7 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

7 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

'* KA SÜ _AHMET KAÇARIN ı’ilıdeı'iv':atıı-ııızın kesretinden nşdeml H. F. Divanının kararı emurdan, ordudan, nükafat için kimsena- nzet Gösterilmiyecek Birinci sayfadan devam) | lköyde tayyare şubesi ! hç Buru Nuri B., İstanbulda ı Gün inhisarında muhuke- Hat memurlarından İsmail Hakkı B. İstanbulda Aksa- Tüda mukim - İzzet Tevfik O, İstanbulda Kandillide fariciye memurlarından Edip mal B. Görelede dava | kili Mustafa Nuri bey olkudu ceza hâkimi Emiv » İstanbulda Tütün inhi tında Hasan Riza bey , | — Birinci ordu müfettişliği *tkânı harbiyesinden binba- ı İt Emin bey, Akşehirde Firka azasından Zeki bey, W bik Yozgat meb'usu Abh- Ptet bey,| İstanbulda Tütün ahisarında Arif Rüştü bey, belibereket fırka vilâyet dare azasından Hamdi bey, dliye vekâleti ceza işleri tHük memuru Fahri bey, İKonya Erkek muallim' mek- ebi. muallimi — Celâleddin libey, Molla oğlu Abdülka- Hi'bey, Ankarada Yeğen bey Maliye tahsil şubesinden | Ragıp bey. Anadolu sigorta tirketi müfettişi İzzet Melih | bey. İstanbulda Cibalide bo- '& fabrikası müdürü Mah- lit bey. Kadıköyde sabık ) ânfmemurlarından Cenap | ya bey. Kocaeli maarif | Büdürü Sait Doğan bey. | bik Müş meb'usü Mah- tt Sait bey. İstanbulda Sütekalt askeri kâtip Mus- k'l: bey. Yüksek ticareti Tiye mektebi muallimle- n Niyazi Tevfik bey. A'i"nelı Mardinli Talât B. İstanbulda doktor Hilmi * Hariciye hukuk mü- ::: Emin Kemal bey, İs- da fül üçüncü ceza azasın- —: Hüseyin bey, Urfada h"' gazete sahibi ? eczacı ":lm bev, Ceyhan fırka Te reisi İbrahim bey, Kon- baro reisi Hilmi bey, Kon- Avukatlarından Fuat Na- FAntalyada bey, Beyşehir kaymakamı Çati beyİzmirde avukat Şa- Y, Diyarbekir baytarı Na Simavi bey, Nanisada h : Satkı bey Tütün İnhisa- ftiş heyeti reisi Raşit bey Çiftçilerinden Os- :::. Zeki bey, İstanbulda Şi tit binbaşı Tevfik bey dı'. fırka kaza reisi Sait talayı “obulda mütekait mi- ı.ı" Atım bey, İzmirde eci Bürhaneddin bey, W:* Fikirler mecmuası Diya, © Kemal Turan bey, .= Muhasebat azasın- karadı Asan Basri bey, Ân- M'kiıb doktor Fahri bey, Vari *bi Harbiye Sabık sü- Hüşag Atallimi kaymakam Payı * Ömer bey, İskender B aa? bey, güelüsi B. Avukat Raif ? “;:: noteri Ali Niyar * Ölirtte kaymakamı Te bey, İstanbulda sa- muallimi bık Muş valisi Rafet bey, Keşan kaymakamı Nuri bey, İstanbulda sılıhf müesseseler muhasebecisi Şevki bey, Mi lâsta Emin bey, Adanada Türk sözü' başmuharriri Ba- ki bey, Antalyada Ahmet Münir bey, Muharrir S. Şük rü bey, İstanbulda röştiye müfettişi Ahmet!Hikmet bey Ankara belediye azasından Nusret bey, Adana kız mı- aallım mektebi riyaziye mu- allimi Nabi bey, Hariiye vekâleti matbuat müdürü muavini Müammer bey. Niğde baro reisi Sadet- tn RB. müskirat inhiseri mın taka amiri Ömer Rüştü B. Mersin meclisi umumi âza- şsından Ahmet Muhtar bey. avukat Kâzım bey. Ankara belediye relisi muavini Hazım bey. Sivasta | Habip zade Alibey. İstanbul- da doktor İzzettin Ahmet bey. İstanbulda avukat İzzet Necmettin bey. — Trabzon — muallimler birliği retsi doktor Celâlettin Ali bey. Orduda İsa Cemal bey. esbak İzmit meb'usu Hamdi bey. İstanbulda Sait bey. Kulelij lisesi muallimle- rinden Adem Nezihi bey. Türkiye madenciler ce- miyeti umum! kâtibi Sad- rettin bey. sabık Diyaribekir meb'usu Haydar Adil bey, Bergama noteri Faik bey, | Konya Nafıa muhasibi Mu- rat Ali bey, Zitaat