19 Ağustos 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

19 Ağustos 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

— da birektiğim y“'tlı. bana Şıınnıhkıııo.ırhqlıı Elveda Aziz karilerim hayafta bazı insanlar vi kı, biri- ' birlerini görmeden, tanıma- dan severler. İşte biz de uzun zaman- danberi yüz yüzs gelmeden gözlerimizin rengini - bilme- den, sesi nizi işitmedan bu sütunlarda biribirimizi sev- | dik, biribirimizin — olduk. Bazen maş'eli kKonuştuksa, çok Kerede kederliydik. Fekat dama beraberdik. Ne yazıkki — yarından “itibaren sizim © çok hürmet ettiğim muhterem huzuru- | nuza artık çıkamıyorum. Çünkü (Yarin)ı daha doğ- vusu (Yarımı)nızı kapıyoruz. OÖn gün evvel Arif Oruç Bey sizlere allaha 1smarla- dik demişti. On gün sonrada (Yarın) 'size veda ediyor. On üç seneye yakleşen “gazetacilik hayatımın bu son sahifesini kaparken, arkam- İşe benzemiyormuş. Bundan ayrılış ne ana, ne baba has- Petine, neden sevgili hicra- nına- benziyor. Bu ayrılış yürekten kopan bir hisle Bütün benliği sarıyor. Ey, beni bilmiyen, gör- miyen, tanımıyan — okuyucu- larım, elveda, Dağ dağa kavuşmaz fakat İnsan insana kavuşur derler, Bir gün olur belki yine sizlere hitap etmek şerefini BÜRHANETTİN ALİ Başvekil Bu sabah geliyor Yalovaya gidecek' < Başvekil İsmet Pş. yarın akşamki trenle Pendiğe gele- | cek ve oradan Ertuğrul yatile | —ı Yalovaya haraket ede- i Rusyadaln maç (Birinci sayfadan devam ) muhteliti seri, atak ve iyi oy- amıyan küvvetli bir takımdır. 20 Ağustos milli Rus tar kımı ile oynıyacaktır. Tütün piysamız | | .Bnhaftaaçılacakı ımhsulçolnyıdıri İzmir 18 (ALA ) — Tütün | mahsulü bütün — mıntakalarda umumiyelle istihsal edilmiştir. Bir haftaya kadar bütün kum- panyaları ilk partide iyi cine tütünleri toplayabilmek — için tertibat «almış ve faaliyete başlamışlardır. Bu sene tütün mıntakalarında hastalık umu- miyetle yoktur. Tütün mah- sulü fevkalâde iyi surette istihsa edilmiştir. İzemem Yol kazaları ' Paris, 18 (A.A) — Assom- — ption yortusunda Fransanın muh- telif Mdı vuku bulan yol 40 kişi ölmüş, 180 kişi de yaralanmıştır. » Tifo » L .. Yer ee Sıhhıye müdürü . ne diyor? Son günlerde, şehrin dahil ve haricinde tifo vakalarının çogaldığını yazmıştık — bu tehlikeli — hastalık — üzerine Sihhiye vekâleti, #hhiye mü- dürlüğüne bu hususta tetbir ittihazı içle bir. tallmatname önderilmişti. Bu hususta sıh- hiye müdürü, Ali Riza B. ga- zetecilere şu beyanatta bulun- Muştur. Âli Riza Bey diyorki: — Vekâletin bize gönder- derdiği talimat, bizim aldımız tetbirlerin aynıdır. Yalnız An- karada tifo için aşı istasyonları tesis edilmesi emredildi. Bizde bu maksatla Pangaltı Beşiktaş, Hâsköy, Karaköy, |mevkilerile Kasımpaşa dispanse- rinde bu istasyonları tesis ettik. -Arzu edenler, her gün saat 9 dan akşam 6 ay kadar müracaat ederek aşı olabileceklerdir. Esa- sen hükümet ve belediye tabip- lerine müracaat edenlere de aşı yapılmaktadır. Büundan başka hastalık çe kan - yerlörde seyyar aşı me- murlari da evleri dolaşıp aşı yapıyorlar. Beyoğlu semtinde geçen sene temmuza nispetle beş on vaka fazla olmuştu. Ağustos iptidasındanberi hasta hk gene ceki vaziyetini aldı. Esasen her vakit tek tük va- kalar eksik değildir. Vekâlet, ağızdan alınan aşı İçin Üç ay, şirinğa aşısı için iki sene muafiyet kabul ediyor. |Esasen temizliğe ria- yet edenler tifoya tutulmazlar. Bir tebliğ- müdürlüğünden Karadenizden gelerek Bü- yükdere Sa. S. İdaresinden Pratika aldıktan sonra