11 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

11 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

3 sened Küçük gemi ve sandallarja devri- Alem seyahati yapmak merskı; sürat zamanı olan şimdiki günlerde bile zail olmamıştır. İngilterenin cenubu garbisinde Kormval havalisinde Newiyn limanında dört genç 78 ka- dem uzunluğundaki küçük bir yel kenli ile devriğlem seyahatine çık- Taışlardır. Bu seyahati üç senede tamamlıya- caklarını hesab ve tahmin eden genç- lerin hepsi de mühim içtimmi mevki sahibidirler. Kaptanlığı deruhde eden Hardy, Londramın maruf mimarla- devri âlem rından biridir. Muavini büyük bir fim stüdyosunda fotograf şetidir. Gençlerden biri de Londra borsası- nn komisyoncularındandır. Dördün- cüsü Yeni Zelândalı bir üniversiteli- Gir. Yirmi metre uzunluğundaki bir yelkenli ile Atlas ve Hind Okyanus- ları ile Büyük Okyanusu asmak Üze- re tehlikeli bir seyahate çıkan ve va- sati yaşları yirmi bir olan dört gen- cin merakı İngilterede büyük takdir uyandırmıştır. İngilterede bir maçta 6 oyuncu yaralandı İngilterede spor, centilmenlik ile tevemdir, birbirinin mütemmemi sayılır. Oyunlarda ve maçlarda vekar ve hürmet muhafdza eğilir. Lâkin son günlerde İngilizler arasında ön spor sahasında taşkınlıklar başlamış- | tar. Ahiren Portsmutta yerli takım ile | Londradan gelen Cariton atletik ta- - kımı arasında yapılan maçta çikan | hâdiseler İngüiz futbolü için kara | bir leke sayılmıştır. | Maç Portsmutta yapılmıştı Ha- İ Erzincan at koşuları kem hem Portsmut hem de Londra- da takımından birer oyuncuyu oyun harici bırakması üzerine Portsmut- lular kendi takımlarını müdafaa et- mek istemişler ve bunda o kadar ile. ri gitmişlerdir ki Carlton kalecisinin İ bulunduğu kale ağını yakmışlar, ka- ieciyi de bir tuğla parçasile yarala- mışlardır. Carlton takımı bu maçını 20 ka | zanmış, fakat dayaktan ağır suretle yaralanmış olan altı oyuncusu has- taneye kaldırılmıştır. | EAREEEAERESEN EmAEENEEDANEREDENA SASA» çok güzel oldu Üç yarışta nakdi mükâ kazanan at sahiplerine Yukarda vali ve komutanlar bir arada, aşağıda seyircilerden bir grup © meterlik ilk yarışa yedi tay girdi birinciliği İsmail Aymanın Bahtiyarı, İkinciliği Sabri İncegölün Kaçarı, Üçüncülüğü Muhlis Poturun Ceylânı kazandılar. 2200 metrelik sürat koşusuna da | ayrıca giren üç hayvandan birincili- İ Bİ, Mahmut Günayın Ceylânı, ikinci- liği Behaeddin Tetiğin Zarbası, üçün- Gülüğü e Eyüp Bezircinin Yılmazı | alhnıştır. 3009 metrelik mukavemet koşu- Suna iştirak etmiş olan örtattan birinciliği Ömer Elitaşın Çeligi, ikin- ciliği Ömer Elitaşın Çeliği ikineliği Bahaeddin Çeliğin Zorbası, üçüncü- Miğü Kâzım Sidalın Kurdu kazandı. Koşular pek heyecanlı oldu koşuda kazananlara muhtelif miktarlarda. ki nakdi mükafatlar verilmiştir. Ko- şuda hakem olarak bulunan Vali B. Fahri Özenle Tümkomutan ve Gi. ve hayaline gelmiyen işler görüşülür ve kararlar verilir Amerikada John adında fakir bir adam, öldükten sonra tedkikat için cesedini müzayedeye çıkarmış, 27 bin do- lara satmıştır. Bir garson da 60 gün aç durmak, 60 gece uykusuz kalmak için bir