Banka- sı müfettişlerinden Kemal Aziz bey, Mütekaidini as- keriyeden — Sadettin bey, Sivrihisarda tüccar Hikmet bey Artivin tapu müdürü Behram bey, Samsun ispirto inhisarı başmüdürü Ahmet Nazif bey . İktisat vekâti baytar müfettişi umumisi Ali Rıza bey. İktisat vekâleti müler: cimi — Alâttin Cemil bey. Niğde ziraat bankası mü- dürü Ali Rıza bey. Ankara elektrik şirketi heyeti idare Azasından Arif Hikmet bey. Mütekait kaymakam Asım bey. İktisat vekâleti orman müfettişi Kadir bey. Mersin oktor Refik bey. İstanbulı um ü îl'ı.dâ:dir bey, İstanbul Tica- ret Odası lnlındm'Abdülnefl ektebi müder- İstanbulda Avukat Celâlet- tin bey, İzmirde —Avukat Arap zade Cevdet bey, Fen fakültesifmebatat muallimi Cemil bey, sabık kayma- kamlardan Emin bey, Balı- YARIN kesir orta mektebi muallimi Emin bey, İzmir sıhhat mü- dürü Lütfi bey, esbak Erga- ni meb'usu Hakkı bey, İzmir de Hüsnü bey, İş bankası Uşak şubesi müdürü Hayret- tin bey, Denizli — sıhhat müdürü Hasan bey, mütekait tayyareci Hayrünnas bey, İstanbulda belediye ok- truva tahakkuk —memuru Halit bey, sabık bahriye müsteşarı Hüsamettin bey, Aksaray memleket hastans- si Laş doktoru Hasan Tah- sin bey, Sıvas maarif mü- dürü Hüsnü Ulüğ bey Sabık Meb'us Haşim bey Divanı | muhasebat mürakıbı Tahsin [ bey, Muhtelit mübadele ko- misyonu — mütercimi Hakkı bey. Esbak İzmir meb'usu Ha- san Sırrı bey, Bilecikte avukat Hakkı bey, Ankara- da tüccar komisyon cusu Şem settin Gün Doğdu bey, Sı vasta tüccar Hüseyin Veli bey, ticaret mümessili Faik Kurt oğlu bey, İstanbulda mukim Fazlı bey, Bilecik valisi Şevki bey, İzmizde Neşet bey. Sabık Karesi meb'usu Süreyya bey, Nafıa vekâleti müdür muavinlerinden Vasfı bey, Esbak Malalya meb'usu Feyzi bey. Anadolu ajansı muhasebe müdürü Cemil bey. Aksaray mahkeme re- isi Sadık bey. İktisat vekâ- leti deniz müşaviri Mehmet Ali Mirsat bey. Yenişehirde mütekait miralay — İsmail hakkı bey. İzmirde şifa yurdu —doktoru Bahtiyar bey. Kastamonu maarif mü dürü İsmail Kemal bey. İktisat vekâletinde Cemil bey. Ankarada avukat Hü- seyin Feyzi bey. Adapazarı fabrikası müdürü Mehmet Emin bey. Adapazarında eczacı A- sım bey, Antalyada Meh- met Numan bey, kayma- kam Ziya bey, Samsunda Şükrü Emin bey, Orduda Avukat Hakkı bey, Muğla valisi Cemal bey, ÂAkşehir kaymakamı — Sinan bey, Edirnede diş doktoru Sait Tevfik bey, İstanbulda 1o- kantacılar ikinci reisi Cemal bey, Ayvalıkta doktor Fazıl Doğan bev, Ankara Hukuk fakültesi yardımcı müder- risi Ali Fuat bey,' Ankara- da avukat Cevat Demir Ay bey, Ayvalık kaymakamı Hikmet bey, Orduda Zeki Mes'ut bey, Antalya da Sıhhat müdüriyeti — kâtibi Arif bey. Ceza hâkimi Hasan Ke- mal bey, Ulukışla belediye reksi Yakup bey, Aksarayda mektep muallimi Emin bey, Diyarıbekir ziraat müdürü Halil bey, dahiliye mahalli idareler umum müdürü Na- zif bey, tayyare cemiyeti reis muavini Şükrü bey, Sa- ra zade Ragıp bey, sanayi müfettişi Burhaneddin bey, bahriye miralayı mütekaidi Ali Rıza bey, İstanbul mec- lisi umum! âzasından Mus- tafa Yahya, bey, doktor Şa: kir Feyzi bey, Ankara ma- arif kütüpanesi sahibi Ah- t Edip bey, " hstanbulda Hüseyin bey, Sanayi ve Maadin bankası müdürlerinden Ahmet Esat bey, İktısat — vekâletinden Hali! ı E_L HİKÂYE L Yurdumun İşıkları Yazan: Suat Derviş -u İhtiyar kadının, yüzü, ateşin mavi, kırmızı alevinin ışığında, daha çizgili, daha buruşuk görünüyormuş. Be- | yaz dudakları hafif hafif ( titriyerek konuşmaya baş- lamış. “Ecdadım - sülâlem, | bütün benimkiler, bir seni | bir de seni temsil eden, para, | iktidar, aşkını bir din gibi, bir iman gibi, kalplerinde, varlıklarında taşırlar. Evet familyam'a bütün kadınları ve erkekleri, günaha bir İlâha tapar gibi taparlar. Dünyanın sayılı zalimle- ri içinde, ismi en başta ya- zılacak olanlar , benim ka- nımı, benim ismimi taşıyın- lardır. Hile, entirika, kin, cinayet, hançer ve zehir ve sonra bütün bunları istima- le âmil olaa hisler; nüfuz , iktidar , mevki , para hırsı ve sonra bu hissinde fevkin- de olan, zülmetmek, gaddar olmak”, hunhar olmak ol- mak arzusu .. Bu arzunun şiddeti. İşte vücudümdeki kanın terkibinde hunlar kaynıyor. evet benim damarlarımda akan kan seyyan bir ce- heonem ateşidir. Ve kalbi* mi yalnız fena, çirkin, kirli hislerin humması, zebhirle besler. Bu kalbe ben bir an bile merhamet, muhabbet ve şefkat duygusuna yer | vermedim. Zulumdan, kandan gadirden başka hiç bir şey bana zevk vermiyor. Dağda sürüye saldıran kurdun ;vah- şetine âmil olan ses! açık- tır, Yol kesen haydudun ci- nayetine —âmil — ihtiyaçtır. Fakat ben hiç ihtiyaç tanıma- dım... En zengin sarayların kızıydım... dünyanın en bü- yük ve en mağrur bir pa- dişahının karısı oldum. En müthiş bükümdarların an- nesi oldum... Fakat nüfuz ve iktidara karşı olan hırsımı hiç bir şey tatmin etmedi.. Hiç bir şey tatmin etmiyor. Bu gece bir oğlumun naşı son defa olarak sarayda ya- tiyor. Bir ikinci oğlum ilk defa olarak hünkâr döşe- ğinde uyuyor... Fakat ben- ce bunların hiç ehemmiyeti yok... Ne bir oğlumun ma- temine kalbimde yer var... Ne diğer oğlumun smelerce çektiği azabın nihayet bitmiş olması beni sevindiriyor. Ey hislerimin efendisi, ey Mmanevi varlığımın hali- ki bu gece sana geliyorum İşte bak, ellerimde göğsü- mün hararetinde - sakladı- ğim için sıcaklığını kaybet- memiş olan bir küçük kalp Cevat Rüştü bey, İstanbulda mükim — Murat Esat bey, Kayseri de Hükümet tabibi Nuri bey, Kırşehri orta mek- tep müdürü Aydın bey, Ada- pazarı kaymakamı - sabıkı Düzçe, Sakarya sinema sahi: bi Hayri bey, İstanbul mec- lisi umümi azasından Hayri Şevket bey, İstanbulda Bü- yük adada Mehmet Hikmet Paşa, sabık Canik meb'usu Süleyman bey, Darülfünun müderrislerinden Bürhanettin Ferit bey, Balıkesir noteri Rüknettin bey, Dava vekili Nihat bey . Havza kaymakamı Veh- var. Bunu cellâtların yeni doğan bir nevzadın göğtün: den koparıp aldılar. İşte onu senin namına yanmiş olan tılsımlı ateşin içine atıyorum. O bu ateşe içinde nasıl kıvranıp yana- caksa — padişah — oğlumun damarlarındaki kanda öyle yanıp tutuşsun... ve her bir katrası onun vücudüna hun- harlık ve gaddarlık, aşılayan bir zehir olsun.. Ey şeytan işte karşında diz çökmüş dürüyorum, padişah — oğlu- nun iradesini, şuurunu, istek- lerini, merasimini, bütün benliğini sana veriyorum... Buna mukabil senden bir şey istiyorum... Korsanlar tarafından çalınmış, esir ol- muş ve esir olarak satılmış olduğum bu sarayın ta- mamile hâkim olmak, bü- tün hâkimi — olmak ... yalnız sarayın değil, bütün bu memleketin bâkimi ve sa hibt olmak istiyorum... bütün nüfuzun yalnız bende olma- sını İstiyorum... bütün nüfuz ve iktidarın... Valde sulta- nın soluk yüzü daha sarar- mış, sesi heyecanından kısık söylemekte devam etmiş: Ricalarımı kabul — et... sana lâyik derecede fenalık edeceğimi göreceksin... göz yaşına, — ölüme, — çocuğa, gence, ihtiyara merhamet etmiyeceğim,. zevkimi, te- min, tatmin için herkesi