14 Temmuz 1950 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 4

14 Temmuz 1950 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 4

Bir küçücük şaka yüzünden, altı ay kadar Panamada misafir kalabilirsiniz! | -— Panama tayyare Istasyonun - gda, beni bürosuna çağıran poli- sin bulunduğu kalem> gittim. Yazıhanede, sıcaktan bunalarak siyah gömleğinin yakasını aç - mış, Ağzında emzik gibi taşıdı ğt kocaman bir sigarayı gevele- yip duran bir tek polis var!... Vâkia — Panama — hükümeti Cumhuriyesinin toprakları üze- rinde bulunuyoruz ama, Pana - maya girip çıkacak bilümum ya- bancıların kontrolü; zahir sayın hükümeti cumhuriyeye bir ko- laylık olsun diye, (!) bizzat Mmerikan zabıtası tarafından de- ruhte olunmuş! Polis memuru, pasaportuma göyle bir göz attıktan sonra sor- di — Panamaya nereden geldi- niz siz? — Bunu Panamaya geldiğim zaman bana sormuşlardı. Uzun uzun anlattım. — Lâütfen yine anlatınız! — Perudan geldim! — Ne maksatla geldiniz? — Bunu da geldiğim zaman sormuşlardı, söyledim. — Şimdi de söyleyiniz! O zaman kızdım. Ve nereden aklıma esti bilmiyorum, bu su- allerin bana hangi maksatla so- rulduğunu tahmin ettiğim için, dur şu herifi biraz kızdırayım diye; — Panamaya sırf, Panama kanalını görmek, gemilerin nasıl girip çıktığını tetkik etmek, ve | buna dair bazı enteresan fotoğ- raflar çekmek için geldim de - im!. Ben bu cevabımın muhatabı- mı ok gibi yerinden sıçrataca - ğını düşünüyordum. Halbuki di şündüğümün tamamiyle aksi ol- du. Kocaman sigarasını dudak- larının arasında geveleyip du- ran Amerikan polisi, gayet bü- yük bir soğukkanlılık ve o nis- bette derin bir alâkasızlıkla, o- muzlarını yukarı doğru kaldıra- rak sordu: — Demek Panama görmek, ve giren çıkan gemile- rin resmini almak için geldiniz buraya öyle mi? — Evet! Gördünüz mü bari kanalı? Gördüm! Beğendiniz mi? Beğendim! İ Resim de aldınız mı? — Aldım! — Aldığınız resimleri de şim- di çantanızın içine yerleştirip götürüyor musunuz? — Evet götürüyorum! — Çok güzel! Fazla bir gey söylemedi Pa- saportumu masanın üzerine k. du. Bir damga vurdu. Sonra ba- na lade etti. — İşte hepsi bu kadar dedi; gimdi lütfen gidip şurada bek- leyiniz! Tayyare meydanına çı- kacak kapılar nerede ise açıla- Telkl do caktır. İyi bir yolculuk temenni | ederim size! — Teşekkür ederim ama, va- lizlerimi muayene etmiyecek mi- Biniz? — Hayır lüzumu yok! — Peki! Pasaportumu aldım. Tekrar teşekkür ettim, tam yanından ayrılırken polia, ağzındaki siga- rayı çıkarıp, gayet mülâyim bir sesle: R — Mister Karakurt dedi! — Efendim! — Şimdi yaptığınız bu şaka- yı, Amerikan hudutlarından kana kadar bir daha tekrarla - mamanızı, samimiyetle tavsiye ederim size!... Eğer sizin bir Türk gazetecisi olduğunuzu, ve blr yüzbaşının refakatinde ka- nalı gezdiğinizi, ve yine askeri otoritelerin müsaadesiyle za - Tarsız fotoğraflar aldığınızı, ve bize dost olan bir memleketin dostumuz bir vatandaşı bulun - duğunuzu daha evvelden tesbit etmemiş, öğrenmemiş olsaydık, gimdi yapmakta beis görmediği- niz bu küçücük şakadan dolayı, sizi (Balbova) şehrinde altı ay kadar misafir edebilirdik!... O- nun için. Hemen sözünü kestim poli - sin!... Ve konuşurken onun ta- rafından çıkarılan sesin tonunu, ben de aynen