17 Ekim 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

17 Ekim 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

17 Ekim 1050 sayfa 97 İFIKRA " Yaşa Koraltan , Bedii FAİK JADYODA dinledim: Büyük Meclisin Başkanı Koraltan, cenuba aptığı seyahatte Tarsusa uğrüyor, Vilâyetin bütün ilerl ge- denleri yollara dizili.. Bir aralık sevimli Koraltanın iri gövdesi Birden irkiliyor; kalabalığın ön safındaki minimini mektep vav- yülarını görmüş. Soruyor: “Bu saatte sizin burada ne işiniz var? Dersleriniz yok muydü?,, Küçük talebe kafilesi yerine, öğret- menlerinden cevap: “Siz aziz babalarını görmek İçin çok israr ettiler Sayın Başkan' Radyo üst tarafını vermedi. Sayın Koraltan bundan sonra ne demiş ve ne yapmış, bilmiyorum. Fakat hlçbir şey söylememiş olsa dahi, ne bels var? Bundan sonrası onun değil, Maarif Veki- Tinin hattâ hepimizindir. Bir kaç gün evvel yazmıştım. Elâzığda Devlet Relsi ve Baş- bakan için de aynı şekilde davranıldı. İhtimal yarın, demokrasi- mizin bir başka kahramanı, yurdun ayrı bir köşesinde aynı yol- da karşılanacaktır. Yirmi milyonluk bir Türkiyenin, bütün mek- teplilerini düşününüz; hepsi aynı anda, “aziz bahalarını” yahut “sayın büyüklerini” görmeye dayanamaz oluyorlar!.. On dört mayıs demokratı olsam veya eski Iktidardan vüz bulamayıp da Şenikinden külâh yakalamış sayılsam, mekteplilerimizin bu ha- ifin şaheser bir örneki, sa- Tal “müstakbel nesildeki milli bir yayım. Ama öyle değilim. Ve bittabi mesele de böyle değil. Na S olsun? Bir, kendi resmini kendi İndirten Bayarın — asaletini Şözününe getirin; bir de “babalarını gürmeye dayanamadılar.. Kadinsı İle çocukları yollara döken tabasbusu!.. Birincisi, resmini niye kaldırıyor? Şefliğin yıkıldığını, tek efendinin milletin ken- Gisi olduğunu, bir kelime İle, demokrasinin geldiğini ispat için. Peki İkincisi neye çalışıyor?” Bütün bunları topyekün İnkâr ve aksini İspat için.. Şimdi. birbirine bu derece zıd İki - zihniyeti yanyana görür de masıl şaşmazsınız Maarif Vekilimizi evvelce fanliyetiyle duy Demokrasiden sonra tanıdım ve tanıdıktan sonra da sevdim. Be- »im tanıdığım Tevfik İeri, Türk öğretmeninin talebesini elin. Gen tutup da, dersinden ayırarak politika mücahidlerinin yoluna Gizmesine tahammll edecek tiplerden değildi. Eminim Ki, gene de öyledir ve son hâdiseleri duyar duymaz, gözlüklerinin camları gerisinde işıldiyan zeki gözleri çakmak çakmak — alevlenmiştir. Belki de masasına yumruğunu indirerek şöyle kükredi: “Ne olu. yörüz? Bunun için mi çalıştık? Çocuklarımızı şef yaratıcılığında ga kullanacağız Evet, demokratsak bunün — kendimize uyanı, şark modeli, Türk İşi, falan yoktur. Demokrasi, hürriyetin tek fabrikasından çıkıyor. Ya olduğu gibi alıp kuşanacak, yahut da topyekün at Çaksınız. Bir parçasını alayım da yarısına da bendekini ekliye- Bir gazeteci arkadaş kendisine kazara “Relslcumhur hazretleri, dedi diye kaşları ça fılan Bayarın hareketinden, en ziyade ders alması lâzımgelenler arasında, öğretmenler olmamalıydı stanbulun asayişi ve Belediyenin ayrılması hakkında