11 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

11 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 S SIDOR H 5:. Leviski 1-2 Galip! Galatasaray çok faik oynadı, fakat belliki talisizdi Şehrimize gelen Bulgar | Leviski takımı dün ilk maçı | Galatasaray ile yaptı. Havanın soğuk olmasına rağmen oldukça kalabalık bir sporcu kütlesi stadyomu doldurmuştu. Yalnız duhu- liye ile | girenlere mahsus | kısım da havanın ademi mü- | bir. tenhalık husule getirmişti. Saat onbeş buçukta Bul- misafirlerimiz sahaya müteakiben Gala- tasaray gözüktü ve her iki takım şeyircilerin alkışlarile karşılandılar. Leviski takımı mavi renk- te bir fanila giymişti. Fotoğ- saadesi nisbi gar çıktılar, raf alınması ve saire mera- Tcrasından sonra misa- Galatasaray şe- refine üç defa Hurra diye bağırdılar. Müsabakanın olarak ilân edilen Kemal Halim Bey ortada görün- Her iki takım bir müddet için kendi arala- rında oynadılar. Fakat hâ- kemin görünmemesi dolayı- sile sahadan çekildiler. An- laşılıyordu ki müsabakanın hâkem meselesi son daki- kada bir arızaya uğramıştır. Beş on dakika intizar- dan sonra Harbiyeli Niya- Beyin düdük öttürerek çıktığı görüldü ve üzerine gerek Gala- tasaray ve gerek Leviski takımları sahayı tekrar iş- sim firlerimiz hakemi müyordu. zi sahaya bunun gal ettiler, Kale intihabını Bulgarlar Galatasaray zgâra karşı oynamak mec- zandı — ve buriyetinde kaldı . . Bulgar takımı baka için dün vazdıgımız şekilde sahaya çıkmıştı. Yal- dirdiği- miz iki isimden Mazmnikof, Leviski müdafaa etmekte idi . bu müsa- nız kaleci olarak - bil takımının kalesini Maznikof ayni zamanda Bulgar takımının kalecisidir. Ve dünkü oyu milli nun neticesi Üzerinde en ziyade müessir olan oyuncu olmuştur. Galalasaray takımına ge- Dünkü muzda sarı lince: * kırmızinin lu için çıkması en dahilinde ğunu bildirdiğimiz şekli ile sahada yer aldığı gölül- dü. Bu şekil şu idi: Avnl Vahyi Mitat müsabak kuvvetli ihtimal oli Bürhan Suphi — Nihat L. Mehmet, K. Faruki, Necdet, Lâtif, Rebii Oyuna başlandıl:tan sonra ilk on beş dakika zarfında Galatasarayın çok faal bir fekilde ısif teesis ettiği Galatasaray akıncıları bu müddet bir müdafaasını karma ediyorlardı. Bu esnada Bulgar tak- arfında çok güzel Bulgar karışık kombinezor spor sütunu- | mının kalecisi bir iki defa kendini gösterdi ve — çok kuvvetli tehlikeleri müthiş bir soğuk kanlılıkla atlattı. Top bu şekilde Bulgar kalesi önunde tehlikeli zik- zaklar yaparak - dolaşırken bu defa da Bulgar muhacim- lerinin ayağında Galatasa- ray kalesine doğru koşmağa başladı. Nihat bey hatalı bir hareket yaptı, Galata- saray aleyhine ceza vuruşu verildi. Bu defa müdafaa- da da bata yine tekerrür etti. Ve Galatasaray — kalesine çok yakın bir yerden ikinci ceza vuruşu çekildi. Bir Bul- gar akıncısının kafa tuku- nuşu, hiç umlmadık bir za- manda Bulgarlar hisabına ilk — sayıyı kaydetti. Nagihani yapılan bu go- lün aksi tesiri Galatasaray hututunda derhal kendini gösteriyor: İlk on beş da- kikalık hâkimiyete Sarı- Kırmızılı oyuncular artık veda etmişlerdir. Bulgarlar bil- hassa sol açıkla Galatasaray kalesine tehlikeli hücumlar yapıyorlar. Nibat B. cidden fedakâr ve atılgan oynaya- rak Levislel hücumlarının hızını kesmeğe uğraşıyor. Bulgarların mukabil ka- leyi — sıkıştırdıkları — atrada yine — soldan inkişaf eden bir hücumla topun Galata: saray