7 Ağustos 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

7 Ağustos 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

İzmir Borsa intihabatı başlamış akşam üzeri rey tasnif edilmiştir İzmir Borsa intihabatına Başlanmıştır. İntihabat etrafında İzmir gazetelerinin verdiği malü- Mmat şudur. Yeni borsa idare heyetinin #atihabına bugün başlanmıştır. Borsa sarayi methaline vazo- ;fanan intihap sandığına he- “yeti intihabiye huzurunda rey- ler alılmaktadır. Bugün öğ- leye kedar elli küsur rey atıl- Miştir. Avtıl öğleden sonra hatta akşam üzeri reylerin fazlala- şacağı tahmin olunmaktadır. Sandığın bu akşam üzeri açıl- ması ve reylerin taanifi ihti- mali çok kuvvetlidir. Sabahtan öğleye kadar atı- lan reyler, Cümhuriyet Halk firkası tarafından — gösterilen mamzetlerin üzerinde tekâsüf etmekte idi. Borsa idare he- yeti intihap için 180 kişinin Tey vermeğe hakki vardır. akşa- ma kadar yüz rey toplandığı takdirde ekseriyet temin edil- mış olacağından sandık - açıla- dtur. Hakkı reye malik bazı ta- cırlarımız hususi — işleri için harice - gilmiş olduklarından hepsinin rey vermeyecekleri pek tabli görülmektedir. İzmir rıhtımı satın alınıyor İzmir (Hususi) — İzmir rıhtımının Belediyece mübayaası Nafia vekâletinde görüşülmektedir. Bir hüsmü netice alacağı Z tahmin olunmaktadır. Bu takdirde Belediye derhal mübayaa hyacaktır. -ıııııfoılııı baş- İzmirde feci bir hâdise Arslan ismınde biri bir - genci delik deşik etti Dün sabah saat yedide Çiğli istasyonunda çok - feci bir hâdise olmuş ve bir genç dört kurşun yarası almak su- yetiyle feci bir şekilde yara- lanınıştır. Yaralı hâdiseden sonra Franuz — hastanesinde tedavi altına alınmıştır. Ha- yatı tehlikededir: Hâdise et- rafında verilen malümat çu şekildedir. — Mecruh Menemenlı Ra- mazan oğlu Adem namında bir köylüdür. Raman oğlu Adem Menemenin Hazmadalı Yanya muhacirle- rinden İskender oğlu Aslanın yanında çapacı olarak çalış- makta idi. Ramazan oğlu Adem İskender oğlu Aslandan memnun olmadığından bundan bir müddet evvel işiniterk ede- zek firar etmişti.. Ademin Çapa zamanı tarlayı yüz üstü brakarak kaçmasından hid. dete kapılan Aslan dün sabah Çiğilde ona — rast gelmiştir. Aslan Ademe yayından firar etmesindeki s#ebebi sormuş ve gu cevabı almıştır. — Kendimi sana ratmış - değildim. Keyif benim, ister işlerim, istersem kaçarım. Bu cevap karşısında vah- gice bir hiddete kapılan As- Tan tabancasını çıkarmış ve: — Al, öyle ive... Diyerek dört el ateş etmip tir. Aslanın tabancasından çı- İkan dört kurşunda zavallı Ade- min vücudunun Mmuhtelif yer- lerlerine saplamış ve adem yer- Teredüşerek bayılmıştır. Tabanca seslerini duyanlar hadise ma- hwliline yetişerek meçruhu has- Turan Peşte sokakları, muhtelif fırkalara mensup ENVER PAŞA İmparatoru! Hatıratını yazan: /L taneye nakletmişlerdir. Aslan Jandarmalar tarfmdan yaka- lanmıştır. Bir kız boğuldu! Urlanın Napli mahallesin: de 12 yaşlarında Şefika ismin- de bir küçük kız çocuğu yür- mek için denize girmiş ve iyice açılmıştır. Açıkta bulu- nan kuvvetli bir cereyan za- vallı kızı alup sürüklemeğe başlamıştır. 