İstanbul alisinin -Ankaradaki — beyanatı Ankara 16 (Husust muhabirimiz bil- diriyor) — Ankarada verdiği bir. be Şanatla Tstanbul. Valisi - demiştir. ki: 'Köngreden evvel Ankaraya gel dim ve'bu " fırsattan — faydalnnarak Başbakana, ve İçişleri Bakanına İ tanbulun ihtiyaçları hakkında izahat Verdim. " Bazı öileklerimiz için de ri- ERlArdA bulundüm. Bunlar “arasında Türk İstanbulun 800 Üncü yılını kut- fama işi, Ermeni Patrik seçimi, İstan. Bulün ekonomük, meseleleri de vardır. Size kesin olarak Wfada etmek a. terim Ki İstanbulda Gsayle morelesi Enlerile aa hün laayisi bir yazıda bu me: Kakkında Yazdığı " öele Üzerinde verdiğimiz bir mülâkatı Basmakalıp diye - vasıflandırmız. —O Beyaratımdan evvel 17 eylül pa: BÜ yaptığımız Ve İatanbul VEr Müdürünün 'de hazır bulunduğu top- İantıdan sonraki beyanatı da okumuz olanlardı Böyle bir hükme varmazlar. & Eylülün İlk haftalarında hakikaten bazı cansikici vakalar olmuştu. Fakat Bunun karrısında motörlü devriyeler Çamtasiyle “yaptığımız. siki” kontrol derhal Tesirini göstererek Yakaların önüne geçilmiştir. " İstanbuklan. ayrı Fünde 19 'vakn olmustu. İm 10 günlük aynı günlere Tastayan Zabıla Yakalariyle bu Yılın vine hir e Kimden 10 ekime kadarki ada va Ki böyle derme çatma diye birşey yok: kur, Hem mizrak çüvnla siğar mi. Dün ir gazete bir otbüsün soyulup için- Geki insanlardan. zorla para İstendi. Bini yazdı. Otobür. kocaman Bir. va: Stadır. İçinde birçok Vatandas var. dir Bunü tabil hemen. tekzin. ettik Garibime giden şu ki sinsi bir kaynak Kavadln icat ediyor. Bunlar hemen ba: Bima Caksediyor. Dir. kumı da fimlti Cevabi notamız dün Bulgaristana verildi Notada; muhacirlere ait mallar hakkında derhal müzakereye geçilmesi, bütün meseleler hakkında Bulgarların anlayışlı olmaları lüzumu belirtiliyor Bulgar notasının bir cok yerlerinde ifade “olunan “bir fikri var ki Sofya Hükümeti bütün muhakemesini bu fi Kir üzerine kuruyor. Onu söylece hu İâsa. edebiliriz. Muhaceret esası mırf göçmenlerin netine konulmuştur. öy Te Ka 1825 müahedesini imza eden a: Tafların her ikisi de ilgililerin kendi İtekleriyle ifade etükleri arzuyu bu Yüzden 'kabul etmek - zorundadırlar. Mühacirlere karsı takdir hakkını kul Janmak börle yapan taraf için ahdi Vecibelerini ihiâi etmek münasna ge Türkiyeye ge| Tir. Bulçaristar | “Türk Hükümeti sözleşmenin âtide- Hinik Cum | xi motnini zorlüyarak yapmak isteni- eyldI 1050 | Jen tefairi kabul edemez. Metin gü Cevabi no- | dür; £ Ka ““Âkit taraflar Bulgaristan Türkleri ile Türkiye Bulgarlarının rızaya müs: denit muhaceretlerine hiç bir manin İle karsı konulmayacağını kabul eder Ankara, 16 (AA) — Bulgaristanda- Ki arkdaşlarımızın yurdumuza muha- Çereti meselesi hakkında Bulkar Hü- Kümetince 27 eyiği 1860 tarihinde Sof. Ya Maslahatgüzarımıza verilen. ikinci Zota üzerine hazırlanan cevabi nota miz. Bakanlar Kurulunun - tetkik ve Tasvidinden geçmiş ve Dişişleri Ba: Kanlığımız. tarafından. bugün Bulgar Eiçiliğine tevdi olunmuştur. Bu 'cevabi notamızın ve ilişiği olan muhtranın metinleri aynen aşağıda- Dürişleri