taklit etmiye çalı- garak, tam bir cesaret ve alâka- sızlıkla sordum: — Nasıl yapabilirdiniz. bunu, söyler misiniz bana rica ederim dedim; ne hakla beni alıkoya - caktınız burada?... Ben Ameri - kada kanun ve hürrivet denilen geyin, kayıtsız şartsız hâkim ol- duğunu zannediyordum!... Polis yine kızmadı, ve yine hiç tavrını bozmadı, Yalnız gülüm - siyerek, — Burası Amerika değil, Mis- ter Karakurt dedi;; Panama kanalını | Ponama kanalının ağzında Amerikan denizaltıları huriyetinde yalnız Panama ka- nunları tatbik olunur!, Sonra, yüzünü — pencerelere | doğru çevirdi. | — Sokaktaki tabanca sesleri- ni işitiyor musunuz dedi? Ve benim cevap vermeme mey dan bırakmadan, cebinden bir Havana sigarası çıkarıp yzattı. YAZAN: Esat Mahmut Karakurt — Bunun bir eşini, tâ Hava- naya kadar gitmeyi göze alma- dığınız takdirde, başka hiçbir yerde bulamazsınız. katiyen!. Enfes bir sigaradır. Yarın sa - bah Miamiye indiğiniz zaman içersiniz Tam bu sırada, Panamerikan kumpanyasının meydandaki hö- parlörü seslendi: — Miami yolcuları, lâtfen tay- yareye!... Üç numaralı korido- ru takip ediniz!.. Panamadaki bu küçük hikâye de, biraz daha genislemiye va- kit bulmadan işte, böylece ka- pandı gitti.. Çok okuyan değil, çok gezen biliyor muhakkak!... (Devamı var) da yangın telefonlarından başkaca numaraları aşağıya yazılmıştır. Yangın telefonlarının meşgul yangın ihbarı kabil olamadığı takı de yangin haberi verilebilir. Decilan o'unur. #öylemek kâfidir. 1 — Eksiltmeye konulan iş —. iyle yapılacaktır. — İstekliler keşif evrakını lirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek içi ibraz elerek alacakları yeterlik be Ağrı Vall lira (02) kuruştur. 2 — Eksiltme 20 Temmuz 950 yonunca yapılacaktır. lığı komlsyon başkanlığına verilin 6 — Eksiltmeye girebilmek (: ©e 1950 yılı Ticaret Odası belgesi Maltepe As. Lisesi ile Kuleli Askeri geri almaları, Maltepe As, Litesine derin de müracaatlarını Kuleli Ax, Cumhuriyetidir! Panama Cum - Bundan başka bütün itfai rezelerinin polis telefonlarile de irttibatı olduğu görülen lüzum üzeri- 2 — Bu sebeple Konya As, Orta okuluna kayı ta bulunulmaması ve şimdiye kadar mi Istanbul Belediyesi Hânları - İLAN İstanbul, Beyoğlu, Üsküdar ve Kadıköy mıntıka itfaiye gruplarn- | mevcut — muhabere - telefonlarının veya Ârızalı bulunması - dolayısile irde diğer muhabere telefonları ile 'e grup ve müf- Mintıkası Yngamm No, Müuhabere No, İstanbul mıntıka grubu 24222 20323 - 20321 Beyoğlu mıntıka grubu M46M 40030 Üsküdar mıntıka grubu 60045 60625 . Kadıköy mıntıka grubu 60872 60020 Diğer mıntıkalar için muhabere memuruna (Yangın) kelimesini (814)) Yapı İşleri İlânı Urfa Bayındırlık Müdürlüğünden | Nurşitpınarda yaptırılacak 40000 li. ra keşif bedelli Gümrük ambar ve binasıdır. siltme 31/7/950 pazartesi günü asat 11 de Urfa Bayın- dırlık Müdürlüğü odasında toplanacak eksiltme komisyonunda kapalı Urfa Bayındırlık Müdürlüğünde gö- in isleklilerin tatil günleri hariç ol- mak Ürere, ihale gününden en az Üüç gün evvel Vilâyete müracaatla | kırk bin liralık bu gibi bir yapı işini v mnaç olduklarına dair belge İgesile üç bin liralık geçici teminat belgesini ve 1950 yılı Ticaret Odası vesikasını Komisyon Başkanlığına verecekleri teklif mektuplarına koşmaları lâzımdır. 