4 İyi yüzmek bilmiyen kü- çük | bağırmışsada imdadıma kimse yetişmemiş ve biçare boğulmuştur. Şefika topal mehmet ağa isminde bir zatın biricik kı- zıdır. Adliye tahkikatına baş- lamıştır. Bulgaristana doğru! Edirneden yazılıyor: 25 Kişiden mürekkep bir muallimler gurubu 6 Ağustus Çsabahı konvansiyonel katariyle Bulgaristana — gideceklerdir. Muallimlerimizin bu seyahatı tenezüh ve tetkik seyahati mahiyetinde olacaktır. Kafile- ye kız Mualllim mektebi mü- dürü Rifat Necdet B. riyaset edecektir. Bu seyahatin bir ay kadar devam edeceği tahmin olunacakdır. Veb-:.ç_ılıtı Sıhhat ve içtimai muave- net vekâleti bütün şuabata bir tamim göndermiştir. Bu tamimde deniyorki Ye- niden veba vak'aları zuhur ettiği anlaşılan Cezayir limanı muvaridatına muayenci Tıb- biye tedbiri konulmuştur. nümayişçiler tarafından işgal edilmiş, Hünyadi Yanuş un heykeli önünde de milliciler toplanmışlardı Bilselerdi, belki bu kadar taz- . yıkta bulunmazlardı. Enver, kendisini bildirmek istedi. Fakat, ihtilâl arefesin- :o olan bir memleketin hü- ümetinden hiç bir hayır ge- lemezdi. Macarlar, Almanlar tarihe kıymet verdiği yoktuki. Bepa Kun, tarih, bir irti- cadır, diyordu. Her halde, ihtilâl harekâtı da bugün irti- çalar gibi tarihide yıkacaktı. Halbuki, buralarda birer A man zabiti gibi kalırsak, ne- fer olur, ihtilâlci içinden sıy- rılarak yolumuza devam ede- bilirdik. Bu esaslar dahilinde gö- rüşe görüşe, bir gece Peştede kalmağa karar verdik. Yalniz, Poliıt ogazladı Ve denize attı Hapisanede vefat! . : firar etti Çardak iskelesinde bulu- nan 398 numaralı mavna dün, Selâmet motoruna çarpmıştır. Bu çafpmaya — ölfkelenen gemici Halil hemea, mavnaya atlamış, Küçük pazarda dolap tokağında sakin — mavanacı Hüseyinin — boğazını — sıkarak denize atlamıştır. Hüseyin kurtarılmış, gemici Halit te aranmağa başlanmış tır. Kurşun hırsızları Polis müdiriyeti 2 incl şü- be memurları Ahmet Ömer, Davit ve murat isminde 4 ku- rşun — hirsizi yakalamış, adli- yeye teslim eltmiştir. Altın kalam çalan Cemil isminde biri dün, Haydarpaşada trenden inen cümburiyet müddei umumile- rinden Haydar Beyin altın kalemini çalarken cürmü mep- hut balinde yakalanmıştır. Kızı dövmüş Galatada Kara oğlan v0- kağında 3 vumaralı umumha- meye dün, Adnan vapuru an- barcısı Salih Yaşar giderek, içeriye girmek istemiş, alınma” dığına muğber olarak serma- yelerden Kiryakiçeyi dövmüş- tür. İskemle ile vurmuş Topbhanede Beyazıt Apos: tolun kahvesinde oturmakta olan Todori bila sebep yine ayni kahvede oturan Hiristo- yi dövmüş ve iskemle ile bar İsrsrreerınecenensınenereneseeenemenaecenne .. şından yaralamıştır. Denize — düştü Galatada Emekyemez ma- | larında Mustafa isminde