Bakanlıkı, Türkleri Hakkında Bulga: hüriyeti Hükümetinin Aldığını bildirmekle ge farihil ve 39 ri Bakanlığı, Bulgar Hükü- kendisine tevcih eylediği ya bir müddetten beri kullanma: | er. edindiği İfade sekli dolayısiz |— Mühacirler menkül mallarını — ve emiye, ona yapmak 1ü: | mayvanlarını tam bir serbenti daire İği” müsahede üzerine | / sinde beraker Kötürmek ve gayri men: kür hükümetin, bundan böyle. ifa: | kullerimi tasfiye etmek hakikına mü- biraz daha intizam ve dürüst | Hik olacaklardır. Gayri menkul mal İük verecekini Ümit etmekten zevk | Jarımı kati hareketlerinden evvel taz düyüyordu.. Bakanlık, Dü husustaki | fiye etmek İstemiyenler bu işi muha. Samimi ve ölcülü ihsasının Sofra Ka: | ceretlerinden İlibaren İki sene İçinde Binesi nendincie maalesef hiç bir akis | yapacaklardır. Ayandırmamış. oldukünü ve mezkür | * güllerin tasfiye bedellerini ne s kabinenin, son Notasına açıktan aç | retle memleket dışına çıkaracakları z kelimelerle dolu acayip Şekli vermek süretiy. hakkında iki hükümet arasında, Bu metin her türlü tefsirden müs- tağni bir mahiyet arzetmektedir. Met bu Ümidinde hüsrana uğra- | nin ifade ettiği mâna sudur: Sözler Surtır. Nitekim, Bulgar Hükümeti | meyi müzakere edenler Türkiye Bul Mahiyetleri itibariyle. — kendi takdir | çarlariyle - Bulgaristan — Türkterinin Sahamı dişinda kalması gereken. işle Ki bunların adedi. dikeriyle kıyas: Te karışıp, bunlar hakkında gerceke | anamıyacak kadar ziyadedir. — şim: n Briz sürette aykırı düşen İfadeler Kullanmaktadır. -Fakat, kendisinden 14161878 Bulgar iayanına, 1885 hükü: diki yatanları budutlarının diğer' ta Fafında yerlesmek arzusunu göstere Bilmeleri intimalini dikkate afmışlar et darbesine ve daha sonra: Balkan | dir ve her hangi bir sebepten doi Barplerinin kısa devresine göbret ver: | bu şabıslar kendi dilekleriyle böy Miş olan vakaları, hafızasını — biraz | / bir teşebbüse Kiristikleri Yoklıyarak' hatırlamasını İstemek ga Hiba yerinde olacaktır. Bilmalki gibi. Bu vakalar batı devletleri resmi ajan. Jarın gitmelerine terkedecekleri mem- leket “makamlarının ” karsı. koymiya akları, bundan başka ilgillere men: Jarının raporlarına geçmiş bulunüyor. | kul servetlerini nakilde RAYTİ men: Bulgar Hükümeti, baskalarının hare | küllerini tanfiyede Ve bu tasfiye be Keti hakkında, em de tarihi hâdise | dellerini nakilde ” her türlü kolaylık mamiyle gafii olarak, hüküm kalkıştıkca kendisini ihti. Yatlı bir süküt muhafazasına mecbur kılmaya yetecek sebepleri bu. rapor Jarda bulacaktır görterecekleri hükmünü Mütabık kalmışlardır Görülüyor ki, mantıkan, bu hüküm- ler bugün olduğü Kibi kütie halinde vukubulan bir muhacerete dekil, ber Zaten devletler arasındaki ihtilafla- | Ki tabil muhaceret hallerine « tatbik Tn Hallinde en emin Vasıtanın küfür | edilebilscek bükümlerdir. Fuhakika; Gekil, sükün Ve İlidai oldukunu bura: | toprağına Köç edilecek memleketin bu Ga.ona balırlatmak münasip olur. Bi | mühüceret - Seyrini milletin umumi Saenaleyh, Disişleri Bakanlıı. Buk | menfaati ile ve bizzat mühacirlerin