20 Eylül 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

20 Eylül 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

Sayfa 8 ENİ t&T 20 Eyiüi 105 Paralarını yatırarak paviyon. bahçesli alan müşteriler, neşe Içinde tebrik ediyor. — Müstak. bel komşulariyle şimdiden / tanışıyor ve aynı mahalleli olmak gürür ve zevkini tadıyorlar. Siz de mynı zevki tatmak istemez misiniz? Marmaranın bütün güzelliklerini yakından seyreden ruh fe- rahlatıcı fevkalâde hava, Sihhat kaynağı, bol miktarda akmakt: olan maden suyuna sahip Londra asfaltı üstünde Avrupa - şehir cilik sistemine göre gidiş geliş Yolları, Ankara Bakanlıklar Yolu gibi; ayrı iki yol ortası Ve her iki gidiş geliş yolların kenarları ağaÇ Ve gül fidanlariyle süslenmek için yol Iinşasına başlanmış, istikbalde modern mesken #ehri ünvanını taşıyacak - olan 2000 parseli ihtiva eden Modern Meskân Şehir arazisini Sirkeci — gari önünden muntazam seferler yapan İstanbulun bugün için cen Muazzam, en rahat ve lüks otobüsleri olan Vahitler otobüsleriyle Modern Meskâün Şehrini, 1 ekim 1850 tarihinden itibaren de Şir- ketimizin Reno Acentasına sipariş ettiği Türkiyede emsali — bu. lunmıyan sıcak Ve soğuk cihazlarına sahip tam konforlu otobüe- leriyle 15 kuruş bir ücretle gidip görebileceklerdir. İnşaat yapıl dıkça Modern Meskân Şehrinde ikamet edecek müşteriler ” vere: ceğimiz özel kartlarla 15 kuruş, öğrenciler de 5 kuruş paso ile okullarına ulaşabileceklerdir. A — ARSA SATIŞ ŞERAİTİ: Her parselin cephesi 15, derinliği 14 metre olup 210 M2 dir. 300 liraya bir Parsel satılacaktır 1 ekim tarihinden sonra arsalar kıymet bulmuş olacağın- dan, bu tarihten sonra müracaat edenlere © 40 zamla arsa Satılacaktır. Müşterilerimizin müteyakkız davranmalarını hatırlatırız. B — MESKÂN ŞİRKETİNİN HUSUSİYETLERİ: İsi modern plâjı olan Florya Plâjına 7 kilometre, otobüsle 6 da- kika mesafededir. Keza İstanbulun en güzel köşelerinden biri olan Yeşilköy ve modern şekilde inkişaf etmekte olan sivil hava meydanına 6 kilometre, otobüsle $ dakika mesafede- dir. Modern Meskân Şehrimiz, Floryadan 7, Yeşilköyden 6, Küçükçekmece Soğuksudan 17 ve Altınevler arsalarından da 24 kilometre daha İstanbula yakın bir mesafede olup, bu- Eün bütün fazilet ve güzelliiyle ortaya çıkmış olan Fikret Yüzatlı ve Avni Başaran, İncirli Bahçellevlerinin mevki komşusudur. — Modern Meskân Şehrinde 2,34.5, odalı villâ yaptırmak Isti- 'yen müşterilerimize 1/50 mikyasta inşaat plânları, 15 lira Ücret mükabilinde (yüksek mimarımızın hazırladığı) bu ca- zip plânları gerek Şirketimizden ve gerekse Sargideki pavi- yonumuzdan alabilirler. Modern Meskân Şehri arsalarının Bakırköy 'Tapu Sicil Mu- hafızlığında kayıtlı bulunan satışa çıkarmış olduğumuz ar Salarımızın tapu kayıtlarını açıklıyoruz: Bakırköy Tapu Sİcil Muhafızlığının yevmiye 603, 663, 218 783, 546, TG8, 598, SAS, 293, T87 numaralı kütüklerinde k: yıtlıdır. Sirkeci garından 13 kilometre, Topkapıdan 9 kilo- Metre mesafededir. Yani