6 — Teklif mektupları ihale aa atinden bir eat alındı karşılığında komisyon başkanlığına verilecektir. 6 — Postada olacak gecikmeler kabul edilmes. evveline kadar (9184) iliğinden 1 — Doğubeyazıt İlçesi sağlık merkesi ikinci kumım İkmali İnşaatı kapalı zarf usulü suretiyle eksiltmeye konulmuştur. Keşif bedeli 198375 günü emat (11) de Ağrı hükümet konağı içinde Bayındırlık Müdürlüğü odasında toplanacak ihale komis- 8 — Zarfların ihale ssatinden en ma bir saat evvel makbus karşı- ei Tâzımdar, 4 — İhale donyası her gün Ankara Bayındırlık Bakanlığı Yapı ve İmar İşleri Reisliğinde ve Ağrı Bayındırlık Müdürlüğünde görülebilir. | n isteklilerin üne göre (11168) Nra (75) kuruşluk teminat vermeleri ve eksiltme şartlaşması geroğin | ibraz etmeleri lâzımdır. 6 — İsteklilerin bu işin teknik öneminde (60.000) liralık bir işi| muvaffakiyetle yaptıklarına dair belgeleriyle ihale — güntinden (tatil günleri hariç) üç gün evvel Valilik Makamına mürsosat ederek bu işin eksiltmesine girebilmek için yeterlik belgesi almaları şarttır. 7 — Postada vâki gecikmeler kabul edilmen, (9102) Milif Savanma Bakanlığından 1 — Konyada bulunan As, Orta okul lüğvedilmiş ve — İstanbuldaki Lisesi birleştirilmiştir. kabul için müracaat acaat edenlerin de evrakları, girmek İsteğinde bulunan — öğrenci Litetine yapmaları ilân olunur; (9266 — 3010) Gayrimenkul ilânı — 950/5 tereke talimatı Bakırköy Sulh Hukük Yargıçlır gından: satış | Bakırköyde mukim iken Eskişehir | de ölen ve Eskişehir Sulh Mahke- | ce terekesine el konulan İb oğlu Mehmet Yazıcının tahti rrufunda bulunan Bakırköy Ce vizlik mahallesi caddesi 3032 kapu parseli teş İstasyon numaralı ve 98 ada, 22 il eden ve dükkânı olan bahçeli apartmanın — ölünün — sahibi bulunduğu nisil hissesinin satılmı; İsna karar verilmiş ve mahkememiz Üde bu işe naip tayin edilmiştir: | 1 — 32 kapu sayılı dükkânın cep- hesi 4,30, derinliği 7 metredir. Dük kânın arkasında 80 santimlik kapu- dan girilir 3,5 derinlik ve 3 metre Demir yöktu genişlik bir ardiyesi vardır. toru olup başka demirba, Halit namındaki bir kiracı tarafın - | dan da balen bakkaliye dükkânı ©- | larak kullanılmaktadır. 2 — 30 kapu sayılı — apartmanın | alt katına yan duvarlarla iki metre genişliğinde olan koridordan giri te arka kısmında birinci — katta yanyana çok ufak İki oda bir yük- Tük, bir alaturka halâ, bir küçük mut fak vardır. Mutfak kapısından bah çeye çıkılır bahçe epeycedir. — Bah- da kâğir Üstü oluk: çenin dip tarafı u #aç ile kaplı bir odunluk bulun makta ve bir de yetişmiş erik ağacı Dökme çimentolu yirmi bir basa: gakla çıkılır müstakil —ikinci katta İbir sofa ve cephede halkonla bir ©- da ve yine cephede küçük bir od Varka tarafta orta boyda yana iki oda ve teslsatı boruk emaye ©- caklı bir banyo vardır. Va damdan aydınlık alır bir ufak oda ve soma- İtar ki, bir savaş başlar İharekete geçecek harb mekaniz OK Fotojenik güzel kadın müsabaka simlerini 15 Temmuza ka: dermekte Fotojenik Kadın Müsabakası AA AA İ lar gönderebilirler. Resimlerinizi gön- No. 51 1 ! Yazan: Eski bir pehlivan | | * Şimdi düşmüş olduğu zor va- ziyetten Kara Mahmut Ağayı kurtarmamız uygün — düşer mi? — Kara Mahmut zor bit va ziyette değil, yalnız altta