13 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

13 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Almanya siyaset âlemini kuşkulandırıyor — Z nci sayıfada — Konsey, ük nota projesin Sovyetlere verdi —Z nci sayıfada — amanın —m mr) 17 inci Yal * Sayı: 5993 Yazı İşleri Telefonu: 24379 Perşembe, 13 EYLÜL (© uncu ay) 1934 İdare Telefonu: 24370 Sayısı S Kuruş ——— Aziz Beyin sporculuğu — Ordu gençle- rinin çalışkanlığı — Fındık işleri | kuz saat yürüyebilir. Sekiz dokuz Gülcemal vapuru, 3 Eylül — Erzurum meb'usu Aziz beyin An- karadan başlıyarak Samsun - Trab zon yolu ile intihap dairesine gi- derken her uğradığı yerdeki spor teşekkülleriyle meşgul olduğunu yazmıştım. Aziz bey yalnız genç- lik teşkilâtı noktasından Türkiye değildir. Biz- sporcudur. Aziz çocukluğun- sporcularının reisi zat eniyi bir Bey sporculuğa ta dan başlamış, henüz pek genç i- ken at ve av sporlarına merak et- miş. Vaktiyle babası Konyada va- li iken at, tazı ve şahin ile büyük av meraklılarının aralarına karış- mış. Sonra Mülkiye Mektebinde Jimnastik muallimi Faik Beyden gümrükler ve inhisarlar vekili Ali Rana beyle beraber ders almış. Mektepte ağır gülle kaldırmak i- pe tırmanarak yükseklere çıkmak, kolları ile bir mihver etrafında devretmek gibi kuvvet tecrübele- ! rinde muvaffak olurmuş. Sonra | bu türlü sporlara yaya yürüyüş ve yüzücülük gibi hareketleri de ilâ- ve etmiş. Hâlâ bugün at, yüzücü- lük, uzun mesafeye yürüyüş spor- larma devam edivor. Geçenlerde Bursaya gitmiş, Uludağa yürüye - rek çıkmıştır. Fasılasız sekiz, do- Kaman Artvin i yolunda : 4 “Ordu,,halkının geçirdiği, acı bir tecrübe.. i olmamıştır. Şehir Tiyatro sene evvel İzmirde belediye reisiy- ken bir kol büküşme tecrübesinde sağ kolunun kırılmış olmasına rağmen spor işlerine karşı kendi- sinde en küçük bir soğukluk hâşıl Mehmet ASIM (Doran 4 Ünen eyeinme 1 iel sütununda) Nafıa Vekili Ali Beyin 'tetkikleri |. Osmaniye telsizi Nafia Vekili AN Bey tetkillerine devam etmektedir. Dün telsiz iatmaydalarmı gez miştir. Yazımı Öçüncü sayıfamızda bula, ealesmmiz. sunda KIT gazetesini okuyarak idaremize bilet almak için bu akşama kadar idare mize muhakkak müracaat etmek lâzımdır. programmı bügün yedinci sayıfamızda vapurile gece ve gündüz manzaraları yarın sizi bekliyor. Sonbaharın en güzel gezintisi “VAKIT),ın tertip ettiği büyük gezinti yarın yapılıyor Davetiye ve bilet almak -istiyenlerin “bu akşama kadar idaremize muhakkak Gazetemizin tertip ettiği büyük son bahar gezintisi yarm başlıyor. Sabahı se kiz buğüktan gece'yarısına kadar süre- ki,“buna iştirak edecek davetlilet nereye götürüleceklerini yarın sabah vapura binerken alacakları VA» öğrehecekler dir. Kupon biriktirerek davetiye almıya bak kazanmamış okuyucularımız da kuruşluk bir bilet mukabilinde bu güzel gezinti ye iştirak edebilirler. Yalnız davetiye ve Gezintimize ait tal tı ve gezinti Şirketi