bir hallesi Kuyu sokağında oturan Müsevi / milletinden * Reçino dün, Neveser vapu- rundan köprü iskelesine iner- ken müvazenesini kaybederek denize düşmüş, kurtarılmıştır. Çocnğü öldürmüş Kara gümrükte karabaş man dün, sarhuşlukla tabanca- caddesinde sakin şoför Cemal Efendi dün polise-müracaatla | #tmek İstemiştir. zevcesi Hayriye Hanımin vazı- hamli esnasında ebe Vahibe | *demeden tabancası müsadere Hanım Tarafından çocuğunun” ölümüne sebebiyet verildiğini iddia etmiştir. Tahkikata bap Tanmıştır. Tesemmüm etmiş Ortaköy'de İnönü yatı mek- tebinde misafireten mukim İs- Güzbük aati ianektebi' bir Fehmi de Feridi taşla yarala- rinci sınıf talebesinden 49 yaş- larında Kerküklü Mehmet Ef. dün hastalanarak mektep mü- dirine müracaat etmiş, muâ- yenesini istemiştir. Muayene neticesi Mehmet Efendide tesemmüm ârazı gö- rülmüş, Etfâl hastahanesine kaldırılmıştır. 4 bu gece komünist ihtilâlinin patlaması ihtimal dahilinde idi. Tayyareleri — tehlikeden kurtarmak — için salibiahmer işaretlerini de taktırdık. Bir tamir heyeti, kanat- ları tamire başladı bizde dört kişilik bir otomobil ile şehre indik. Peşte, büyük bir heyecan içinde idi. Herkesin elinde gazete bulunuyor, her yerde gazete okunuyordu. Hatta, bü- yük caddeler de halk kümele- ri bile görünüyordu. Binlerce ameleden mürek- kep bir kol, Firensi jozef cad- desinde Eylen! ileri naralarile ortalığa dehşet saçıyordu. Halk, meşhur Namzeti Sinhax milli gperet etrafına gelir gelmez, suvari polis kıt'asile karşılaştı. bir arbede çıktı. Ne oluyorlardı? Har halde, bu ihtilâlcileri ' Adliyede: — Halit etti Muhtelif kadın avculukla- rından dolayı en nihayet Ağır cseza mahkemesince 9 sene #ğır hapse mahküm olarak hapse atılan Eyyüplü Halit hapishanede vefet etmiştir. Bir çok kadınların, kâh güzellikle kâh cebren canını yakan bir adamda nehayet diriler arasından geçip gitmiş. bulunmaktadır. Naksen muhakeme başladı Bir haylı hırsızlık vakala- nnn kahramanı olduğy - için Ağırceza mahkemesince 30 sene hapse mahküm olan Feriköylü İbrahim hakkında bu karar temyiz mahkeme- since bozulduğu için İbrahim dün tekrar mahkemeye çıka-, rılmıştır. 12 davacısı olan bu dava da müddeiler dinlenmiş ve çalı- man eşya İesbit edilmiştir. Mahkeme, bu eşyanın kiy- Metinin takdir. edilmesi için muhakemeyi başk güne talik etmiştir. Şeahidcın celbine kaldı Gebze Darıca ve civarın- da bir çok cinayet ve ahzu gasp fiillerinin failleri olmak üzere yakalanan Kara Ali ve avenesi çetesinin. mahkeme- sine dün birinci ceza mahke- mesinde deyam edilecekti. Fa- kat dinlenecek bir şahit gel memişti. Bünun zorla getirilmesi ::rırllı muhakeme talik edil- Çarpmış yaralanmış Tophanede sakin 12 yap çocuk dün, haydarpaşadan pisıkletle geçerken geçide çar- prmış, kasığından yaralamıştır. Aşka gelmiş Arnavutköy — Akıntıburnu gazinosunda işret etmekte olan Galata sakinlerinden Apturrah- sını çekmiş, fişek