Beyazıttan kalkan bir tramvayın Sirkeciye gitme saatinden daha evvel, Sirkeciden katkan otobüs Modern Mesken Şehrine ulaşmaktadır. - Avrupada Olduğu gibi motürlü vamtalar uzafı yakınlaştırmıştır. E — Her parsel aynı güzelliklere sahip ve hepsi Marmara de- nizine hâkimdir. Arsalar, müracaat mırasına göre müşteri: lere tahsis edilecektir. Her parsel 4 adet beton direkle tan- Git edilmiş ve harsel numarası da içinde yazılıdır. F — Talip müşteriler, Şirketimizin veznesine İzmir Fuarı” deva- mınca Fuardaki veznemize, taşradaki müşterilerimiz de pos- 'ta havalesiyle Şirketimiz adına veya Şirketimizin İstanbul Ziraat Bankası 2463 Nolı hesabına göndererek talip olabi. iübülün en lrler. Taşradaki müşterilerimizin ayrıca sarih adreslerini Şirketimize bildirmeleri de elzemdir G — Sirketimiz, İstanbul Reno Acentasi ile yapmış olduğu'- an- laşma mucibince 4100 liraya; 2500, 2000, 1500, 1000 lira pe- sin Ve bakiyeleri ayda 150 lira gibi az miktarda bir taksitie 'vzun vade olarak müşterilerimize otolar vereceğiz. Bu otolar 840 kuruşluk bir teneke benzinle 300 Km. mesafe kateden ekonomik ve mukavim, parçası bol arabalardır. Bu ciheti Mllşterilerimize müjdeleriz. Otolara talip müşteriler sıraya girmek suretiyle otolar peyderpey kendilerine verilecektir HULASA: Bügün bizim arazimizden 6 veya 7 kilometre İs- tanbul dışına doğru uzak olan Fiorya ve Yeşilköyde bir evlik arsı lar 10 ile 20 bin lira kadar kıymet bulmuştur. İstanbul şehrindeki mesken buhranı, halkı İstanbul dışına doğru; deniz hâkimiyetleri- 'ne sahip sahalara sürüklemektedir Ve herhangi bir bu gibi geniy arazide 10-15 villânın yapılmasından arsalar on misli kıymet bul Maktadır. Meselâ Kadıköyünden 22 kilometre İleride bulunan Mal- 'tepe Tıragas tepesine yapılan 50 adet ev, eskiden 1000 liraya te- min edilmiş parseller, bugün kıymet olarak 10.000 liraya çıkmış: tar. Zira bir kaç sene içinde inkişafa hız verilmiştir. Bugün orta ve dar gelirli vatandaşların, lik hamlede ucuz satılan arsalardan bir. kaç adet alarak iki, Üç sene sonra 600 liraya aldıkları bir arsayı 6000 Jiraya sattıkları herkesçe malümdur. Diğer arsalara da bu kârdan istifade ederek villâ yaptırmak suretiyle mesken buhranı: 'hı bertaraf etmektedirler. Bilhasan orta derecede, sermayesi kıt icaret erbabı bu gibi satışlardan istifade ederek sermayesini ku yetlendirmektedirler. Bugün inşaata hız verildikçe fatanbul mıntu. kalarında da arsalar günden güne kıt bir hale girmektedir. H vatandaşın toprağa bağlıyacağı cüzi bir para, ummadık sermaye- Yi bir kç sene içinde temin ettirir. Toprak sahibi olmak, hazine Sabibi olmak kadar faydalıdır. Şirketimiz fedakârane, kanaatkâr bir kârla ortaya bir eser çıkarmak suretiyle bu yolda arsa satışına başlamış bulunuyor. Arsa satışına ait mufassal malümat yukarıda yazılı fıkralarda izah edilmiş olduğundan, lüzumsuz muhaberata Meydan verilmemesini istirham ederiz. Parsellerimizin ifrazı tekemmil etmiş olduğundan 300 lira perin bedelle