October 21, 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

October 21, 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

gor şu idi: Eşinizin, yılın ideal ev kadını seçilmesi sizin için sürpriz oldu mu?" Uzun boylu, kumral, şık ve cen- tilmen hareketli erkeğin cevabı şu oldu: " —Hem de nasıl!" Fakat, sözlerinin başka anlama gelebileceği endişesiyle hemen ek- edi: "— Çünkü, onun yarışmaya ka- tıldığını bilmiyordum..' Şaşırma sırası bu defa muhata- omek, ideal bir ev kadını, eşine söylemeden, bazı hareketler de bulunabiliyor, öyle mi?" Âdil Ünlü, gayet rahat bir eda ile, "— İdeal bir ev kadını, herşey- den önce, hayatı oyeknesaklıktan kurtarır. Lâle, bana ve çocuklara daima güzel sürprizler hazırlamış- tır. Meselâ bir akşam, yorgun-argın eve dönerim ve kendimi yepyeni bir odada bulurum. Eşyalarımız hep o eski emektarlardır, bir fevkalâdelik- leri yoktur. Ama Lâle onların yer- lerini değiştirmiş, biraz çiçek, biraz buluşla yepyeni bir dekorasyon ya- ratmıştır. Sonra, çocukların özledik- leri bir yemek, sofrada, ansızın kar- şılarına çıkar. İdeal ev kadınlığı hi- kâyesi de böyle bir hikâyeydi işte!" cevabını verdi. AKİS ÜNLÜ AİLESİ MUTFAKTA İdeal ev erkeği mutfakta olur. Bir sanatın alfabesi Al Ünlü, son günlerde adından çok çevrede bahsedilen, kendisiy- le röportajlar yapılan bir kadının, Lâle Ünlü, Hayat dergisi- nin tertiplediği İdeal Ev Kadını yarışmasını kaza- nıp da 1967 yılı için Tür- kiye'nin İdeal Ev Kadını i- lân edilince ramp ışıklarına kavuştu. Buna mukabil, gölgedeki bir adam erkek- ler bakımından en önemli sırrı elinde tutuyordu. A- caba, İdeal Ev Kadınının eşi olmak sanatının anah- farı nedir? Bütün röpor- tajlar Bayan Ünlü ile yapı- lirken Jale Candan Bay Ünlü'yü bulup bu sırrı o- nun ağzından almaya ça- lıştı. Bu sayfalarda okuya- cağınız yazı, Âdil Ünlü- nün, sırrından ne kadarı- nı verdiğini gösterecektir. Lâle Ünlü'nün eşidir. Şimdiye kadar politika sahasında ünlü olan Âdil Ünlü, eşi Hayat dergisinin düzenle- diği "İdeal Ev Kadını" yarışmasında "Türkiye'nin İdeal Ev Kadını" ilân edilince sosyetede ününü Lâle Ün- lü'ye bırakmıştır Anlattıkları, "İdeal ev kadınının kocası olmak sanatı"nın, eşinin hep hoş taraflarını görmek ve belirtmek- le başladığını ispatlıyordu. Nitekim, konuşma şöyle devam etti: "— İdeal ev kadınının eşi oldu- gunuzu duyunca e em na- sıl bir tepki gösterdiler? Adil Ünlü, tatlı tatlı güldü: "— Hepsi telefonlara sarılıp, yı- ln İdeal Ev Erkeğini kutladılar!." — Nasıl? Nasıl?" — Yılın İdeal Ev Erkeği seçildi- ğimi söyledim! Öyle ya, ancak ideal bir ev erkeğinin eşi ideal bir ev ka - dun olabilir, değil mi? Yarışmayı İM beraber kazandık." — Ev ii bari becerileri-, niz var m Âdil Ünlü, yumuşak, san koltu- ğa gömüldü: " —Mükemmel bulaşık yıkarım Me efendime söyliyim, oçama- sırada misafirlere nefis ev biraz Lâle Ünlü, tatlı bir sesle söze ka- rıttı: — Evet, çamaşırın üçüncü su- yunu, makinede, gerçekten çok gü- zel yıkar!" . 21