mukavele yapmış, 45 bin dolar Mister John zavallı denilecek bir adamdı. Tabiat onu yaratırken her nedense (O lütullarını O esirgemişti. Mister John bütün münasslie alil de- nilecek bir insandı. Adeleleri ve maf- salları o suretle halkedilmişti ki, mis- ter John istediği zaman kollarmı ar- kasına atarak omuzlarını tutabiliyor ve vücudünün kemikleri de yilan gi- bi kıvrlmasına müsaade ediyordu. Vücudünün.derisi de lâstik gibiydi. Bu deriyi elile tutarak on, on beş san. tim dışarıya doğru çekebiliyor ve bi- raktığı zaman deri gene vücudüne ya- Pışıyordu. Mister John bu hiç bir insanda gö- rülmiyen evsafı yüzünden şöhret bul- du. O sayede birçok varyete tiyatrola- rında numaralar yaparak para kazan. âı. Halk onun hareketlerini senelerce seyretti, vücudünün garabetine hay- Tan kaldı. Zavallı adam vücudündeki Zu zaman bir adam karşısına çıktı ve mister Johm'e öldükten sonra na- şının ilmi tedkikat için kendisine tah. sis edilmesine muvafakat eylemesine John, naşı için verilmek istenen bu paraya çok memnun oldu, fakat bir. denbire cevap veremiyeceğini ve İki gün sonra kararını bildireceğini o ada“ mma söyledi. Teklifi yapan zat bir doktordu. Aradan bir iki saat geçtikten sonra mister John'a ikinci bir doktor daha müracaat ederek: «Rakibim mister K. tarafından ölünüzün bin dolar mu- kabilinde satın alınmak istendiğini haber aldım, Ben de size 1500 dolar tekilf ediyorum. Kabul eder misiniz?» Göçmenler tesis ediliyor Edim» (Akşam) — Vilâyelimize gelin yeni göçmenlere yemlik buğ- day tevziine başlanmak üzeredir Bun- lara ayrıca tohumluk buğday da tev- &i edilecektir. Göçmenlerin tohumluk buğdayları Lüleburgaz Devlet üre- #im ve nümune çifliğinden, ilâçlan- mış olarak verilecektir. Bundan baş- ka çif hayvanı da verilmesi karar Maştırılmıştır. Enez civarındaki geniş arazisi bu- lunan çiflik koruda yeni bir göçmen Bu havalide tedkikler yapmak Üzere giden umumi müfettişlik ziraat mü. şayiri Şevki Arı bu işe sid raporunu umumi imüfettişliğe verecek ve bun- dan sonra bu çiflikte yeni bir köyün kurulması hakkında karar slmarak #cab eden projeler hazırlanacaktır. UL Ee kazanmıştır. dedi. Bu ikinci teklif üzerine mister John gözleri açıldı ve naşını müzayedeye çıkarmağa karar verdi. İşi Bostonda- ki büyük bir müzayede dellâlına ha- vale etti. Bu deliği derhal bir ilân bastırarak müzayedeyi Amerikanın bütün maruf doktorlarına gönderdi. Bir iki gün sonra dünyanın en ga- rip müzayedesi yapıldı. Bir tatafta mister John'un mevhum cesedi mü- zayede eşyası olarak mevki alıyor, di- ğer tarafta ise asıl mister John can. hı ve diri bir halde ölüsünün müza- yeğesini dinlerken gülümsüyordu. Yanında duran müzayede dellâh artır. ma muamelesine başladığı zaman sa- lon meraklılar ve alâkadarlarla hınca hınç dolmuştu. Müzayede çok uzun sürmeği. Hararetli bir münakaşadan sonra mister John'un ölüsü 27009 do- lar mukabilinde Amerikalı milyoner mister Herbert'in hilksi garabetleri müzesine satıldı. Misler John da 27000 âolarlık çeki sevinç içinde cebine yer- leştirdikten sonra müzayede sülonü- nu terkeğip gitti, Garip bir iddi Amerikan