21 Temmuz 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

21 Temmuz 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— ö— VAKIT 3! TEMMUZ 1934 Merakı bir sergüzeşt romanı Edgar Pip'i son maceraları Yazn : “Sinema studyolarını idare edenlerle yıldızımız bir türlü barışmıyordu!,, ği — Ben de böyle hareket eder! ve iş ararım. İkimiz günde bir do-| lar kazanmak suretile hayatımızı temin etmiş oluruz. Mersedesin pençesinde çektiklerim göz önüne getirilir ise bu vaziyet benim için ayni şaadettir. — Artık bunları düşünme! O felâket maziye karışmıştır. Bir his bana muvaffak olacağımı gös- teriyor.. Bündan «sonra “Ekselsiyor,, stüdyosuna giderek hir iş bulduk. “Maça beyi,, filminde figüran o - larak çalışacaktık. Bizi 14 numa“ ralı stüdyoya götürdüler. Gladis ve ben Navey isminde bir rejisörün nazarı dikkatini cel- bettik. Bu zat iş bittikten sonra kendisini görmekliğimizi söyledi. Oyundan sonra rejisörün dai»! resine gittik. Bizi görünce: — Geldiniz mi? dedi, siz her ikiniz de gayet fotojeniksiniz. He le bu genç oğlan fevkalâdedir. Rejisör Gladis'i âdeta gözlerile yiyordu. Anlıyorsunuz ya, Gladis hâlâ erkek elbisesi taşıyordu. — Şu gördüğünüz oğlan (de! ğildir, kadındır. — Ya öyle mi? ““Rejisör derhal suratmı astr. | — Tebdili kıyafet etmiş kadın rollerini oynıyabilir, evet bunu çok güzel yapabilir. Fakat şim- dilik böyle bir rol yoktur. — Ya ben? — Siz, dedi, gösterişsiz olmanı za rağmen asil bir peder oynıyabilirsiniz. Siz bir serseri rolünü da © yapabilirsiniz. Böyle bir role çok elverişlisiniz. Yakmda Fransız Oo muharrirlerin- den Oktav de la Nua namındaki zatın “Şerefli hırsız,, / eserini oy- namamiz muhtemeldir, Bana ad - resinizi bırakınız, ben sizi ararım rolünü| yüksek Bundan sonra M. Navey mülâka tın bittiğini anlatmak için ayağa kalktı: — Bize şimdilik bazı küçük rol- ler veremez misiniz? — Bütün küçük roller dağrtıl.! mıştır... Maamafih bir defada M. Kan'ı görünüz. Son ümidimiz de mahvolmuş - tu. Gladiş ile beraber çıktık. Ote- le döndük ve son dolarımızı da o- tel kirası için harcadığımızdan o akşam aç yattık. Ertesi gün pardesümü iki dola- ra sattım ve bu para ile de üç gün) yaşayabilirdik. Rejisörün tavsiye- si üzerine gördüğüm M. Kan bizi iki hafta figüran olarak çalışma -| ğa kabul etti. Bu iki hafta içinde! kazanacağımız şey bir servet de-! ğildi, ama ölmeden yaşayabilir- | dik... Bu arrada Gladis otelde GN. ran bir kadından bir kadın elbise- si tedarik etmeğe muvaffak oldu ve bu sayede boş zamanlarımızda! gezmeğe gidebiliyorduk. Günün birinde gazetelerde meşhur Fransız muharrirlerinde! i zat kısa boylu, iri burunlu, gözlük | Denizyolları ın Arnold Galopen de la Nua'nın geldiği haberini o - kuduk, Meşhur muharrir “Kriter- yom,, oteline inmiş... Ertesi gün bütün cesaretimi toplıyarak “Kriteryom,, oteline gittim ve kartımı meşhur mubar- rire gönderdim. Üzerinde “Ba- ron,, ünvanı yazılı olan kartım bâ- na her kapıyı acıyordu. M,dela Nua beni derhal kabul etti... Bu lü bir adam idi. Beni görünce: — Fregoryo ismi bana pek te yabancı değil, Siz Berlinde | bir film çevirmediniz mi Şimdi artık