11 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

11 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

HUNN Sahite 2 YNUTULUNNUU DU Dünkü Z — Başı 1 inci yüzde — lerini rica etmiştir. Bu konuş malar ösnasında Vali General Küzun Dirik de gelmişti. Ge- neral Kâzım Özalp biraz sonra refakatlerinde Vali General Kâ zim Dirik, Burnava belediye başkanı Bay Fehmi olduğu hal- de Burnava'da Cümhuriyet par- kını, Burnava çarşısını gezmiş- ler ve oradan Manisa yoluna doğru bir gezinti yapmışlardır. Sayın konuğumuzun Burnava çarşısına geldiğini haber alan Burnava halkı kahvehane ve dükkânlardan çıkarak kendile- rini alkışlamıştır. Sevgili Başkanımız bu sabah ziyaretinden sonra misafir ol dukları eve dönmüşler ve İsti rabat etmişlerdir. General Kâzım Özalp, öğle: den sonra saat 14,30 da, refa katlerinde damadları Bay Ru- şen Mehmed ve hususi kâtib- leri olduğu halde otomobille Burnava'dan İzmir'e gelmişler ve belediyeyl ziyaret etmişler- dir. Belediyede, Başkan Dr. Bay Behçet Uz Generalı karşı lamıştır. Sayın Başkan — şehir işleri ve İzmir'in imarı faali yetile alâkadar olmuaşlar — ve belediye — başkanından — İzahat almışlardır. General Küzim Özalp bele- diyeden sonra vilâyeti teşrifle Vali General Küzim Dirik'i makamında ziyaret etmişlerdir. Vali General Dirik, Kurultay başkanımıza vilâyet işleri hak- kında izahat vermiİş ve köy- cülük bürosu ziyaret edilmiştir. General Kâzım Özalp vilâyetten sonra Müstahkem mevki kuman- danını ziyaret eylemliş ve ora: da bir müddet kaldıktan sonra saat 16da refakatinde Vali Kâzım Dirik olduğu halde C, H, Fır- kasını şereflendirmiştir. Cümhurliyet Halk firkası bi nası, Kurultay başkanına saygı- larımı sunmaya — gelen — firkalı arkuadaşlarla dolmuştu. General Küzım” Özalp'a — seyahatlerinde refakat etmekte olan — Antalya saylavı bay Rasih, Bayezid say- lavı bay Halid, Isparta saylavı bay Kemal Turan, Denizli say- lavı bay Haydar Rüşdü de fırkada bulunuyorlardı. —Fırka başkanı Yozgad saylavı — bay Avni Doğan ve fırka idare heyetl üyeleri kurultay başka- mımızi karşılamışlardır. General Kâzım Özalp, fırka — binasının Üst katındaki salona çıkmışlar ve orada bir müddet İstirahat etmişlerdir. General Kâzum Özalp, fırkayı ziyaretlerinde hazır bulunan Hearet odam ve borsa — başkan- larından mahsullerimizin satış- ları ve flatleri hakkında izahat istemişler ve kendilerine, bu yıl mahenllerin iyi — fiatlerle Batıldığı ve bunun hükümetçe Kurultay Başkanımızın | iyaretleri.. General Kâzım Özalp, mat- baamızdan — ayrıldıktan — sonra yeğeni bay Rüşen Mehmed'le aert kabristana giderek baba sının mezarını ziyaret eylemiş ler ve 'oradan da Burnava'ya giderek İstirahat buyurmuşlardır. Ziyafet Sayın konuğumuz gerefine dün akşam belediye tarafından İzmirpolas'ta bir ziyafet veril- miştir. General Kâzım Özalp sast 19 da refikalarile birlikte Burnava'dan otomobille İzmir'e gelerek İzmirpalası şeref lendir- mişler ve şereflerine — verilen ziyafette hasır bulunmuşlardır. Ziyafette Vali General Kâzun Dirik, vali muavini Bay Sedad, müstahkem mevki kumandanı ile Kurultay başkanına refakat eden