Bursalı da onu yenebilecek de değil.. Yenebilse çoktan ye nerdi. Bursalı Ahmet - pehlivan | kulunuz sarmada durmakla ka- ra Mahmut pehlivan kulunuz- dan kurtkapanının İntikamını | alıyor sultanım. — Nasıl intikam bu? — Sarmada Kara Mahmut kulunuzun bacaklarını nasıl âİ: | litlediğini görmüyor musunuz | Sultanım? Bütün ağırlığı ile | de Üzerine oturmuş. Bıraktığı zaman Kara Mahmut ayağa | kalkamıyacak. Hele Kara Mah mut kulunuzun sol dizine ba kın. Ne kadar gerilmiş. Biraz daha zorlarsa dizinden bacağı çıkacak. Zavallı Kara Mahmut kulunuzun kurtkapanının kar - şılığını pek ağır bir şekilde ö- düyor. Bakınız, bakınız! Pes etti. Pes edebilmels için ne ha- le gelmiş olduğunu tasavvur buyurun sultanım, Filhakika tam bu sırada Ka- ra Mahmut, İkizler köylünün kisbetine vurarak pes etmişti. Fakat İkizler köylü sarma yı söküp te ayağa kalktığı ve galibiyet temennasını çaktığı halde Kara Mahmut bir. türlü yerinden kalkamıyordu. Ayak- amız devam ediyor. Bayanlar re- ncele ediniz. Üçüncü Dünya Harbi mi?. Hazirlıyan: K. S. A. Amerikalıların stratejik uçakları, Rusların uzak mesafe bombardıman uçaklarına faiktir Birleşik Amerika 3300 harb uça- ını havi 48 grupluk hava küvve- tine maliktir. Bu memleketin 5500 askeri nakliye uçağı vardır. Sovyetlerin 9000 muharebe u - çakları, 8000 nakliye uçakları var- dır. Rus muharebe uçaklarının ya- rısından fazlası tepkilidir. Bunlar- dan 300 U Amerikalıların B-29 u- çak!»1 nevinden muazzam uçak - lardır. Birleşik Amerikanın 7 büyük 8 orta uçak gemisi; bir saffı harb gemisi, 13 kurvazörü, 190 destro- yeri, 70 denizaltısı, faal hizmette 414 diğer harb gemileri vardır. Kızılordunun 3 saffı harb gemi- si, 14 kruvazörü; 110 - forpitoları | ve 270 denizaltısı vardir. Hele bu devletin torpil gemisi, denizaltı ta- kip gemisi, petrol gemileri mec - muu, diğer bütün devletlerin b çeşit gemileri mecmuundan fazla- daz. Buna mukabil Amerikanın po- tansiyel kudreti çok büyüktür. Bu devlet hazırlıklarını öyle yapmış- başlamaz |ması, ant bir hamle ile Rus hâki- miyetini yenecektir. AMERİKA HAVA KUVVETLE!) BAKIMINDAN RUSYAYA 'AİKTİR. Uçak imâli bakımından Birleşik Amerika hâlen Rusyanın çok ge- risindedir: Sovyetler Birliği #enede 7000 muharebe uçağı yapmaktadır. Bu- na karşılık Birleşik Amerika, 1950 de 1252, 1951 için 1383 uçak hazır- hyacaktır. Diğer cihetten — Amerikalıların stratejik uçakları, Rusların uzak mesafe bombardıman — uçaklarına falktir. Amerikalıların B-29 ları Rusların Tu-4 lerinden çok Üstün- dür. Birleşik Amerikanın deniz üÜstü gemileri, Ruslarinkine faiktir. Rua lar Amerikalıların uçak gemilerine Ki taşı olan bir alaturka helâ, ve kı men kırılmış fayana — döşemeli bir müatlak ve mülaktan tarasaya çıkı- lir ve tarasadan bahçeye İnilir asma | demir merdiveni vardır. — Alt katta | kata — tulümba Bina kâğirdir. arnıcı olup yukarı devisati ile sü verilir. Alt kat tav İr potrellidir. Yar | karı katın tavanları ve dam aksamı abşaptır. Tavan, pencere ve kapuları | boyalı İse de erkimişdir. Yukarı ka- | tin oda ve sofa kısımları tal İdiğer kusımları çini döşemelidir. F lektrik ve havagamı teslenti — vardır. Kiremlileri alafrangadır. Bu gayri menkulün nisif histesine dokuz bin Tira kaymet takdir edilmiştir. Birin |et mürayede 10/8/950 perşembe gü 1 nü sant 15 den 16 ya kadardır. Mu hammen kıymetin yüzde yetmiş be- ginl bulmadığı takdirde İkinci mü- zayedesi 21/8/950 pazartesi günü at 15 den 16 ya kedar devam ede cek en fozla bedel verene ihale olu- nacaktır. Müzayedeye İştirak eden lerden mühammen kiymetin yüzde yedibuçuk pey akçesi — alınacaktır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer nlâ |kalıların İşbu gayri menkul üzerin. deki haklarını — husüsi ile (six ve masrala dair iddinlarını evrakı müs biteleri ile yirmi gün İçinde getir. İar yapmıştır K, yetişemiyecek derecededir. Bunun- la beraber Ruslar durmadan yeni kruvazörler, son süratli ağır zırh- hlar yapmakta ve bunları seri a- teşli ve yüksek süratli, Üç taretli 18 lik toplarla teçhiz etmektedir. ÜÇÜNCÜ DÜNYA HARBİ İÇİN AMERİKANIN YENİ GİZLİ Birleşik Amerika ordusu şimdi son derece müteharrik hafif tank- topları 28 santi- metre kalınlığındaki zırhları dele- bilmektedir. Fakat ordu böyle pek az tanka maliktir. Amerikan ordusu, gelecek düş - meleri lâzımdır. Aksi halde haklar tapa #icilleri İle enbit olmadıkça na zara alınmıyacaktır. Müterakim ver giler, terekeye ve yirmi senelik taviz bedeli, tellaliye rusumu ve ibale pul- ları müşteriye alttir. Satış peşin para iledir. Satış Bakırköy Sulh Mahke in bulunduğu binada yapılacak tir; fazla malümat almak İstiyenler n ile 950/5 tereke talimat numarı mahkeme — kalemine — müracantları ilân olunur, başka bir şey değildir. Çok — det bu kelime kısaltılarak Me geklin- de yazılmaktadır. Bugün Almaz da harb ve ticaret uçağı yap -| mak yasaktır. Bu eski harb vası- | taları yere perçinlenmiş, pervane- ler parçalanmış, kanatlar koparıl- | mıştır. Almanya havacılığı için ça- lışmak bir cinüyettir. | Messersehmitt, bu büyük havı cılik dâhisi profesör gimdi, Al - manyada evsizliğe çare - bulmak için, bütün deha ve kabiliyetini | <evcilik> e hasretmiş; ucuz, kolay, elverişli evler inşa — edilmesi için plânlar hazırlamaktır. | Bununla — beraber — Messer- sehmitt havada tekrar kanatların | hâkim olacağını, kendi hazırladığı man uçaklarına cehennem götüre- cek kısa menzilli çok müessir uçak savma topları yaptırmıştır. İBunların elektrikle idare - edilen Mermileri vardır. Bu mermilerin isabet etmemesi ihtimali yok gibi- dir. Bu suretle Amerika, Üçüncü Dünya Harbinin patlaması ihtima- H kargısında, hiç de Rusyadan az İhazırlıklı bir vaziyette değildi. İBİR DAHİNİN HIKAYESİ Hâlen bir üçüncü dünya harbini hazırlamakla meşgul olan Stalinin İhususiyetlerini öğrendikten sonra, ikinci dünya harbi esnasında Lon- drayı ve Newyork'u havaya uçur- |mak için korkung plânlar kuran Hitlerin, bütün plânlarını Üzerine İbina ettiği hava silâhlarının mu-| cidi Messerschmitt'in — gahsiyetini | pervanelerin gökleri gürültüleriyle gözden geçireceğiz. Alman hava|dolduracağı zamanın — geleceğini kuvvetlerinin bütün - entrikalarını | bekliyor. Profesör, «Der Tag - o| ve bu muazzam kuvvetin niçin yı- | gün> gelecektir diyor. | kıldığını bu hava — mühendisi| Fakat 1945 de Messersehmitt Messerschmitt ifşa etmiştir. için gökler simsiyah — olmuştu. | İkinci Dünya Harbi esnasında | Çünkü Luftwaffe ismiyle tanınmış | İen korkung İşler gören Alman'olan muazzam Alman hava kuv. harp