tapularını alacak müşterilerimiz, 18 lira harç — be- den bir kınmı Sermayesi 150.000 T.L. 00 LİRAYA FEVK MODERN MESKEN SEHRİNDEN MARMARA DENİZİNE BİR BAKIŞ Gelleriyle birlikte nüfus cüzdanı veya tasdikli örnekleriyle 2 şer 'adet fotoğraflarını müessesemize getirerek ferağ sırasına girecek. lerdir. Taşradaki müşterilerimizin İstanbuldaki akraba veya ah Baplarına veyahut mücssesemiz memurlarından Hasan Taşdelen ler ile Mehmet Ağrıdan birine vekâlet göndermekle tapuları nam. larına tescll edilerek adreslerine postalanacaktır Pesin bedelle 300 lira mukabilinde arsalarını” alacak müşt riler, bugüne kadar 300 Jirayı henliz tamamlamıyan sayın mü; terilerimiz müessesemizin 2463 numaralı İstanbul Zirant Banka: hesabımıza yatırarak bankadan aldıkları makbuzla — Şirketimize müracaatleri; taşradaki müşterilerimizin de Zirant Bankası şubesi bulunmayan yerlerde posta havalesiyle yukarıda yazılı İstanbul Ziraat Bankası 2463 numaralı hesabımıza göndererek 300 lirayı İkmal etmeleri, Ziraat Bankasının şubesi bulunan yerlerdeki mü: terilerimizin de bulundukları Ziraat Bankası vasıtasile İstanbulda ki hesabımıza göndererek 300 lirayı tamamlamaları zaruridir VEKALET SURETİ: Türkiye hudutları dahilinde her parsel bedeli 300 lirayı tecavüz etmemek üzere Türk Mesken Şirketi his- sedarı Hüseyin Taşdelenlerden gayrimenkul namına almıya yetki. İ olduğuna dair vekâlet gönderilmekle tapularını alabileceklerdir DİKKAT OKUMANIZ MENFAATINIZDİR. Kurucumuz Hüseyin Taşdelenler. 'TTürk Mesken ve Rekabet Şirketi, modern şehirlerinde halkın bu mesken dâvası içinde kıvrandıkları zarureti bertaraf“ etmek kaydiyle aşafıda resimlerle bu şehirlerdeki inşaat Inkişaflarını te- ker teker sıralamış bulunuyoruz. 14 ay evvel değil, Türkiyede şenebi milletlerde dahi tatbikı yapılmamış bir buluşla evvelemirde vatandaşları arsa sahibi yapmak düşüncesiyle — İstanbulun en iühteşem sayfiye yeri olan Suadiye mahalline vesaltle dört beş dakika mesafede bulunan fevkalâde hava, Marmara adalarına ta- mamen hâkim, Kayışdağı memba suyu bulunan, Kayışdağı cadde- #i mevklinde gerek Ziraat Bankasından ve gerekse şahıslardan Satın aldığımız milyon metreleri aşan bu sahayı ayda 10 lira gibi herkesin ödiyebileceği cüzi bir taksitle Müessesemiz, satışa arzet- Mesi, evvelce ellerinde fahiş fiyatla arsa satan bazı şahısları ta- mamen baltalamış ve İstanbul piyasasında arsa fiyatlarının - düş- mesinde yegâne rol oynamış Ve böylelikle âmme hizmeti yapmıştır. Bundan evvel de inşaat malzeme piyasasına tesir yapmak için Küm, çakıl Ve taş işine el atmış, Sundiye ve Bostancı mıntakasın- da 6 ve 7 liraya satılan kum ve çakıl piyasasını 190 kuruşa düşür- Müs: bununla da kalmayıp Yunus Çimento Fabrikasında çimento imalinde kullanılan kumun fiyatını evvelce aldıkları şahısların fi- yatından 3 misli daha ucuza fabrikaya teslim ederek imal edilen Çimentonun bu ham maddesini düşük fiyatla fabrika tarafından alınmasiyle çimentonun maliyeti fabrikaca ucuza maledilmiş - ve fabrika bundan dolayı her çuval başında seve seve vatandaşlara 30-40 kurliş tenzilât yapmak suretiyle çimento vermeye başlamız, bu da kurucumuz Hüseyin Taşdelenlerin ikinci âmme hizmeti ol. 14 ay içinde ilk kurulan Rekabet Şirketi ne yapmıştır? Evvelemirde bugün devletin tasarrufunda bulunan İçerenkö- yünden başlıyan Kayışdağ memba suyuna kadar dayanan 45 ki- İometre uzunluğunda bu yolu kurcumuz Hüseyin - Taşdelenler kendi kesesinden para sarfetmek suretiyle şahsan Devlete en ufak bir yük olmadan bugüne kadar bu yolun 3800 metre v foprak seviyesi, yani sandık ve kanallarını yapmış ve 1800 metre uzunluğunda da blokajını ikmal etmiş ve beş altı ay içinde yol tamamen bitmiş olacak ve böylelikle senelerden — beri Kayışdağ memba suyunun bulunduğu ağaçlık mesire yerine yol olmamasından dolayı oraya safaya gitmekten mahrum kalan va- tandaşlar istedikleri vesaitle rahatça gitmiş olacaklardır. Bu da bir âmme hizmetidir. Şirket kurucumuz Hüseyin Taşdelenler, halkın ev ihtiyacını gözönünde tutarak en ufak bir menfaat temin etmeksizin - ma- fiyet fiyatını DilAfaiz beş sene uzun vade ile villâlar yapmak Ve bunları meskensiz Vatandaşlara icar kabilinden ödenmek suretiyle asağıda gene resimlerde teşhir ettiğimiz şekilde İçerenköyünde illaların inşaatına başlamıştır Bu da bir âmme hizmetidir. Kurucumuz Hüseyin Taşdelenler, halkın arzu ve isteğine uya rak Bakırköy - Londra asfaltı Kuleli Çiftiğinde geniş arazi ala Fak bu araziyi mevkil gruplara ayırarak her vatandaşın ödiyebi. leceği taksit ve sühületle satışa arzetmiş ve burada da mesken- #iz vatandaşlara satılmak üüzere maliyet fiyatına, bilafaiz beş s he vade İle verilmek Üzere villânın seri halinde inşaatına başlamı: mahallen çekilen resimde bitmiş olan Ve temelleri yükselen ve seri halinde temelleri biten villâların resimleri aşağıda gösteril- mektedir. Bu da bir âmme hizmetidir. Rekabet Şirketi, işte 14 aylık bir müddet zarfında yalnız bun- ları yapmakla kalmamış, İçerenköy Modern Şehrine 27.000, Fiorya Modern Şehrine de 9.000 adet fide dikmiştir. Yalnız bu kış mev iminin âni donundan mütevellit fidelerin ©- 30 u tutmamışan da Şirketimiz bu sene ekimde bu zaylatı tekrar dolduracaktır. Bu da bir âmme hizmetidir. Kurucumuz Hüseyin TTaşdelenler, bundan bir buçuk ay evvel Türk Mesken Şirketi ünvanı ile ikinci bir şirket kurmuş ve bu girkete de Florya Modern Şehir arazisinin bitişiğindeki arazisini fahsis etmiş, 300 lira gibi cüzi bir para ile bir adet Parseli satışa arzetmiştir. 'Bu kısa müddet zarfında kurucumuz, binlerce beton öireklerle her parselin hudutlarını tahdit etmiş Ve âmmeye sar fedilen paradan zevk duyarak Devlete ait olan ve Londra asfal- tına bağlı bulunan Modern Türk Mesken Şirketi Unvanını alacax olan bu sahada Avrupa şehircilik sistemine uyarak gidiş geliş yol inşasına başlamış Ve kısa zamanda bu Yolun Inkişafı her tarafta takdirlerle karşılanmış ve bu gidiş geliş Yollarının kenarları ağa: gül ve yıldız çiçekleriyle