saylavlarımız. bay Rasih, bay Kemal Turan, bay Halid, bay Haydar Rüşdü C.H.F, baş kanı Yozgad saylavı Avni Doğan, İzmir saylayı Bayan — Benal Nevzad, Bay Sadeddin, Bay Halil, Tekirdağı, saylavı Bay Rahmi, Monisa saylavı Bay Refik İnce ve M. Targud, Konya saylavı Bay Âli Rıza, Bulıkesir — saylavı Bay Hacim Muhiddin, Aydın saylavı Nazmi Topçuoğlu, Kastamoni saylavı Bay Şükrü Osman, Kütahya saylavı Bay — Lütfi Kırdar, belediya başkanı Bay Behcet UÜz, İlman iİşleri umum müdürü Bay Hulüsi, oda başkanı Bay Hakkı Balcı, vilâyetin ileri ge len memurları, Fırka ve Şehir meclisi üyeleri ve daha birçok zevat hazır bulunmuştur. Burnava belediyesi tarafın: dan bu akşam sant 17 de Bur- nava Ziraat mektebi bahçesinde General Kâüzum Özalp şerefine elli kişilik bir çay ziyafetl ve- rilecektir. Yunan Yolcu Vapurlarına Telsiz Konacak.. İstanbul 10 — (Hususi) — Elen Deniz bakanı, bu ayın 15 me kadar telelz cihazı koy: mıyacak olan Elen yolcu ve yük — vapurlarının — fasliyetten yesak — edilleceğini ve biçbir istifanalyet yapılmıyacağımnı bü- tün acentalara bildirmiİştir. iSoınn’du Vilâyet Umumt Meeclisi Seçimi Soms, (Hususi) — — İkinci seçmenlerle belediye üyelerinin buzurile yapılan toplantıda Ma. nİsa vilâyet umumi meclisine aza beçimi yapılımış ve netlcede yapılmış ve netlced ceki aza bay Hasan Tahsin Kaplengi ve çiftçi bay — Fahri'nin ittifaka yakın bir ekseriyetle seçildikleri anlaşılmıştır. alıdan tedbirler sayesinde ıımîn_ Yuksek ökono- edildiği bildirilmiştir. Sayın Kurultay başkanımız, Grkadan soora, matbaamızı zi yüret lütfünde bulunmuşlardır. Baş yazanımız — Denizli saylavı Bay Haydar Rüşdü Öktem ile bir hasbıhalden sonra yazı oda. mızı teşrif edecek ANADOLU yazı allesini iltifatlarile sevin. dirmişlerdir. General Kâzım Özalp, mürettiphane ve makine dairelerimizi de gezerek mürettip arkadaşlarımızla — konuşmuşlar, onlardan kendi işleri ve vazl: yetleri hakkında malümat ul. mışlardır. mi Fakültesinden Bir Grub Geliyor.. Antalye, 9 (ALA) — Adana- Mersin yoluyle bugün kentimize gelen yüksek ökonomi fakültesi son sınıf talebesinden 35 genç kentimizin türlü kurumlarını, portakal bahçelerini tetkik ede. rek geldikleri vapurla İzmir'e hareket etmişlerlerdir. Ticaret odası tarafından genç- ler gşerefine bir öğle yemeği, muallimler birliği tarafından da bir çay ziyafeti verilmiştir. Ankara 10 (Hususi) — Ro men Dışbakanı bay Titolesko, balkan Dışbakanlarına çok şa: Bulgaristan'da ——— yanı dikkat birer telgraf gön- dermiştir. bay Titulesko, balkan - riya Dahilt Vaziyet Yeni Hükümeti Devir- mek İçin Hazırlık Var. İstanbul, 10 (Hususi) — Gelen haberlere göre bulgarlstanda dabhili vasiyet henüz düzelmemiştir. için bazırlıklar yapıldığı bildirilmektedir. Balkan Iktısad Konseyi Vekâletler Şimdiden Ha- zırlık Yapıyorlar.. Yeni hükümeti devirmek Ankara, 10 (Hususi) — Vekâletler, Martta şehrimizde topla- nacak Balkan İktisat könseyi İçin hazırlıklar yapmaktadırlar, —— — Yunanistan'daBüyük Bir Belediye Suiistimali.. edilmiştir. Moskova 0 (A.A) — Havas Ajansı bildiriyor: Moskova — gazetesl — Londra andlaşmaları hakkında yazdığı makalede