sıkmak, hiç düşün-| meden yalanlar savurmak zamanı gelmişti: — Evet, dedim, Berlinde “Garp cephesinde bir çok yenilikler var,, filmini çevirdim. Bir an düşündü ve sonra lâüba- liyane sırtımı okşıyarak: — Vallahi azizim, dedi, tam Markas tipinde bir ( insansı! nız. Ne demek istediğini hiç madığım halde: — Öyle değil mi? dedim. — Evet, evet, benim romanr-| mın kahramanı da sizin gibi saç - “21 siz anla! İ ları ağarmağa başlamış biridir. (Devamı var) ZAYİ 3241 siçil numaralı numaralı arabacılık cüzdanımı zayi ettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Sülemaniye Darüşşifa cad-| desi 9 numarada arabacı Mehmet Nazif ©616) $ Adapazarı Türk Ticaret Ban-| kasının 20 adet hisse senedini| muhtevi 445 No.lu muvakkat makbuzu zayi eyledim. Yenisini çıkaracağımdan eskisinin hiç bir hükmü olamıyacağı ilân olunur. (1624) H. Rami IŞLE Y MESİ Acenteleri Karaköy - Köprübaşı Tel.49362 — Sirkeci Mühürdarzade Han Telelor 227. TRABZON yolu ERZURUM 31 Temmuz SALI 2 «e Galata rıbtımından kalkacak, Gidişte Zonguldak, İnebolu, * Sinop, Samsun, Fatsa, © Giresun, Vakfıkebir, Trabzon, Rizeye, Dönüşte bunlara ilâveten Sür- mene, Orduya uğrayacaktır. (4236) “Ayvalık Yolu BANDIRMA 'ppuru ! Ağustos Çarşamba 19 da Sirkeci rıbtımından kalkacaktır. (4300) vapuru dönüm tütün ekildi İ va ile Dikili meydan almıştı. Fa- İ file çıkarılması, artık bir gün me-| İ lektriklenmesi için, elektrik şir- | istenecektir. İ Yangın yerinde büyük “Bilğlide Bu sene on bin Hakiki çiftçi amele vaziyetine düşüyor Dikili, (Hususi) Kazanın | on bin dönüm yerinde tütün zer-| iyatı yapılmaktadır. kile mahsullerinden kendileri değil a- ra yerdeki mutavassrtlar insafsız-! ! ca istifade etmektedirler, Zavallı köylüler, bütün yaz güneş altında çalışırlar, ellerine beş para geç *| mez, halbuki beri tarafta pusu kurmuş olan bir kaç tufeyli par -| tiyi vuruyorlar. İ Hükümetimiz, tütünün kıymeti- ni yükseltmek için arazi tahdida- tı yapmıştır. Eğer bir de eşhas tahdidatı yaparsa daha faydalı o- lacaktır. Meselâ bir hanede kaç nüfus varsa ona göre tütün ekti - rip fazlasma müsaade edilmezse devam eden zararların önüne ge- çilmiş olur, Şimdi olduğu gibi her hangi bir şahsa iki yüz dönüm a-| raziye tütün ekmek hakkı verilir-! se hakiki zutra olanlar amele va- ziyetine geçecektir. İzmir sahasında Gâvurköy, Ak- hisar, Altınova, Dikili tütünleri piyasayı işgal ederken Gâvurköy ve Akbisara hastalık musallat ol- masından dolayı oraların tütün - leri piyasadan düşmüş ve Altıno- kat iki senedenberi Altınovaya da hastalık vardağundan, şimdi piyi sa Dikili tütünlerine Kalmıştır. BU yüzden buranın tütünleri daima değer fiatlerle satılmaktadır. İzmirde atlı tramvaylar kaldırılıyor İzmirde, Kordon tramvayları « nın elektriklenmesi için bugünler- de ehemmiyetli teşebbüsata giri - şileceği ve bu hususta alâkadar - larla görüşüleceği İzmir gazetele- rinde yazılıyor. Hükümet, bu nevi nakil vasıta - larının ortadan kaldırılmasını esas itibarile kararlaştırmış ve lâzım gelen tertibatı almıştır. | Bu işin bir an evvel kuvveden selesi olmuştur. Kemer hattından evvel Kordon tramvaylarınm