sürerek ateş Bu sırada yakalanmış, ateş edilmiş ve hakkındada tahkikata başlanmıştır. Birbirini yaralamışlar Tophanede oturan Ferit ile Fehmi arasında alacak mese- lesinden kavga çıkmış, netl- cede Ferit Fehmiyi sustalı, miştır. Camdan yaralanmış 3 numaralı odasında sakin Re- bia Hanım dün, pencereden cam kırığını sokağa atmış, bu srada yoldan geçen Nesim isminde birinin başına gele- rek yaralanmasına sebebiyet vermiştir. takip etmek tehlikeli idi. Der- hal, Andaraşı Uta girdik. Fakat Peştenin en kibar muhafiline ait olan bu caddede kalaba- hktı. Opera önünden Hünyadi Yanuş heykeline kadar bir ta: lebe kolu uzanmış, Sosyalist- likten mülkiyetten, Macarista- nın istiklâlinden ve daha bir çek şeylerden bahsediyorlerdi. Bir genç hatip,Hünyadı Yanuş un heykeli önünde duran bir etomobilin — üzerine çıkmiş, Macarcanın ağır şivesile tarihi milliyetten bahsediyor. Romen, Çek ve Sırp milletlerine atıp tutuyordu: ç — Bu kahramanın Macar tarihindeki mamus üzerine yemin ederiz. Hliiç bir zaman Macaristanın parçalanmasına razı olmayacağiz! Herkes, bu hatibi alkışlı- yordu. Bu kitle de milliyetçi- lerdi. Demek ki, Macaristanın (Devamı var) <a l;1 O gün ı;ülılteriıxor Şakiler kimler? Mardin vilâyeti bir ilân neşrederek şakilerin isimlerini bildiriyor! Müuş - Erzurum * Beyazıt - Van vilâyetleri mıntakaların- da bir senedenberi müsel'âhan dolaşarak gasbi. emval ve in- tkam ve sulkast ve köyleri | basarak adam öldürmek ve yollarda —soyğunculuk — yap- mayı kendilerine meslek — it- thaz ve takip müfrezelerine silâh istimal ederek sükün ve asayişi ihlâl eden ve ja darma ve askerlerin şaha- detine sebebiyet veren Seyit Han çetesine mensup isimle- ri yazılı eşhas 20 Temmuz « 931 gününün mebdeinden iti- baren on gün zarfında bilâ kaydü şart hükümete teslim olmadıkları takdirde müdde- tin hitamından itibaren Şaki ilân olundukları Dahiliye Ve- kâletinden mübellâğ 17 - 7 -31 tarih ve J. U. K. 34271 sayılı emirlerine atfen ilân olunur. Muşun Gigik köyünden çete Preisi Yusuf oğlu Seyit Han,Kar- deşi Tevfik, oğlu Salabattin, Tevfik oğlu, Derviş oğlu Mus- tafa, Moho oğlu Necmettin. Molla kâmuran küyünden Beko oğlu Abdülbaki, Ab- dülkerim oğlu Hasan, — Nete oğlu Halit, Hüseyin oğlu Sait Bulanık köyünden Sado oğlu Sait Hett Mağlo köyünden Ali oğlu Süleyman Kirtakon köyünden Reşo oğlu Ahmo, Ahtuo oğlu feyzi Şakir küşt köyünden Hüseyin Til köyü Nesim oğlu Abdullah Bulanık kazası şirvan şeyh köyünden Hasan Hınız kazası teK budak köyünden « , Hikor oğlu Gilo Muşun aksur köyünden Tahtacı Mahsum Alaşkirli Hasan Fetto, Hüseyin oğlu Ali #akeecesAsAsAşAAAAR A AAA AAA AA Muşun Arzivank köyünden Mehmet oğlu Ali ınıuş molla kâmuran köyünden kar ve ğalo köyünden Ömer oğlu Hamo Mutikili Aalor oğlu Çiri, Hasan Vartiha köyündon Rabat oğlu Abdulcelil Mutikii Bedirhan oğlu Molla Meh- met Emin oğlu Setfo, Reşit =ıı Hamza, Ömer Piro Hasan Kurba köyünden