tayyarelerini Messerschmitt | vetleri yıkılmış ve onun bütün de- uçağı ismiyle tanımıyan yok gibi- |hasını Barfettiği gizli - uçaklarda dir. Uçağın tipine göre yanında | müttefiklerin ve en acısı Rusların İbirkaç rakam taşıyan bu Messer- |eline geçmiştir. | İsehmitt ismi, müctdinin isminden (Devamı var) İ K Kartal Doğan sokağında yapıla cak Tretaar lama İşi on beş gün müddetle açık eksiltmeye çıkarılmı deli 19503 lira 54 karaş olup geçlek teminatı 2925 liradır. aaat 15 de Kartal fen adamı olması veya rtal Belediyesinden | kap Keşif be | Belediyesinde böyle bir Thalesi 24/7/950 Parartesi günü lera edilecektir. İhaleye girecekleri kimse ile için sonuna kadar İşbirliği yapması ve 1950 yılına ait Ticaret | Odası belgesi ibra ederek ihaledno evvel Belediyeden ehliyet - belgesi | alması lüzumdır. Şartnameler tatiller dışında Belediye Fen bürosundan alınabilir. (8855) İLÂN M. 8. B. KARA KUVVETLERİ KOMUTANLIĞINDAN: | 1 — 1950 - 1951 öğrenim yılı için aşağıda isimleri ve bulun | dukları yerler yazılı olan As. Okullara öğrenci alınmasına 25 Mayıs | 950 den itibaren başlanacaktır. Bu müracaatlara As. Liselerle Muzi- | ka, Meslek ve Gd. Erbaş Hzl. Orta okulları için 15 Eylül de, Aa Orta okul için 1 Evlülde ve Müsiki Gd. Erbaş Hzl. orta okulu için de 20 Ağustos 950 de son verilecektir. 2 — Okulların muhtelif sınıflarını (Musiki Gd. Erbaş Hzi. or ta okulun yalnız 1 ci sınıfına) Millt Eğitim Bakanlığı dse ve Orta okullarına denk sınıflardan diplomalı veya tastiknameli — öğrenci 3 — Alınacakların Türk vatandaşı olmaları yapılacak muaye | î hnacaktır. | | nede sağlam çıkmaları ve kayıt kabul şartlarını taşımaları lâzımdır. | « M öğrenimini birakanlar, bulundukları sınıftarın imtihanla. İ vınan başarı görteremiyenler okulara alınmayacaklardır. (Ga, ti Orta okullarına 2 vıl öğrenimi bırakanlar almablirler) yaşlarını tas | hin'ettirenlerin tashihten evvelki yaşları eman tutunur. Bütünlemeye kalanlar kendi okullarında bu İ" ıtihanları başarı ile verdikleri tak tirde alınabilirler. As. Orta okula bütünlemeye kalmış olanlar alı- namazlar. 5 — Bu şartları taşıyan istekliler bulundukları yerlerin As. Ş lerine ve ayni zamanda girecekleri okulların müdürlüklerine birer dilekçe ile baş vuracaklar ve okula gönderecekleri nüfus kâğıdı ör- | neklerile 8 adet vesika fotoğrafı ekliyeceklerdir. | Okulların bulundukları yerlerde istekliler doğruca okul müdür | lüklerine müracaat ederler. . (2814 - 6608) | Okulları İstanbulda: Kuleli ve Maltepe As. Liseleri. Bursada: Bursa As. Lisesi. Konyada: As. Orta okulu Ankarada: Muzika meslek ve musiki Gd. Erb. Hzl. orta okulu Merzifonda: 1. ve KI Gd. Erb. Hzl. Orta okulu. |Kara Mahmut, Ikizlerköylünün kısbetine vurarak pes etli ları uyuşmuştu. Bütün mafsal- ları fena halde - sızlıyordu. İ- kizler köylü ona yardım etmek istedi. Fakat Kara Mahmut: — Bırak beni! diye homur- danarak bu yardımı reddett O sırada Topuz Mustafa saray pehlivanlarından ikisiyle orta: ya geldi. Hep birden Kara Mahmudu kucaklıyarak mey dandan aldılar. Hünkâr hemmen cerrahını da gönderdi. Cerrah yarım saat sonra padişaha şu haberi getirdi — Kara Mahmut — kulunuz bir ay kadar yataktan kalkı gezemiyecek. Mafsalları fena halde zedetenmiş. Bu haber de Hünkârı