22 Nisan 1940 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

22 Nisan 1940 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

Milli kümenin 3ncü haftası İstanbul'da: Ankara'da: Âltınordu güzel bir oyundansonra Beşik-: - Galatasaray | - taşı 4-d yendi. Vefa -Altay 2-2 berabere Millif küme maçlarının İstan- bulda ilk deplasman mlüsaba. kalarının ikincisine dün de Beşiktaş stadında devam edil. di. Müsabakaların başlama «a- âtine kadar sahayı 6000 e ya- kın bir meraklt doldurmuştu. Vefa - Altay Hakem Sami Açıköney'in 1. daresinde oynanan bu müsaba- kaya takımlar aşağıdakl knd- rolarla çıkmışlardı: Vefa: Safa — Vahld, Süley- man — Muhteşem, Hakkı, Şük- ra — Necib, Hüseyin, Tilmi, Şovki, Mehmet. 4 Aitay: Ibrahim — Ali, Moh. met — 'Kevfik, Ömer, Mehmet — Hakkı, İlyas, Vehap, Orhan, Hakkı, Dün Beşiktaşa 6 — O mağ- löp olan Altayın bugün Vefa karşısında ne netice alacağı morakla bakleniyordu. Oyunun ilk anları mütevazin geçiyor, Beştaci dakikada İlyasın bir ası güzel bir göl Tfiırsatını tti. Oyun ağır coreyan ea diyor. Voefalılar bir gün evvol. ki gibi rahat bir galebe elde etmok istiyorlar. FPakat Altay, hiç te dünkcüi oyanunu oynamıs yor. Daha derli toplu, ilk dev. re karşılıklı kaçan birçok fır« satlardan sonra 0 — 0 berabe. Te bitü. İKİNCİ DEVRE: OÖyuüna Vefalılar başladılar. Altay muavin hattında kesilen birinc! Vefa akınından sonra Vahabın güzal bir pasından Al. tay asolaçığı tereddüdü yüzüne den latifude edemiyerek Mmüe him bir gol fırsatr kaşıtdı. O. yun yine müteyazin, Bi a güzel ecisi ancaâak kornere atarak kurtarabildi. Fakat Ve. falılar bu kornerden istifade edemediler, Nihayet 17 inci da. klk: Vahap soldan aldığı bir pasla Altayın ilk gölünü attı. Bu gol Vefalıları daha düzgün oynamağa tovkedeceğine sinir. lerini bordu. Şaşırır gibi oldu- lar. 85 inel dakikada Hilmi 30 Mmelredoa sikt-bir şütle Voefa. Am beraberlik — golünü yaptı. Bir dakika sonra Vafalılar bir gol daha yaptılaramn da ofsayd. Birkaç dükike sonra İzmir Kalesinin önündeki bir karı. gıklıklan islifado eden Hakkı Vefanıan ikinci golünü da attı. Bn göl Vafalrların -hafif bir Üstün'ük kuüzmalarına sebep oldu, Şimdi ağır basıyorlar. Fakat neticesirz. Bu grada bir Altay hücumunda Safa kalesi. ni brrakrp 20 metre kadar açıl- dı. Topa yetişen İlyas bu fır. sattan istifâde ederek İzmirin ikinel golünü attı. Ve büm. dan sonra variyet değişmedan müsabaka 2 -- 2 beraberlikle bitti. Beşiktaş - Altınordu Günün ikinci müsabakası At. timordu — Deşiktaç takımları arTazında oyanandı. Hakem Ta- rik Özerenginin idaresinde ya. pılan müsabakaya ta elar n. Şşağıdakl kadrolarla — çıkmış. lardı: Altımordu; Necati — Ziya, Ali — Pehmi, Nurullah, Al — Namık, Bald, Mazhar, Adü, Hamdi, Beşiktaş: Mehmet Ali — Ya- ei, Hüsnü — Hüseyin, Rilat, Feyzi — Hayati, Hakkı, Bedü, Şeref, İbralılm, Oyuna Beçiktaşlılar başladı. lar, 4./zglr İzmirlilerin tohine, Altınordalular bugün takımlas yapmışıar. kımdan çıkarılraış, Hamdi sol. AçÇIğA, Adll esoliçe konmuş. Bi. dayetle oyun mültevezin yan ediyor. 