6 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

6 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günleringetir Yurttan Takke ve kel — Gürültü uyandırsın diye ( girişildiği halde, sahteliği yüzünden aktığı için sadece tebessüm uyandıran ve alay konusu olan "Bayarın açlık grevi". haftanın ortasında resmen de son buldu. Aslında, son bulan bir şey yoktur. Zira Ankara Hastahanesinin 361 numaralı odasında oynanan oyun sundan ibarettir: Her gün mutad saatlerde bir hastabakıcı, üzeri çeşitli peh- riz yemekleriyle donatılmış bir tepsiyle bu odaya gir- mektedir. Odanın sakini Celâl Bayar hastabakıcıya ye- mek yemeyeceğini söylemekte, tepsiyi dışarı çıkarma- sını bildirmektedir. Hastabakıcı, tepsiyle odışarı çık- maktadır. Bayar da, yakınları tarafından getirilen gı- da maddelerini afiyetle yemektedir. Bunun adı da, aç- lık grevi olmaktadır. Akisler Greve resmen de son verilmesinin sebebi, aç olma- yan bir adamın doktorlar önünde açmış gibi rol oyna- yabilmesinin imkânsızlığıdır. Bayar bunu belli etme- mek için bir süre muayene olmayı reddetmiş, tahlil için idrar vermemiştir. Ama, belirli bir süreden sonra za- yıflaması gerekmektedir. Bunu ise, saklamak imkânı yoktur. Sonra Bayar bir ağzını açtı mı tam yarım saat ko- nuşmakta, bu sırada ağzı hiç kurumamaktadır. Hal- buki, aç adamın böyle bir marifet yapmasının imkânı yoktur. Bayarın anlattığı başlıca konular, İstiklâl Mü- cadelesi esnasında gösterdiği eşsiz yararlıklar ile Ata- türkün hatıralarıdır. Bayar bunları ağır ağır, kendisine mahsus pozlarla ve gözlerini yarı yumup bazan göz- lüklerinin üstünden bakarak nakletmektedir. Şu anda Ankara Hastahanesinde Bayarın kaldığı odalar Huylunun huyu AKİS 4 CN Ma,