6 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

6 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Dünü unutan biz değiliz Bulgarlar bizi tehditmi etmek istiyorlar? Bulgarca (Slovo) gazetesi şun- İarı yazıyor: 4.) Balkanlarda yapılmak üzere | olan misakın en bariz vasfı bu iş- te Türklerle Bulgarların aldıkları vaziyettir. Türk — Yunan misa- kınm bütün Balkan memleketleri- neteşmili arzusu bazılarının zan ve tahmin edemedikleri derecede muhalefetlere marüz kaldı, Dun için bunlar (şimdi muhtelif devlet. merkezlerinde kendilerine müzaheret arıyorlar. Türkler şunu unutuyorlar ki Bulgarlar umümi harpte kendile- rinin müttefikiydiler. Bu sıfatla imemleketlerinin tamamen ecnebi orduları tarafmdan tahrip edilme- mesine hizmet etti. . Yeni Türk diplomatları buna karşı kendile- rince şimdi minnettarlık vazifesi- ni yapıyorlar. Lâkin kendileri- ni basiretkâr Zennettiğimiz bu diplomatlar Türk — Yunan misa- krile.öyle vaziyetler ihdas ediy: lar ki yarm realitelerin üstüne yükselmesi ihtimali vardır. Türk — Yunan yaklaşmasınm neticesi sayılabilecek olan Bulgar — Yugoslav .yaklaşmasmnın ilk safhası şunu gösterdi ki Balkan- larda her şey henüz halledilmiş değildir ve yarm dünkü müttefik- lerimizin bize muhalif - bir harp c&phesinde (bulunmaları müm- kündür., , VAKIT — (Slovo) gazetesinin bü mütalealarındaki garabet a- “gektir; Çünkü hakikati halde umu- mi harp (içinde ve Reticesinde Bulgaristanın vaziyetini Türkler | değil, belki Bulgarlar unutmuş- tur. Galiba bu gazete umumi harp neticesinde İstanbul ve Bo- ğazlar ile beraber bütün Trakya- nm ecnebi istilâsına uğradığın! ve bu akıbetin sebepleri arasında Bulgarların vakitsiz bir münferit sulh yaparık Türk cephesini düş- manlara açık bırakması da bulun- duğunu unutuyor. Türkiye bugün dünya haritası üzerinde siyasi ve milli bir mevcu- diyet ise bundan (dolayı hiç bir kimseye (o minnettar olacak mev- kide değildir. o Türk milleti ken- di varlığını sadece kendi kuvveti ve kendi fedakârlığı ile kurtar mıştır. e Binaenaleyh (Slovo) g& zetesinin istikbale matuf olarık yapmak istediği kapalı tehditle- rin hiç bir kıymet ve mânası yok- tur. Türklerin Balkan misakına iştirak için Bulgarlıra gösterdik- leri hüşmüniyet bugün değilse bile yarm mutlaka (anlaşılacaktır. Çünkü Bulgarların hakiki menfa- ati dünkü müttefikimiz dedikleri Türklerden ayrılmak değil, onlar- | la samimi olarak birlik hareket et- mektedir. Politikanın baş makalesi Belgratta çıkan (Politika) ga- zetesi (o Balkan misakı hakkındı yazdığı başmakalesinde aşağıda- ki okunmağa değer düşünceleri- ileri sürmektedir. “Ş... . Ecnebilerin Balkan mi- sakınm aktine mâni oolmak için sebkeden bütün gayretlerine rağ- men şimdilik dört devlet arasın- da Balkan misakı yapılması temin edilmiştir. Bu misakın, yapılma- ması için bütün kuvvetleriyle ça- O.! İişan devletlerin © menfaatlerine | uygun olmadığı anlaşılan şeyler- dendir. (o Fakat bu misak Balkan milletleri için mübrem bir lüzum- dur ve aleyhtar bütün arzulara| rağmen aktedilmesi bundan ileri | gelmektedir. Balkan yarımadasının türlü tür lü faaliyetlere sahne aluşu (artık kâfidir!, Bslkan milletlerinin her türlü tesirata maruz kalmış bulun- | maları yeter! Balkan milletlerinin | €cnebi menfaat ve hesaplarını ça- | lışmış olmalar kâfidir. — Balkan milletlerinin (o milli kuvvetlerini, ecnebi hesaplarına değil, 'kendi- lerine t3hsis etmeleri zamanı gel- miştir. o