mua- mele yapmak üzere İstanbul Hmanı dahilinde veya haricin- de demirleyecek gemilerin yol- | cu ve yüklerini çıkartmağa başlamakla beraber patentele- rini Galata Sa. S. idaresine tevdi eylemeleri vebu suretle yolcu ve mürettebatile sefai- nin talmatname hükmüne ta |Bi tutularak mezkür idarenin sıhhi nezareti altında bulun- durülması Tüzumu24 T. sani 792 tarihinde 67 No.lu Tahriratı Umumiye ile tebliğ edilmiş iken bazı gemilerin İstanbul limanımda tevakkuf ile muameleye giriştikleri hal- de Galata idaresinden azimet vizesi almaksızın yollarına de- vam eylemekte oldukları ha- ber alınmaktadır. İhtiyarlarile transit halinde lıolıxlııdıı geçen — sefain ile kısa bir müddet zarfında İstan- buldu mübrem ihtiyaçlarını te- min için serbest pratikalı komp- le vize alanlar müslesna ol | mak üzere İstanbul lima. nında yolku ve yük alıp verecek gemilere Büyükdere idaresinden — yalmz — İstanbul llmasına munhasır olarak ita olunmakta — bulunan - serbest gemilerin bu - mandan hareketleri esnasında azimet vizesi yeri- ne kalın olabilecek bir kıy- meti bulunmadığından bu ka- bil sefainin İstanbul limanına muvasalâtlarında patenteleri- ni derhal Galata Sa, S. İda- resine bırakmaları ve hare- ketlerinde usülen azimet vi- zesi lüzumu alâka- " darlara tekrar tebliğ olunur, Dampmg T. Odasıda bir ra- por hazırlıyor Japon mallarının rekabe. tinden yerli sanayilmizin müs teessir olduğu yazılmıştı. Bu mesele hakkında sanayi birliği iktısat vekâletine bir rapor göndermiştir. Yapılan — tahkikata göre Japonların çizgili bezleri ve pamuklu mensucatı yerli mak- Tarımızın ratışına çok tesir yap- mıştır. — Oda bü mesele buk- kında Bakırköy bez fabrika- sından malümat istemiştir. Beyoğlu defter- darlığı Şehrimiz Beyoğlu defterdar lığına Manisa defterdarı Ali Riza Bey tayin edilmiştir. Ali Riza bey bundan evvel de Beyoğ- lu muhasebeciliğinde bulunmuş tur. Matbuat kanunu ve müvezziler Yeni Matbuat — kanunu mucibince gezete müvezziliği yapanların 18 yaşında ıhlıyıl cezaiyeyi haiz olması gelmektedir. Ancak hınlıl kendi nezaretleri altında, kü- çükleri de çalıştırabileceklerdir. Hüsamettin B. Sıhhiye müsteşarı An- karaya gitti Birkaç gündenberi şehri- mizde buluan Sıhhiye Müste- şarı Hüsamettin Bey, dün öğ- le trenile Ankaraya hareket etmiştir. Yumurta Fiatları üşüyor mu? Yumurta fiatleri gittikçe ucuzlıyor. Bir kaç ay evel 37 liraya olan bir sandık yumur: ta şimdi 27 liradır. İhracat eskisine nazaran azalmıştır. Sebebi' * İspanya'daki — dabili cektir. Bozuk yollar Belediye Nişantaşı semtin- deki bozük yolların tamir edilmesine karar vermiştir. Yollar tamir edilmek üzere bir. müteahhide — ihale edil- miştir. Yakında tamirata baş- Tanacaktır. Topkapı sarayı Yakında tamir edilecek Maarif vekili Esat bey ge- çen gün Topkepı — sarayını ziyaret ettiği zaman bazı za- ruri tamirlerin derhal yapıl- masını muvafık görmüştü Yapilacak tamirata büyük bir ehemmiyet verilecek, bi nanın mimart kıymetini boz- mamak - süretile tamir yapıl masına çalışılacaktır. Ticaret ve sanayi adası kongresi Ankara, 16 (ALA) — TL. caret ve sanayi odaları umu- mi kongresi Teşrini evvel ip- tidalarında tolanacaktır. Denizlide yol inşaatı faaliyeti Denizli, 18 (A.A)— Vilâyetin S5Smıntakasında amele mükel. lefe ile yaptırılacak yollara başlanmıştır, Bu — şöselerden en mühimmi Denizli - Aydın inşaatına — faaliyetle — devam edilmektedir. Bu sene yolun Denizli hududuna kadar Kızıl- dere kaplıcaları pul yol üstün- dedir. Belediye