gar Halk Cümhuüriyeti - Hükümetini | daha humüsi mahiyetteki ” menfaatle Firdiki bu yolda takip edemiyecektir. | riyle ahenkli kılacak bir. sürette dü: Bira, Türkiyenin milletlerarası saha | zenlemek - hakkını kim, makul bir Sındaki ceki ve devamlı ananesi böy | aürette inkâr edebilir? Türkiye bir hareket taraı - ihtiyarına asiâ |— mükavelesini imzalarken içtimini nit deptidir iktisadi bünyesi için muhi Bu sebepledir Ki Dişişleri Bakanlı-| — daği ae Bi mevzi ile alâkası blmiyan husun | vüşlere kendisini maruz birakmak ni Jarı bir tarafa bırakarak burada, Bul | yetiyle bu İsi yapmıs dekildi. - Bulga Farlstan “Türklerinin — muhaceretinin | Hükümeti. "Göçmenlere vize vern Geşkli ettiği ami meseleye temasia ik- | hususunda vukubülan. gecikmel: tlfa edecektir. Bulgar Hükümeti mev kirlaştıran. idalalarına gereken ce &b ilişik muhtırada' bulacaklır. dolayı memleketinin ekonomik haya: e etmemek Torunda oldukunu. söy İyor, Yakat © diker tarafın da kendi YENİ İSTANBUL'un sürprizi 1.000 Saat Tafsilâtını yakında öğreneceksiniz milli ekonomisini tehiikeye, düsürmi- Yecek sürette hareket eylemesindeki 1 'anlâ dikkate almıyor. Bulgar Tebnasi Olmakta enüz devam eden Ve Sayınız. miktarda muhaceret be Memleketten ayrılmaları tasavvurun: da bol bol tesvik görmüs olan ve, de Bildiğine göre, b yüzden — kararsız Bir durümün Kalan muhacirlerin men: faatlerine gelince, Bulgar. Hükümeti bunlara hiç aldırıs. etmiyor. — Ama. Türk Hükümetinin bu bedpabt aha Tlye mütenhlik politikası aynı mani | Yölte olamaz ve olmiyacaktır Muhaceret işi normal hadler dahi- Yan ettiki müddetçe Türkiye birbirini Mütenkip bir çok İnsan toplulukları 'min kendi toprakına gelmelerine mu: alefet etmemiş, Türk Hükümeti on: Jarı Jakân için elinden geleni yapmız. fir, Mubaceret cereyanının bir tehcir Halini alması üzerinedir. ki o, komsu Mmemleketi gerek ahdi. vecibeleri, we Yek insani Vazifeleri üzerinde dikkat H olmaya dâvet etmek lüzümunu hi Çünkü, dan gey bütün bu meselede esan © mühacirlere yeni vatanların da Kolay Ve müsalt bir hayat kura: bilmeleri İmkânının verilmenidir. Bu Edinilmiş “elan tanhhütlerin — mutia ekllde yerine getirilmeni " sayeninde Tide edllebilir. “Kaldi Ki sözleşmey İmzalıyan iki devleti. tosan haklarına hürmet premsipi de buna mecbur kır Mmaktadır. Dişişleri Bakanlıkı sözleşmenin hü- kümlerine dayanarak 28 ağustos ta Fihli notasında Bulgar Hükümetinden h bir tmepte bulunmus, yani mu: irlerin tasfiye ettikleri mallar kubülan memlekete nakli hüsüsundu Ücüncü fıkrada derpis edilmiş. olan İn Vakit ” geçirmeksizin . müzakerata girişmeyi Gan teklif etmistir. Bulgar Hinik “Cumhuriyeti Hükümetinin 'no: dir. Dişişleri Bakanlıkı bu yolda bir hususa dalr noktal nazarını en yakın bir zamanda kendisine — bildirmesini Bulgar Hükümetinden rica eder. Em- Riyetini “ ve ekonomik ” menfaatlerin düya veçhile koruyan bir nispeti a madıkça, Türkiye, kendi topraklarına irlerine hiç bir zaman güclük — gön fermemiştir. Bundan böyle de onun Hareket tarzı aynı kalacaktır. - Fakat Mmaddiyata İnkilâp etmiş