16 Ağustos 1950 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 1

16 Ağustos 1950 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 1

İdare Tel İSTANBUL Telefoni 20705 - 25188 1 Safa Kılıçlıoğlu 1 Nurüosmaniye No, 17 adreslı <Yeni Sabah> ken; Yukarı, Yeni Sabah 12 nci yıl, No.: 4188 HÜRRİYET VE HAKRRIN YILMAZ MÜDAFTİYİZ Yanda: Genelkurmay Başkanı Orgeneral Nürl Yamut dünkü basın toplantısında İzahat verir- : Koreye gidecek savaş birliğzi komutanı Tuğgeneral Tahsin Yazıcı Genel Kurmay Başkanının demeci Org. Nuri Yamut, Tahsin Yazıcı'nın komutasında Kore'ye gidecek savaş birli İkaz Çanı.. mokratlar henüz- alarm dir ama, Pazar Muhtar ve İhtiyar Heyeti seçim- leri, muhakkak bir ikaz çanıdır ve oldukça ehemmiyetli bir ses- le, yepl iktidar partisini uyanık- lığa davet etmektedir. 14 Mayısda, bütjn yurdda coşkun bir sel gibl Halk Parti- sini silip süpüren ve Demok- ratlara kütle halinde, milletin reyini celbeden heyecan, geçen Pazar, hafiflemiş ve azalmıştır. Filhakika muhtar seçimleri ni - hayet siyast bir intihap değildr. Mevzl, mahalli bir keyfiyettir. Mahalle İşlerini en Iyi Idare e- deceklerin, bu mevkilere getiril- meleri, normaldir, hattâ temen- niye bile değer. Çünkü her se- çimde bir siyaset havası estir - mek ve siyasetin doğurması ta- bil olan ihtiraslarla hareket et- Lek, bir memleket için çok yıp ratıcı ve yorucu olur. Buna rağmen Demokratların, günü gününe tam üç ay evvel- ki şevk ve neşeyi taplayamama ları kaydedilmeksizin geçilemez. Bütün memlekette kat'i netice- er şu dakikaya kadar alınmış değildir, hakikat belki ne Ka- sım Gülek'in «bir baskı yüzün- den yenildik» dediği kadar Halk Partisi için bir. mağlübiyettir, ne de belki Halkçılar için par- lak bir zaferdir. Fakat bedihi o- larak görülen keyfiyet Demok- ratlar İçin neticelerin nuranür ve ezici olmadığıdır. Demakrat | mahfilleri ve bilhassa İstanbul teşkilât başkanı, bu hususta bi bir. mazeret İleri Yaz olması ve halkın sayfiyede bulunması, toplu hareket edil- memesinin Amili olmuştur. İşe siyasl ehemmiyet verilmemiş ve kâfi propaganda yapılmamıştır. Matbuatın da —zavallı gazeteler her meselede baş kabahatli sa- yılmak hangi partj Iktidarda o- lursa olsun âdettir— bu defa bu intihaba ehemmiyet verilmez gö rünmesi ve umumi efkârı uyan dırmamaları menfi tesirler yap mıştır, Vesalre... Bütün bunla- rın az çok mülessir olduğu. ka- bul edilebilir ama Üç aylık Ida- re tarzının halk - arasında bir nevi tatmin edilmemezlik ruh halini yarattığı da İnkâr edilme yecek hakikatlerdendir. (Devamı Sa. 5, Sü 6 da) işareti karşısında değiller- | günkü | Dün İstanbul Müftülüğünde yapılan toplantıda bu Vaşington elçimiz New York'a vardı —— Feridun Cemal, Türk . Rus münasebetlerinin değişmediğini, durumun ayni olduğunu söyledi uçakla Londradan Nevyorka gel Neryork, 15 (AA) — (Afp): — | Türkiyenin Birleşik Amerikadaki | tir. Hava alanında bir gazetecinin, büyük elçisi Feridun Erkta memle | Türk halkının 'halen Sovyet, Rusyo: ketinde hükümetiyle beş hâfta isti- | nın Türkiye hakkında şörelerde bulunduktan sonra bu gün (Devamı S; Tütün kongresi gürülıülür' bir şekilde dün kapandı Ankara, 15 (Telefonla) — Tür -( maları mucip olmuştur, Kaybedilen kiye tütüncüler bugün | piyasalar üzerinde düran İzmir Sa yaptığı son toplantıyı müteakip ka-| nayi ve Ticaret Odası temsilcisi ih- panmıştır. (Devamı Sa. 5, Sü. 5 de) Buğünkü celsede ihracat komis - yonu raporu müzakere ve kabul e- dilmiştir. Tütün ihracı mevzuu üüze | rinde birçok hatipler k"nuımu’hr-w dır. Müstahsil mümessilleri, Tekelin ticaret yapmaması gerektiğini be - lirtmişlerdir. Dış pazarlarda tütünlerimize ka; Vw yapılan rekabetin bahin merzuu kongresi, Yürürlüğe giren yeni ihraç rejimi (Yazısı 5 incide) edilişi umuml heyette sert konuş - A Binema yıldızı Wirginla