Bu tesirlerden halâs bu- lan Balkan milletleri faaliyetleri- İ ni, bilhassa bugünkü vahim iktr- | sadi buhran anlarında, kendileri» | ne ve aralarındaki birliğe hasre- deceklerdir. Fakat bu hs! Balkanlarm te- cerrüt ettiğini göstermez. Hayır, Balkanlar evvelâ Balkan milletle- ri arasında çalışma birliği, sonra da sulh içinde © iktisadi ve siyasi mesai birliğini istiyen komşu ve diğer devletlerle iş birliği için or- ganize olunmaktadır. . Balkanlı» lar, hiç kimseyi bu birlikten dışa- rıda bırakmak istemezler; fakat Balkan misakr esası dairesinde | müstakbel Balkan birliği refahını temin etmek ister. Balkan dev- letleri buna “şimdiye kadar; “te- ker teker çalışmak"suretiyle 'mu- vaffak © olamamışlardır ve bunu takdir ettiklerinden, Balkan mil“ letlerine her itibarla daha iyi ve emin bir istikbal temin edecek o- lan bir birlik içinde toplunmak- tadırlar, Balkan devletleri, o ecnebilerin Balkanlarm bugünkü nizamın bozmak hususundaki arzularınm Balkan heyeti umumiyesinin men- İeatlerine mugayir olduğunu, biz- zat Balkanlardaki bazı mevzii menfaatlerin ekseriyetin menfaat | lerine hâkim olamıyıcağını bil. | diklerinden, bütün bu sebeplere | İ rağmen aralarında karşılıklı ola- rak bugünkü ve yarmki vaziyet- lerini temin eylemektedirler.,, Bundan sonra Bulgarların vazi- yetine dönen (Politika) diyor ki: “yare Bulgaristanm da Balkan misakına iştiraki hususunda Sof- ya kabinesi ile fili müzakerat baş- layalıdanberi iki ay geçti. Sofya | kabinesi bunu reddetti ve muka- bele olarak, Balkan misakı yerine iki tarsflı misaklar aktini teklif etti, Bulgar başvekilinin nasıl bir ademi tecavüz misakı tasarladığı | nı bilmiyoruz. Kellogg — Briand | ve Londra misaklarını biliyoruz; | fakat M, Muşanofun teklif ettiği | misak her halde, Balkan misakı- na esas teşkil eden bu misakların aynı değildir. Böyle olmasaydı Bulgaristarın yeni bir misakı tek- life kalkışmasına lüzum olmaz- dr; sw Türkiye, Yugoslavya, Ro- manya ve Yunanistanı bekliyen sulh içinde (terakki ve iyileşme | hususundaki o gayretli çalışmalar i lar bugünkü misak ile temin edi» i lecektir,,, grinin gs Balkanlarda büyük bir alâka u- yandıran Bulgar — Yunan milli futbol maçı nihayet yapılmış ve gelen haberlere göre Yunan takr- mı sıfıra karşı bir sayt ile Bulgar takımını yenmiştir. Maçtan evvel bir çok mütehas- sıslar Yunanlıların zayif oldukla- rı ve formlarmda bulunmadıklırı- nı işaret ederek maçın büyük bir farkla Bulgarlar tarafından kaza- mılacağını ileri sürüyorlardı. Bu netice yakında karşılaşması etra- fmda konuşulan o Türk — Yunan maçı dolayısiyle de bizim sporcu- latı yakmdan O alâkadar edecek mahiyettedir. Maçın neticesini tek bir sayı ta- yin ettiği için iki takımın son da- kikaya kadar (o çekiştiği ve aşığı yukarı aynı kuvveti gösterdiği an- Geçen sene yapılmasına başla- nılan şilt maçları yarıda kalmış ve bir türlü bitirilememişti, Son i maçı Galatasarayla Fenerbahçe yapmışlar ve maç 2-0 Fener le- hine devam ederken ikinci devre ! başında bir ihtilâf yüzünden ke- silmişti. Bu maçın galibi İstanbulspor takımiyle final maçını yapacık ve kazanan taraf “şilt, şampi- yonu olacaktı. Görüldüğü üzere geçen seneki bu yarıda kalan şilt maçlarının tamamlanması için u- zun günlere ihtiyaç yoktur ve ya- pılacak maç ancak iki tanedir. Alâkadarlar bize bu maçların önümüzdeki iki hafta içinde biti- rilmesi pekâlâ mümkün olduğu" nu söylüyorlar. Malüm olduğu