Yangınlarakarşı tdebir alıyor Nişantaşı yangını dolayı- sile İtfaiyenin islah edilecegini yazmıştık. Belediye bu hususta 10 arazöz Birkaç otobüs - ile halen mevcut o'an 6000 met- re hortumdan maada yine hörtum ve maske almağa ka- rar vermiştir. Maske kullanaca — İtfaiye elradı içinde 6 haftalık — bir kurs açılacaktır. Bunlardan maada şehrin muhtelif yerlerinde de su ha- yuzları yapılacaktır. ı î |Tütüncülik Yunanistanda Ne âlemde Yunan ziraat nezareti ta- rafından tanzim olunan ra- porlara nazaran bu sene tütün ekilen arazinin sahası 792 bin estremaye baliğ olmuştur. Ge- çen sene 686,000- 1929 da ise 1,243,000 estrema eraziye tü- tün ekilmişti. Yeni mahsulün, şeralti havaiye devanı ettiği takdirde 35,000;000 okkaya baliğ olacağı kuvvetle tahmin | edilmektedir. Sporü teşvik Haksızlıklarla olmaz çok esaslı dönmek lâzımdır — Memleketimizde her türlü sporun inkişafı için ne gibi tedbirler alınmalıdır diye dü- şünür dururuz. Bazen kaba- hati alâkadar heyetlerde bu- luruz. Bazen de, gençlerimiz de, Muühtelif sporları idare eden heyetler ne kadar fazla çalışır- larsaçalışsnlar, — yapacakları ufacık bir hata bütün sporcula» rımıze müteersir etmeğe küfidir. Meselâ Cuma günü deniz yarışlarında bunun bir misalini gördük. Bir çok sporcu genç- lerle beraber biz de müteessir olduk. Buna sebep ne? * Ekrem Rüştü Bey beya- nalında haksızlığın yapılma: dığını, bilâkis yarışların mun- tazım cereyan ettiğini, yalnız fazla heyecana kapılarak yüz. me havuzunun. kenarlarına kadar dolan halka polis kuv. vetinin dahi mani olmadığı- ni söyliyerek biz gazeteci- lerin »neşriyatını cerhediyor. lar. Ekseriyetle tesadüf etliği- miz bu gibi hallerin yegâne sebebi verilen kararların ye- rinde ve dürüst olmamasıdır. Cuma günkü müsabakala- rin neticek —i bildirirken bir kaç satırla bu cihetleride kay- detmiştik. Fakat; biriki gün sonra bir akşam gazetesinde deniz. cilik heyeti relsi Ekrem Rüştü Beyin beyanatını okuduk. Halbuki — şimdiye kadar denizcilik heyetinin faaliyetini takdirlerle — kaydedenler ğene bizlerdik. Biz ©o günkü — yazımızla gençliğin hakkını aramakla yalnız gazetecilik . vazifemizi yapmış o'duk. Yoksa maksa- dınız şunun bunun aleyhinde yazı yazmak değildi. Esasen - yarışlırda — kaza: nılan muvaflakıyeti de ilâve etmiştik. Bu münasebetle cuma gü- nü yapılan üç haksızlığı tek- rar ediyoruz. 1 — 31 Temmuzda bç çifte müptediler arasında yapılan yarış ihtilâfla neticelenmiş ve cuma günü için tekrarı karar. Bu yarışa — iştirak edecek olan Beykoz heyete müracaat ederek küreşçilerinden birinin futbol maçında sakatlandığını söyliyerek yerine müptedi bir kürekçi koyarak yarışa girme- lerini istedi. LA ASN ÖĞÜ AĞA AAA SAA L AAA ARRRCA AA AĞA ( » Ö DU el ÜN eÜ SÜÜ İ A ARRRÜERİ CN (B SAA GD l — SNO Heyette bu yarışın bundan evvel yapılan bir yarışın tek- rarı olduğunuj ve yarışa aynı kimselerle girmek mecburiye- tinde olduğunu söyliyerek Bey- kozun arzusunu kabul etmedi. Yarış yalnız Galatasaray” ve Beylerbeyi futaları arasında oldu. Bizim bu karara hiç bir diyeceğimiz yuktur. * 2 — Yüzme müsabakala- rında Beylerbeylilerin faikiyeti görüldü, Bunu hiç kimse inkâr ede- mez. Hele 50 metrelik dipten Lâkin bu gençler nelesleri yettiği kadar yüzerek 50 met- reyi tamamlıyamıyarak çıktı- lar. Hakem heyeti. bu üç yüzücünün derecesini tayin edemediğinden kararını sonra bıraktı, Fakat bu 50 metrelik mü- sabakada Beylerbeyi 9 puvan aldığı takdirde Galatasarayı arkada bırakacağı anlaşıldı. Ve