N (Yazısı 5 tnel sahifededir): Bruce'un dün aldırdığımız resml Diyanetişleri Başkanının tetkikleri a Dün İstanbul Müftülüğünde uzun bir toplantı Diyanet — İşleri — Ba; Hamdi Akseki şehrimizdeki tetkik- Su 1 de) (Devamı Sa. Emel Aktan yakında geliyor Bu Türk kızının Amerikada iyi bir tesi: yaptığı anlaşılıyor Amerikan zenginlerinin kurduğu Birleşmiş Gençlik Teşkilâtının dâ- | (Devamı Sa. 6, Sü. 2 de) | Kadınlara lâf atanların saçları sıfır numara ile kesilece k! &e Yasağa rağmen ne « Tabil cesaretli olur. miz için izahat verdi,| Ankara 15 (Telefonla) — Ge- nelkurmay Başkanı Orgeneral Nu ri Yamut, bu sabah saat 10 da (Devam Sa 5. de) Tito'nun beyanatı Yugoslavya, Rusyanın yanında harbe girmeye cek, mütecavizi de desteklemiyecek Londra, 15 (Radyo) — Mareşal Tito, beyanatta, Rusya ile Amerika ara: (Devamı Sa. , Sü. 2 de) Yedek subaylar bu ay terhis edilmiyor Ankara, 15 (Telefonla) — Dünkü Ankara ve İstanbal — gazetelerinden (Devamı Sa. 5, Sü 6 da) Milli takım .. <.. Hintli bir gazeteciye verdiği antrenoru geliyor Me, Cormlek (Yazısı 5 Inol sayfada) cesaretli adam. * Başında tüy yok kl... işl ve Model mecmunsi 116 sa- hife - 100 kuruş. Avrupadan dönen Köprülünün demeci | ——— — c00000cce Yalovada Cumhurbaşkanının riyasetinde ve Başbakanın da iştirâkile yapılan toplantıda Bu'gar notasına verilecek cevap ta görüşüldü Sayısı 10 Kuaras Dişişleri Bakanı — Prof. - Fuat — Köprülü, dün saat 14 de Ankara vapurile, beraberinde halde Strazbourg'dak! Avrupa Konseyi Bakan- lar Kurulu toplantısından şehrimize dönmüş- 5, S$- 5 de) Hususi Kalem Müdürü Sadi Eldem - olduğu | tür. (Devamı | Dişişleri Bakanı Fuat Köprülü, dün, kendisini karşı Muhtar seçimleri neticesi C. IL. P. İl Başkanı, D. P. nin, evvelce yaptığı vaidleri ni söylüyor tutmadığı için muhtar seçimlerini kaybetti Mahtar seçimlerinin kati ve rek mi neticeleri henüz — alını Dün C. H. P. il başkanı İlhami car, partisinin seçimlerde ekseriyeti temin etmesine sebep, D. P. nin ik- (Devamı Sa. 5, Sü. & de) Bir Askeri uçağımız daha düştü Balıkesir 15 (Telefonla) — Bu gün Bandırma önlerinde bir uçak kazası olmuştur. İspartalı teğmen İsmallin idare (Devamı Sa: 7 Sü; 2 de) İstanbuldaki doktorların azaltılması | Prenses Elizabet dün bir kız çocuğu doğurdu Bakanlığın buna dair tasavvuru, iltirazları mucip oldu Sağlık Bakanı Dr. Nihat — Reşat Belger, verdiği iz «İstanbal- (Devamı Sa, 5, Sü. 2 de) —Gazetelerden — | İngiliz Pronsesi Elizabeth — (Yazısı 5 tnolde) |TAKVİMDEN BİR YAPRA Luzumlu bir mücadele ULUNAY nü mesireye gidip de kadınlara söz atmamak, heder olmuş blir gün telâkki edilirdi. O kadar ki ekseriya puf yaşmağın altında çehrelerinin — güzeliiğini — şeffaf bulutlara sarılmış birer mehtap gibi belirten ahu bakışlı dilber- ler, mutlaka yanlarına bir du- dağı yerde, bir dudağı gökte, abanoz rengi bir mama dadıyı olis Müdüriyeti — sokaklar- da Jâf atmak süretile ka- rın huzurunu bozan bir ta- kım terbiyesiz küstahların ter- biyesini vermek Üzere faaliyete geçti. Bunun ahlâkt — bakımdan pek lüzümlü bir mücadele oldu- kunda herkes müttefiktir. Fa - kat kimse Polis Müdürünün bu P istihdam 1ş için kadın polisler eyliyeceğini tahmin — etmemişti. Bu tedbir sayesinde JAf taarru- zunun kısa bir. zamanda önüne ge Sokaklarda kadınlara JAf at- mak İlleti bizde çok eski — bir derttir.. Eski zamanlarda buna «Harfendazlık» derlerdi ve pek tabil olarak atılan Jâf, atanın şahsiyetine göre değişirdi. — Fa- kat bir Cuma yahut Pazar gü- da beraber alırlar. Bu azılı bek çinin gazup nazarları karşısın- da dildadelere ancak — yutkuün- mak düşerdi. Eski kadınlar — harfendazlığı güzelliklerine — karşı — arzedilen bir <Medhiyye> telâkki ederler- di. O zaman bir genç kızın ya- bancı bir erkeğin hitabına ma- ruz kalması bir hâdise Idi... Ak (Devamı Sa. 5. Sü 6 dal