7 Kasım 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

7 Kasım 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

“ hayirmi küsur — 6 — VAKITI ?2.nci teşrin 1933 - - - (0 Polise karşı ateş! Balıkesirde iki sabıkalı sarhoşlukla | Bamayına 5 tedi çirkin bir hadise çıkardılar Balıkesirde Dinkçiler mahalle- | Ef. nin sağ kolunun hazusu üzerin yaka oluş ve Veysel oğlu Ramiz sinden kıpti Hasan çavuş oğlu kör Ali ve kır Tevfik isminde iki sabı- kalı sarhoş olmuş ve sarhoşluğun | verdiği cesaretle gece yarısı silâh atmıya (başlamıştır. Silâh sesini | duyan polis memuru Mehmet Ef. derhal vaka mahalline (© yetişmiş! silâh atmakta devam eden sabika- hlara: — Teslim olun! İhtarında bulunmuştur. Bu ih - tar üzerine kör Ali silâhını polis EF. nin sağ kolunun bazusu üzerin etmiştir. Kurşunlardan biri polis | den geçmiş ve yaralanmasına ra - mak kalmıştır. Fakat kurşunlar- dan biri namlıya ( tıkılıp kaldığı için sabıkalı silâhını daha ziyade kullanmıya fırsat o bulamamıştır. Bunun farkına varan polis memu - ru derhal kör Alinin üzerine atıla- rak bu azılı sabıkalıyı tabancasiy- le birlikte yakalamıya (muvaffak olmuştur. Tevfik bu sırada vaka mahal - | linden kaçmıya muvaffak olmuş ise de bilâhare yakalanmıştır. İki sabıkalı mevcuden cümhuriyet müddeiumumiliğine verilmiştir. Elmalı'da Korkunç bir ucuzluk var Elmalı, (Hususi) — Kazanın bazı köyleri hariç olmak üzere u- mumi olarak hasılat, geçen seneki hasılat derecesinde ise de şu gün- lerde buğday fiatının çok düşkün | olması köylüyü şaşırtmıştır. Buğ - dayın okkası 2,5 kuruşu geçme - mektedir. Köylü, Ziraat bankası- bin liraya varan borcunu vermek için elindeki buğ | dayımı toplu satabileceği tüccarı dahi bulamamaktadır. Buğday kanunu başka vilâyet ve kazalar - da tatbik edilerek bu suretle köy- | lünün borcuna değil, hattâ piya - | sadan buğday satmalan Ziraat| bankasının hiç olmazsa köylünün borcuna mukabil olsun buğday al- ması köylüye büyük bir refah ve- receği gibi fiatlarda da yükselme | görülecektir. İ Geçen sene buğday kanununun | tabiki için vaki müracaatın kabul | edilmemesi bu sene köylüyü vak- tinde müracaattan vaz geçirmişti. İ Borçlarının müddeti gelen zürra - ın âcil derdi bulunan buğday mese esinin halli bir derece daha köy- | lüyü faizcilerden kurtarmış ola - caktır. Kazağla ucuzluk son derecede - dir. Patates ve soğanın okkası altmış paraya alan yoktur. Fakat! bu ucuzluğa rağmen belediyenin | müsamahası yüzünden hariçten ge len her hangi bir kimseyi hayrete düşürecek derecede zıt vaziyetler vardır. Meselâ etin okkası 12 — 14 kuruş olduğu halde iskara köf- tesinin beheri yüz para, diğer $iş- lerin beşi beş kuruştur. Vilâyet merkezinde tabağı beş kuruş olan yemek Elmalıda on kuruşadır ki | aradaki fark hakikaten şaşıla - cak şekildedir, Mebzulen iyi yetişen ve tohum- ları Kırkağaçtan celbedilen kavun lar Antalya ve Finikeye kamyon- larla sevk edilmektedir. Halk ik- tısadi buhran neticesi her şeyde ol duğu gibi, fazla kâr getiren işe te- şebbüsie hayatını daha müreffeh bir şekle sokmağa çalışıyor. Ayhan * Zorla Bir artist kadın otelden alınmış! İzmir ticaret yazıyor: Selçukta bulunan tiyatro kum - panyalarından birine mensup bir kadın, cebren yattığı otelden alı - narak uzun müddet Şerif isminde birisinin evinde alıkonulmuştur. Buna cesaret eden zat, mevki sahibi olduğu için ahali bil- mecburiye Kuşadası kaymakamına şikâyette bulunmuşlardır. Kay- makam bey hadiseyi bir polis efen di marifetiyle tahkik ettirmiştir. Vilâyet makamı hadiseden ha- berdar olmuş, kaymakam beyi İz- mire davet