bir. eseridir Tüatleri arasında, “uzun. müzakereler. den sonra, kürülmüş tam bir. muva. zenet Yarlikı Körülür. Bu devletlerden İşleri daha aâlim bir gekiide müta- zihniyet göstermesi tabii bulunan Bul gar Hükümeti, bunun yerine bir teh  ifadesini Lercih ediyor. Elde edilen lediki tarihten çok daha evvel, 'bu kilan ahaliki oralarda her türlü keyti Gilerine kargı sarih taahhüllere Cei Tlsmle bulündükü inaan. cemiyetleri. hatırlamaya Bulgar Hükümetini dâ- Tadyosu İle kulaktan kulaka yabılıyor. Meselk sözde bir banka, müdürünün Karısına tecavüz edilmis, adamcakız Kelip ah fanlı olmadıkını söyledi. Bu Sefer "mltı radyomu “akm dekistirdi. Güym adamcağız isminin ortaya çık. Mmasıhı' İstemiyormuz. Böyle geylerin Sahı yoktur. 'Geçen sene bir tehdit mektubu mo- dam Çıkmıstı. Bu sene de bu. Açık ©. Jarak düvet sdiyorum. Mütenekkiren gecenin her hangi bir saatinde kuş- Küsu olanları bir taksi ile istedikleri Yörde gezmeke çağırıyorum. — Geçen gün bilyük devletlerden birinin baz Konsolosu " “Ben her gece otomobille Kezerim. bütün bu havadisler — nere Gen çikiyor,. dedi. £ Vahi kazalardaki polis birliklerinin Mnüstakil teşekküller ” olacağına dair Şünle Cevaben demiştir ki: “Böyle bir Tazavvur yok. Yalnız yeni gelen arka- daşları Anadolu yakasında vazifelen: dürmiş Bulunuyoruz. Fakat hepsi bir Emniyete ve bir Valiye baktıdır. Her: ken bilsin ki devlet küvveti ve devlet oloritesi her türlü huzursuzlukları mi- Germekle mükellettir. Vali sön olarak demiştir k: Belediyenin ayrılmasına gelince Buiş bir kanun meselesidir. Tstanbul gibi büyük bir şehirde bu hususta ka Tar vermeden evvel bir etüd yapmak İcap ettiği kanaatindeyim. Dünyanın her yerinde büyük şehir belediyeleri: Bin “Busüsiyetirri - vardır. - Ayrılmak Mükadderse benden sorduğunuz. sun- İe verecekim cevap sudur: Her zaman memleketin nizmetindeyim. — Vazifeler değişebilir. Dekişmiyen — gey memleketin hizme: Tidir. Hakkımızda hangisi hayırlr ise © olür, Bunlar endişeye değer seyler Sekildir. Denizlide talebe yurdunun hali Denizli 16 (Hususl muhabirimiz- den) — Savüş - yıllarında — Denizli dokumacılariyle vilâyet halkının te- berrü ve fedakârlıklariyle — inşasına başlanan 1946 da çatı altına alınmış olan iki katlı, yüze yakın odalı bü. Yük bina, yıllardır boş duruyur. De- nizli orta öğretim müesseselerinde okuyacak olan köylü ve taşralı öğ- rencilerin barınmaları için — “talebe yurdü” olarak - yapılan bu munzzam yapıya dört yüz bin liradan faxla pa: Ta sarfedilmiştir. Ne yazık ki ikmal edilmesine imkân hâsıl olamamıştır. Şehrin en güzel yerinde ve —ana cadde Üzerinde bulunan bu. güzelim binayı, bir parça daha paha harca- Talarak kullanılır hale getirmek Jâ. Zamdır. Çünkü — Deniğlinin —bilhas- SA resmi bina— bakımından sıkıntı. S büyük.