salâhiyottar mahafi. Ha mütalaalarını huldsa etmek . tedir. bu gazete Saymen-Laval andlaşmasının Almanya'nın dü şüncelerini daha açık görmek Imkânımı — vereceğini — yazmak- tadır. Makalenin hâsıl — ettiği inti- ban göre, Londra undlaşması burada bazı noktalardan ve bilhassa İngilizlerin Almanya- nın genişleme emellerini şarki Avrupa'ya çevirmek — arzusu moktasından karanlık — görül mekte İse de Sovyet Rusyası Londra'da vazedilen esaslardan lstifade etmek emelindedir. Haber verildiğine göre Lon: dra andlaşması Fransa'nın Şark Ayrapa'sı sulhunün - takviyesi siyasetindeki hattı hareketl hu. sasunda bir takım ltirazlar İstanbul, 10 (Hususi) — Pire bin drabmilik bir sutlstimal meydana çıkarılmıştır. belediye me: murlarından 12 kişi tevkif edilmiştir. İstanbul, 10 (Hususi) — Londra'dan baber veriliyor: Elen maliye bakanı bay pezmazoğlu, İngiliz dainler vekillerine Yunanletan'ın mali veziyeti hakkında uzun İzahat vermiştir. bu izahattan sonra dainler vekilleri hosusi bir toplantı yapmışlar ve gelecek yıl, Yunanistan'ın dış borçları için yüzde 45 karar — vermişlerdir. bu karar bay Pezmazoğlu tarafından red Pire Belediye Memurlarından On Iki Kişi Tevkif Edilmiştir.. belediyesinde 1 milyon 200 İstemeğe Londra Anlaşması ve Rusya Almanya Rusya Aleyhine Mi Genişlemek Istiyor? .İFranğa’nın Şark Avrupası Siyasası Bazı Itirazlar Uyandırdı, uyandırmıştır. Ancak — şimdi öyle anlaşılıyor ki, Fraosa se- firlnin Moskova hükümetine tevdi etmiş olduğu — Londra andlaşması metoi ve verdiği şifabi İzahat bu andlaşmayı bakiki mahiyetile takdim et- mesine İmkün vermiştir. Çünkü Almanya mühim ta- vizat mukabilinde garp mlsa- kına İştirake davet edilmekle melhuz Alman Itirazlarının önü- ne geçilmiş oluyor ve bu &u- retle Almanya da — mintakavi misakların şimdi iltizam etmek- te olduğu İki taraflı misaklara mürcccah olduğu prensibini ka- bul etmiş oluyor. Almanya yeni garp misakına iştirak et: ugl halde şarkta teşriki mesal- de bulunmaktan İmtina ederse bu Imtina Almanya'nın Sovyet Rusya aleybine olarak İttisa emeller be.lediğinin zımni, fa: kat kiymetli bir İtirafi - olar Bay Titulesko'nun Telgra Balkan Nazırlarına Gönderilen Bu Tel grafta Bilhassa Müşterek Esere Olan Mutlak Güvenden Bahsedilmektedir. Crip Var.. Bay Çaldaris, Bay Titulesko'ya Telgraf Çekti. setini tesellümü dolayısile bal- kan Dışbakanlarına göndermiş olduğu bu tetgrafta, bilhassa müşterek esere olan müutlak gövenden bahsetmektedir. bükreş, 10 (A.A) — bay TIi- tulesko bay Çaldaris'ten aşağı: daki telgrafi almıştır : balkan antantı. nizamnamesi mucibince balkan antantı kon- seyi başkanlığına çağırıldığımız şu sırada kendi namıma ve bay Maksimos'un namına en samlmi tebriklerimi arzederim. başkanlığınız altında yüksek şahsi meziyetleriniz sayesinde balkoa antantının İnkişafa de- yam edecğinden ve dört mem: leketin sarsılmaz tesanüd misa- Hnin âmili balkan antantı bu- hanan salim nizam barış pronsiblerinla bütün Avrupada tatbikini — kolaylaştıracağındun eminim. bükreş 10 (A.A) — bay Titulesko Atina misakı — muel- bince dünden itibaren bir yıl balkan antantı başkanlığı