ozaman tam mesafe yü- zülmediği için netice yoktur diyiverdiler. Halboki bundan evvelki yarışlarda bu şekilde hareket edilmiş, madalyalarda verilmiş- u, 3— Bayrak yarışına gelince: Bu yarışada seçmelerde kabul edilen — yüzüculerin — girmesi Tâzımdı. Halbuki Galatasray takımından bir kişi eksikti. Heyet evvelâ eksikbir kaa ro ile yarı; apilmayacağını- ııyledı-' şin yapilmayacağı Bu şekilde birinciliğin el- den gideceğini gören Galatsa- sarayın kodamanları ne yapıp yaptılar, esasen kendilerinden olan heyet reisine azadan iki kişinin mubalefetine rağmen üç kişi ile yarışım yapılmasını kabul ettirdiler. Şimdi sorarız. İlk kararla bu son karar taban tabana zat değil midir? Bu böyle olduktan sonra ortada haksızlık yokmudur? Hele yarışlara iştirak edil- diği halde puvan verilmemesi haksızlık değilmidir? Biz işte tekrar bu satırları yazdık. Bu gibi haksızlıkların önü- ne geçilmezse sporda terakki yerine tedenni görürüz. Çünkü bu şekilde verilen kararlar sporcularımızı müte- essir ediyor. Âli Rıdvan koştuğum gündenberi ki, tam sekiz sene oluzor oluyor ben- de bu mesleğin naçiz bir hiz. Metçisi idim. Aziz okuyucularım, bu ka- dar senedenberi birçok yazıla- rımı okudunuz, gördünüz, beyen: diniz. veya . Fa- kat, emin olunuzki, yazılarımla yüksek huzurunuza çıkmak için işte yukarıda arzettiğim sekiz seneyi dwreluı ve en nihayet işte bugün şu dört satırcıkla muhterem huzurunu za çıkabildim. Fakat,öyle bir çıkış ki, tam kalbimden vurul- muş bir halde, çünkü, bu güm den sonra ne sekiz senedenbe- Ti huzüurünüuza çıkmak için çırpınan bu zavallıyı ve nede çok " sevdiğiniz (Yarın) vı tekrar buluşmak üzere kaybe- diyorsunuz. Şimdilik Allahaıs- marladık. Belki birgün olur da gene buluşuruz. Siyamettin Abidin Holivutun 4 üncü nüshası 16 sayfa olarak birçok sinema havadisleri ve en son çekilen artist resimleriyle intişar et miştir, Karilerimize tavsiye ederiz, Satılık arsa Fatihte yeni yolda Malta tramvay tevakkuf mahalli kare gada bir evlek arıa acele satılıktır. Süleymaniye kâtip Şem settin mahallesinde 27 numa- raya müracaat. İstanbul dördüncü icera me- murluğundan: Haliçte, Fener de Babı Cafer, mahallesinde küremit caddesinde 92 yeni numaralı haneyi Emlâk ve Eye tam bankasından borç aldığı (21000) lira mukabilinde birim- cl derecede ipotek irae eyle- yen Halil Efendi deynini ademi tediye dolayısile namına tastir kılınan ödeme emri üzerine ";T'UH.._MPF "lik Hane bulünüöyü, Kal'a sokak, tarihi san. birkatlı, iki ay zarfında bir itirafı var ise 31- 194 numara ile daireye müracaatla dermeyan eyle- mesi aksi takdirde muamelâtı teraiyeye — devam- edileceği tebliğ makamına kalm olmak üzere ilânen tebliğ olunur. İstanbul — Dördüncü - icra memurluğundan: Büyükauda- da Ayanikola sokağında 27 atik 5S1-1 cedit numaralı maa bahçe zeytinliği havi köşkü Emlâk ve eytam bankasından borç aldığı (3200) lira muka- bilinde birinci derecede ipe- tek irae eyleyen Safiye be hanım deynini ııln ye dolayisile namı:” kılırar ödeme emri mumaileyhanın hıdglhı. da bulunmadığı gibi -hali ha. zar ikametgâhıda meçhul bu- lunmasına mebni - tebliği ka- İneıhuı A bil olmadığı şerhile bilâ teb> — liğ iade edilmiş ve ilânen teb. Uğat ifası kararkir olmüş bu. lunduğundan — mumaileyhanın tarih ilanından itibaren bir itirazı varsa 930613 numara ile daireye müracaatla der- meyan eylemesi aksi taktirde muamelâtı - icraiyyeye devam edileceği tebliğ makamına ka- im olmak üzere ilânen teb- liğ olunur. 5 « ça