Hayriyenin “71,, numaralı ek bir ge gelerek © altmış bulacaksınız. Resimlerimizde gördüğünüz Gazi Hz. ve F ransız demokrasisi Bir fransız GM i , ihtisasları Geçenlerde Reisicumhur Gazi Mus- tafa Kemal Hazretleri tarafından ka- bul edilen sabık Fransız Maliye Nazırı M. Georges Bönnet Şark misakı hale kında Cöoperation's bir makale yaz- mıştır. Sabtk nazır bu yazısında Yalo- va, konuşmalarından, bahsederken ihti- saslatını şu süretle İşaret etmektedir: “Bundün bir kaç hafta evvel Yalo- vada Türkiye Cumhurreisi Gazi Mus- tafa Kemal Hazretlerinin sofrasında Şaziye, Halide, Şayeste Hanımlarla Hüseyin Kemal, Hadi ve Sami Beylerin Şehir tiyatrosundan çekilecekleri söyleniyo a | Şehir tiyatrosundan çekilerek Raşit Rıza Beyle beraber çalışacakları söyle Bilen Şaziye ve Halide Hanımlarla Hüsnü Kemal Bey (Yazısı 9 uncu sayıfada) Sey Mr laylık gösterilmeli “ği Sekoslovak, Leh, Yugoslav ve Macar seyyahlarından bir grup Adada eğleniyorlar, (Yazısı 7 nei sayıfada) |i bulundum; Gazinin Başvekili İsmet Paşa, Hariciye Vekili Tevfik Rüştü ve İ Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Beyler de orada hazır bulunuyorlardı. Bana kı- salmış hissini veren bir çabuklukla çen saatler srrasımda İğtif ve samimi bir hava içinde, büyük bir siyaset adamı o- lan ve tarihin en şanlı ve şöhretli şah- siyetleri ile bir arada görülen bu bü- yük kumandanın çok kuvvetli ve şekil itibarile fevkalâde parlak düşüncelerini dinledim. Bazı anları cidden ulvi bir heyecana münkalip olan ve devamı müddetince harici siyasetten dahi bah sedilen bu konuşmalardan yalnız Mus- tafa Kemalin bir cümlesini işaret et- mek isterim. Gazi demiştir ki: “Ben, sulhu kuvvetli sürette or. ganize etmek istiyen Fransız demokra- sisini anlıyor ve seviyörüm.,, Bunun için bize başka maksatlar, izafe olunmumalıdır ve Fransa, sulh-is- teğindendir ki, karşılıklı yardım hüsu- sundaki Şark mirakının akti için teşeb- büste bulunmuştur.,, e Yarınki sayımız 20 SAEYSLF, A. Her Perşembe yirmi sayıfa olarak çıkan “VAKIT,, bu haftaya mahsus olmak üzere, yirmi sayıfalık nüsha- İli sım yarma bırakmıştır. Okuyucula- rımızdan özür deleriz. Sinema, Güzel Sân'atlar, Çocuk, Askerlik, Eğlenceli yazılar sayıfaları Yarınki sayımızda Gazi Hz. dün şehirde bir gezinti yaptılar yi ziyaret etmişletdir. Sergide ban- ka umum müdür vekili Muammer | Reisicümhur Hazretleri dün 8. | at 16 darefakatlerinde Meclis re- isi Kâzım Paşa olduğu halde şehir- | ve sergiyi hazırlıyan Salâhattin de bir gezinti yapmışlardır. Gazi | Beyler tarafından kendilerine izas Hâzretleri dönüşte, İş bankasının | hat verilmiştir. Reisicümhur Haz- Galatasaray lisesinde açdığı sergi» | retleri sergiyi beğenmişlerdir. Bir Yahudi genci eski nişanlısını öldürdü Cinayetin sebebi kızın ailesi tarafından başkasına verilmek istenmesidir Öldürülen Raşel, öldüren Leon Bahar Raşelin çalıştığı dükkân , — iğ (Yazısı 4 üncü sayıfada)