRRAAeR2ı2e:2r) 1221 22 EEEİİERSRE2REZ, —6— VAKIT 31 Ağustos 1933 anazASAlASAAN 2228822 Ş Tenis kıyafeti değişmek üzere: dir. Bu değişme son Davis kupası maçlarında, yukarıda resmini gör-| düğünüz Ostenin yaptığı maçlar -| da birdenbire göze çarpmış ve bir | itiraz tufaniyle karşılaşmış olması» | na rağmen tenis kortlarında uzun pantalonlarını çıkararak kısa par- talonla oynıyan erkekler. birdenbi- re çoğalmıya başlamıştır. Maruf Fransız oyuncusu Koşe bile, aley- hinde bulunmasına o rağmen kısa | pantalonla maç yapmış ve “bu kı yafet, kat'iyen güzel değildir, bal nunla beraber mühim © maçlarda | müsaade edilmeli, çünkü hareket - İ leri kolaylaştırıyor.,, demiştir . | Bostancıda Himayeietfal cemi « | yeti tarafın tertip edilmiş bulunan | yağlı güreşlere ait müsabakalar bi tirilmiştir. Hakem heyeti mira « lay Mehmet ve Hakkı Beylerden terekküp ediyordu. Kartal kayma | kamı Hamdi, jandarma kuman - danı Yüzbaşı Kaşif, Himayeietfal cemiyeti reisi Etem Kaptanın hi - maye ve müzaharetleriyle göreşle- rin mükemmeliyeti temin edilmiş » ti.. Kadın, erkek iki bine yakın rahat Güreşler seyirci güreşleri takip için rahat yer bulmuşlardı. esnasında Kırklareli mebusu Şev - ket Bey de hazır bulunmuş ve ken dilerinin teknik meselelerde rey - lerinden istifade edilmiştir. Küçük ortada en çok dikkati | celbeden Adanalı Kâzım ile ara - bacı Hüseyin olmuştur. Büyük ortada Pomak Mustafa, ! bu kısmın kahramanı olmuştur... İ Rakiplerinden birisi kendisine pes) etmiş, diğeri deçetin br güreşme- den sonra yenlmiştir. I Baş altı güreşlerinde Dramalı ile Koç Ahmet göreşmişler ve ne- ticede hakem heyeti Koç Ahmedi galip saymıştır. Etem ile Mandr! ralı ahmedin güreşi de heyecanlı “Tenis, oyunlarında kıyafetin rolü Hangisini daha çok beğeniyorsenuz? Uzun mu, kısa mı, etekli mi, eteksiz mi ?! Bu değişme tenis hareketlerinin ! pekaz görülmesine rağmen, şehri | mizde bile taammüm etmeye ve bazı kortlarda kısa pantalonla te - nis oynıyan gençlere rast gelinmi- ye başlanmıştır. Son gelen İngiliz gazetelerinde okuduğumuza göre kadın tenisçi « ler de erkeklerdeki bu değişmeye lâkayt kalamamış olmalılar ki on. İarda beyaz etkeliklerini çıkarta - rak spor pantaloniyle kortlarda gö rünmeğe başlamışlardır. Hattâ Amerikada yapılan kadın tenis şampiyonluğu maçlarına Mis Betti Nutal bu kıyafetle girmiştir . Yukarıda onun da resmini görü - yorsunuz, , Yağlı güreşlerde alınan neticeler , Tekirdağlı Hüseyinle Amerikadan eler MİR İN peh- livan zorlu bir karşılaşmadan sonra berabere kaldılar Tekirdağlı Hüseyinle bera- bere kalan Mülâyim pehlivan) Baş pehlivanlar olmuş, neticede Etem pes etmiş - tir, Günün en hararetli ve heyecan- İı kısmını, baş pehlivanların güreşi teşkil etmiştir. Burada evvelâ Bu kılık değiştirme karşısında samimi suretle müteessir olanlar pek çoktur. Bunlar beyaz pantalon ve beyaz etekliğin “tenis,, e verdiği güzellik ve zarafetin bu yeni kıya- fetle tamamile kaybolup gidece «| ğini iddia etmektedirler. Doğrusu. nu söylemek lâzım gelirse bizim kanaatimiz de buna yakmdır. Bu - nunla beraber alâkadar karileri « mizden soruyoruz: Bu kıyafetlerin hangisi güzel? Arzu eden tenisçilerimiz“- “uzu ! olmamak şartiyle bu sorguya ce « | vap verebilirler. Cevapların spor muharrirliğimize gönderilmesi