Mühtedi Süleyinan Malazgirli Memo Mirzo oğlu Mutikli Çoro Seyfettin ve kardeşi Yusuf Bulanıklı Sait Malazgitli &l Muşun hingirvan köyünden Cezo oğlu Nasro Zirgit köyünden 1f0 Mutikili Abdullah oğlu Salih, Yu- suaf oğlu Mustala Vartimiz köyünden İsa oğlu Muhiddin Mutikili Fahri oğlu Mehmet, Numan oğlu Osman, Halil oğlu Şamil Malazgirtli Derviş oğlu Akif, Ziver oğlu Mehmet Bolanikli Afo oğlu baran, Hasan oğ- lu faik, Vamil oğlu kardeşi Mehmet Tutak kazasinın has ve maktul Ali canin pireş köyünden kardeşleri Feyzullah, Hamit, Abdülbaki Alican oğlu Reşit Barzanlı Hüseyin oğlu Ali . Akı Meclisteki istizah takriri Celse zabıtları | Meclisteki son matbuat münakaşalarının zabıtlarını aynen neşrediyoruz (Birinci sahifeden devam) birisine rast gelmedim (Çok doğru sesleri), Binaenaleyh, dikkat ettiniz, şurada veya burada — Hükümete — doğru dan doğruya değilsede hü- kümetin takip ettiği siyasete taarruz edenler, yani arka- dan çevirme hereketi yapan- lar, kendilerinde kabadayılık seçiyesi, milli heyecana İşti- rak etmek fazileti noksan olan adamlardır. (bravo ser- leri alkışlar). biz bu davada niçin bu- kadar esaslı heyecan — gösle- riyoruz ? Arkadaşlar ; bir insan sev: diği evlâdının hayatı mevzu- ubahs olduğu zaman bu ha- yatı korumak için — tehalük gösterirsee bundan tabil bir hak varmıdır ? Arkadaşlar; bir insan ken- disine kudsi mevhibe olarak bahşedilen sevdiği herhangi manevi, maddi ve ulvi bir abideye karşı kıskançlık göste- rirse bu kukançlık kadar kud- “i, ilâhi bir sevgi varmıdır ? İşte biz de maziyi atıp ye- rine güzel, ideal ve bütün müs- takbeli ihya veidame edecek bir rejim koyduk. Bu rejimin etrafında tavaf ediyoruz. Ha- yatımızı rejimin hayatı için vakfediyoruz. Bunun için çalışıp durur- ken buna şu veya bu şaibe, lerze, endişe arız olmasın di- ye tehalük gösteriyorsak bun- dan tabit, bundan kutsi bir kıskançlık olabilir mi? O halde bütün heyecanımız, tabli da- ima ileri gitmek için kurdu- gumuz bu abideyi her kangi bir lekeden masun bulundur- mak noktasındaki - samimiye- ten ibarettir. Binaenaleyh bu arkadaş- Tarla, muhalefet eden arkadaş- larla, bu noktada anlaşamı- yorsak — bu onların izansızlık. larındandır, kabahat bizde değildir. Fakat biz samimiye- timizde ve serbestimizde hiçbir fedakârlık etmemek vazifesi ilo vazifedarız. Buna el dokundurma- mak için de her vesileden istifade ederiz. O halde orta yerde kıskandığımız bir mev- cudiyet vardır. Bu mevcudi- yetide yaşatan anasırı huku- ku âmme düsturlarile, ink- Tâpçılık düsturlarile yürütmek vazifesini ifa ederken buna engel olanlara karşı her hal: de çok sert hareket etmek. İhsan Bey üstadımız, matbu- at kısmıda Yunus Nadi Bey gibi salâhiyetar bir zat tarafın- çerçevelenen kıymetli düstur. ların etrafına ilâve edecek ne bir çerçeve, nede bir tezhip kalmamıştır, Bütün hututu esasiyesini kabul ettiğimiz düsturlarla ta- ( Devamı var )