ağlarına pek yakın- laştığı görülüyor. Bulgarla- rın hafif bir şutu. Avni to- pu tutuyor ve elinden ka- çırıyor: Gol ! Çamur - yüzünden çok kayğın bir hal alan topun, Galatasaray kalesini daima büyük bir liyakatle müda- faa eden Avninin elinden sıyrılması nasıl olur? Belliki bugün Galatasara- yın hiç talli yok.. 28 inci da- kikada Bulgarların pek ucuz- ca mal ettikleri bu golden sonra Galatasaray canla baş- Ia oynamağa başlıyor. Hü | cumlar biribirini takip ediyor, | fakat semere yok! Böylece, muhakkak olan bir kaç sayının ekseriyetle büyük bir şanssızlık yüzün- den kaçırılması ve Bulgar kalecisinin yarattığı harika: lar yüzünden atakların birer birer sıfıra müncer olması ile geçen heyecanlı daktka- lardan sonra birinci devre nihayet buluyor. x» İkinci haftaym başlade ği zaman Galatasarayda bir tebeddül var. Kolunun takal olduğu anlaşılan Avni- nin yerine Rasim konulmuş, muhacim hattından Necdet ile Lâtif çıkarılarak yerine Celâl, Ercüment alınmışlar- dı. Forvert şekli şu idi. Celâl, Mehmet, Ercüment Faruki, Rebii. Galatasarayın for hattın- daki bu tebdilin faydaları görülüyor. Galatasaray adam akıl- hattının yeni İyi Bir Şekilde Dün de Kadıköyünde ikin- ci küme maçlarına devam edildi. Birinci oyun Altınordu - Topkapı arasında idi. Altın: ordulnlar sahaya gayri ni- zami beş oyuncu ile gel- diklerinden: Topkapı hük- men galip addedildi. İkinci oyun Beylerbeyi — Kumkapı | | nihayete kadar hâkim bir arasında yapıldı. Beylerbeyliler, bu hafta sahanın oynanmayacak ka- dar çamurlu olmasına rağ- men şuurlu bir oyun sistemi takip etti. Kumkapılılar ise fazla asabiyete kapılarak Beyler- beyliler — karşı: a iyi bir oyun göstermediler. İlk dev- rede Beylerbeyliler bır gol attılar. İnkinci devrede gol adedini üçe çıkardılar, Kasımpaşalılar ise ikinci devrede yaptıkları bir golle 1-3 mağlübiyetle bitirdiler. Beylerbeylilerin bu ga- lebesi son zamanlarda mun- tazam çalışmalarının mü- kâfatıdır. Kendilerini tebrik ederiz. Üçüncü maç Hilâl - Tötönya arasında idi. Tötönyulılar sahaya gel- mediklerinden Hilâlliler hük- men galip geldiler. Tötönya maçlara iştirak etmiyor Tötönyalılar maçlara iş- tirak etmiyeceklerini mın- takaya bildirmiştir. Tötönyalılar gelecek ve- h hâkimdir. Fakat Bulgar müdafaası da bizim bilhas- sa soldan hücum ettiğimizi bildiği için bu hâkimiyetin semeresini bize tattıramıyor. Galatasaraylıların — Bul. gar kalesi önünde mekik dokuduğu bir devrede hiç bir şut, Bulgar kalesine git- miyor ve yalnız top ayak- tan ayağa dolaşıyor. Böyle heyecanlı dakika: lardan birinde Bulgar mü- Ercümende kale- çizgisi dahilinde kasdi bir vuruş yaplı : Penaltı ! . Penaltıyı Bürhan çeki- yor : Galatasarayın ilk ve son gol dafaaı: Galatasaray yine hâkim. Bulgar kalesi önünde tevali edip giden tehlikeli akınlar yine bir netice doguramıyor. Ya Bulgar kaecisinin çok isabetli müdahalesi — veya- hut ta bizimkilerin pek sı- kışık bir oyunu bu hale sebep olmaktadır . Bir aralık, Bulgar mü- dafaası yine hatalı bir ha- reketle bir penaltı daht? ka- zandı. Bürhan yine çekti, Fakat budefa top avuta gitti. Bundan sonra oyun heyecanlı, pek hararetli bir devreye girmişti. Galatasa- röyın el ile tutulacak dere- cede bariz faikiyetine rağ- men topun bir defa daha Bulgar kalesine girdiği gö- rülemiyordu. Kaleciyi bile atlatan Ke- Kadıko ünde İkinci Kumelenn Maçlarına Devam