süslenmiştir. Türk Mesken Şirketine ait Olan aşağıdaki resimler yolun ve yol kenarlarının agaçlanmış İn: kişafını göstermektedir. Bundan altı ay evvel kurucumuz Hüseyin Taşdelenlerin - bu bpuluş Ve kabiliyetini aynen kopye eden Altinevler Şirketi kurulu- #ü ile birlikte vermiş olduğu gazetelerdeki ilânlarında müessese Mizi itham ederek biz, diğer şirketler gibi taahhütlerimizi yapa mıyanlardan” değiliz, çevresinde yazılar neşrettikleri. hatırlarda dır. Bu müessese allı ay evvel kurulmuştur. Bugün tek bir mü, terisine dört tarafı betonla tahdit edilmiş ne bir parsel göster bilmiş ve ne de vadettiği inşaata başlamış ve ne de beş kilometre derinliğine Edirne yolundan uzanan bu gayri muntazam araziye Türk Mesken Kollektif Şirketinden: Istanbul Galata Rıhtım Caddesi Kefeli wva Hüseyin Han Bitişiği Küçük Han Kat 2 “Sicilli Ticaret No. 42707 ALÂADE AR CUMHURBASKANI SERGİD Cumhurbaşkanı, Serginln (Türk Meskün Şirketi) Şirketin kurucusundan izahat almıştır. Reslim, Cuml mini halkı arsa Ve ev sahibi yapmak — hususunda, göster kolaylık ve sühületten delayı müessese kurucusu Bay. Hü seyin Taşdelenleri tebrik ederken göstermektedir. yapmak tasavvurunda - bulunmamıştır. Acaba, bunların ilânına itimat ederek görmeden arazi alan Vatandaşlar bü beş kilemetreyi uçakla mı katedeceklerdir. Bu girket neden sırf şahai menfaatini düşünmüştür? Neden bizler gibi varlıklarının hiç olmazsa ya- asını âmme hizmetine terketmemişlerdir? Görülüyor ki, altı ay lk bir mazisi olan Altnevler Şirketinin yanında bir buçak ay Mazisi olan Türk Mesken Şirketi ne başarılar Ve ne İnkişaflar kaydetmiştir. İşte bizim hesabımız mahalli resimlerde apacıktır. Evvelce bir çok gazetelerde gerek bİz ve gerekse Soğuksu sahibi Bay Akif Ve gerekse Milliyet, Hürriyet, Yeni Sabah, Her Gün ga: zetelerinde Altnevlerin tapuca kayden göl kenarında araaları bu dunmadığını, bazı şahıslara ait göl kenarındaki arsaları kendi ara: zisiymiş gibi halka gizlice gösterdikleri, buranın değil bir Altın Şehir, hayvanlar için bir mer'a dahi olamıyacağı, zira bu arazinin mevkileri meşhur Yarımburgaz sivrisinek ve bataklıkları ile aymı amanda Feruz Köyü mezarlıkları İle komşu olan bu Altın Şehir diye sattıkları arazide bir Insanın yukarıdaki sebeplerden dolayı yaşıyamıyacağına göre, ancak Şahsi menfaatleri uğrunda val daşların sağlıklarını düşünmüyen bu müessese hakkında — Sağlık Bakanlığına bir çok müracaatlar yapılmıştır. Mücssesemizi, yegâne üÜzen nokta da şudur Bu becerikli müessese bügün bütün Türk milletinde eiddiye- tiyle sevilen Yeni Sabah gazetesinin muharririni, halkın aleyhie: rindeki acı feryatlarını önlemek için Yeni Sabah gazetesi muhar- Tirlerinden bir zatı arazilerine götürmüşler ve burada Altın Şehir Plâğı, Altın Şehir Yarımburgaz tren istasyonu diye bir çok resim: ler çektirmişler ve bu resimleri Yeni Sabah gazetesinde ilân ve röportaj mahiyetinde neşretmişlerdir. Buradaki muvaffakıyetle de Yeni Sabah gazetesinin münevver ve asil