çalıştıracağım, herkesi kendi menfaatim için yoracağım .. Odanın içinde esen - şid- detli rüzgâr Valde sultanın başını açmış, saçlarını dağıt- mış-. Küvveti, nefesi, heye-ji canından , esen rüzgârın şiddetinden tükenmiş . Son bir gayretle sözünde devam etmiş : “Ey karanlıkların, bastalık- ların, belâların, felâketlerin hâkimi, ey kinlerin, hırsla- rıt, haliki sana yalvaranın ricasını kabul et... Ve ka- bul ettiğini ona bir işaretle bildirir...,, Ve işbu dakikada, Valde sultanın oda kapısı şiddetle açılmış, ve kapının önünde, saçlı, alev tırnaklı, alev dişli, bir zebani peyda olmuş, birer ateş parçası olan göz- lerile odaya bakmış, ve sön- ra hiç bir mahlük sesine benzemiyen sesle : “Efendim iblis, duanı kabul etti. Artık sen bizimsin, bizde seniniz., demiş, ve sonra ateşten bir yılan şekline girerek dehlize doğru kayıp gitmiş... (Devarmmıı var) bi bey. Bergama müddei umumisi Rifat bey. Uşşak şeker fabrikası muhaberat şefi Rasim bey. İktısat vekâ. leti müdürlerinden Mehmet Fahreddin bey. Temyiz âza- sından Nazif bey. Edirne de tüccar Saim bey, Vefa orta mektep muallimi Sü- leyman Şevket bey. Denizli de avukat Şükrü bey. An- karada Nalbant oğlu Hıfzı bey . Bilecikte asma fidan- lığı mütehassısı Şaban bey. Ankarada — maarif emini Ayvni bey. Erzurum ziraat müdürü Enver bey . Nazilli de avukat Salih bey. Tediyat bankası Bâle, 5 (A. A) — Bev- nelmilel tediyat bankasının 31 Mart tarihli plânçosu 1.901.148-912 İsviçra fran- gından ibaret bulunmuştur. Madere adasında kargaşaklık Vigo, 5 (A.A.) — Porte- kizden gelen bazı yolcular Madere adasının merkezi olan Funchal limanında bir takım karkaşalıklar olduğu- nu söylemektedirler. Vaziyet hakkında henüz tafsilât alın- mamıştır. Muhafazakârlar fırkasında Londra 5 (AA) — M. winston Churshili, muha- fazakârlar fırkası reisi M. Baldvvin'e bir mektup gön- dererek fırkanın mali koml- tesi reisliğinden istifasının ka- bulünü rica etmiştir. Florida kazasından kurtulanlar Marsilya, S(A.A.) — Florida gemisinin uğradığı kazadan kurtularak başka bir vapura nakledilmiş olan 450 kişi bugün Marsilyaya gelmişlerdir. Malaga, 5 (A.A) — F- lorida gemisinin uğradığı kazaya kurban gidenlerin cenaze alayı bugün öğleyin yapılmıştır. Alayda, Fransız, Leh, İtalyan, Yugoslavya konsolosları hazır bulunmuştur. Fransız hava işleri nazırı Paris 5 (A.A.) — Şimali ve garbi Afrikanın Fransız idaresine tâbi bulunan kı- sımlarında tayyare ile 15000 kilometrelik bir seyahat yap- mağa çıkan hava işleri na- zırı M.Dumesnil refakatinde tayyareci Gostes bulunduğu halde Bourget karargâhın- dan hareket etmistir. Nazırı götüren tayyare saat beşte Biarritz üstünden geçmiş ve Saint-Sebastien istikametin- de yoluna devam etmiştir. Madere adasında kargaşalık Lizbon, 5 (A. A.) — Na- zırlar meclisi, bir içtima yap- mıştır. Bu toplantıda alınan kararlar henüz öğrenileme- miştir. Madere adasıma gön- derilmek üzere kâfi miktar- da asker silâh başına çağırıl- mıştır. Funchal “Madere, Dün, hükümet aleyhine askeri bir hareket vuku bulmuştur.. Hükümet memurları tevkif edilmiştir. İdare ve iktidar mevkü en yüksek rütbeli zabit olan jeneral Souza Pias'a terk ve tevdi edilmiş- tir. Almanya'da komünistler Berlin 6 ( ALA.) — Ko- münistlerin yapmış olduk- ları iğtişaşlar Brunsvviek'da tekerrür etmiştir. Fransız - İtalyan dostluğu Tunus, 6 (A. A.) — Eski muhariplerin kongresi, Fran- vz * İtalyan dostluğu lehin- de nümayişler yapılımatna vesile teşkil etimiştir-