19 Aralık 1934 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 6

19 Aralık 1934 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 6

Son zamanlarda ulusal küme iaerelerinden vik vik. bahtedilmete başlandı. İstanbol, Askara ve İz- Cazlrin ea burrcili takımlarının Aştirak etmesi mühtemel olan bu alsanl küme, umumiyet itibariyle yerinde bir teşebbüstür. Halen, bariçle temas yapaı dağımızı bir kenara birakalım.- Bir ene zarfında kendi şebirlerimizde ancak iki ve hücurl mabiyette yabut üç temas yapılmıbtır. Bugün İstanbalda. bir. Fener - Galatasaray ve yahat bir Galatar garay-Beşiktaş maçı kalabalık bir Geyirci topiamaktadır. Şüphesiz ki Bu maçlar senenin en mühim kar- he gedi, sekiz maç balkın fütbol #egrelmek ihtiyacını | tatmin etme- ği gibi fatbol fasliyeti nokta azarından da çok sönükt Sonra, balk hep ayı — gağbetlerini de kaybetmesi ihtima- Oi yardır. Hlelen bir Ankara *İstanbel ve İstanbul karşılaşmaz ae Ülsedi olacağı mubakkaktır. Ula aT küme yapıldığı takdirde İ lkde, yapılacak bir. Beşiktaşık, — day Nazim ve çocukları. Aykol — İstanbal Kasab li- O gas mahallesi mümessili M. Ali. Özdemir — Samatya cadde- sinde 33 numarada Ahmed. 3 Eskişehir temyiz Ömahkemesi hukuk mümeyyizle- rinden Fahri Köksal, — Özkaya — Sirkeci şimendi- fer deposunda makinist İbrahim Şakir ve kardeşleri Emin ve Ali ve çoculdarı. Parla — Geyvenin (Yılanda) köyünden Recep oğlu Mehmet 've Raif, Ayni köyden ve tüc- 'a Devlet Demir yolları kı. sm: 5 Şefi Nuri, Satır — Geyve istasyonun. 'da kasap Aziz, Yılmaz — Zonguldak mer- — kez isodarma bölüğünde Aziz. furan — Geyve istasyonun- — daGiritli Halil Ekmel, Sarıkaya — Geyve istasyo. — munda kantarcı Mehmet. Okay — Geyve istasyonun- d ;:ı::ı fen memaru Bi y — Ceyve — istasyo. Bunda bareket memuru Tev- da İnreket mezari Saleynan Grgin — Geyva - istasyomu L Özün — Göyve ' istasyena Posta memuru Haydar. GS Lena Direde mir yolları istasyon Şefi Me- deni, Asal — İstanbul Aksaray — Güreba Hüseyin mehallesi güm. İstanbul, Anabia lzmır iamlannın “da iştirakile futbol temâslarını arktırmalı... | başka bir değişi S K ye yabüd. İstanbulda — yap İacak bir Fener » Altay karşılaşe maası, fatbol maçlarında büsbütün yapacağı gibi hamlat noktai nazarından da mü- “im meticeler vermesi çok mühte- mmeldir. Ulusal küme maçlarında zaruri ihtiyaçlaı kimmmna tekabül edebilecek bu sü- etle aaddi — vaziyetli hayli düze'mesine d Aymı zamanda gençlerimizde hep aynı sahalar ve aynı mühit dabilinde oyaamıyacaklar değiştirecekler, Yeni soyadı alanlar — Okuyucularımızın aldıkları yeni adları lıergun neşrediyoruz rük Başmemurluğundan müte- kait Ahmet Lebib ve çocuk- ları, Sağıroğlu — Beşiktaş - köy içi 55 No, Kadri ve nilesi ef- radı Güney — Lâleli”“ apartmanı daire 2 No, 17 de Ahmet Tevfik, Erten — İstanbul - Emniyet müdüriyeti istihbarat komiser- lerinden Hüseyin Hilmi ve kar. deşi Mustafa, İzgi — Emniyet Müdürlüğü Üçüncü şube, üçüncü kısım te- lefon memuru Lütli, Oğan — Nafıa ser mühen- disliğinde makinist Cemil Bayrak — Emi lüğü üçüncü şube memurlarından Osman. Öztop — Birinci Fırka Ser- tabibliğinden — mütekait —kay- makam Hüseyin Hüsnü, karde- 4i Yedinci kolordu Alımsatım komisyon reisliğinden mütekaid kaymakara Ahmed Kemal, Kalhan — Haliç girketi müs- tahdemlerinden Haydar. Akgün — Buğdayı korumu dergisi Beyoğlu mıntakası mu- hafaza teşkilâtı memurlarından Muammer ile karısı Muazzez ve Köker — Ayni teşkilât me- murlarından İsmail Hakkı, Güngör — Ayni teşkilât me- murlarından Ahmed, karısı Ne- dime ve çocukları Rafet ve Mükerrem, — Çubük mehkeme baş Üitrm kolsur — Bürsada - Koza, fabrikatör malül / gaziler. GA R K zi iları Türgüt, Oğuz. Doğan, Türkmen — Hasan oğullarında: Hazan, kardeşleri Osman ye ke Türkkan — Eminönü poli tet- Kiki hüviyet memuru Recep ile kardeti topçu birinci mülâzimi e iyet'mü- —ZAMAN — İtalyanların tayyarecili; yük ehemmiyet verdikleri ma- lümduür. Bu sabada na: tıklarını öğrenmek isli gazete mubabiri, İtalyanların kartal yuvası dedikleri Cazerta #arayına girmeğe muvaffak ol- muşdur. Ehemmiyetli ve alâka bahş bulduğumuz. bu. tetkiki okuyucularımıza aynen takdim ediyoruz * “İtalyanların Caserta dedik. leri saray . hava akademi içinde bulunduran binadır. meraldı ve esrar: Bu giz yeri gör: arzu ediyor- düm, oras ların yuv da da İtalyan bavacılığnın ru- hudur. O gün saat sekizde evvekce tanıştığım bir İtalyan zabiti bu- Tunduğum otelden beni otomo- biline alarak tayyare meydanı- 'na götürdü. Apennins dağları- nn üzerinde bir saatlik bir uçuş yaptıktan sonra Caserta- 'ya geldik. Burası dağların Hersayıdır. Eskiden krala yazlık malikâne olan bu saray, Kral Viktor Amanvel tarafından hava genç- liğine hediye edilmiştir. Hava akademisinin birçok yazifeleri vardır. Evvelâ - tale-, beye ciddi bir. tahsil verir, umümi malümatlarını arttırır. Mesleklerine aid nazari, pratik bir takım şeyler öğretir. Ora- ya delikanlı olarak gidenler olgun iasan olarak çıkarlar. Bunların mesaisi üç yolda yürür, mesleki tedrisat, uçuş falimleri ve her şekilde #por. Genç. pilotların bedeni ve sahbi vaziyetleri Gzerinde bil- hassa israr ile durulur. Sıkı bir tibbi kontrol altında muhtelif Antrönürlerin nezaretile güreş- 'ten yüksek ve uzun atlamal kadar, Cirit, Futbol, Tenix, Güreşçilik, Skrim ve Binicilik dabil olduğu halde #porun her çeşddi yaptırılır. Oranın kumandanı olan bir Kaymakam ile beraber rayda dolaşıyordum. Takdirlerimi be- yan ettiğim zaman bana : * — Buradan mezun — olan gençler seçilmiş kimseler, Lü- zumlu gördüğümüz bedeni ve ahlâki derecelere ulaşmış in- sanlardır. Buradaki gençlerin hayatı, mesaj, vazife ve fedakârlık içinde geçer. İhtidaçları olan eğlence ihmal edilmez. Fakat bu iş daima en sonra gel Havacılıkta lâzım olan ferdi meziyetlerin inkişafı Üzerinde çalışıyoruz, disiplin en hürmet ettiğimiz bir mefhumdur,, dedi. Kumandanın sözlerini dinler- dürlüğü müteferrika merkezi mü- zettebatından H Güney — Burdür emniyet me- muru vekili birinci komiser Ahmet Hamdi. Selçuk — Burdur. ikinci kemi- d Aydın — Bardur üçüneü komi- eri Niyazl, Yücel — Burdur. Üçüncü komi. eri Nüri Günay — Bürdür 1 numaralı Polik memuru Ahmet Rifat Ertoy — Burdur. 2 numaralı polis memuru Şevki. Ertem — Burdür. 3 numar Polin memuru Mustafa Ertaş — Burdur. 4 mumaralı polis memuru Ahmet, Kayacan — Burdur $ numar poliz memuru Celâl, Bilgin — Burdur. 6 numaralı polik memaru Osman, Yalçın — Burdur. 7 numaralı polia memaru Fevri, Yilmaz — Burdür. 