çok liz- dü. Derhal Topuz - Mustafay çağırdı ve Şu Bursalı pehlivana her halde hayatında unutamıyaca - Zı bir dera veriyorum. Sen, be- nim baş pehlivanım olduğun halde onu yenemiyeceğini sö: lüyorsun. Kara Mahmut da yı nildi, Sana Üç ay İzin veriyo - Tum: İster Rumeliye, ister A- nadoluya git. Dolaş. Pehlivan tekkelerinde tetkikler yap. Ne yapıp yapacak, mutlaka gu Bursalıyı yenecek bir pehlivan bulup getireceksin. Bursalı Ah met pehlivan da — İstanbuldan bir yere gidemiyecek, Ve raki- bini burada bekliyecek. Onu saraya aldırın. Diğer pehlivan- ların arasında bulunsun! — Emredersiniz efendim. — Ha, şeyi öğrendin mi? Durup dururken Kara Mahmut kurtkapanını neden boşaltmış? — Öğrendim sultanım!. Kurt kapanını vurduktan sonra m - karken İkizler köylü kulunuz da sanki ona yardım etmek İ8- tiyormuş gibi kollarını koltuk- alrının altından iyice geçirme sine izin vermiş. Ondan sonra © da sıkmağa başlamış. Kara Mahmudun kolları yavaş yavaş karıncalanmış, sonra da büski tün uyuşmuş. Bursalı Ahmet pehlivan kulunuz da bundan le- tifade ederek kurtkapamından kurtulmuş. İkinci Mahmut bu izahatı bt yük bir hayretle dinliyordu. Fakat bu Bursalı pehlivana karşı hissettiği hiddet ve kini azaltmadı. Onun mutlaka biz pehlivan tarafından — gözünün önünde mağlüp edilmesini isti- yordu. Ertesi günü erkenden bir yel kenli Topuz Mustafayı Mudan- yaya doğru yola çıkarmış bu- lunuyordu. İkizler Köylü gü- teşten sonra sarayda alıkon » muştu. Hattâ Çenberlitaştaki handan öşyalarını almasına bi- le izin verilmemişti. Bu eşyalar rı Sivaslı Hasan ona getirmek zorunda kalmıştı. Topuz Mustafa Pahlivan, har reket etmeden evvel ona gu sözleri söylemişti: — Bugünden itibaren saray- da kalacaksın. Ben bir müddet İstanbulda — bulunmıyacağım. diğer saray baş pehlivanlariye le iyi geçinmiye çalış. Onlar seni pek çekemiyecekler. Hak- ları da yok değil. Pek kısa bir zamanda birinci dereceye çık- tın. Bilhassa Kara Mahmut A- ğayı yenmen sana bir çok düş- man kazandırmıştır. Ben gelin- ceye kadar çok dikkatli ol. Topuz Mustafa İkizler köye lüye seyahatinin asıl sebebini söylememişti. Kendisi bu ya - man pehlivanı yenebilecek bir pehlivanın yine Anadoluda, bel ki de Bursada bulunabileceğini Ümit ediyordu. Rumeliye git - miye lüzum hissetmemişti. Ru- melili pehlivanlar arasında te- ferrüt edenler esasen kendili rinden İstanbula geliyorlardı. Topuz Mustafa — pehlivan da bunların hepsini tanıyordu. İç- lerinde İkizler köylü âyarında tek bir pehlivan bile olmadığı- nı pekâlâ biliyordu, İkizler köylünün en kuvvetli tarafı bacakları idi. Ve Anado- Tulu pehlivanlar bu hususta Ru melili pehlivanlardan çok — İle- ride idiler. Topuz Mustafa peh- livan da belki bu âyarda bir pehlivanı vine ancak Anadoliı- da bulabileceğini Ümit ediyor du. İlk hedefi de Bursa idi. O- nu Bursaya gönderen belli l âmil, İkizler köylünün ralı olması idi, Şimdi müsaadenizle - bir sene evveline gelelim. Bursa medreseleri memleketin belli başlı medreselerindend , (Dev YENİ SABAH | İLAN TARİFESİ | Başlık maktu olarak 2000 1 Inol sayfa, santimi — 600 AÇA ĞAĞA » 400 Aia ea a.i 9NM İlân sayfalarında 200 Aboncı Türkiye Ecnebi Senelik 2800 Kr. | 5600 K Gaylık 1500 » 3000 » daylık 800 » | 1600 » Yaylık 300 » 600 »