gazeteleri bir de Nevyor- kun meşhur lokantalarında yapılan bir bahis hakkında tafsilât veriyor. Jar. Lokantada oturarak içmekte olan gengin Amerikalılardan bir grup ha- raretli bir surette açlık akrobalların- dan bahsediyorlar. İçlerinden birisi diyor ki: «Bir insanın günlerce ve haftalarca nasıl aç kalabileceğini an- yamıyorum.. O masaya hizmet eden ve bu sözleri işilen garson da o zata yaklaşarak: «Ben sekiz hafta ve hat- tâ daha fazla aç kalabilecek bir adam tanıyorum» cevabını veriyor. Masa- da oturanlar hep bir ağızdan: «İm- künı yok, olamaz!» diyorlar. Bunun kim olduğunu soruyorlar. Garson zen- gin Amerikalıların önünde eğilerek; «O adam benim!» diyor ve «ben 60 gün aç ve 60 gün uykusuz kalabili- rim» sözlerini de ilâve ediyor. Zengin Amerika- hilerdan biri bunu üzerine; «Yapamazsın. Şayed buna muvaffak olursan yüz dolara müuka- bil beş bin dolarla bahse girişirim.» di. yor. Garson bahsi kabul ediyor. Fa. kat altmış gün aç ve altmış gün uy- kusuz kalmanın mümkün olamıyaca- ğına inanan diğer Amerikalı da işe karışarak — Ben iki yüz dolara mukabil yir- mi bin dolara bahse girişmeğe hazı- rım.» teklifini ortaya atıyor. Garson bu ikinci bahsi de kabul ediyor. Üçün- cü bir zengin Amerikalı da iki yüz do- lara mukabil yirmi bin dolarla bahce iştirak ettiğini bildiriyor. Garson bu- na da râzı oluyor Nihayet bahis mevzuu ve kabul edilen mikdarlar küğıd üzerine yazı- kyor, şahidler tarafından imzaları yor. İsmi Frank Withe olan garson üç doktorun nezareti altında altmış gün aç ve altmış gece uykusüz kalmayı senet mukabilinde teahhüd ediyor. Doktorlara bir hastabakıcı tutuluyor Bir tarassud odası hazırlanıyor saat 22 de bahis müddeti başlıyor. Fronk White cebinden saatini çı- karıyor, sastinin 22 yi gösterdiğini binaenaleyh henüz gün doğmadığını şahidler huzurunda kaydediyor ve sükünetle yemek yemeğe başlıyor. Diyor ki: «Ben mukavele mucibince altmış gün yemek yememeği teahhüd ettim. Onun için yemekleri geceleri yiyeceğim, Altmış gece de uykusuz kalmayı teâbhüd ettim Onun için gündüzleri uyuyacağım > Garsonun bu sözleri üzerine bahse tutuşan zengin Amerikalılar bahsi kaybettiklerini anlıyorlar ve çıkarıp kırk Win doları garsona veriyorlar. Bugün garson White Kanadada gü- gel bir otelin sahibidir. İstediği zaman yiyen ve istediği zaman uyuyan bir adamdır, ve Manisada yeni elektrik fabrikası Manisa (Akşam) »— Manisa ölek- #rik fabrikasının ıslah ve tevsli, şeh- Te şimdikine nazaran birkaç misli faz- la elektrik cereyanı vermek ve şebek yi genişletmek maksadile vali B. Dr. Lütfi Kırdarın teşebbüsile Manisada bir (Elektrik birliği) teşkil olunmuş- tur, Birlik, hususi idare ile Belediyenin bu mesele üzerinde müşterek hareket- lerinden doğmuştur. Bu mühim iş için bir istikraz akdi mevzuubahistir. Ye- ni elekirik fabrikası inşasına devam gâllmektedir. Yukanda ki resim, bu şir. --——— Toprak yüklemek yüzünden kanlı kavga apartıman inşaatında ustabaşı Hü. seyin, toprak yüklemek meselesinden kavga etmişler, Hüseyin, bıçakla Ha- Wi yaralamıştır. Hüseyin, vakayı müteakip kaçtığı cihetle zabılaca aranmaktadır, gm m İİ mm