bir evlâdını da işte bizim arazimiz göl kenarında diye /e bu arazi hakkında röportaj aptırmaya muvaffak olmuşlardır. Netice bizim eserimizi. kopye den bir müessese, mahalli yerini gizlememek suretiyle faziletiyle meydana çıkmış olsaydı bu eserimizi kopye eden mücsseseyi tak- dir ve desteklemek benim için bir borçtu. İşte her İki taraf ara: sında hüsüle gelen muvazaa, arazimizin mevkil ve yakınlığı on. ların arazisinden 24 kilometre İstanbula daha yakın oluşu, onların mağdüriyetine sebep olmasından zuhur etmiş olduğunu açıklarız. Mücssesemizin Panhart du fatura karşılığı satın alı ra plâka numarasını taşıyan acentesinin Pransız malı tam konfor. 1Ş olduğu ve hâlen Kartal 130 numa: Panhart otomobilimiz, Kadıköyünden Pendiğe kadar, diğer şahis otobüslerinden ©. 30 tenzilâtla vatan- daşlarımızın emrine 17.9.1950 tarihinden itibaren Mmuntazam 5 ferlerine başlamıştır Diğer fatura karşılığı Şirketimizin tasarrufunda bulünan 1 ekimden itibaren keza diğer şahısların otobüslerinden ©- 30 ten zilâtla Sirkeciden kalkarak, Edirnekapı, Bakırköy yolu ile Reka: *t ve Türk Mesken Şirkelimizin Modern Şehirlerine uğrayarak, gilköyden Küçükçekmeceye kadar muntazam seferlerine başlı: mak için, dilekçe ile birlikte uhdemizde bulunan tam konforlu 'RENO) 'marka otobüsümüzün faturası İstanbul 6. Şube Müdür lüğüne plâka alınması için sunulmuştur. Şirketimizin tasarrufun. da bulunan bu otobüslerin sıhhatini yukarıda yazılı resmi makam lardan Mmüşterilerimiz. sorabilirler. Şöyle ki: Bu otobüslerden başka Şirketimiz, — (PANHARDI Acentesine bir adet, (RENO) Acentesine 4 adet, ayrıca (MAN) Acentesine de içinde 6 adet hoparlör, radyo, telefon (dahili te- sisat) mevcut Ve en karanlık havalarda dahi normal aydınlığı da- ima muhafaza edebilmek iğin Üst kısmı cam Alman malı (MAN otobüsümüzü de eylül sonunda sefere başlamak üzere ncenta tara- fımıza teslim edecektir. Bu otobüsler henüiz tasarrufumuza gec mediği için bunları da ilâve ederek şirketimizin (8) âdet otobüsü vardır diye reklâm yapmak tenezzülünde bulunmuyoruz. Halbuki Altinevler Şirketi Alman Buğink Fabrikasının İstanbuldakt akra tifsiz yani gümrüksüz Berlin plâkası ile gelen Ve Fuar sonu Ber line iade edilmek Üzere bulunan bu otobüsü İstanbul Acentası Al- nevlere fatura mucibi satabilecek durumda olmadığına göre AL- Mnevler Şirketi bu müesseseye bizim nasıl olsa İstanbul Sergisinde ve İzmir Fuarında paviyonumuz var siz ayrıca bu hususta kira da vermemiş olursunuz, otobüsünüzün Üzerine mukavvaya yazılmış Altinevler Şirk diye bir yazı koyarsak hem sizin için ve hem de bizim için İyi bir reklâm ölur diye bu reklâma kar- #ilik Acentaya kapo *i gibi bir kaç para Vererek bu dü. Tüst müesseseyi de Mlet ederek bugün fatura karşılıfı . olmayan kendi tasarruflarında bulunmayan Buğink marka otobüsü iki ay tine satılmıştır) an beri Sergi ve Fuarda Ve ayni Zamanda bir çok gazetelerde Şirketimizin malı olan (BUJİNK) marka otobüsümüz diye büyük /e cüretkârane resim