14 üneti dakikada Hekkısın esiki bir şütü İzmir kalecisiniy ellerinde kaldı, Bir dakika sonra İzmir merkez mü- haciminin ayni şiddette bir şü- tü de neticesiz kaldı. Dakika 16. 'Top ceza ç'zgial içinda İz. mir #ol müdafilnin eline çarptı. Penaltı. Hakkının şütü avutla 66 şiktaş mühim bir gol fırsatını kaçırıyor. Birkaç dakika sonra Üstüste iki korner kazanan Beşiktaşlı. lar bundan da istifade edemi- yorlar. Yavaş yavaş üstünlük lerini arttırıyorlar. Bu arada Altınorduluların da bir hayli fırsat kaçırdıklarını gördük, Bir Beşiktağ hücumunda İzmir kalecisi kalesini boş bıraktı. Şeref güzel bir şüt çokiyor, fa- kat kâleci yetişerek tutuyor ve takımını mubakkak bir gol ye- mekten kurtarıyor. Nihayet 28 inci dakikada sol- açık Hamdinin güzel bir ört sından istifade eden Sald Al- tınordunun ilk golünü kayda muvatfak oldu. Bu gol Beşik- taşlıları yine harekete getirdi. Fakat kale önünde mülessir o- Pi aa. £ Allav — Vefa müzabakasında A4Itay kalecisinin bir kurtarışı Altimordulular da çok güzel kombine bir oyunla Beşiktaş kâlesini ziyarotten hali kalmı yorlar. Netekim yine böyle gü. ze) hücümlarından birinda Sa.- td aldığı bir geri pasından İsti- fade ederek ustalıklı; bir vüruş- la İkinel Altınordu gölünü do atıyor. Bu gol Beşiktaşı blraz bozar gibi oldu. Forvot karmâ. karışık, Bilâkla Altınordulular çok düzgün bir oyun tutturdu. lar, Bunun semeresin! de biraz sonra gördüler. Dakika: 42. Solaçık Hamdi Adilden aldığı bir pasta topu güzel bir sürüş- le Boşiktaş kalesine yaklaştı. Sıkı bir şütle Altınordunun - Ççüncü gölünü de attı ve dovra 38 — 0 Altınordunun galibiye. tiyle bitli. İKİNCİ DEVRE: Oyun çok sülratli bir şekilde başladı. Daha ilk dakikada Hamdinin güzel bir şütünü Mehmet All ancak kornere ata. bilmekle kurtardı. Bir dakika sonra İzmir kalesind yaklaşan Şeref sıkı bir sol şütle Beşik- taşın ilk golünü attı. Bu gol Beşiktaşlıları harekete getirdi. Rüzgâr da lehlerine olduğu i. çin hafif bir üstünlük kurmak. ta güçlük çekmediler. . Fakat kale önünde bir iş gö. remiyorlar, sinirlendikleri gö- ze çarptyor. 10 uncu dakikada İzmirlilerin yine parladıklarını körüyoruz, Sald çok gerllerden Hamdiye bir pas veriyor. Ham- dinin gilzel bir sürüşle ortala. drğı__lg_p_ı_y_ı_u_o_c_'n__ amığın Al- Fenerbahçe 2 — Ankara, 21 (ALA.) —- Şehrimizde bulunan Fenerbahçe ve Galatasaray futbol ekipleri ikinci ve son kargılaş. malarını bugün (10 Maymm Stadyo. mu) nda 25.000 ni mütecayiz bir se. yirel kütleti kargısında Muhafızgücü ve Gençlerbirliği ile yaptılar. İlk karşılaşma, Fenerbahçe — Mu. hafızgücü takımları arasında idi. AL kışlar arasında birlikte sakaya gelen bu iki güzide takım kısa bir seremo. niden sonra yerlerini gldıkinrr vaxit Barı « Meivertlileri gu kadro ile gür. dük: Cihad — Ali Rıza, Orhan — Heşad, Esad, Ömter — Lebib, Bülent, Melih, Yaşar, K. Fikret. Buna mukabi! Muhafızgüçlüler, bir gün evvel Galatasaraya çıkardıkları Kkadroyu aynen müuhafaza etmekle be. rabar sağaçığa Turbanı getirerek