ü- zere 934 şampiyonasının birinci devre maçları önümüzdeki cuma günü yapılacak Vefa — Istanbul- spor, Beşiktaş — Beykoz maçları Atinada Bulgar milli futbol takımı Yunan milli takımına yenildi bir 7—VAKIT 6 ŞUBAT 1934 — SPOR HABERLERİ... maç i Bulgar faşbolcuları Istaubul mühtelitile karşılaştıkları bir maça laşılıyor. Bulgar takımınm o yabancı bir sahada oynaması dolayısiyle ol- | duğu kadar, hakikatte de ve ya- but zayif oldukları ileri (o sürülen Yunanlıların hakiatte Bulgarlarla İ aynı seviyeye çıkmış olmaları ay- nı ihtimal dairesindedir. İşte bu maça dair gelen telgraf şudur: Atina, 5 (Hususi) — Balkan kupası için dün burada Yunan ve Bulgar milli takımları karşılaşmış ve Yunan milli takımı. çetin bir maçtan sonra (o Bulgarları 1—0 yenmiştir. Şilt maçları ne vakıt yapılacak? Halbuki bu ikinci devre maçlarma | için Galatasaray ile Fenerbahçe iki hafta sonra da başlanılabilir ve | yeni bir maç yapacaklar, bu ma- arada geçecek günlerde geçen 8€- | çın galibi de İstanbulsporla karşı- nenin şild maçları yapılır. laşacaktır. Alâkadar heyetler bu maçların | (Galatasaray takımı geçen sene - yapılmasına karar verirlerse 1s- | ki vaziyetin olmadığı için. Gala- tanbul sporcuları iki çok mühim | tasaray — Fener karşılaşmasmın | maç daha seyretme imkânını elde | çok heyecanlr olacağımı işarete | edeceklerdir. Çünkü beynelmilel | hacet yoktur. ile tamamlanıcaktır. Şu takdirde | federasyonun kararı mucibince | Ankara, (Hususi) — İttifaka dahil Ankara güreş klübü ile ye- ni teşekkül eden Demirspor klü- bü birleşmişlerdir. Yeni klübün ismi Demirspor olmuştur. Bu $e- neki futbol iğ maçları bışlamış olduğundan Demirspor ancak şild ve kupa maçlarma iştirak €- decektir. Demirspor şimdilik gü- Tg maçları: Taksim (sahasında, saha komiseri: Necmi Bey. Beşiktaş — Beykoz saat 11,30 B. ta- kımları. Hakem Ahmet Bey. Kasımpaşa — Topkapı saat 13,15 1 inci takımlar, hakem Rüştü Bey. Beşiktaş — Beykoz saat (15 birinci takımlar, hakem Kemal Halim Bey. Vefa — Kumkapı — İstanbulepor B. | reş, fütbol, ateltizm, tenis, boks gibi sporlarla iştigal edecektir. Kongrede fshri reisliğe Beyazıt meb'uşu ve umumi merkez ikinci reisi Halit, hömi reisliklere Nafia vekili Fuat, fırka (o kâtibi Recep, Devlet demiryolları umum müdü- Bu haftaki maçların programı 9/2/1934 cuma günü yapılacak resmi| takımları saat 11 hakem Mehmet Reşat Bey. Beylerbeyi — Hilâl birinci takımları, sant 12,45 hakem Adnan Bey. Vefa — Kumkapı — İstanbulspor! birinci takımları saat 12,45 hakem Cafer Bey. İstanbulspor — Süleymaniye saat 10 genç takımlar, hakem Sadi Bey. Fenerbahçe — Topkapı saat 11 genç İtakımlar hakem Emin Bey. rü Rifat Beyler, idare heyeti mü- | dürlüğüne eski Altınordulu Cemil | Futbol heyetinin bu mevzu ile ertesi cumaya ikinci devre maç- | Yarıda kalan maçların yeniden ya” ehemmiyetle alâkadar olacağını larına başlanması icap edecektir. | pılması icap etmektedir. Bunun | umuyoruz. Ankarada birleşen iki klüp Bey, ikinci (müdürlüğe Mitat, ve âzalıklara da Ziya, Derviş, Ser- met, Ekrem, Hidayet, Sırrı Beyler seçilmişlerdir. Ankara sporuna çok faydalı o- lacak olan bu yeni teşekküle mu- vaffakıyetler dileriz. E.G. a Yüzücülükte yeni bir dünya rekoru Kopenhag, 5 (A.A.) — Hollan- dalı kadın yüzücü Willy Denou- den bir dünya rekoru yapmıştır. Yüzücü kadm, “Crawl,, ile 100 yardayı 59 saniye &—İO da yüz“ müştür, Evvelki rekor, 60 saniye ile He- len Madisona aitti,