vazi. fesini deruhte etmiştir. bay Titulesko ayni zamanda 1935 baziranına badar küçük antan- tın da başkanı olduğundan bu süretle İki antantın başkanlığı: nı kendisinde toplamaktadır. bay Titulesko, balkan mlsa- kının İmzasının birinci yıldö: nümü münasebetile bay Mak. Bimos'a aşağıdaki telgrafi çek- miştir: bir sene evel bugün Atina- da başkanlığınız altında balkan misakımı İvza etmiştik. Eseri. mizin tahakkukuna imkân ver- miş olan devamlı faaliyelinizi ve balkan devamına olan bağ hbğidımı — tüzimle — yadederim, balkan antantının mevcudiyeti. nin İlk yılı zarfında mümtez başkanlığınız altında barışa ya: pabildiği müsbet hizmetlerden dolayı müftebir olabileceğimizi zannediyorum. bay Titalesko diğer dış İşleri bakanlığına çektiği — telgraflar da müşterek esere olan mutlak güven hislerini bildirmiştir. Romanya matbuatı bu mü- nasebetle balkan antantı mem- leketleri tarafından barış lehin- ve de tabakkuk ettirilen eseri kay: ketmektedir. bükreş, 9 (ALA) — — Atina misakının yıldönümü olan bu gün balkan anlaşması relsliğine geçen bay Tituleako halen kü: çük itilâfında relsi bulunmak: tadır. Staviski 250 Milyon Dolandırmış.. Parla 10 (ALA) — — İstintak hükimi Staviski — mes'elesine dair olan dosyaların büyük bir kısmını mahkemeye tevdi etmiştir. bu dosyalara göre, Stavlekinin dolanyırdığı paralar 250 milyondan ziyadeye baliğ olmaktadır. 'da Cezae' Vilâyet Nafın baş mühend Bay Mebmed Kuran dün B gama'ya gitmiştir. Bergamk koşa edilecek Cezsevinin ibal dün Bergama'da yapılacaktı. Soma'da Da Mekteblerin Tatil Edilmesi isteniyor.. Dün Soma'dan aldığımız mektabda deniliyor ki: Manlisa ve Bergama'da gf hastalığına tutularak Somt dönen — ortamekteb talebeler? Soma- Altıntaş ilk mektebi lebelerinden yüze yakın ço basta — oldukları için mekt& devam edememektedirler. Vaf yet böyle olduğu balde m teb tatil edilmemiştir. Alâkı makamın — dikkat nazarını © betmenizi rica ederim. Tokat'ta Ata- türk'ün Heykeli: Büyük Teza- hüratla Açıldı.. Tokat, 9 (A.A) — Dün e) lav seçiminden sonra Atatüff heykelinin açılış resmi — yaj mıştır. Vali Gürelinfa özlü nutkundan sonra mahtelif hi mümessilleri — güzel — söylevi söylemişler, Cümhuriyet danını dolduran halk büyük bi coşkunlukla büyük öndere oltf bağlılığını tekrar etmiştir. SÖ levlerden sonra geçitresmi lamış, aeker, mektepliler, h teşekkülleri, kadın, erkek bü tün Tokat'lılar Atatürk heykt Hnin önünden geçmiş ve sa! ile selâmlamışlardır. Uydurmacılar Ankara, 9 (A.A) — Matb amum müdürlüğünden teblii olunmuştur: Ankara ve İstanbul menşe Türkiye hakkında birtakım y" lan baberler neşreden İnterif” tHonal Nevs servisin,Türkiye'd” zesmi bir muhabiri yoktar, Tayyare Nasıl Düşmüş? Londra 9 (AA) — Dej Heraldin Suriye'deki muhab düşüb eztlen Hollanda tayyaı hakkında — verdiği malümatt? diyor ki: " — Pilota bir yolcu rüvelvef ile vurmuştur. Facla dıbu” olmuştur. ! Fransa - Almanya berlin, 10 (A.A) — Frantif Alman ticaret müzakerelerinl” birinci saf hası berlin'de hitamif ermiİştir. Önceden kavil edilmi olduğu gibi bundan soaralil| müzakereler pazartesinden baren Parls'te cereyan edecektif,