göy. lece sıralanmışlardı: Bedri — Abdurrahman, — Fethi — Necabi, Cihad, Hâşim — Turgud, Şa, hin, Raza, İbrahim, Turban. , Hakem, Muzaffer Brtuğ'un idare. sine büyük blr süratle başlayan oyu- nun her dakikâm ayrı bir zevk ve hayocanla takip olunuyordu, Wat ler, bugün, dünkü — oyunlarfle kabili Kıysa olmıyacak derecede teknik bir oyun göstermekte idller. Takımın ba. zı yerlerinde de göze çarpan aksakiı. Ba rağmen, umümüyet ftibarile hatin. rmdaki âhenk ve beraberlik, maçın kendi Jehlerine netlcoleneceği kakkın. daki tahmigleri takviye eder mahi. yette Idi. Diğer taraftan Muhafızgileti do, a. tınordunun dördüncü golünü de yaptığını görüyoruz. 17 inci dakikada Hakkının pastar Şeret demir gibirbir sol Şütle Altınordu ağlarına takı- yör. Bu ikinci gol Beşiktaş ta. kımını yine düzğün oynamağa sevkediyor. Fakat İzmir mü- dafaasının güzel çalışması bir. çok sayı Tiırsatlarına mani o- lüyor. 38 inci dakikada İiyi mar- ke edilmemekten istifada eden İbrahim sıkı bir şütle üçüncü Beşiktaş golünü de atıyor. Bi- raz sonra hakem hatalı hare- ketlerinden dolayı Beşiktaşlı Şerofle Altınordu merkez mu- hacimini oyundan çıkardı. Mü- sabakanın bundan sonraki kıs- mi Beşiktaşın taxzyiki, Altınor. dunun fevkalâde müdafsasiyle Beçti ve müsabaka netica de- gişmeden & — 8 Altınordu le- bine bitti. NASIL OYNADILAR? Altınordu: Bir gün evvelki oyununun kat kat fevkinde bir oyun çıkardı. For hattının za- man zaman oynadığı kombine Ve düzğün oyunu zevkle sgöyret. tik, Bugün müdafaa ile hücum hattı arasında da iİyi bir anlaş- ma var. Hamdi iki takımın en muvaffak oyuncusu. Baid fev- kalâde, diğer bütün takım ar- kadaşları da vazilelerini canla başla başarmağa çalışlılar ve muyaffak ta oldular, Beşiktaş: Zaman zaman düz. ğün oynamakla berabar bütün hatlarda umumt! bir âhenksiz- Hk göze çarpıyordu. Şimdiye kadar hasım .kale önünde ele geçen fırsatlardan en çok İsti- fada etmesini bilen Beşiktaş forvetinda bugün o hassa kal- matmış, Mehmet Ali iyi bir gü- nünde değli. Hüsnü bermutad çok çalıştı. Muavin hattı aksa. dı. Foryet bozük — bir oyun çı- kardı. n I neticeleniyor ve bu suretle Bes — aç Gençlerbirliği ( Muhafızgücü 2 gağı yukarı, Fenerbâhçe ayarında bir oyun çıkarmakta ve kuvyetli rakibin! zaman zaman tehlikeli — vaziyetiere sokmakta idi. İki takım da maçın ne. ticesi üzerinde müsssir olacak ilk ne. ticeyi elde edebilmek için gok enerjik bir oyun oynamak mecburiyeti kargı. sıda bulunuyordu. Bu itibarladır. ki, maç, gittileçe gök seri bir caroyan a. makta idi. Top gözle takibi güç bir yör fakat, bir türlü jstenilen netice elde edilemiyordu. Fenertilce buğün yalnız — yalktipleri ilo değil aynı zamanda, müthiş bir şansazlık ile de mücadeleyo meebur kalıyordu. Dün olduğu gibi bugün de yapmış oldukları bülün akınlarda, top ya kaleyi bülmiyor veyahut — kaloci Bedrinin kucağına sıkışıp kalıyordu. Bu suretle de oyun neticesiz bir halde devam ediyordu, Nihayet Molihin iki Muhafız malidafli arasından sıyrılarak yaptığ, göl İle devre 1 — 0 Fenerbah. ça