8 aumaralı Polis memuru Remzi, Özenn — Bürdür. $ sumaralı İtalyadaki kartal yuvası Iîalyan tayyarecileri nasıl yetiştiriliyor? kon faşizmin programını oku- yurum zannettim Mütalâa - salonlariyle müze. leri yemekten evvel ziyare ettik. Her odanın kendine mahsus bir mümtaziyeti var... Sırasile | resim. sınıfını, havai seyrüsefer sınıfını, madeniyat odasımı. mo- kanik aletler odasını, Fotograf odasım. dolaşdık. | j İtalyanların larını/ göste- ren resimler var, Dononçioya ve | Fiyome kahramanlıklarma / bir ova ithaf edilmiş, başka salon- larda da — harp - tayyarelerinin motorları, — balon, — stratosler modelleri, hydrozlisörler, oto- girler teşhir edilmektedir. İnsana en fazla heyecan ve- zen oda, kırık kanatların, yani harbde düşen pilotların v derile süslenen odadır. Kapıdan içeri girerken - hava şövalyeleri -lâvhası gözünüze çarpar. Canlı resimlerin sabit bakışları altın- da ezildiğinizi duyarsınız. Ölü- mün çağırdığı bu insanlar neka- dar gençmiş | Her resmin altında kahra- manlık menkibeleri göze çar- pacak şekilde yazılmış. “20 yaşındaki genç kahraman Ores- ta, üç arkadaşile beraber bom- bardımana ölüm kurşunile yaralanan kah- Tamanın vatanına üç ölü cesedi gelirmesini musavver rken ölen Öresta enkazı içinde yan- efsane kadar kıymetli ve yük- sektir. Kararmış isli tayyarenin par- çaları odanin ortasında came- künın içinde gözükmektedir. Birinci sınıf talebes günde dörder saatten sekizer ay uçuş talimi yapıyorlar. İkinci sene daha süratli giden makinelere yorlar, üçüncü sene 100bey- Barbu Jonesko Yazanı 19 Künunuevel No, 14 İsmi dünya gazetelerine senelerce sermaye olan Romaayalı meşhur kadının aşk maceraları Madam Lüpesko devam e: rek Prens Karolun - siyasi sımlarına / imalarda — bulundu. Onların bütün memlekete kim olmak istediklerini ve Ka- rola da söz dinletmek istedikle- rin, fakat Karolun bunlara mu- ettiğini bildi nihayet şunları ilâve et kavemet — Karol ile ikimiz dostuz. İyi arkadaşız, aramızda başka birşey yok. O halde prensin benim yüzümden ber hangi bir zarara uğramasından kormayı: mız. Bende Romanyayı herşey- den fazla seven bir kadınım! Karol, Mareşalin bu ziyare- 'tinden haberdar olunca kızdı, köpürdü. Çönkü Helen onun yüzünden hakarete uğruyordu. Karol, Helenin iskandale ma- ruz kalmasından fevkalâde mü- tecstir olmuştu. Sarayın ona karşı veva gördüğü muamele bir hakaretti. Helen ona rica ettir — Valdenizi üzecek birşey yapmamanızı bilhassa dilerim. linizi de Fazla ten- kide maruz bırakacak bir büsünü hbiçe saymağa — karar verdiler. Karol de bu işi süküt ile ge- çiştirmek sonra valdesini gördü ve onun. da konuştu. Ana, oğul arası da mühim bir muhavere - cer- İttihamlar, tekzipler desinin iyi niyetir Fakat bu çeşid müdahaleler onun aile hayatını berbad edi- 'yor, bu müdahaleler yüzünden şayinlar ouu bedbahtlığa sörüklüyordu. Karalun — kendisi bana bu anlattıktan sonra şu — Çok acı bir hatıra! lik ve 200 kilemetre indeki barb tayyareleri file talime) çıkıyorlar, ve nihayet dördüncü seğe ağır tayyare- derle uzun seferlere bazırlanı yorlar. Hersene 1700 saat ha- vada kalmğa mecbur. tutulu- yorlar ve ikinici seneden sonr: da hergün bir saat hava car bazlığı talimi ihmal edilmiyor. Yazları uzun talim seferlerine çıkılıyor. ve büyük bir displin altında gençler yetiştiriliyor. Saat üç.. Tayyare ile Co- pave ya müteveecihen hareket ediyoruz. Geniş uçuş sahalarının üzerinden geçiyoruz, suluk ça- yırlar, dağlar.... Evler, renkler.. 