ür. Her şeyden önce, milli eğitimin bu gibi tesise olan ihtiyacı bedihidir. Meselâ: Kız Sanat Ensti tüsü Olse müvakkaten — yerleştiği İsmen Paşa İlkokulunda — tedrisat yapmakta, bu yüzden ilk öğretim, o- kul buhranı çekmektedir. Öte taraf. ta enstitü yapılmak Üzere ayrılmış olan arsa, bu yurd binasının yanı ba- gında bir çöplük halinde durmakta. dir. Lâse ve Erkek Sanat Enstitüsü- 'ne devam etmekte olan — mülhakat öğrencileri İse şurada burada binbir Sıkıntı ve sefalet içinde barınmakta- dırlar. Buna göre / Denizlinin her. halde 100-150 yataklı bir talebe yur. düna da ihtiyaci vardır. — Kültürel maksatla ve halk yardımiyle vücu: da getirilen bu — muazzam binanın Mülll Eğitim - Bakanlığına hibe edil diğini, Bakanlığın gerekli tahsisatı Aayırarak, bu binayı ikmal edeceğ'ni, burada bir öğretmen okulu açacağı mı, bir kısmını da Kız Sanat Ensti. tüsüne yerleştireceğini, boş arsa —U zerinde yüz yataklı bir de talebe yurdü açacağını memnunlukla haber aldık. Bu hayırlı haberin tahakkuku- 'nu temenni ederi Tarım Kredi ve Tarım Satış Kooperatifleri birleştirilemiyor. Ankara 18 (Ankara — Ajansı) Tarım Kredi ve Tarım Satış Koo: peratiflerinin birleştirilmesi — şektin den. gimdilik - vazgeçilmiştir. Alâ- ahlar tarafından yapılan tetkik. bü birleşmenin hiç sağlayamıyacağı netice fayda #ine varılmıştır. vet eder. Türkiye, Bulgaristanla ara- Şinda movcut her htlikfa dostane bir Tekviye sekli bulmak hususundaki de Vamlı 'azminin inkâr edilemiyecek de İllerini varmis. bulunuyor. Lâkin © ok işlerde Türkiyenin Teklifler Bulgar Hükümeti tarafından Mmütlak bir red cevabı ile karşılanmış Ür. İmdi, mevzuubahis olan gibi. ha Yatl bir meselede de Sofya Kabincek Tudan. doğrüya Canlaşma” tekliflerini Ve kararımı karşı taraf için mutâ Kak düran Olsun, Türkiye Cümhuriyoti Hü. nn Tanci fikrası hakkında İki tarafın Yaptıkları birbirine zt tefairleri yük: 'k.bir hakemin takdirine arsetmeye ddi “htlâfı, İki memleket arasinda arının 'hepsine böylece başvurmu! ol milletleraraeı “bir kuruma " arzetmek Disişleri Bakanlıkı bu. vesileden di billstifade Bulgar Halk Cumhüriyeti Hükümetine saysılarını suna iney Kore Kuümalt: Yeni İstanbul'un KORE muhabiri bildiriyor Attlee, «ssivil müdafaa için gönüllüleri vazifeye davet etti Londra 16 A A. (United Presa) — İngiltere — Başbakanı Clement Att- lee, millete hitaben dün akşam rad- yoda yaptığı bir konuşmada. atom bombasının öldürücü bir tehlike teş. Kil ettiğini kayıtla - İngilterenin Ant bir hava akınına — uğrayabileceğin- den bahsetmiş ve sivil müdafaa ça fışmalarındaki eksikliği — doldurmak için gönüllüleri vazifeye davet — et. miştir. ü Âttlee, diğer birçok hür memle- ketlerle beraber hareket ederek İn. Bilterenin de mütecavize karşı mü- dafaa tedbirleri almasının gerekti. Binl söylemiştir. Başbakan ezcümle. demiştir. ki: "Kore harbinden aldığımız dersten de anlaşıldığı gibi kuvvetlinin zayıfa hücumu her an vâki olabilir ve kud- retli müdafaa kuvvetlerine sahip o- Tunmadığı takdirde mütecaviz. — ko. Jayca ve kısa bir zamanda elde ede- ceği bir zafer Ümidiyle hücuma geç- meğe teşvik edilmiş olur. Biz havaddan böyle bir hücuma uğ- rayabiliriz ve bunun da ne demek olduğunu biliriz. Geçen harplen beri havacılık tekniği.aynı yerde durma- miş, birçok. İlerlemeler. kaydetmiş. tir. Şayet, aksini temenni etmekle be- raber, yeni bir harple karşılaşacak