Olundu ne maçlara (Alman spor klübü) iştirak edecektir. Askeri Liseler maçı Dün de Selimiye meyda- nında Askeri Liseler maçı yapıldı. İlk maç Halıcıoğlu ve Gedikli küçük zabit mek- tepleri etti. Halıcıoğlu takımı baştan arasında — cereyan oyun oynayarak — rakibini 10 — O yendi. Gollerin be- şini Hakkı, dördünü Zeki ve birinide İzzet beyler attı. kinci maç Askeri sanayi ve Deniz Hisesi arasında yapıldı. Oyun zevkli geçti. Neticede Aske- ri sanayi 3 —2 galip geldi. Kuleli — Maltepe Üçüncü maç bu takım- lar arasında yapıldı . Maltepe takımı Rıza be- yin ayagile üç, Saim beyin ayagi'e de bir gol attı. Buna mukabil Koleli takımının biri — penaltından — olmak üzere iki golle mukabele edebildi . Askeri lisenin en kuvvetli bir takımı olan Kuleli lisesi bu mağlübiyetle şampiyon: kuktan bir derece ayrılılı. Kuleli Gedikli küçük za: bit mektebile yapacağı maçı kazandığı takdirde Halıcıoğlu lisesile puvanlar müsavi ola. caktır. Bu Halıcıoğlu-Kuleli maç askeri şampiyon takımı tayin edecektir. A, Rıdvan mal Faruki, yerde yuvarla- narak boş kaleye top ata- mıyor. Bulgar ağlarının beş metroluk bir muhitinde do- laşan Galatasaray akıncıları bir şut bile göndermiyotlar. Son beş dakika zarfında Bulgar kalecisi bir kurtarış esnasında sol kolunun Üstü- ne düşerek saklandığı için oyunu terkediyor ve niha- yet hakemin düdüğü Galata- sarayın hiç de yerinde olmayan bir mağlübiyetini ilân ediyor. * Bulgar kalecisi mükemel- Defans eyi iş görüyor. Sol açık — tehlikeli. Fakat ta- kım uümümiyet itibarile bi- zim alt edeceğimiz bir takım- dır. Fenerbahçenin Pazar günü galip gelmesi yüzde seksen — nisbetinde kuvvetli- dir. Galatasaraya gelince: Faik oynadı Hükim idi, fakat talisizliği ve muhacim hattının şat atamayışı dünkü neticeyi hazırlamıştır. Bu vaziyette göz göre göre kaçan bir galibiyetler- ten sonra (Galip sayılar böyle mağlüp!) demek bü- yük bir hakşinaslık olur. F. Hamdi Beşiktaş-Süleymaniye Beşikteş — Süleymaniye müsabakası sonunda her iki taraf 1-1 berabere kal- mıştır. Beş'ktaş bu suretle üçün- cülük mevkiinde çok sarsıl- mış oluyor. Türkocakları Kurultayı Dün Top landı ( Birinci sahifeden deram | ehemmiyet verdiler. Mek- tep oturarak dersleri dinlerken, gençlik müceseselerinde nutuklarını irat kalplerinde gençliğin inkılâp ihtiyaçla- rına göre yetiştirilmesi inkı- lâbin gençlikte emin bir istinatgâh bulabilmesi, bü- yük endişeleri halin: de idi. Son bir sene zar- fında, memleket toprakları üzerinde 'zuhur eden bazı vekayi bütün vatanperver- lerin kalbi el'an zail "olmamış bulunan kuvvetli izler bırakarak çok ileri fikirleri muhafazakârlık- la tanınmış bir muhitte yer leştirebilmek için bütüa in- kılâp kuvvetlerinin tanzim ve tevhit edilmesi lüzumu Büyük Reisimizin ve tnkılâp ricalinin zihinlerinde gitgi- de büyüyordu. Bunun için- dirki Gazi zamanlara da sıralarında ederken üzerinde tesiri Hazretleri son tesis - buyur- dukları fırkanın kadrolarını milliyetperver — halkçı cümhuriyetçi genç zümrelerle buyutmeği arzu buyurdular. Bu hareketin kısa bir ifadesi —inkılâp fırkasının safları içinde milliyetperver gençliğe bir vazife ve mesuliyet ver- mektedir. Reisimizin matbu- atta neşrolunan beyanatları bu emeli sarahaten bize göstermiştir. Bu maruzatı- ve ve cümhuriyetçi mızla Kurultayın fevkalâde içtimaının hangi emelden mülhem olduğunu izah et- miş oluyoruz . Raporda