lehine bitti, Muhafızın iklnel devreye çok azim. kâr bir oyunla başladığ! yapmakta olduğu sert ve seri imişlerden anlaşılı. yardu. Nefekim daha & inci dakikada Şahinin âan! ve sıkt bir yülle yapılan beraberlik gölü bunum en bariz bir da. Tlidir, Beraberlik gölünden sönra bi, Taz daha açılaan Muhafız mühacimle. ri, Fener kalesini skt bir gol çenberi içerisine allılar, Fakat, alılan bütün Şütler 25 din kişiyi hayran bırakan bit barikulâdelikle oynayan kaleci Cibadın elleri arasına — aıkışıp kalı. yordu. Oyun, yeniden Fenesin hâkimiyeti altına geçti. Ve MWelih, Yaşardan in. re bir ara paafle aldığır topu sıkt bir gütle Muhafız kalesine sokarak ikin. di Fener golünü de ya; ya muyuf. A KS YN Oyunun bitmesine pek-az kalmıytı, ki, Muhafızlılar — kendilerine has bir adlm ve eberji ile yeniden parladılar. Ve Fener kalesi bu çok teklikeli akın. ları neticesiz brrakmak için çok çalış. mağa mecbur kalıyordu. Fakat, bütün bu gayret ve çalışmalar Şahinin Ikin. ci bir beraberlik sayımımı yaptığı to. pun Fener ağlarına takılmasına mani elamadı ve maç 2 — 2 beraberilkle neticelendi. G.S. - Gençlerbirliği Sıra Gülatasaray — Gençlertirliği maçmma gelmişti. İki takım da dünkü Karşılaşğmaların galipleri olduğundan maçın, çok İyi olacağı zannediliyordu. Halbukt hiç te böyle olmadı, Eidayat. | te Beri V6 güzel başlıyan oyun, za. manla bu güzelliğini kaytederek zevkeiz bir çarpişma halini aldr, Oyun, Gençlerdirliği hâkimiyeti «i. tinda geçtiği sıralarda Galetasarayın yaptığı bir hücum da, mliç Budurtye yapılan hatalı bir şarj üzerine verilen pernaltıyı göle tahvil eden Buduri, 10 uncu daktkada gürün yegüno gallbi. yet sayısı olan gölü temin etti ve dav- re AYAt tempo içerlsinde takımların birbirini sıkıştırmaziyle fakat golsüz | hizla iki kale arasında mekik doku. | 4 Büyi olarak geçtiğinden Galatasaray İlk | devreden 1 — O galip olârak çıktı. Bundan sonra başlayan ikinci dev. renin dörtte Üçü Gençlerbirliğinin mutlak bir hâkimiyeti altımda geçmiş olmasına rzağman, Galalasarayın a. vantajı elden birakmamak için tatbik eltiği kuyyetli ve mik: bir müdafaa oyunu kargısmda gol yapılamadığın. dan maç ilkdevredeki neticeyi muha. faza ederek 1 — 0 Galatasarayın ga. Übiyeti ile Mitti. Bu maça Galatasaray dünkü kad. yosunu mMmüuhafaza ederek çıkmıy, fa. kat” Gençlerbirliği, — sadece sağaçığa Vahdati getirmiş bulunuyordu. Dün Fener stadında Davut. paşa Yıldırım takımı İla Gala- ta Gençler arasında yapılan 1- kincl kümo tehir maçında bi- rinci devre 1 — 1 beraberlikle bitti. İkinci devrede hâkim bir oyun çıkaran Davutpaşalılar, üç yol daha çıkararak mllsa- b:ıluyı_ l_— 1 galip bitirdiler. Bisiklet Yarışları Böden Terbiyesi — İstanbul Böülgesi tarafından tertip edi- len bisiklet yarışları dün Bü- yükçekmece — Topkapı arasın. da yapıldı. 