etmiştir. Tahkikat ya - pılıyor. postası gazetesi İzmirde bir otobüs kazası İzmirden Karşıyakaya hareket eden şoför İsmail EF. nin idaresin- eki 141 numarali otobüs, © Gazi bulvarını geçtikten sonra başka bir otobüsle çarpışmıştır. & Neticede, pencereden kolunu çıkaran Soğuk- kuyu Fevzipaşa mektebi hademe- lerinden Ürküplü Ahmet ağanın kolu ve vücudünün muhtelif yerle- ri yaralanmıştır. Yaralı, Karşıya- kada tedavi altına alınmıştır. —ş—ğ— Tren kağnıya çarptı Sıvas 4 — 2 leşrinievel akşamı Sıvastan Ankaraya hareket eden tren Sıvastan 8 kilometre mesafe- de yol üzerinde bir kağnı kafilesiy | le karşılaşmışlır. Tren kağnılar - | dan birine çarpmış, içinde bulunan | 15 yaşlarında bir ocuk ölmüştür. İşin garip tarafı kağnı da par- çalandığı halde öküzlere © bir şey olmamasıdır. Adliye ve şimendifer memurla- riyle doktor hadise mahalline git- mişler ve zabıt tutmuşlardır. Tren dört saat tevakkuftan sonra hare- ket etmiştir. Kaza vukua geldiği esnada or- talık katarmıştı. Bu sebeple ma - kinist kağnıları ancak pek yaklaş- tığı zaman görebilmiş ve treni dur- durmağa teşebbüs etmiştir. Maa- mafih mesafenin azlığı hasebiyle buna muvaffak olamamış ve o sı - resmi Iş istedi adamı yaraladı İzmirde Hisar camii önünde bir isminde bir sabıkalı, kendisine mü racaat edip iş istediği halde iş ver- mediği için Mateo Ef. yi tabanca kurşunu ile ayağından yaralamış- tır. Yaralı Mateo Ef. hastanede öl müştür. Doktor tarafından yapı- lan muayenesinde, ölümün ayağın | daki yaradan olmadığı ve kendi - | sinde eskidenberi bulunan o şeker hastalığından vukua geldiği anla- şılmış ve o şekilde rapor verilmiş- tir. Mateo Ef. yi yaraladıktan son- ra kaçan sabıkalı Ramiz, zabıtaya teslim olmuş, adliyeye verilmiştir. Ramiz, adliye nezarethanesin- de de yeni bir vaka (o çıkarmıştır. Jandarmalar Ramizin üzerinde bir miktar esrar bulmuşlar ve bunu al- mak istemişlerdir. Ramiz, bundan hiddetlenmiş, jandarmalara hü - cum etmistir. Hakkında bu suçun dan dolayı da zabıt varakasr tutul muş ve takibata başlanmıştır. Palaska hücumu Mütearriz polislere de böyle hücum etmiş Mersinlide, poliş noktasının ö - nünde Burnovanın çay mahallesin de 14 numaralı evde mukim Girit- | li Mehmet çavuş sarhoş olduğu halde Burnovada otobüs bekliyor - İ muş. Bu esnada İzmirden karşıya kaya geçmekte olan 339 numaralı otomobil yolcularmdan Rüştü za- de Mehmet Beye kendisini Burno- vaya götürmesi için taarruz etmiş- tir.. Bunu haber alan polis memuru 339 numaralı Süleyman Efendi der hal vaka mahalline koşmuştur. Fakat bu sefer Çavuş, elindeki pa laska kayışı ve tekme ile polis Sü- leyman Efendiyi darbetmeğe baş- lamıştır. ralı polis Nuri Efendi vaka mahal- line yetişmiş ve Mehmet Çavuş derdest olunarak hakkında mua - mele yapılmak üzere merkez ku - mandanlığına teslim edilmistir. Beş kişi bir evin altında kaldı Sandıklı, — İki günden beri de- vam eden fırtına dün akşam şidde | tini arttırmış ve şehirde bazı tahri- bat yapmıştır. Bu meyanda bir ev ve bazı eski dıvarlar yıkılmıştır. Yıkılan evde beş nüfuslu bir aile kaz altında kalmış ve bunlardan biri ölü ve dördü de hafif yaralı o- larak bulunmuştur, Ergani istikrazı Ankara4 — Ergani demiryolu ikinci istikraz muamelesi hazırlan maktadır. İkinci tertip istikraz 4 miyon liralık olacak ve iki haftaya rada hat üzerinden geçmekte olani kadar bankalarca kayıt muamele- sine başlanacaktır. | By 4 kağnıya çarpmıştır. a Bunu gören arkadaşı 203 unma | ikamet ediyordu. Bu beş nüfus en» | yy yg Memleket Haberleri aral ml a ua yg yg yy Büyük Bayramda Yurdumuzun dört bir tarafındaki şenlikler