koymak suretiyle halkı aldatmaya ve kan- dirmaya devam ettiklerinden dolayı İzmir ve İstanbul Savcılıkla haklarında gerekli takibata başlamışlardır. Bu sözlerimizin ne dereceye kadar doğru olup olmadığını İstanbul Altıncı Şubeye AT tinevlerinin (BUJİNK) marka bir Otobüsleri olmadıkları açıklı. fiyle meydana çıkar. Türk Mesken Şirketi Hissedar ve Müdürü olan kurucumuz Hüseyin Taşdelenlerin bir ay 20 gün içinde kur Muş olduğu bu Şirketin pek kısa zaman zarfında tasarrufunda bu Junan arsaların ifraz adedini Bakırköy Tapu Sicil Muhafızlığına müracaatla alınan yazı karşılığını aşağıda aynen bildiriyoruz. İşte Altinevlerin vermiş olduğu İlânlarda kendilerine ait olmayan, göl kenarlarının resmini koymak suretiyle Altınevler Şirketinin ter temiz kumsal plâjı diye bir çok gazetelerde koydukları bu resme dikkat edilirae 'buranın kuman Slmadığı ve bu resimde suyun için de sazların bittiği ve Pis bataklık — olduğu Aleni - görülmekte r. “Halkin sağlığını” tehlikeye ” koymakta — devam. etmekte an Altinevler Şirketi hakkında resmi makamlara ve ken: İAi vi a » ç LÜ SÜĞi SALAR İstanbal Sergisinde Türk Meskân Şirketinin 300 lira gibi bedava bir Ücretle — satışa çıkardığı denize — nazır amaları büyük bir rağbet ve müşteriler Adeta sıraya girmek zorunda kalmıştır. Resim, bu ragbeti çok canlı olarak göstermektedir. dilerine paralarının lade edilmesi için akın halindeki vatandaşların Müracaatı karşısında esasen 5 kişiden mürekkep ceman 10000 Jira sermaye İle kurulmuş olan ve bu cihet adli sicilce de böylece müseccel olan sermayenin kifayetsizliği ve aynı zamanda bugüne kadar halktan toplamış oldukları paraların beşe taksim edilmek süretiyle ancak Kendilerinin husus masrafların: karşılayabilecek bir durumda olduğu aşikârdır ki, bugüne kadar Altınşehir diye ve tapu kaydına göre satışa çıkardığı bu arsaların bine yakın bir kıs- mı ifraz edilmiş olduğu halde, satışa çıkardıkları hiç kendileriyle alâkaları olmayan göl kenarında (Üç bin) Parselin ifraz edildi. Şini hilâfı hakikat beyan etmektedirler. Parlak cümlelerle vatan: daşları iğfal etmiş oldukları keza tapu kayıtlarında müseccel olup evvelki gazetelerde 1/60000 mikyastaki bir haritayı bir sıfırı nok San göstermek suretiyle 1/6000 mikyasında imiş gibi. mikyası kurnazca küçültmek suretiyle göl ile alâkalı gibi göstermeye ça- Jışmışlardır. Bu hakikat iddialarım her İki Şirket arasındaki reka. betten dolayı zannetmeyiniz. Bu müessese onun, aleyhine aslı ol mayan beyanatta bulunuyorsak müessesemiz hakkında dâva ika- me etsin, adalet karşısında göl ile alâkaları olmadıklarını ispat edelim. Esasen, bir çok gazetelerde vaka olarak Küçükçekmece gölü bataklıklarında bir çok Vatandaşlarımız ve yavrularının gömül- mek suretiyle hayatlarına son verildiğini sık sık okumaktayız. Ge- Tek sıtma ve gerekse hayati tehlike bakımından tamamen mahzur- İu olan Altinevler arazisinin bu fenalığını Altınevler Şirketi de inkâr edememek zorunda kalarak bundan bir kaç gün evvelki