18 Mayıs 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 1

18 Mayıs 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 1

İSTANBUL : Ankara caddesi TELGRAF': İstanbul Yarın TELEPFON : . 4248 POSTA KUTUSU : 395 Sene: 2 — No: 148 Teşkilâatı esasiye kanunu yalnız neşr için yapılmış de - gildir. Hürriyeti tefekkür- baltalanmamalıdır. Davamız bu mukaddes içtihadın davasıdır. Arif Oruç B. dün akşam geç vakta kadar Adliye kapılarında bekleyen halkın alkışları arasında hürriyete kavuştu. Dün kapılara ka - dar yığılan halkın Muvacehesinde Müheyyiç - müda - faamız yapıldı. Mahkeme karar verdi. Arif Oruç ve Şem- Settin mahküm e- dildi ! Saat 10 Ağırceza mahkeme ©nu bugüne kadar görülmemiş T. Manzara gösteriyor.. Eski Yet ve bugünki — ağırceza Mühkemesi nadiren, büyük ve him davalarda hınca hinç do Muplur. Fakat dün yalnız mah- Eme salonunda değil büyük kori- d.""i'. kapı diplerinde, merdiven başlarında . va adliye- önünde kitleleri dalgalar halindeydi n sıraları dolu, localar do- h, hâkimlerin, müddeiumuminin Yan tarafları, pencere içleri, geçilecek bütün — yollar Halk birbirlerine okadar l“lınmıı yapışmış ki ortada hiç bir yüzlerce sal, bti dolu, Vücut yok, yalnız b.' görünüyor. Saat 10 buçuk. Halk arasında Uğultu. Yüzlerce ağızdan tek kelime çıkıyor : Geliyorlar. bir bir Ü mübeyyiç 've ateşin' müdafaasile kalpleri tehziz. eden Avukat Nuri Bey BAŞMUHARRİRİ ARİF ORUÇ YARIN 18 Mayıs Pazar ABONE : Dahıl için seneliği 1400 Hariç , e' M İLÂN: Tarifeye tabidir. Fiati 5 kuruş 1980 Arif Oruç ve Şemsettin Biler dünkü görülmemiş kalabalık arasında adalet kararı beklerlerken, Ve baş muharririmiz Arif Oruçla Şemsettin 2 Jandarma önünde mahkemeye — geliyorlar . — Ha- kimler 38 dakka fasıla ile yer- lerine oturdular, - Ortalığı de- rin bir süküt kapladı. Ağırce- | za reisi müdafaa vekilimize söz verdi. Şimdi avukat Nuri beyin tannan vakur — sesi işitiliyordu. Kelimeleri,cümle- leri bir lâv halinde yüzlerce — türkün dimağına akıyordu. Bu genç ve ateşin hukukcunun — ihti- tasındaki vüs'at , tahlillerindeki kudl- ret hitabetindeki cazibe ve seyyali- yet bütün samlini teshir ediyordu. Vekilimizin mMüdafaası Müdafaa veki- limiz Avukat Nuri B. ayağa kalka- rak büyük bir tesir ve helecan uyandıran müda- faanamesini irada başladı. Rele B. ef, or- tada müvekkille- rvim Arif Oruç ve Şemseddin Bile- rin huzurunuzda hesap ve kitaba davetlerini — mucip ve — gay- ri tabil bir tezahurat ve ne de böyle bir gayri tabii bir tezah- hurat şubhesini calib hiç bir ba- reketleri yoktur. Bu sebeple samim vicdanıma | terciman olmak için söylerimki | tayin ve tehdidi cezamıza | mü- tedair bulunan talepleri evel ve | ahir esasi iddia ve talepleri ve kararname gibi - hiç bir delile istinat etmemektedir. Müekkilimin redaeti ahlâki- | yeve delâleti ruhiye sahipleri mücrimler için bir elem ve aza- bu ıztırap mezârti olan . içinde | adalet, kefareti Zünup, visayeti | hukuk, cemiyet nazariyelerinin hükmünü icra ettirdiği hapisa- nenin harimi felâketine gitmeleri için en ufak bir sebebi kanuni bile yoktur. Arif Oruç Bey hakkında. irat ve ikame edilen bu dâvanın biri safhal iptidaiyeye diğeri safhai intihaiyeye müledair olmak ve her birisi ayrı ayrı tabil tahlil ve tetkik iki safbası yardır: Garip bir ihzar müzekkeresi İlk tahkikat safhasından tah: kikatı istintakiye evrakın tetki- ikatından da anlaşılacağı veçh üz- re Arif(Oruç B. hakkındaki ilk Ftahkikat * olbaptaki —mülkiyetle akabında tastir olunan ve | şekliz Ünfazığpek garipliye şayanı'hay-i ret olan 5 - 930 tarihli bir ikrar müzekkeresi ile dairei istintaka 6 nisan tarininde getirilen Arif Oruç B, ilk tahkikatı açılması- na muhalefet ettiğini ve çünkü hukuku aâmme duvasının kabule şayan olduğunu delailden kâmi- len ari olan bir ceza davasının | değil alelâde üç kuruşluk bir | alacak verecek davasının bile | reddi pek tabii söylemiş isede | talebi vaki kabul olunmamıştır. | | eden bu ilk tahkikat Arif Oruç B. sorguya çekilmiş ve hemen tevkif edilmiştir. Yirmi beş günde hazırlanan Alk tahkikat Evraki Arif Oruç beyin Yalnız iki ifadeslle iddia- name ve kararnameden -başka bir evrakı muhtevi- değildir. Bir tabkikat yapılmak için Açı- lan' ve yirmi beş gün devam safha- (Devamı 5 inci sahifede) İrif Örüc ve müdafileri