lâ - zımdır. tutuşmuşlar, çok mahirane ve ince bir güreşlen sonra Mahmut, İbra- himi bir oturak gündesi ile atar - ken, yere serili yırtık prandanın | ayağının altından kayması üzerine | açılmış ve hakem heyeti tarafın - dan mağlüp sayılmıştır. Mahmu » dun bu talisizliği, bir çok seyirci- leri müteessir etmiştir. Bundan sonra Tekirdağlı Hüese- yin ile Mülâyim pehlivan karşılaş» mışlardır. Tekirdağlı, yağlı gü - reşin en dikkate değer istidatların. dan birisidir. Mülâyim pehliyan ise şöhretini Amerikada yaymış bir pehlvanımızdır ve memlekete dön- dükten sonra ilk defa olarak gü - reş minderine çıkmaktadır. Bu iti - barla bu karşılaşma büyük bir me rak ve alâka ile bekleniyordu.. Bu- nunla beraber bu güreş diğerleri kadar heyecanlı olmamış ve iki pehlivan tam iki saat güreştikten sonra hakem heyetinin karariyle berabere kalmışlardır. Bu karar da önümüzdeki hafta- lar içnide Eskişehirde, Taksimde | ve Ankarada yapılacak güreşler i- çin pehlivanları korumak maksadı ile alınmıştır. Güreşler, gerek tertip ve gerek i spor ve gençlik teşkilâlı vaziye* Ankarada Yakında büyük bir komisyon toplanacak Gazi Terbiye enstitüsü bedet terbiyesi şubesi müdürü Niza metltin Beyle Alman mütehassısi Her Kurt birkaç zamandanberi memleketimizin beden terbiyesi tini tetkik ediyorlardı. Bu tetki- kat bitmiş ve raporu hazırlana” rak dün Ankaraya götürülmüş” tür. Haber verildiğine göre tet kikat bu teşkilâtı dağınık ve yüksek tekbikçilere lüzumu ka” dar malik olamadığı ve bu ba” kikatin ancak devletin müdaha“ lesi ve sıkı tedbirlerile düzeltile bileceği neticesine varmış bur lunmaktadırlar. | Öğrendiğimize göre muhtelif tetkikleri birleştirmek ve vaziye- ti ıslah etmek üzere Ankarada Fırka umumi kâtibi Recep Be | yin riyasetinde mahtelif mümer sillerden mürekkep büyük bir komisyon toplanacak ve spof işlerine yeni bir istikamet veri lecektir. Recep Bey Avrupa seyahatin de spor işleri üzerindede tet- kikat yapmışve Almanyada meş” bur mütebössıslardan Kari Dis © ile görüşmüştü. Bu kıymetli tet- kiklerden de istifade edilecektir. Avusturya kalecisi Fransız takımında ilk maçını yaptı Fransada, yeni futbol mevsimi Rasing klübünün bir Macar takım! ile yaptığı maçla başlamıştır. Rasing klübün karşılaştığı Ma * car takımının adı “Szeged,, dir” Maçın en şayanı dikkat tarafı" Yordan ve Hiden isimlerinde iki enternasyonal Avusturya oyuncu” sunun Fransız takımında yer alm#" sıydı.. Bunlardan “Hiden,, ismini hef balde sporla alâkadar karilerimi? pek iyi tanırlar. Geçen sene Av turya milli takımının kaleciliği”” yapan ve Avusturya — İngilter? maçındaki gösterdiği maharetle #* mi sık sık geçen bu oyuncunun bir sene müddetle tekniğinden istifad* edilmek üzere, Fransızlar taraf” davet olunduğunu evvelce habt” vermiştik.. o İşte Hiden,, Rasiff klübünde bu suretle yer almış b lunmaktadır. Fransız gazetelerinin yazdıkl& rma göre, maç o kadar büyük bir hararet göstermemiş ve iki takı” üçer sayı ile berabere kalmışlardı” Birinci devre 1 — 3 Fransızlar |€“ hine bitiği halde, Macarlar ikin“ devrede iki sayı birden çıkarmış!” dır. Fransız gazeteleri Hid ufak bazı hatalarına rağmen disiplin itibariyle halkı çok mem-| | Bursalı İbrahimle çoban Mahmut! nun etmistir. ! güzel bir oyun oynadığını ediyorlar..