e - keti nezdinde teşebbüsatta bulu - nulacak ve bu işin mümkün oldu- ğu kadar az bir zamanda temini Elektrik şirketi, Kordon tram - vaylar için bazı şartlar ileri sür - mek fikrindedir. bir park İzmir belediye riyaseti önümüz- deki sene içinde şehir plânına tev- fikan İzmir yangın yerinde erkek ve kız liseleri civarında elli bin metre murabbaslık sahada yeni sehir parkını vücude getirmeğe| karar vermiştir. Bu park belediyece tedricen a-| ğaçlandırılacak ve bu suretle yan- gın yerindeki boşluklardan büyük bir kısmı daha doldurulmuş ola - caktır. İtfaiye merkezi önünden Alsan cağa doğru açılacak olan ve kıs - men tesviyesi bitmiş bulunan bü- yük bulvar bu parkın kenarından | Bir milyön| | tütün yetiştiren halkm bu! | Muvaffakıyetli bir sergi kuruldu, beş hanım diploma aldı Bornova Biçki ve Dikiş İzmir, (Hususi) — Emine Rüş- tü Hanımın idaresinde bulunan Barnova dikiş idaresinde bulunan bu seneki sergisi muvaffakiyetle ve tebriklerle karşılanmıştır. Ser- gide hanımkızlarımızın bir senelik el emekleri teşhir edilmiş ve has - saten işlemeli yastklar takdirlerle görülmüştür. Yurdunun yeni mezunları,. Yurtta bu sene: diploma hanım kızlarımız Fahriye Osm. | Tahsin Salim; pare Hüseyin, nımlardır. Yurtta bu sene açılan tatbif smıfına az çok dikiş bilenler vam etmeğe başlamışlardır. lar bir senede diploma alacak | dır. ifakat Sait, Mİ Cemile Hasan *| Denizli Halkevi bisikleti çilerinin turnesi Denizli Halkevi Denizli, (Husus) Denizli Halkevinin güzel sanatlar ve tem- sil şubesi geçen hafat Buldan ve Sarayköy kaza merkezlerine se - yahat yapmış ve binlerce halkın huzüriyle müsamere ve konser vermiştir. Bu defa da bisikletçiler 17 gün İ devam etmek üzere bir turne ter- tip etmiş ve sekiz kişiden (ibaret olan genç ve kıymetli bisikletçiler Acıpayam — Tefenni — Burdur İsparta — Dinar — Sandıklı — Afyon — Uşak — Eşme — Ala- şehir — Salihli — Ödemiş — Ti- re — Aydın — Nazilli — Saray- köy yolu ile Denizliye avdet ede- seklerdir. Bu değerli genelerimi- ze sıhhat ve muvaffakiyetler dile- Tiz, Denizlinin ortasında ve en gü -| zel cadde üzerinde buhunan ta - bakhane, azimkâr, imarcı valimiz Fuat Beyin himmetile şehir hari- cine nakledilmektedir. Eski ta » bakhanede 88 dükkân mevcut o lup 63 tabak vardır. Bunlar şehi- rin haricinde istasyon civarında -Şehir ortasındaki tabakane şehir dışına nakledili bisikletçileri yolda,. istimlâk edilen 38 bin küsu" 5 re murabar araziyenakledil lerdir. Bu arazide nümunf rak muhasebei hususiye son sistem tabak dükkânla”” haf mıştır. “Sihat meclisi ve yetinin kararı mucibince ©" sahipleri 15 — 7 — 934 gi den itibaren üç ay ve iki” bir ii pılmak üzere plânları mezkür tarihten itibren zarfında yeni yere nakle mecburdurlar. Aksi ei mum hıfzıssıha kanununa ” den kapatılacaktır. ———o- Çingeneler arası”. Bartında, kasabaya bi" yi safedeki Çalıkoğlu ba gel bir cinayet olmuştur. lu Sadık isminde bir gine pif oğlu Tosun isminde diğe” İ geneyi, kadın yüzünden $ pi kavga neticesinde biç” yerinden vurmuştur. b ye kaldırılan Tosun, bi ra ölmüştür. Katil i” İ edilmiştir. İLİSİSELİPEEEEŞİZİ, £ ZE / 77 p #