ga- zetelere Türk.Mesken Şirketi, arazisinin yanı Bakırköy havnlisin de Şirketimiz aren alacaktır dive, ilânlar vermeleri bütün teferru- alını meydana çıkarmış bulunmaktadır. En mühim nokta da bu Mücasese İlk kuruluşunda gazetelere verdiği ilânlardan ilkinde Küçükçekmece, Soğuksu, bilâhare Soğuksu ilersi ve bilâhare de Yarımburgâz ve en son İlânlarında da Florya Altnşehir arsaları diye ilânlar vermişlerdir. Acaba bu mevkiletin hangisi doğrudur? Bu şirket neden mevkllerini kaçamaklı yani muallâk bırakmak su- retiyle arsalarının hakiki adreslerini gizlemektedirler. Zira bütün Türk halkı hakiki yerlerinin fenalığını ve hayatları için tehlikeli olduğunu anlamış, paralarının iadesine başvurmuş, bunların İçin- de ancâk yeri görmeyen ve bilmeyenler Ve paralarını geri alamı: yanlar zaruret karşısında tapu almak zorunda kalmışlardır. İsze artık tek bir vatandaşı İknan muvaffak olmayan bu şirket sıhhat kaynağı, Umumi deniz manzarasına sahip, Avrupa şehircilik sistd- mine göre bir buçuk ay içinde Modern Türk Mesken Şehrine gidiş Keliş yollar yapan ve bu yol kenarlarını çiçek, akasya ve güllerle Tengârenk süsleyen ve Altnevler Şirketinden 2: bula daha yakın bulunan satışa çıkardığımız arsalarımız karşısında vler Müessesesi pek mağdur Ve perişan bir halde inlemekte- İşte bundan dolayı müessesemizi — çekemiyecek. durumda ilânlarında yazılar neşretmektedir. Bizim eserlerimiz, kurduğumuz 'de meydandadır. Müsterilerimiz bu eserlerden kıvanç duya- lessese kurucumuz Hüseyin Taşdelenleri takdir etmektedir. ler. İşte biz de arzu ederiz ki, Altınevler Şirketi de değil hayati teh- llke arzeder bir sahada sağlığı muhafaza altına alan bir sahada eser ortaya çıkarabilsin. Ve namuslu, bir şirket olarak kendini ilan. arında metheden vasfa tamamen lâyık olduğunu göstersin. Hulâ- sa Altinevler Şirketinin arsalarında oturabilmeleri için Şirketin Üstelik müşterilerine ayda 300 lira vermeleri Jzımdır. BAKIRKÖY TAPU SİCİL MUHAFIZLIĞI YÜKSEK KATIN A Hissedar ve Müdürü bulunduğum uhdemde bulunan müntaka, 'nızın Küleli Çiftliği, Londra Asfaltı mevkiinde TÜRK MESKEN ŞİRKETİ Ünvanı ile satışa çıkarmış olduğum arsaların bugüne kadar ne kadar miktarının ifraz edilmiş olduğunun tarafıma bildi. ilmesini istirham ederim. 16 eyiti 1650 Türk Mesken Şirketi Hissedar ve Müdürü Hüseyin Taşdelenler 'imza Put Türk Mesken Şirketi Hissedar ve Müdürü Bay Hüseyin Taşdelenlere, 16 eylül 1950 tarihli yazınıza karşılıktır. Mantakamız, Londra Asfaltı Kuleli Çiftliği mevklinde uhdeniz le bulunan arsaların bugüne kadar 785 adet parselin ifraz ve tes 1 edildiği 800 kadar parselinizin de ayrıca ifraz edilerek dairemiz- de derdest bulunduğunu isteğiniz Üzerine bildiririm. Saygılarımda. Bakırköy Tapu Sicil Muhafızı Yakup Veli Divrim NOT: Şirketimiz bir buçuk ay zarfında Binleri aşan parselini ifraz etmiş ve bugüne kadar Yüzlerce kişinin tapularını vermişti Bilhassa müşterilerimizin 16 dan 111 e telefonla Muhafızlığa sor kilometre İstan?