merkez hey'eti ile ilim ve san'at hey'etinin son'sene zarfındaki mesai ve izah edilmekte ve şu cümlelerle rapora ni- hayet verilmektedir . Bundan 40 - 50 sene ev- vel pek nadir bir iki müelli- Ayakkabıcılar : Heyet Ankaradan avdet etti Ecnebi memleketlerden gelen keten ayakkaplardan fazla gümrük resmi alınma- ması için Ankaraya giden ayakkabıcılar heyeti avdet etmiştir. Hükümet, kunduracıla- rin teklifini esas itibarile kabul etmiş gibidir. Yeni meclise, bu hususta bir tefsir lâhiyası verileceği anlaşılmaktadır. Müjde Kndınlarm intihap yıldönümü Bugün, kadınlara beledi- ye intihap hakkı verilmesi- Din ilk yıldönümüdür. Bu- nun için, Kadınlar Birliğinde merasim yapılacaktır. Ehliyetsiz şoför Şoför Aslan ehliyetsiz şoförlik yaptığı için yaka- lanmıştır. muamolâtı Bir kalpazanlar cemiyeti Rieti, (İtalya), 9 (A.A)— Polis, bir kalpazanlar cemi- yeti Meydana çıkarmış, 6 kişiyi tevkif ve sahte para: larla kalpazanlık malzeme ve âletlerini musadere et- miştir. fın kitaplarında ilk işaretle- rinc tesadüf ettiği ve ondan sonra yavaş yavaş mektep kürsilerine, şiir mecmuaları- na, matbuata ve cemiyet hayatına intikal eden Türk milliyetperverliğe, bütüname- lelerile beraber harbi umumi- de uğradığımız büyük felâ- ket neticesi çok kat'i şekilde görünen bir ölüm tehlikesine maruz kalmıştı. Bugün kurtulan Türk vatanı üstünde Türk milli- yetperverliği ilim ve edebi- yat sahasını geçmiş "milli bir fırka, milli bir siyaset, adlli bir devlet şeklini ak mıştır. Bu eserin sahibi olan Büyük Reisimiz balkçı ve milliyetçi Türk gençliğine muhabbet ve itimadını ifa- de ederek — onuü! inkılâp fırkası ile — beraber — bir cephede yekpare bir he- yet halinde —yeni vazife- lere çağırıyor. İçtimaımız, bu davete esvabını verecektir. Müecsse- semize ve onun mensupla: rına — kalplerini beri çarptıran yoluüda vazife ve mes'üli- yetleri artarken dün olduğu gibi, yarın da inkilâp fırka- sındaki kardeşlerile beraber daima muvaffak olmalarını temenni ederiz . Raporlar, — okunduktan sonra, beşer Azalı Iki encü- men tefrik olundu. Raporları tetkik encümenine Reşit Galip “Aydın,, Hakkı Tarik “Gire- son, Necip Ali ,Denizli, Mü- kerrem*“İsparta, Fuat “Kırklar eli, Beyler; hesapları tetkik encümenine Kâzım “Gire- son,Rifat “Zonguldak ,Kâzim. *Aksaray,, Reşat “Emlâk ban- kasından, Refik “Divanı muhasebattan , Beyler intihap edildiler"” Kurultay saat 16 da içtimamma devam edecektir. senelerden milli mürat Japonya'da Hükümet fırkası lideri Londra, 9 (A.A.) — Şim:- di Tokyo'dan varit olan ha- berlere göre hükümet fır- kası liderleri M. Hamaguc- hi'nin halefi intihap edilir kabineden — istifa etmeğe karar vermiş olduk- larına dair ortada bir ta> kım şayialar dönmeğe baş lamıştır. M. — wakasuki'nin Başvekilliğe intihap edile* leceği ve M. Hımaıuehi" nin istifasının çok — yakif olduğu söylenmektedir. İrak'ta Birinci tayyare filosü Londra, 9 (A.A.) IrakiP birinci tayyare filosu tet edecek olan , İngiliz İraklı pilotlar tarafından Id re edilmekte bulunan 6 14 yarenin, dün Bağdata Si7 mek - üzere İngiltereden har | reket etmeleri üzerine MT draya ayrıca 15 Irak sabi gelmiştir. Bu zabitler, 'ı A İngilterede Inşa edilmit * Irakın ikinci hava fııaıU'ı tesellüm edeceklerdir. tere, İrakın askeri ha lerini tensika yıydııııe'”;: üzere üç sene müddetle memlekete İngiliz tay3* cileri gönderecektir. edilmez