70 kilometrelik bu yarışa dokuz miüsabık iştirâk etmiş ve neticede Halit (Top- kapı) 2,47 ile birinci, Boret bir bisiklet farkı İle İkinci, Jorj üçüncü olmuştur, Altınordu — Beşiktaş Spor mükellefiyeti kanunu Beden terbiyesi Gemi! Tane “Kanunun verimli olan her şeyi y Millet Meclisinin son müzakerelerinde kabul olunan spor mükellefiyeti kanunu etra. fında daha fazla isahat alabil. mek ve bu izahatı, kanunu alâ. ka ile takip eden vatandaşlara da sunabilmek için Beden Terbi- yesi Genel Direktörü general Ce. mil Taner'den bu hususta bir beyanat. rica ettim, Sayın gene. ral dedi ki: “— Büyük Millet Meclisi u. zun eltütle meydana getirerek sunduğumuz bu kanunu kabul etmiş ve bir haftadanberi meri- yete girmiştir. Yalnız bu iş za. man , zemin ve vasıtaya mul- taç olduğundan kanunun tatbiki ancak yavaş, yavaş, mımtaka, mıntaka başlryacaktır. Kanuna göre 12 yaşından 45 yaşma ka- dar bütün erkekler mecburi spor mükellefiyetine tabidir. Zi. ra bugün memleketmizde ilk tahsil mecburi olduğu için her genç ilk tahsil müddeti zarfm- da yani 1i yaşına kadar mecbu. ri spor yapacaktır. Fakst 11 ya. şından sonra ya - okuuyacak ya hayata atılacaktır. Okuyacaksa mesele yoktur. Aksi halde vücu. dü hamlasşacaktır. Onun -İçin spor mükellefiyeli bunu berta. raf eder, 45 yaşına kadar olma- st da askerlik mükellefiyeti İca. br iktizasıdır. Ordu bu yaş da. hilinde her an istifada edilmesi için onlarm sıhhatte olmasını ister, İşte bu sıhkati de spor mükellefiyeti ka- nunu meydana getirecektir. Kadınlar da keza 12 den 35 yaşma kadar bu kanüuna tabi. dir. Mükellefiyat dahilinde 2 türlü spor var: 1 — Mecburi, 2 — İh. tiyarf. Mecburiler: Jimnastik, atle. tizm, hendbol, voleybol, basket- bol, vüzme, izellik, atıcılık, dağ, kayak, İhtiyariler: — Putbol, / güreş, boks, bisiklet, motör, tenis, es. krim, yelken, kürek, gülle, Buü mükellefiyet içinde bulu- nan her vatandeş sıhhatçe sağ. lam olduğu her an mecburi spor ların hebsini, ihtiyarf sporları da istediğini istersa yapacaktır. Bunun işin teşkilât tıpkı na. kere alma gibi olacaktır. İtalya ve Almanvada filvaki böyle bir teşkilât varsa da bizimkine hiç benzemez. Onların başlarında maker vardır ve ordu okulda bu teşkilât içindedir. Halbuki bizde okul - ordu hariçtir. Her vatandaş iştimat ve kül. tür seviye ve muhitine bağlı kalmasmı temin için spor çeşi. dini intihap etmekte serbest ka- lacaktır. Memurlar spor mükellefiye . tinden vekâletlerin vereceği ce. vaba göre istifade edeceklerdir. Meselâ sabahları işe başlama « dan önce spor mütehassısları. nm nozareti altında âerbest ca. lışabilirler. Veyahut devamlı bir çalışma sonu vazifeden sonra her tallessese civarıma yapılacak spor eğlenne yerlerinde meşgul olurlar. Köyler de bu işe eğit- menler nezaretinde, ilgili bulu. nanlar ve vilüketlerde spor klüp leri yapacaklardır. Burada biz Ruslarm usulünü tercih ettik. Yani devamlı çalışıp erken tatil olup spor yapma, Bu kanun Üzerinde çok dura- cağız ve verimli bir şekil alma. 81 için de ben ve arkadaşlarım mümkün olan heç şeyi yapaca » Spor mükellefiyeti kanumu « nun İcap ettirdiği spor talimat- namesi zikredilmeyo şayandır. Biz bu Zalimatnameyi tamamen vatanlaşlardan' takımları v Genel Di rin bey9 » [ ;, iw