13 Mayıs 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

13 Mayıs 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

AKİS Fikir Partisi! Meşhur hikâyedir: o Bektaşi imam olmuş. Bir ölünün cenaze namazını kıldırıyor- muş. Bir ara ölü şım kal- dırmış ve sormuş: enler, öteki tarafta- kiler dünyanın ne halde oldu- gunu sorarlarsa ne cevap Vve- reyim Bektaşi gülmüş: — Bektaşi imam oldu der- sin, üst tarafım anlarlar , ". Onun gibi, yeni Di şimdi bilenler bilmeyenlere anlatsın: Hem Feyzioğlu, hem Gülek bu partideler!. Bu seçimlerin hemen sonunda, saat 11.30'da, Meclis Grupu yine Genel Başkan İnönünün başkanlı- ğında toplandı. Grup Başkan vekil liği için teklif edilen iki kişiden Ni- hat Erim 75, Kemal. Satır 68 oy ala- rak seçildiler. Zaten başka aday çıkmamıştı. Yönetim Kurulu için yapılan se- çimlerin İlk turunda İlhami Sancar, Kemal Yılmaz, Kasan Ünlü, Seyfi Sadi Pencap, Kudret Bosuter, ikinci turda da Mehmet Yüceler, Şükrü Koç, Murat Öner ve Sadrettin Çan- ga gerekli çoğunluğu Ma se- çildiler, Birinci turda Kemal De- mirle Orhan Kabibay aday olarak katıldılarsa da, yeterli oyu sağlaya- madılar Ahen, ilk örneği He iki seçim toplantısı da büyük bir anlayış ve beraberlik hava- sı içinde geçti, Özellikle Meclis Gru- pu için yapılan seçimlerde genç milletvekilleri, gerek Başkan veki- li adayları Nihat Erim ve Kemal Satıra ve gerekse Yönetim Kurum adayı İlhami Sancara oylarını ra- hatlıkla verdiler. Bu, genç millet- vekillerinin her üç âkil ve tecrübeli politikacıyı da birer teminat ve denge unsuru olarak gördüklerinin en açık delilini teşkil etti. Bu se- çimler, aynı zamanda, CHP'nin, ge- lecekte tam bir birlik ve inanç için- de pi acağ ını da gösteriyordu. (ÇEP'çileri ve onları terkelerine a- lanlan en çok endişelendiren de bu oldu. CHP Gruplarının toplantıda bu- lundukları saatlerde, beklenen bir 13 Mayıs 1967 başka olay cereyan etti. Günlerdir Meclis kulislerinde dolaşan "Kasım Güleğin istifası" söylentisi bu saat- lerde kesinlik kazandı ve saat 1200 de bir basın toplantısı yapan Gü- lek, gayet dramatik bir hava için- de, istifa ettiğini, bundan böyle ÇE P'çilerin safında yer alacağını a- çıkladı. e Yıllardır parti içinde bir hayali fener gibi dolaşan Güleğin "Boşlukta kaldım. Ne yapayım? Hiçbir görev vermediler" gerekçe- siyle verdiği istifanın üzerinde az kimse durdu. Duranlar da, Güleği Genel Sekreterlikten kendisinin u- zaklaştırdığını daima cakayla söy- ve Paksütü düşünerek gülüyor- ardı. Meclisteki Grup toplantı salo- nundan çıkanların yüzlerindeki ra- hatlığın bir nedeni de Ortanın Solu politikasına geniş halk kitlelerinin duyduğu yakınlık ve verdiği önem- di. Ortanın Solu Ekibi, her gittiği yerde büyük ilgi ve sevgiyle karşı- laşıyordu ki bu, CHP için sağlam bir teminattı, Nitekim, bitirdiğimiz hafta, bunun örnekleriyle dolu geç- ti. Yeni bir temele doğru A !tındağda Tahsinin Kahvesi, o sa- bah, alabildiğine kalabalıktı. Ge- cekondu şehrinin insanları dikkat- le, umutla ve özellikle büyük bir merak içinde, konuşulanları dinli- yorlardı. CHP Genel Sekreteri Bü- lent Ecevit mikrofonda, onlara, şimdiye kadar alışmadıkları, duy- madıkları şeyler (o söylüyor, "CHP YURTTA OLUP BİTENLER şimdi kesin olarak halkın, ıstırap çekenlerin, ezilenlerin yanında ye- rini cesaretle almıştır", "CHP'den ayrılanlar, soygun düzenini savu- nanlardır", “biz, halktan yana bir düzeni savunuyoruz" diyordu. Ece- vit bunlan söyledikçe başlayan al- kışlar dakikalarca sürüyor, gece- kondu şehrinin bu en büyük kahve si sevgi gösterileriyle çınlıyordu. Bu olaydan birkaç saat sonray- dı, Polatlıya 30 kilometre mesafe- deki Temelli bucağında, yol üzerin- de birikmiş yüzlerce kişilik kala- balıkta bir dalgalanma oldu. Bek- leşenler, karşıdan gelmekte olan Na tomobilleri gösteriyor ve "işte, ge- liyorlar!" diye ( birbirlerini Lb dar ediyorlardı. Beklenenler, P enel Sekreteri Bülent Ecevit ile arkadaşlarıydı. Bu arada, genç bir 'linin yanma yaklaşan bir köy- lünün, yüksek sesle şunları söyle- diği işitildi: — Burada saatlerdir sizi bekli- yoruz. Biz, 1961 yılından bu tarafa CHP'ye oy vermemiş insanlarız. A- ma siz gençsiniz, inanmışsınız, iyi imtihan verdiniz. Bundan SR sO- nuna kadar sizinle berabe Biraz sonra ilçede, Ecevitin ya- nına sıkılarak yaklaşan bir başka köylü, onun eline bir pusula sıkış- tırıyordu, Karahamzalı köyünden Ömer Avcı, pusulasında, 600 nüfus- lu köyü adına Ecevitten toprak is- tiyor ve "Sayın Başkanımız. Hiçbir tutarımız kalmadı .Bize ya toprak ver, ya da bizi Sakarya ırmağına CHP'nin yeni Grup yöneticileri birarada Yeni isimler, yeni sesler