olursak, harbin bu sahillere siraye- tine müni olmak için ölimizden ge- leh her geyi yapmalıyız. Eğt buna muvaffak olamazsak — harbi. geçen harpte gösterdiğimiz maharet ve ce- Müzey sahillerine çıkıyorlar Güneyliler Koreyi baştan başa kurtarmağa azimli ride Kore'yi için, Komünistler, (l daima rahatsız edebilmek Mançuryaya - mümkün olduğu kadar fazla asker kaçırmaya gayret ediyorlar Vonsan (Kuzey Kore), 12 (Husuzt abirimiz Marguerite Higgins bil- diriyor) — Vonsandaki zaferi ile ma- neviyatı Azami haddini bulan Güney Kore ordusuna, bügtn, / vazitesinin, kızılları Mançurya hududüna / kadar kovalamak olduğu resmen — emredil- miştir. Güney Köore / Savünma / Bakanı Shin - Sun - Mo, cumhüriyetin 1 inci ve 3 Üncü tümenine mensup subaylara hitap ederek, Güney Kore ordusunun, bütün Koreyi Tuman ve. Yalu nehir- lerine dayanan kuzey sınırına kadar kurtarmadan durmayacaklarını söy- lemiştir. İngilizce konuşan, ufak tefek ba- kan, ancak bugün emniyete alınan, Vonsan Limanını acele teftiş etmek için gelmişti. Kore Cumhuriyetinin birlikleri he- men bügün, küzeye ve batıya doğrü Yürüyüse geçmişlerdi. Tuman Nehri- he kadar 250 kilometre yolları var. Vwerikan. birlikleri bekliyor Burada dolaşan şaylalara nazaran, yalnız Güney Kore birlikleri kuzey sı- saretle karşılamak için hazır olma. Milâs zeytincilerine uzun vâdeli avans verildi Milâs. (Hususl mühabirimiz bildi. riyor) — Milâs Zeytincilik — Idaresi Bilhassa son zamanlarda faaliyetini arttırmıştır. Tapulu yabani: zeytin- dklerin açılması, imar edilimesi, boş araziye zeytin dikilmesi gibi işter i- çin Ziraat Bankasından yüzde 3 ra izli ve uzun vâdeli kredi temin e. dilmiştir. Sıtma mücadelesi (için Marshall Plânından yardım Ankara 16 (Ankara Ajanaı — Sıtma mücadelesine dana esaalı bir veçhe verebilmek için Marahali plâ. 'm yardım fonundan istenen 850 bin dolarla 600 ton kadar DDT. — ve mahlâlleri, 1000 kadar pülverizatör, 30 Jeep arabasının temini kararlı tırılmıştır. Dış ticaret teşkilâtındaki değişiklik Ankara 16 CAnkara — Ajansı) — Dış ticaret rejiminin tatbikı üzerine Ekonomi ve Ticaret Bakanlığı — dış ticaret teşkilâtında bazı değişiklikler Yapılmıştır. Bu arada evvele — dş memleketler masaları halinde çalı- Şan kısımler birleştirlimiş, daha ras. Şonel bir esasa Bağlanarak — çal Mmaya başlamışlardır. Milâs Belediye Meclisinden iki istifa Milâs (Husust muhabirimiz bildi- riyor) — Belediye Meclisi asli üye- lerinden Yakup Ekmekçioğlu ve Ha- san Göçgen İstifa etmişler, istıfaları Meclisçe kabul edilmiştir. Yerlerine, yedek üyelerin en çok rey alanları arasından Emanuel Levi ve — Hasan Varaşlı getirilmişlerdir. nırına kadar ilerleyecekler ve Birleş- miş Milletlere mensup Amerikan diğer devletler birlikleri 40 mer arz derecesinde bekleyeceklerdir. Şüphe yok ki, Güney Korelilerin, memleketlerini tamamen kurtarmak ve birliklerini temin ederek, Birleş- miş Milletlerin, Mae Arthur'e verdik- deri umümü / talimatta ileri sürülen 'sulh ve emniyeti" yeniden tesis ede- bilmeleri için kuzey sınırına - kadar yürümeleri