've hayalâtı. Ziyaretimden her halde çok memnunum. Hazım Öz Türk — Burdur 10 mumaralı poliş memuru Ali Fatibte Hümam bey her kasaba bir soy adı. (i itibar edilmiştir. Her takasında bir adı yalınız. bir ailc > kullanabilir. Yüksel adını al madıkları İçin ber iki aile de bu sullanabilecektir. | Karabel — Kadıköy erkek or ta mektebi müdürü İsmail Kemal, Şeren — Kadıköy erkek orta mektep müdür muarini Re Rolkir — Kadıköy erkek orta Çünkü Karol valdesine çok derin saygı gösteren bir evlât- te. Ona karşı sevgisi, hadut- surdu. Annesinin yardımına d ima muhtaçtı. Ona bütün ha- kikati olduğu gibi anlatmak, onun da kendisi gibimemleket mektebi Türkçe hocanı İhsan. Akkan — Kadıköy erkek ortu mektebi Türkçe hocası Niyazi, Bilgin — Kadıköy erkek orta mektebi fon hocası Fahriye, Âvan — Kadıköy erkek orta mektebi fea bocası Halit. Konrapa — Kadıköy erkek orta mektebi tarih hocası Zekâl, Emircan — Kadıeöy erkek orta mektebi tarih hocası Meryom. Tokay — Kadıköy erkek orta mektebi riyaziye hocnsı Safiyullah. Can — Kadıköy erkek - orta mektebi riyaziye bocası Kenan. Öner — Kadıköy erkek or mektebi Franmzca hocası Ş Diren — Kadıköy - erke mektebi biyoloji bocası Sadul! Soy adı olabile- cek kelimeler Ankara 17 (ALA.) - İçbakanlığı. n tesbit ettiği köy adlarından urlu, uei Ülaman, Ülaş Ü, Üa Umat, Üray,. Üreun, - Üru Ürüt Üygür, Uykur, Uru Uzgur, Ölger, Ünüşdü, Ürey Varçin, Yağan, Yağbı Yaka Emer, Yalman, Yahını Yaramış, Yaraş menfaatlerini ber şeye üstün tuttuğunu göstermek istiyordu. Onun için — Ben memleket uğrunda büyük bir fedakârlığı göze al dim. Onun uğrunda her şeye den vaz geçtim. İcap ederse tekrar her şeyi fedaya bazırıml Dedi. Bu sözler, kraliçenin üzeci de çok derin bir tesir yapdı. Yalnız oda İskandalden korku- yordu. O da, oğlunun vaziyeti- ni düzeltmek istiyordu. Fakat ana ile oğlun devlet işleri hal kındaki fikirleri birbirinden ki Onları / birbirlerinden ayıran buidi. Onları uzlaş- tırmak adeta irakânsızdı. Devlet işlerininin ana ile oŞ Ju, yahud baba ile evlâdı. bir- birinden ayırması ilk defa va- ku bulmuyordu. Fakat Kraliçe Marinin do, oğlu Karolun da vaziyetleri birbirinden - feciyı Devlet politikası bu gibi va- ziyetlere aldırmaz ve onları çiğniyerek geçer. Karolun vazi- yetinden — bahsederken bunu daha açık anlatacağız. Saray Mareşalinin, Madamı Helen Lüpeskoyu ziyareti, onun uğryacağı tazyiklerin ve ta- kiplerin başlangıcı idi. -Ayaı hadise, Karol un düşmanlarına yeni fırsatlar bahşediyor. ve onları yeniden barekete geçi- riyordu. Çok geçmeden — Mareşalin Helen Lüpeskoyu / ziyareti bü- tün Romanya halkı çi bir dedikodu mevzuu teşkil etti. Maksat, Lüpesko ile Karol ara- sındaki dostluğu yıkmaktı. Fa- kat yapılan propagandalar, bu dostlüğü — sağlamlaştırmaktan başka bir işe yaramadı. bir gösterişten ibaretti. Daha doğrusu bu sükünet müsellâh bir mütareke süküneti idi. Öte taraftan düşmanlar kuv. vetlerini topluyor, ve yeni bir taarruz için — bazırlamıyorlardı. Hatta bu taaruzun Karolu ta- mamile yıkması isteniyordu. Kırol, Madam Lüpesko ile münasebetlerinin arkadaşlıktan başka birşey olmadığım isbata çalıştığı halde onun buhareketi kendisini memlektten - çıkarıp atmak için bahane olarak kul- lanılıyordu. Daba ileride bu plânın nasıl hazırlandığıcı, nasıl tatbik olun- duğunu — düşmanların darbeyi indirdiklerizaman Karolun ken- disini nasıl yap yalnız buldu.. ğunu Madam Lüpeskodan baş- ka herkesin onunasıl bıraktığı tafsilâtile göstereceğiz. Devamı var ——— Halkevi balosu hazır- | lanıyor Her sene olduğu gibi bu sene 'de (Halkerinin ) Çiçtimai yardım ) balosu 7 Şubat 935 Perşembe günü Perapalas salonlarında verilecektir. Bu balonun işlerini görüşmek ere- seçilen komite ilk toplantı. çalışma komitelerini 'ir bölümünü tamamla. sene de çok parlak i olması ve zengin bir çosu ile veuz bir balık yarlaştırılanıştır. Zekât ve fitrenizi kime vereceksiniz ? Fitre ve zekâlımızı bir kişiye 'olsa onun en çok rimiz başarılır.