lazımdır. Görünüşe göre, Güney — Koreliler, sonuna kadar dövüşmek mecburiye- 'tinde kalacaklardır. Çünkü kızıllar, resmen teslim olacağa hiç benzemi- yorlar. Çekilirken her tarafı yakıp yıkan komünistler, — Birleşmiş — Milletlere harabe halinde bir Kore birakmaya azmetmiş görünüyorlar. Mançuryaya doğrü ricat Güney Kore ordusunun yüksek rüt- beli subayları, kızılların, çekilirken, mümkün mertebe fazla sayıda imanlı komünisti, Mançuryaya geçirmek iç Azami gayret sarfettiklerine kanldir- ler. Bu sayede, Yunanistanda yapı'- dafi gibi, huduttan içeri mütemani. yen sızmalarda - bulunarak, Korenin kalkınması baltalanabilecektir. Dünyanın her tarafında olduğu gt- bi, komünist - Koreliler de, Moskova yeniden hareket işareti verinceye ka- dar, menfada sürünüp duracaklardır. Moskova, emir verince, — Kuzeyden doğru, yeniden bir “kurtuluş harbi,, fırtınası koparılacaktır. Birleşmiş — Milletlerin gayesi — ine, mümkün mertebe fazla sayıda komü- nist askeri yakalayarak Mançuryaya geçmelerine mâni olmaktır. Vonsanda bugün yaptığım bazı kısa mülâkatlar, Kuzey Körelilerin, ma- halli halk arasında pek az taraftar kazandıklarını / göstermiştir. Bir de- miryolu işçisi: N Biliyor musunuz, Japonlar' zama nında her şey ve bilhassa yiyecek - içecek, komünist rejiminden çok da- Ha iyi İdi,, demiştir. derilememi; dönmüştür. bazı Barih' aç İsim ve soyadı Vülayeti Abdullah Üzüm Tevfik Selek İsmall Dudün Balikesir Emin Muslular Refik Aygür Cevza Tokgözoğlu —— Ankara Bekir Özarabacı Sivas Ziya Çevik Bulancık Melek Sığırcı Ankara VİOt Yolcu, Byüp kur'a nu İsim ve soyadı Vilayeti Handan Göçmez Ankara Türgüt Atakay Ankara Necmeddin Evren Ankara Yusuf Niyazi Er Nuran Paker Hakkı Akyol Tahsin Anlatır Çemal Co Eskişehir Birinci sayfamızdaki izahatta da kupon mektuplarından bazılarında adres olmadığı mektuplar Bu okuyucularımız, Gaziler cd. tamir YA verilip de areslerinde bul 75.000 liralık kur'amız Sahiplerinin eline geçmiyen kur'a numaraları aşağıdadır bil dirdiğimiz da - sahiplerini resleri olmadığı için kura numaraları gönderilemiyenlerin lstesi İslm ve soyadı Kur'ava — Müstafa Eroğlu istirak No, Erol Yıldırşahin Cafer Tuna Hüseyin Aksu mall Saruhan Vasıf Gürer Hatem Kizılboğa lehmet Toker Hüseyin Kiman ünevver Sağdıc Şule Enginkaya Mediha Çavuşoğlu *Zişan Sarpel Mevlot Topalak Mahmut Ünver 26503 26226 Mustafa Danaci Kur'aya — Satılmış Nasuk Hakkı Kaptan Burhan Ulutan Ahmet Hasdemir Mazhar Tünçyürek İsmall Kınal İbrahim Kavran İsmail Ertan Mustafa Özbey gibi bize gönderilmiş - olan için kur'a numaraları gön- malbaamıza bulamıyarak - tekrar kur'aya iştirak edeceklerdir. lışlığa mahal vermemek için bu numaraları neşrediyoruz : Erdoğan Başargan Abdurrahman Garip Dr. Namık Kemal M Burhan Altıylirtanı Herhangi bir yan- Kur'aya Vilayeti Aştirak. No, Bursa Ankara Konya, 31480 31sı2 İstanbul 33800 Ankara 31802 Ankara 31154 Ankara ö1252 İstanbul 10t 20748 İzmir orTT6 İzmir 20578 Manisa 28881 İzmir 07853 Ankara 24007 İzmir 28778 mteşAnkara 30601 Hendek 01755 Ankara oTe4 Şehir Adapazarı Polatlı Ankara stanbul